Раздадоха 67-мите награди „Еми“

| от chronicle.bg |

С много блясък, малко разочарования и една-две изненади, които са присъщи на такъв тип събития, снощи в Ел Ей бяха раздадени 67-мите награди „Еми“ – най-престижните награди изцяло за телевизия.

Големият победител на вечерта се превърна мини-сериалът на HBO „Олив Китридж“, който получи най-много награди – цели 6. При това в категориите „най-добър едносезонен сериал“, „най-добър актьор в главна роля в едносезонен сериал“ за Ричард Дженкинс, „най-добра актриса“ за Франсис Макдорманд и любимият ни Бил Мъри олучи първата си статуетка „Еми“ за „поддържаща мъжка роля“ отново за продукцията.

Веднага след „Олив Китридж“ се нареждат и Game of Thrones с четири статуетки, включително за „най-добър драматичен сериал“, „най-добър актьор в поддържаща роля в драма“ за Питър Динклидж, което пък е втора награда „Еми“ в кариерата на любимия ни Тирион Ланистър.

Джон Хам се сдоби с първата си награда „Еми“ в категорията „главна мъжка роля в драматичен сериал“ за изпълнението си на Дон Дрейпър в последния сезон на сериала „Момчетата от Медисън Авеню“, а Виола Дейвис взе статуетката в категория „най-добра актриса в драматичен сериал“ за ролята си на Аналийс Кийтинг в „Как да ти се размине с убийство“. Най-добра комедия спечели сериала „Вице“, а Джулия Луис-Драйфус и Джефри Тамбър станаха най-добър комедиен актьор и актриса съответно в сериалите „Вице“ и „Transparent.

Най-добро реалити състезание пък спечели музикалното шоу „The Voice“, а най-добро скечово шоу стана „Inside Amy Schumer“ на Ейми Шумър.

Най-големият загубил се оказа сериалът „Американска зловеща“ история, който не получи нито една награда от 8-те си номинации.

Списъкът с победителите в основните категории ви очаква долу. На победителите честито!

Най-добър комедиен сериал

ПОБЕДИТЕЛ: Вице/Veep

Луи/Louie

Модерно семейство/Modern Family
Паркове и отдех/Parks and Recreation
Силициевата долина/Silicon Valley
Транродител/Transparent
Непобедимата Кими Шмит/Unbreakable Kimmy Schmidt

Най-добър драма сериал

ПОБЕДИТЕЛ: Game of Thrones

Better Call Saul
Имението Даунтън/Downton Abbey
Вътрешна сигурност/Homeland
Къща от карти/House of Cards
Момчетата от Медисън Авеню /Mad Men
Оранжевото е новото черно/Orange Is the New Black

Най-добър мини-сериал

ПОБЕДИТЕЛ: Олив Китъридж/Olive Kitteridge

American Crime
Зловеща семейна история: Шоу с изроди/American Horror Story: Freak Show
The Honorable Woman
Wolf Hall

Най-добър ТВ филм

ПОБЕДИТЕЛ: Беси/Bessie

Поаро: Завесата/Agatha Christie’s Poirot — Curtain: Poirot’s Last Case
Принцесата на Монако/Grace of Monaco
Hello Ladies: The Movie
Killing Jesus
Nightingale

 Най-добра актриса в комедия

ПОБЕДИТЕЛ:Джулия Луис-Драйфус, Вице/Veep

Лили Томлин, Grace and Frankie
Ейми Шумър, Inside Amy Schumer
Еди Фалко, Сестра Джаки/Nurse Jackie
Ейми Полър, Паркове и отдих/Parks and Recreation
Лиса Кудроу, The Comeback

Най-добър актьор в комедия

ПОБЕДИТЕЛ: Джефри Тамбър, Трансродител/Transparent

Антъни Андерсън, Black-ish
Мат ЛеБланк, Епизоди/Episodes
Дон Чидъл, Обител на лъжата/House of Lies
Лук C.K., Louie
Уилям С. Мейси, Безсрамници/Shameless
Уил Форт, Последният мъж на света/The Last Man on Earth

 

 Най-добра актриса в драма

ПОБЕДИТЕЛ: Виола Дейвис, Как да ти се размине с убийство/How to Get Away with Murder

Клеър Дейнс, Вътрешна сигурност/Homeland
Тараджи П. Хенсън, Империя/Empire
Татяна Маслани,Orphan Black
Елизабет Мос, Момчетата от Медисън авеню/Mad Men
Робит Райт, Къща от карти/House of Cards

