Раздадоха 67-мите награди „Еми“

| от chronicle.bg |

С много блясък, малко разочарования и една-две изненади, които са присъщи на такъв тип събития, снощи в Ел Ей бяха раздадени 67-мите награди „Еми“ – най-престижните награди изцяло за телевизия.

Големият победител на вечерта се превърна мини-сериалът на HBO „Олив Китридж“, който получи най-много награди – цели 6. При това в категориите „най-добър едносезонен сериал“, „най-добър актьор в главна роля в едносезонен сериал“ за Ричард Дженкинс, „най-добра актриса“ за Франсис Макдорманд и любимият ни Бил Мъри олучи първата си статуетка „Еми“ за „поддържаща мъжка роля“ отново за продукцията.

Веднага след „Олив Китридж“ се нареждат и Game of Thrones с четири статуетки, включително за „най-добър драматичен сериал“, „най-добър актьор в поддържаща роля в драма“ за Питър Динклидж, което пък е втора награда „Еми“ в кариерата на любимия ни Тирион Ланистър.

Джон Хам се сдоби с първата си награда „Еми“ в категорията „главна мъжка роля в драматичен сериал“ за изпълнението си на Дон Дрейпър в последния сезон на сериала „Момчетата от Медисън Авеню“, а Виола Дейвис взе статуетката в категория „най-добра актриса в драматичен сериал“ за ролята си на Аналийс Кийтинг в „Как да ти се размине с убийство“. Най-добра комедия спечели сериала „Вице“, а Джулия Луис-Драйфус и Джефри Тамбър станаха най-добър комедиен актьор и актриса съответно в сериалите „Вице“ и „Transparent.

Най-добро реалити състезание пък спечели музикалното шоу „The Voice“, а най-добро скечово шоу стана „Inside Amy Schumer“ на Ейми Шумър.

Най-големият загубил се оказа сериалът „Американска зловеща“ история, който не получи нито една награда от 8-те си номинации.

Списъкът с победителите в основните категории ви очаква долу. На победителите честито!

Най-добър комедиен сериал

ПОБЕДИТЕЛ: Вице/Veep

Луи/Louie

Модерно семейство/Modern Family
Паркове и отдех/Parks and Recreation
Силициевата долина/Silicon Valley
Транродител/Transparent
Непобедимата Кими Шмит/Unbreakable Kimmy Schmidt

Най-добър драма сериал

ПОБЕДИТЕЛ: Game of Thrones

Better Call Saul
Имението Даунтън/Downton Abbey
Вътрешна сигурност/Homeland
Къща от карти/House of Cards
Момчетата от Медисън Авеню /Mad Men
Оранжевото е новото черно/Orange Is the New Black

Най-добър мини-сериал

ПОБЕДИТЕЛ: Олив Китъридж/Olive Kitteridge

American Crime
Зловеща семейна история: Шоу с изроди/American Horror Story: Freak Show
The Honorable Woman
Wolf Hall

Най-добър ТВ филм

ПОБЕДИТЕЛ: Беси/Bessie

Поаро: Завесата/Agatha Christie’s Poirot — Curtain: Poirot’s Last Case
Принцесата на Монако/Grace of Monaco
Hello Ladies: The Movie
Killing Jesus
Nightingale

 Най-добра актриса в комедия

ПОБЕДИТЕЛ:Джулия Луис-Драйфус, Вице/Veep

Лили Томлин, Grace and Frankie
Ейми Шумър, Inside Amy Schumer
Еди Фалко, Сестра Джаки/Nurse Jackie
Ейми Полър, Паркове и отдих/Parks and Recreation
Лиса Кудроу, The Comeback

Най-добър актьор в комедия

ПОБЕДИТЕЛ: Джефри Тамбър, Трансродител/Transparent

Антъни Андерсън, Black-ish
Мат ЛеБланк, Епизоди/Episodes
Дон Чидъл, Обител на лъжата/House of Lies
Лук C.K., Louie
Уилям С. Мейси, Безсрамници/Shameless
Уил Форт, Последният мъж на света/The Last Man on Earth

 

 Най-добра актриса в драма

ПОБЕДИТЕЛ: Виола Дейвис, Как да ти се размине с убийство/How to Get Away with Murder

Клеър Дейнс, Вътрешна сигурност/Homeland
Тараджи П. Хенсън, Империя/Empire
Татяна Маслани,Orphan Black
Елизабет Мос, Момчетата от Медисън авеню/Mad Men
Робит Райт, Къща от карти/House of Cards

