Путин се страхува от договора за свободна търговия между ЕС и САЩ

| от |

Президентът на Русия Владимир Путин се опасява, че договорът за свободна търговия между ЕС и САЩ ще навреди на руската икономика. На последната на среща на Г20 в Бризбейн бяха обсъдени повече ценностите на водещите в икономическо отношение страни и не стана дума за конкретните параметри на договора. Това беше възприето по-скоро позитивно за ЕС и САЩ както в организацията, така и в международен план.

В общо изказване на срещата Германия, Великобритания, Италия, Франция и Испания увериха ЕС и САЩ, че ще направят всичко по силите си споразумението да влезе в сила възможно най-скоро. Те изхождат не само от икономическите си интереси, но също така смятат, че това е начин да се разшири убеждението, че свободните и отворени общества са разширяват и заздравяват.

Владимир Путин няма да одобри подобно действие, тъй като това споразумение и стоящият зад него план са насочени срещу него и системата му на управление на Руската федерация. То най-вероятно ще има по-голям ефект от опитите да се прекрати конфликтът в Украйна. По време на срещата на Г-20 в Бризбейн много от лидерите говориха по въпроса с президента на Русия в продължение на часове. Канцлерът на Германия – Ангела Меркел, председателят на Европейската комисия – Жан-Клод Юнкер, както и лидерите на Великобритания и Франция се включиха в тези преговори. Президентът на САЩ от своя страна определи конфликта в Украйна като „заплаха за световния мир”.

Наложените досега заплахи и санкции на виртуоза във воденето на хибридна война не изглежда да имат желания ефект. „Ние се водим от интереси, както всяко правителство”, заяви Путин на срещата в Австралия. Той е наясно, че Русия не е заплашена от страна на ЕС, докато той не е обединен в позициите си. В момента в ЕС няма единна позиция по никоя от темите, като политиката срещу Русия, спасяването на еврото, търговските взаимоотношения, толерантността, енергетиката, сигурността и външните политики. Руският лидер наблюдава със задоволство това разединение на ЕС, а в същото време Русия настига по значимост Съюза.

Конфликт на ценности 

Само единен Запад, който е обединен около спазването и опазването на общи ценности, може да противостои на Русия. Това е причината ситуацията в Украйна да не бъде определяна от ЕС като конфликт на интереси, а като конфликт на ценности и норми. Притесненията на Путин не са, че ЕС ще сключи юридически договор, регламентиращ търговски взаимоотношения, които пречат на страната му да търгува безпрепятствено. Напротив, той би приветствал подобно решение. Но той знае, че ЕС е и организация, в която демокрацията, разделението на властите, прозрачността, свободата, спазването на човешките права и идеята за социална държава вървят ръка за ръка.

Това е причината той да вижда заплаха в договора за свободна търговия между ЕС и САЩ. Едно обединено пространство на свобода и спазване на конкретни права би застрашило маниера му на авторитарно управление. Един обединен от ценности Запад въпреки несполуките и недостатъците си би бил основният враг на непотизма, корупцията, олигархията и автокрацията. Една система, която Путин желае и управлява./Die Zeit/Фокус/

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Топ ролите на Кевин Костнър

| от chronicle.bg |

Знаете много добре кой е Кевин Костнър. Носител на „Сезар“, „Еми“, „Оскар“ и „Златен глобус“, номиниран е за по две награди „Сатурн“ и „Сателит“ и три награди на „БАФТА“.

Едно от най-големите имена в Холивуд, Костнър е познат по целия свят с участията си в легедарни филми като „Танцуващият с вълци“, „Недосегаемите“, „Воден свят“ и още.

Днес Костнър навършва 62 години (една чудесна актьорска възраст) и по случай този светъл холивудски празник, ви черпим в галерия с най-добрите му роли. Според нас. Чувствайте се свободни да ни нахулите, ако сме забравили някоя или да допълните в коментари вашите любими роли на този кино гигант.

 
 

Виктория Бекъм може да съди Spice girls

| от chronicle.bg |

След юридическия огън между Анджелина Джоли и Брад Пит, нова може би още по-изненадваща и бурна съдебна война се появи в шоубизнеса.

Виктория Бекъм изпрати агресивни заплашителни писма на колегите си от Spice girls Мелани Браун, Мелани Чизхолм, Ема Бънтън и Гери Хорнър. В тях съпругата на английския футболист Дейвид Бекъм предупреждава за война, ако певиците изпълняват песни, за които тя има авторски права.

Три от дамите – Гери Хорнър, Ема Бънтън и Мелани Браун, планираха турне по повод 20 години от създаването на групата. Турнето трябваше да се казва GEM (от англ. – скъпоценен камък), което е абревиатура от първите букви на момичетата.

Гери първа се отказа, за да се фокусира върху множащото й се семейство. През октомври миналата година тя съобщи, че очаква детенце. Така остави Ема и Мелани сами да се оправят с правния въпрос.

„Това е невероятно тъжен начин нещата да приключат, особено след всичко, което групата е преживяла заедно“, каза източник близък на Spice girls. „Момичетата са потресени.“