 Най-добър актьор в драма

ПОБЕДИТЕЛ: Джон Хам, Момчетата от Медисън авеню/Mad Men

Кайл Чандлър, Bloodline
Джеф Даниелс, Нюзрум/The Newsroom
Боб Одернкик, Better Call Saul
Лив Шрайбър, Рей Донован/Ray Donovon
Кевин Спейси, Къща от карти/House of Cards

 Най-добра актриса в мини-сериал или филм

ПОБЕДИТЕЛ: Франсис МакДормънд, Olive Kitteridge

Фелисити Хъфман, American Crime
Джесика Ланг, American Horror Story: Freak Show
Куин Латифа, Bessie
Емма Томпсън, Mrs. Lovett
Маги Гиленхал, The Honorable Woman

Най-добър актьор в мини-сериал или филм

ПОБЕДИТЕЛ: Ричард Дженкинс, Olive Kitteridge

Тимъти Хътън, American Crime
Рики Джервейс, Derek Special
Ейдриън Броуди, Худини/Houdini
Дейвид Ойелово, Nightingale
Марк Риланс, Wolf Hall

Най-добра поддържаща актриса в комедия

ПОБЕДИТЕЛ: Алисън Джени, Mom

Нийси Наш, Getting On
Джули Боуън, Модерно семейство/Modern Family
Кейт МакКинън, Saturday Night Live
Маим Биалик, Теория за големия взрив/The Big Bang Theory
Гари Хофман, Трансродител/Transparent
Джейн Краковски, Unbreakable Kimmy Schmidt
Анна Чумски, Вице/Veep

Най-добър поддържащ актьор в комедия

ПОБЕДИТЕЛ: Тони Хол, Вице/Veep

Андре Брауър, Brooklyn Nine-Nine
Адам Драйвър, Момичета/Girls
Кийгън Майкъл-Кий, Key & Peele
Тай Бърел, Modern Family
Титус Бърджес, Unbreakable Kimmy Schmidt

Най-добра поддържаща актриса в драма

ПОБЕДИТЕЛ: Узо Адуба, Оранжевото е новото черно/Orange Is the New Black

Джоан Фрогат, Имението Даунтън/Downton Abbey
Лина Хийди, Game of Thrones
Емилия Кларк, Game of Thrones
Кристина Хендрикс, Момчетата от Медисън Авеню/Mad Men
Кристин Барански, Добрата съпруга/The Good Wife

Най-добър поддържащ актьор в драма

ПОБЕДИТЕЛ: Питър Динклидж, Game of Thrones

Джонатан Банкс, Better Call Saul
Бен Менделсон, Bloodline
Джим Картър, Имението Даунтън/Downton Abbey
Майкъл Кели, Къща от карти/House of Cards
Алън Къминг, Добрата съпруга/The Good Wife

Най-добър поддържащ актьор в мини-сериал или филм

ПОБЕДИТЕЛ: Бил Мъри, Olive Kitteridge

Ричард Кабрал, American Crime
Деймиън Луис, Wolf Hall
Денис О`ХеърАмериканска зловеща история: Фрийк шоу
Майкъл К. УилямсБеси
Фин УидрокАмериканска зловеща история: Фрийк шоу

Най-добра поддържащ актриса в мини-сериал или филм

ПОБЕДИТЕЛ: Реджина Кинг, American Crime


Зоуи КазанОлив Китридж
Анджела БасетАмериканска зловеща история: Фрийк шоу
Мо`НикБеси
Сара Поулсън, Американска зловеща история: Фрийк шоу
Кати БейтсАмериканска зловеща история: Фрийк шоу

Най-добро вариете, музикално шоу или комедийно шоу

ПОБЕДИТЕЛ: The Daily Show with Jon Stewart

The Colbert Report
Jimmy Kimmel Live!
Last Week Tonight with John Oliver
Late Show with David Letterman
The Tonight Show Starring Jimmy Fallon

Снимки: Getty Images 

 
 

Страх ни е повече от змии, отколкото от катастрофи

| от Спонсорирано съдържание |

Кампанията „Алкохолът е лош шофьор” е част от дългосрочната корпоративна политика на „Каменица” АД, която има за цел създаването на положителна промяна в поведението на пътя и безопасното шофиране. Деветото издание на кампанията протича под посланието „Петък вечер. Има само едно правило, което важи за всички – не карай пил!“, като призовава към разумно поведение и отговорност да не сядаме зад волана след употреба на алкохол.