 Най-добър актьор в драма

ПОБЕДИТЕЛ: Джон Хам, Момчетата от Медисън авеню/Mad Men

Кайл Чандлър, Bloodline
Джеф Даниелс, Нюзрум/The Newsroom
Боб Одернкик, Better Call Saul
Лив Шрайбър, Рей Донован/Ray Donovon
Кевин Спейси, Къща от карти/House of Cards

 Най-добра актриса в мини-сериал или филм

ПОБЕДИТЕЛ: Франсис МакДормънд, Olive Kitteridge

Фелисити Хъфман, American Crime
Джесика Ланг, American Horror Story: Freak Show
Куин Латифа, Bessie
Емма Томпсън, Mrs. Lovett
Маги Гиленхал, The Honorable Woman

Най-добър актьор в мини-сериал или филм

ПОБЕДИТЕЛ: Ричард Дженкинс, Olive Kitteridge

Тимъти Хътън, American Crime
Рики Джервейс, Derek Special
Ейдриън Броуди, Худини/Houdini
Дейвид Ойелово, Nightingale
Марк Риланс, Wolf Hall

Най-добра поддържаща актриса в комедия

ПОБЕДИТЕЛ: Алисън Джени, Mom

Нийси Наш, Getting On
Джули Боуън, Модерно семейство/Modern Family
Кейт МакКинън, Saturday Night Live
Маим Биалик, Теория за големия взрив/The Big Bang Theory
Гари Хофман, Трансродител/Transparent
Джейн Краковски, Unbreakable Kimmy Schmidt
Анна Чумски, Вице/Veep

Най-добър поддържащ актьор в комедия

ПОБЕДИТЕЛ: Тони Хол, Вице/Veep

Андре Брауър, Brooklyn Nine-Nine
Адам Драйвър, Момичета/Girls
Кийгън Майкъл-Кий, Key & Peele
Тай Бърел, Modern Family
Титус Бърджес, Unbreakable Kimmy Schmidt

Най-добра поддържаща актриса в драма

ПОБЕДИТЕЛ: Узо Адуба, Оранжевото е новото черно/Orange Is the New Black

Джоан Фрогат, Имението Даунтън/Downton Abbey
Лина Хийди, Game of Thrones
Емилия Кларк, Game of Thrones
Кристина Хендрикс, Момчетата от Медисън Авеню/Mad Men
Кристин Барански, Добрата съпруга/The Good Wife

Най-добър поддържащ актьор в драма

ПОБЕДИТЕЛ: Питър Динклидж, Game of Thrones

Джонатан Банкс, Better Call Saul
Бен Менделсон, Bloodline
Джим Картър, Имението Даунтън/Downton Abbey
Майкъл Кели, Къща от карти/House of Cards
Алън Къминг, Добрата съпруга/The Good Wife

Най-добър поддържащ актьор в мини-сериал или филм

ПОБЕДИТЕЛ: Бил Мъри, Olive Kitteridge

Ричард Кабрал, American Crime
Деймиън Луис, Wolf Hall
Денис О`ХеърАмериканска зловеща история: Фрийк шоу
Майкъл К. УилямсБеси
Фин УидрокАмериканска зловеща история: Фрийк шоу

Най-добра поддържащ актриса в мини-сериал или филм

ПОБЕДИТЕЛ: Реджина Кинг, American Crime


Зоуи КазанОлив Китридж
Анджела БасетАмериканска зловеща история: Фрийк шоу
Мо`НикБеси
Сара Поулсън, Американска зловеща история: Фрийк шоу
Кати БейтсАмериканска зловеща история: Фрийк шоу

Най-добро вариете, музикално шоу или комедийно шоу

ПОБЕДИТЕЛ: The Daily Show with Jon Stewart

The Colbert Report
Jimmy Kimmel Live!
Last Week Tonight with John Oliver
Late Show with David Letterman
The Tonight Show Starring Jimmy Fallon

Снимки: Getty Images 

 
 

Какво научихме от премиерата на новия Suzuki Swift

| от chronicle.bg |

Вчера в култовия клуб „Ялта” се състоя родната премиера на най-новото поколение на емблематичния SUZUKI SWIFT.

От компанията изтъкнаха, че че новият SWIFT е основна част от глобалната стратегия за увеличаване на пазарния дял на SUZUKI, като ръстът до 2019 г. се очаква да бъде над 29%. На модела ще се разчита и локално, за да се запази тенденция за стабилен и значителен ръст в пазарния дял на марката.

SWIFT е модел, който отразява по възможно най-добрия начин опита на SUZUKI в производството на компактни автомобили, но също така той подчертава и отдадеността на компанията в създаването на автомобили със спортен дух, които носят максимално удоволствие от шофирането.

SUZUKI_SWIFT_GLX_02

Създаден на база на концепцията «SWIFT INNOVATION» изцяло новото поколение на модела притежава съвременен дизайн и е оборудвано с всички актуални технологии на японския производител. SWIFT се отличава с младежкия си и спортен дизайн, двигатели, които предлагат подобрена динамика и икономичност, богатата линия на модела – разнообразие от двигатели и скоростни кутии, конкурентно оборудване, надвишаващо средното за класа ниво, съвременни системи за активна и пасивна безопасност, система за задвижване на четирите колела ALLGRIP AUTO.

Speedy_Blue_Premium_Silver_CWC

Първото, което прави впечатление в новото поколение на SWIFT е тенденцията към положително намаляване на някои основни характеристики за автомобила – тегло (от 960 кг до 840 кг) и радиус на завиване (с 0,4 м по-малък), и постигане на много конкурентни нива на други показтели – 5% по-икономичен, 8 % по-аеродинамичен, 25% повече пространство в багажното отделение.

Ето и акцентите от представянето на новия SWIFT:

ДИЗАЙН

Успешният и непреходен дизайн на SWIFT отговаря напълно на нуждите на клиентите. Новият дизайн на SWIFT се фокусира върху еволюцията на база ДНК-то на своя предшественик. Запазвайки характеристиките на дизайна, е създаден един нов модел.

Компактната, ниска и широка каросерия, с нисък център на тежестта, въплъщава напълно спортния вид на новия SWIFT.

SUZUKI_SWIFT_interior_06

Агресивната предна маска с широк отвор, в съчетание с атлетичните линии, преминаващи през страничните части на автомобила, създават усещане за динамика, която отличава автомобила.

В същото време, за да се създаде по-голямо пространство в купето за пътниците, новият SWIFT разполага с
междуосие, което е 20 милиметра по-дълго от това на предишния модел. Височината на автомобила е 15 милиметра по-малка, а широчината на автомобила е по-голяма с 40 милиметра, подчертавайки ниската и широка форма на новия модел.

Новият SWIFT разполага с 265 литра пространство за багаж, което е с 54 литра повече от предишния модел.
Вътрешната част на новия SWIFT, която е със съвременен и младежки дизайн, който изразява спортните характеристики на модела. Централната конзола е обърната към водача, а купето за пътниците създава усещането за по-голям простор в сравнение с предшестващия модел.

Впечатляващо е арматурното табло, което в GLX версиите, посредством цветен TFT LCD 4,2 инчов екран, предоставя различна информация, свързана с управлението на автомобила, използвайки лесни за разбиране
графики.

SUZUKI_SWIFT_interior_11

ДВИГАТЕЛИ

Новият SWIFT е оборудван с два двигателя, атмосферен бензинов 1.2-литров двигател DUALJET с 90 к.с. / 6.000 об.мин. и 1.0-литров турбо бензинов двигател BOOSTERJET с 112 к.с. / 5.500 об.мин.

1.2 DUALJET балансира хармонично мощността и разхода на гориво. Посредством употребата на системата за многоточково впръскване и по-леките материали, които са използвани за неговото производство, е постигнат изключително нисък разход на гориво, който достига 4,3 литра/100 км. Двигателят е съчетан с ръчна 5-степенна скоростна кутия или безстепенна автоматична скоростна кутия (CVT).

Турбо двигателят 1.0 BOOSTERJET, благодарение на технологията за директно впръскване, с която разполага, съчетава висок въртящ момент с нисък разход. Този двигател е с максимален въртящ момент, който е на разположение при ниски обороти, което го прави съпоставим с характеристиките на дизелов двигател. Този двигател се съчетава с ръчна 5- степенна скоростна кутия или с автоматична 6-степенна скоростна кутия.

И двата двигателя в GLX версията с ръчна 5-степенна скоростна кутия се предлагат само в комбинация с полу хибридната система на Suzuki SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). SHVS се състои от интегриран генератор, който съдейства на двигателя при стартиране и ускоряване на автомобила, и компактна високо-производителна литиево-йонна батерия. В допълнение, системата е отговорна и за производството на електрическа енергия по време на спиране на автомобила, която се използва за захранване на електронни компоненти, като например радио и светлини.

Средният разход за GLX версиите в комбинация със SHVS системата е едва 4,0 литра/100 км. за 1.2 и се явява най- ниският разход за класа на задвижваните с бензин атмосферни двигатели с ръчна скоростна кутия и 4,3 литра/100
км. за 1.0.

В подобни нива варират и емисиите на вредни газове CO2, които са изключително ниски. Емисиите на CO2 за версиите с двигател 1.2 с ръчна 5-степенна скоростна кутия са 98 гр/км, а с помощта на SHVS системата, вредните газове достигат едва 90 гр/км.