Всяка година, като част от активностите по кампанията, „Каменица“ АД провежда национално представително проучване за навиците и нагласите на българските шофьори. Проучването тази година е реализирано през октомври с подкрепата на Gemius.

Основен фокус тазгодишната кампания „Алкохолът е лош шофьор“ поставя върху отношението на околните към водачите, които се качват в колата след употреба на алкохол. Близо 80% от българите приемат шофирането в нетрезво състояние за недопустимо, но въпреки това повечето участници в проучването биха запазили известен неутралитет, ако техен познат иска да кара, след като е консумирал алкохол.

Резултатите от проучването и нагласите на хората към употребата на алкохол и шофирането коментира Росен Йорданов, психолог и консултант на кампанията.

ABD2016_Poster

1. Всички знаем че не трябва да се качваме на колата след употреба на алкохол. Осъзнаваме рисковете, всеки ден слушаме за новите жертви на пътя и въпреки това много хора продължават да го правят. Резултатите са категорични. Защо според Вас се случва това?

Причините са много, ако щете дори еволюционни. Може да ви се стори странно, но ако направим анкетно проучване за най-силните страхове сред хора, които живеят в градовете, ще видите, убеден съм, че много повече от тях ще отговорят, че се страхуват повече от змии или паяци например, отколкото от катастрофи и пътни произшествия, а още по-малко от ПТП-та свързани с употреба на алкохол. Парадоксално, но факт е, че ние, въпреки вековете социализация и урбанизация, не сме развили достатъчно инстинктите си за градската „джунгла“. От друга страна осъзнатостта не е достатъчна, за съжаление. За да работи осъзнатостта, за да има онова необходимо възпиращо въздействие, тя трябва да се интегрира в психиката на човека в онези най-ранни години, които не помним, или да почерпим от личен горчив опит. Вие обаче виждате, че в днешни дни възрастните отделяме много повече време на образованието на децата ни и много по-малко на възпитанието им, включително и на културата на поведение на пътя.

2. Вие имате поглед върху кампанията „Алкохолът е лош шофьор“ и от предишни години. Може ли най-общо да споделите своите впечатления от тазгодишните резултати от проучването – наблюдавате ли някакви значими промени в нагласите към хората шофирането в нетрезво състояние? Какви са вашите ключови изводи?

Тазгодишното изследване дава някои поводи за оптимизъм, особено когато бъдат сравнени данните с данните от предходни кампании. Видно е, че в осезаемо по-висока степен хората показват по-добра осведоменост за законовите ограничения, свързани с шофиране след употреба на алкохол, както и за влиянието на алкохола върху преценките и реакциите на шофьорите. Също така нараства категоричността на нетърпимост към този проблем. Това показва безспорно, че кампаниите имат смисъл и си струват усилията. Въпреки че много от анкетираните вероятно имат „едно наум“ в провеждането на подобни кампании, отчитайки корпоративния елемент, бих казал, че промяната дори на 1 човек към това да бъде по-отговорен и като шофьор и като спътник, си струва.

3. Имайки предвид резултатите от проучването, според Вас коя е по-рисковата група шофьори – младите, които са безразсъдни и самоуверени или по-опитните, които се осланят на опита си зад волана и смятат, че могат да се справят с всяка ситуация на пътя? Коя от двете групи е по-склонна да шофира след употребата на алкохол?

Категорично и двете групи, но с различни мотиви. При младите „обичайният заподозрян“ е надценяването на възможностите и безразсъдството, при опитните – надценяването на опита. Аз обаче бих бил по-критичен към групата на по-опитните водачи, защото освен лична отговорност, те носят и отговорността на стожери на културата на безопасно шофиране. В много случаи именно техните погрешни действия дават „заразния“ пример, който има по-широки последствия. Както и изследването показа децата са силен възпиращ фактор срещу безумието на пийналите водачи. Трябва ли обаче техните бащи, майки, батковци и т.н да прехвърлят тежестта на тази отговорност върху техните „рамене“?!

4.    Тази година кампанията на „Каменица“ АД поставя акцент върху солидарната отговорност на спътниците на шофьори употребили алкохол – склонни ли сме да се качим при такъв водач, защо, намесваме ли се да го спрем и т.н. Резултатите показват, че едва 24% твърдят, че биха направили всичко възможно да спрат шофьора, като по-голямата част от хората заявяват, че избягват да се намесват в личния му избор. Защо, според Вас, хората не са склонни да се намесват в такава ситуация?