SUZUKI_SWIFT_interior_22

БЕЗОПАСНОСТ

Новият SWIFT е първенец и по отношение както на безопасността на пътниците, така и на безопасността на пешеходците. Сред най-добрите в своя клас, той разполага със съвременно предпазно оборудване за предвиждане и избягване на евентуални произшествия – Dual Sensor Brake Support – система за подпомагане на пътното поведение на автомобила и спирачната дейност на база на камера и лазер. Новият SWIFT е първият модел на SUZUKI, който е оборудват с тази технология. Той е снабден и с Radar Brake Support – система, която беше за първи път въведена с новото поколение на легендарната VITARA. Водачън на SWIFТ може да разчита и на системата за следене и предупреждение при смяна на линиите на пътното платно. Като стандарт в този компактен автомобил са заложение 6 въздушни възглавници. Системата Hill Hold – асистент при потегляне при наклон, е изключително удобна при по-интензивния трафик в града.

Новият SWIFT е достъпен и във версии със система за задвижване на четирите колела ALLGRIP AUTO. Тази система автоматично контролира поведението на автомобила и при нужда насочва въртящия момент към задния мост.

SUZUKI_SWIFT_interior_01

ОБОРУДВАНЕ

Новият SWIFT включва всички съвременни технологии и улеснения за водача: муулти-информационна система с тъч дисплей и възможност за свързване със смартфон, камера за заден ход, чийто образ се появява на дисплея на мулти- информационната система и подобрява видимостта, навигация, LED светлини, автоматични светлини, адаптивен круиз контрол, автоматична функция на дългите светлини и още много други технологии, които поставят нови стандарти за безопасност и комфорт при шофирането.

SWIFT се предлага в 7 основни цвята, от които само един не е металик и още 4 двуцветни комбинации, които
подчетрават младежкия дух на водела. На разположение на клиентите е и богат избор от аксесоари, с които
могат да персонализират своя автомобил.

SWIFT_PI_01_40_high

ЦЕНИ

Цената на новия SWIFT започва от 23 390 лева с включен ДДС и ECO BONUS за версия 1,2 GL и от 28 990 лева с включен ДДС и ECO BONUS за версия 1,0 GL+.

Цените за версиите с ALLGRIP AUTO започват от 29 590 лева с включен ДДС и ECO BONUS за версията 1,2 GL+.

 
 

Супер балон събира информация от близкия космос

| от |

НАСА пусна балон със свръхналягане с размерите на стадион от новозеландския Южен остров, за да събира информация от близкия космос.

Той ще пътешества 100 дни. Седем други опита за пускането на балона бяха осуетени от бури и циклони.
Летателният апарат е специално проектиран от НАСА, за да открива космически частици със свръхвисока енергия, навлизащи в атмосферата на Земята. Той ще обиколи планетата два или три пъти.

„Произходът на тези частици е голяма загадка, която ние искаме да разбулим. Дали те идват от големи черни дупки в центъра на галактиките? Дали са малки, бързо-движещи се звезди, или нещо друго?“, каза проф. Анджела Олинто от университета в Чикаго, която е главен изследовател по проекта.

Следенето на летателния апарат, изстрелян от Уанака, е само началото на дълго проучване, което включва на следващ етап и космическа мисия, подготвяна от НАСА.

Балонът ще събере данни от 34 километра над земната повърхност. Настоящият рекорд за продължителност на полет на балон със свръхналягане е 54 дни. През март миналата година НАСА осъществи изпитание на подобен летателен апарат, изстрелян от Уанака. Полетът му продължи 32 дни, 5 часа и 51 минути.

 
 

Какво всъщност се има предвид в обявите за работа

| от |

Когато човек порасне, „Какво е искал да каже авторът“ става „Какво е искала да каже HR-ката“.

Интервютата за работа са като свалка, което прави обявите за работа – валентинки. Всичко е казано по завоалиран начин, въпреки че крайната цел е очевидна. Понякога давате валентинката сам, а понякога наемате някой друг да я предаде. Накрая от всички кандидати избирате не най-добрия, а този, който ви харесва най-много или този, който можете да си позволите.

Любовният език на обявите е неразгадаем. Веднъж един съсед заварчик разказа как шефът му пуснал обява за заварчици, след това събрал всички кандидати показал ги на работниците си и им казал: „Всички тези хора чакат за вашето място. Марш на работа.“ Днес ще помислим върху това какво всъщност искат фирмите.