Резултатите дават повод за тревога, защото, виждаме немалък процент на пасивност и неангажираност в поведението на хората, когато става дума за разубеждаване на шофьори, които са консумирали алкохол. Още повече водещите причини за пасивното поведение на хората в ситуациите с нетрезви водачи, независимо дали са прикрито или директно афиширани, в отговорите са свързани с личната воля. т.е дължащи се на себесъхранителни мотиви, а не толкова на незнание за проблемите и тежките последствия, които шофирането в нетрезво състояние може да причини. С други думи въпрос на отговорна солидарност към човека до теб, независимо от цената на личния дискомфорт, особено когато става дума за здравето и живота.

А иначе, половината анкетирани са убедени, че усилията да се разубеди водач, понечил да кара пил, биха спестили 2/3 от произшествията, свързани с употреба на алкохол. Простата аритметика показва, че ако хората са по-съпричастни към проблема, би могло всяка година да се спасяват около 100 човешки живота, да не говорим за физическите травми, ако съпоставим тези резултати със статистиката на КАТ.

5. Какво бихте посъветвали хората – как да реагираме, за да спрем наш близък, приятел познат, ако реши да шофира след употребата на алкохол?

Както се казва, човешкото поведение (вкл. и шофирането след употреба на алкохол) може и да е резултат от борбата на много и различни мотиви и преценки, но то винаги се разиграва на „шахматната дъска“ на възможностите и ограниченията, определени от действията на околните. Нека не пропускаме тези „шахматни“ партии, когато нашите близки и приятели искат да шофират нетрезви! Цената на нашето участие е живот! Не играйте хазарт с живота!

6. А какво можем да направим, ако е непознат? Вариант ли е директно да се обадим в полицията или по-добре да поговорим с него?

Според мен е силно препоръчително! Условности разбира се има и то главно да не се злоупотребява с тези сигнали. Да го правим от загриженост, а не от други користни мотиви. Въпросът е жизненоважен, защото ако допуснем един човек в нетрезво състояние да шофира, ние ставаме безмълвни съучастници в ситуация с възможни непоправими последствия.

7. С оглед на предстоящите празници, в които хората ще пътуват и определено ще употребяват алкохол, какво бихте посъветвали и шофьорите и техните близки и приятели?

За шофьорите мога да кажа простичко – не се качвайте зад волана, ако сте пили дори и по-малко. Накратко „Не карай пил“.
За спътниците посланието ми е следното: нека се замислят дали попадайки пред избора – да се намеся или не – когато видят техни близки да се качват в колата с намерение да шофират след като са консумирали алкохол, дали трябва ли да се дистанцират, измисляйки си лицемерни обяснения за личната отговорност, дали си струва да мълчат, „за да не си развалят кефа“ или обратно – да се ангажират, да положат усилие, да бъдат неотстъпчиви в разубеждаването на тези хора ако трябва, но да запазим здравето и/или живота на нашите приятели и близки?

 
 

Европейската асоциация на авиокомпаниите прекрати своята дейност

| от CHR Aero |

Европейската лобистка група Association of European Airlines (АЕА) ще прекрати работата си след като голяма част от авиокомпаниите членки се присъединиха към новия алианс Airlines for Europe (A4E).

AEA ще бъде втората асоциация, която ще прекрати своята дейност през 2016, следвайки съдбата на нискотарифната групa European Low Fares Airline Association (ELFAA).

Исторически погледнато до момента е имало четири главни асоциации, които да представляват авиокомпаниите в Европа- AEA, ELFAA като представител на нискотарифните превозвачи, International Air Carrier Association (IACA) като представител на leisure авикомпаниите и European Regions Airline Association, представител на регионалните авиопревозвачи.

Според сайтa на AEA, асоциацията представлява 22 европейски авиокомпании с общо 310 милиона пътници, но много от тези компании вече са напуснали групата и са предпочели да бъдат представлявани от A4E, чиито основатели и членове са пет от най-големите авиокомпании в Европа- International Airlines Group (IAG), Lufthansa, Air France-KLM, easyJet и Ryanair.

A4E бързо се разрастна от 11 до 22 авикомпании членки, което доведе до затварянето на други асоциации. Процентово A4E представлява 60% от европейските полети, 500 милиона пътници и оборот от $109 милиарда.

Според A4E успехът на тяхната асоциация се дължи на факта, че авикомпаниите, които се представляват от тях, са както нискотарифни, така и „full service”.

AEA приключва работа след 64 години. През 1952 година четири авиокомпании- Air France, KLM, Sabena И Swissair основават Air Research Bureau, а след присъединяването на SAS и British European Airways, European Airlines Research Bureau се преименува на AEA през 1973.

Благодарение на AEA компютърните резервационни системи Amadeus и Galileo бяха въведени в експлоатация, както и автоматичното принитиране на билети и бордови карти. През 1988 АЕА допринесе и за започването на кампанията “Single European Sky” и поясни нуждата от интергрирана система за контрол на въздушния трафик над Европа.

 
 

Заслужават ли студентите да празнуват на 8 декември?

| от |

Осми декември е – денят, в който всеки уважаващ себе си студент празнува факта, че тройката по история/литература/химия му е осигурила 4 години празници.  

Заслужават ли обаче студентите да имат свой празник? Свети Георги уби цяла ламя, за да заслужи 6 май. Христос загина на кръста за своя. Е, студентите съчетават тези две геройства, като спят с ламята, пияни на талпа.

Все пак какво оправдава 8 декември? Всъщност няколко неща.

Били ли сте на лекция скоро? Имате ли представа какво безбожно изтезание е това! Вярно, студентите сами си избират специалностите, които са им интересни, но това далеч (много далеч) не означава, че материалът не се преподава с отегчение, монотонност, безразличие и неприязън. Допълнителна емоция влива моментът, в който самият ти знаеш, че материалът е стар и невалиден. Ти, който си дошъл да учиш.

Едновременно ти идва да питаш преподавателите как самите те са приложили тази информация и изпитваш срам да не изложиш някого. Един въпрос сега. Този въпрос за образователната система е дъвкан хиляди пъти, нали.? Бихте ли седели 2 часа да ме слушате да ви го говоря? Не?. Добре дошли на лекция…

Младите се забавляват, голяма работа. Нека празнуваме и ние, че те все още нямат практиката да усещат колко са пияни и мъдростта да видят колко нелепо се държат. Това всъщност е хубаво и кажи-речи безболезнено. Оставете ги да слушат гадна музика, да счупят нещо, да безобразничат. Сладко е. Оставете ги да не могат да пишат правилно. Като им дойде до главата, ще се научат. Един ден ще одъртеят емоционално и ще се кротнат. След това ще одъртеят и физически и ще започнат да хулят следващата „днешна младеж“.

Осми декември не е кой знае какво. Осми декември – когато четвъртък не е достатъчен повод за пиене.

 
 

Кърк Дългас – една легенда на 100 години

| от chronicle.bg |

На 100 години американският актьор Кърк Дъглас е живата история на киното. Роден като Исур Даниелович Демски на 9 декември 1916 година, днес той празнува един век живот. 

Актьорът има три номинации за „Оскар“, първата от които е през 1950 година. Получава статуетката за цялостната си кариера. Днес Дъглас ще празнува в Калифорния на тържество, организирано от сина му Майкъл Дъглас и снаха му Катрин Зита Джоунс. Очаква се да присъстват около 200 приятели и членове на семейството му.

Кърк Дъглас се пенсионира като актьор през 1996 година след прекаран инсулт. Преди настоящия си рожден ден, той е посещавал терапевт, за да може да произнесе кратко слово на рождения си ден.

„Хора често искат от мен съвети как да доживеят до преклонна възраст и да водят здравословен живот. Нямам подобни съвети. Смятам обаче, че всички ние имаме причини да сме тук. Оцелях след инцидент с хеликоптер и инсулт, за да направя още добри неща в света, преди да го напусна.“  – казва той в есе, публикувано от списанието за знаменитости Closer по повод рождения му ден.

Кърк приписва до голяма степен продължителността на живота си на голямата си любов, втората си съпруга Ан, която е на 97 години. „Имах шанса да срещна жената на живота си преди 63 години – поясни той. – Смятам, че прекрасният ни брак и обсъжданията ни нощем ми помогнаха да оцелея след какви ли не предизвикателства.“

Кърк Дъглас, който е син на руски имигранти, се е превъплътил в образите на някои най-митичните персонажи в историята на седмото изкуство, от художника Винсент Ван Гог до точния стрелец Док Холидей. Снимал се е в около 80 филма, сред които „Одисей“, „Викингите“, „20 000 левги под водата“, „Гори ли Париж?“, „Престрелка в О.К. Корал“, „Седем дни през май“.