За нас:

Независимо какво пише в обявата, да се чете така (годините варират): 

Фирмата ни е в бранша от 25 години: Шефът най-вероятно е уморен от живота и вследствие на това – консервативен. Очаквайте мениджър да ви е я жена му, я брат му, а ако на времето е работил вместо да обръща внимание на дъщеря си и сега тя си е хванала някакъв безкариерен и бездарен мухльо – той, зетя.

Ние сме една от най-бързо развиващите се компании: С конкурента ни сме на едно ниво и знаем това, защото имаме много тънко и малко двулично приятелство, заради общата ни омраза към монополиста в бранша.

Във връзка с разширяването на екипа търсим: Колегите ви мрънкат на шефовете прекалено много, че не искат да вършат повече задълженията на вашата длъжност. На шефовете им дойде до гуша и ето ни тук.

Основни задължения:

Тук са изредени нещата, които искаме да правите. Също така, тук не са изредени нещата, които впоследствие ще ви караме да правите.

Изисквания:

Образование:

Начално: Ако може и да не е осъждан – бижу!

Средно: Държим на опита. Шефът също е със средно.

Висше: Искаме да сме сигурни, че знаете как са го прави хората от бранша през 70-те и 80-те години.

Комуникационни умения: Да не сте темерут.

Умения за работа в екип: Общо взето нямаме много изисквания и пълним.

Лоялност: „Да нямаш други богове, освен Мене“.

Стаж по специалността:

3 години: Искаме да знаем, че работата няма да ти стане досадна след 2 седмици.

6 години: Имаме международни клиенти.

10 години: Скоро ще сменяме мениджъра, защото спи с колежките, които не ни пуснаха на нас.

Не се изисква стаж по специалността: Работата е за студенти, които трябва да минат през тъмния период на изграждане на биография, за да не прилича тя на книжка за оцветяване. Дано само по време на процеса да не умре от глад.

Компютърна грамотност: Да не сте прекалено стар.

Владеене на чужд език: Имате елементарно себеуважение.

Шофьорска книжка: Целунете децата за сбогом.

Работа на смени: Лятото всички колеги ще ви мразят, когато отидете на море. Ако отидете.

Какво предлагаме ние:

Чудесно заплащане: Стандартно заплащане, което е чудесно, защото досега са ви плащали по-малко.

Работа в млад екип: Всеки ден някой ще е с махмурлук.

Отлични възможности за развитие: Ако прекарате тук 2 години, ще имате достатъчно стаж, за да кандидатствате във фирмата-лидер на пазара. Както направи човекът, който беше на вашата длъжност.

Договор: Предлагаме ви нещо, което се предполага, но живеем в страна, където не се предполага.

Служебен транспорт: Пригответе се да ставате в 5:30, защото офисът ни е в Нова Гвинея. Също така 2/3 от заплатата ви ще отива за храна, поръчана по интернет, защото наоколо има само гаражи за ремонт на тирове.

За да кандидатствате:

Изпратете ни биография: Изпратете ни биография.

С актуална снимка: За да знаем кой от всичките Стефан-Ивановчовци във фейсбук сте вие.

Изпратете ни мотивационно писмо: Ние сме безскрупулни садисти.

Само одобрените кандидати ще бъдат поканени на интервю:

Документите ще бъдат разгледани при пълна конфиденциалност, според изискванията на ЗЗЛД.: и въобще няма да останат на личния компютър на ейчарката, която ще го забрави една вечер в някой бар, където персоналът всъщност ви познава и знае много добре защо 2 години не сте имали работа.

Успех!

 
 

От ходене се поумнява

| от chronicle.bg, по БТА |

Учени от университета Ню Мексико Хайлендс в Лас Вегас откриха, че ходенето подобрява притока на кръв към главния мозък и засилва паметта и познавателните способности на хората, съобщи изданието „ЮрикАлърт!“.

Ефектът е по-слабо изразен в сравнение с бягането, но е значително по-голям, отколкото при карането на велосипед. До изводите си авторите на изследването стигнаха по време на наблюдения върху 12 младежи в добро здраве.

Доброволците се придвижваха с постоянна скорост около един метър в секунда. Кръвоснабдяването на главния мозък се измерваше с ултразвук.

През 2015 г. австралийски учени доказаха, че когато става дума за общото здравословно състояние, сърдечно-съдовата система и намаляването на риска от преждевременна смърт, ходенето е по-полезно от бягането, припомня в. „Дейли мейл“. Експертите установиха, че хората, които първоначално правели по 1000 крачки на ден, а постепенно стигнали до 10 000 дневно, намалили наполовина риска от преждевременна смърт. Дори тези, които увеличават крачките си от 1000 до 3000 на ден, намаляват риска с 12 %.