Путин твърди, че Русия няма да воюва с Украйна

| от |

Русия няма да воюва с Украйна и няма интерес от такава война, пише „Независимая газета“.

„Изборът на място за изявлението на Путин – Ялта, обаче цели да подчертае: безполезно е да се повдига въпросът за Крим“, добавя вестникът.

Той откроява две основни тези в думите на Путин. Президентът отправи послание, че позицията на Русия по присъединяването на Крим няма да бъде преразгледана независимо от условията. Путин съобщи, че е одобрил програма за създаване и развитие на военна групировка на полуострова.

Втората теза произтича от първата, посочва изданието. „Путин постоянно съпровождаше изявленията си с уговорки, един вид успокояваше Запада, приканваше да бъде правилно разбран“, отбелязва „Независимая газета“ и цитира коментар на държавния глава към собствените му думи за оръжейната програма на Русия:“Това не е панацея. Не се каним като някои хора да обикаляме из цял свят с бръснач в ръката и да размахваме този бръснач“.

Путин не изключи възможността Русия да отхвърли юрисдикцията на Европейския съд по правата на човека, но успокоително добави, че в момента въпросът не е на дневен ред.

Създаваше се впечатлението, че Путин прескача парламентаристите и разговаря със Запада директно – както се обръща обикновено към народа, представяйки поредното си послание пред Федералното събрание и губернаторите. Освен това миролюбието на Путин бе проявено от позиция на силата, твърди всекидневникът, цитиран от Би Би Си.

Путин показва, че изострянето на отношенията със Запада не е по инициатива на Москва, смята политологът Михаил Ремизов. И президентът е прав, заявява той. Според него „жизненоважните
интереси на държавите, въвели санкции срещу Москва, не бяха засегнати ни най-малко“.

Кремъл е избягвал и ще избягва директна военна намеса в ситуацията в Югоизточна Украйна – ето основното послание на Путин към световната общност, смята експертът. Той обаче не е убеден, че конфронтацията между Русия и Запада ще приключи бързо.

Миролюбивата риторика на политиците според него е знак, че не бива да се очаква розово бъдеще. Интригата около мястото, където да влезе в Украйна колоната с руска хуманитарна помощ, наближава своя край, твърди „РБК Дейли“.

Според вестника пратеният от Москва конвой – близо 280 камиона, е спрял близо до ГКПП Изварино, контролиран от проруските сепаратисти в т. нар. Луганска народна република.

Украинският военен експерт Алексей Арестович предполага, че колоната ще мине границата там, а не както е договорено с Киев -през ГКПП в Харковска област.

Властите в Украйна заявиха, че руските помощи може да влязат в страната само под егидата на международни организации като ОССЕ и Червения кръст. Андрий Лисенко, говорител на Съвета за
национална сигурност и отбрана, обеща, че руската колона ще бъде блокирана „с всички налични сили“, ако не бъде проверена от украинските граничари и митничари.

Киев няма войски край Изварино и при това положение може да спре колоната само с въздушни удари, но ще срещне отпор от руската ПВО, обяснява Арестович. Освен това след четиримесечния конфликт „не е останало много нещо“ от военната авиация на Украйна, забелязва руският му колега Александър Храмчихин.

След влизане на колоната в Украйна се очаква върху нея „да въздейства някак“ или армията на Киев, или сепаратистите. Така Русия ще получи повод да заяви, че Украйна не може да осигури хуманитарния конвой, и да вкара в страната миротворци, пише вестникът.

Храмчихин прогнозира поредния скандал, но според него не е много вероятно студената война да премине в гореща.

Ситуацията с 50-те хиляди бежанци от Украйна в южноруската Ростовска област стигна критично ниво. Според вицегубернатора Сергей Бондарев населението вече роптае, информира „Комерсант“ и цитира обръщение на местни жители: „Какво толкова ги обгрижвате? За нашите деца не ви боли чак дотам“.

Междувременно бежанците в пунктовете за временно настаняване „се карат помежду си, все по-недоволни от условията“, заявил Бондарев. По думите му в бежанските лагери „действат провокатори“ и в град Черкаси вече имало демонстрация.

Андрей Бабушкин, оглавяващ руския президентски съвет по човешките права, вижда причината за митингите другаде. Хиляди бежанци не могат да получат временно убежище заради „проблеми с
бюрократичната машина“, при все че кабинетът разпореди документите да се разглеждат за по три дни, казва той.

Ако киевските сили „щурмуват Донецк, до септември през границата с Русия ще минат още 500 хил. до един милион души, тогава ще се удавим“, цитира изданието Георгий Фьодоров от
руската Обществена палата.

В предградията на сепаратистката крепост Донецк продължават ожесточени боеве, напомня „Московский комсомолец“.

Според слухове украинските силови структури се канят да нанесат през уикенда основния си удар срещу Донецк и съседния град Горловка. Хуманитарната катастрофа в региона междувременно се изостря.“

Свърши храната в града, ядем туршии, каквито намерим по мазетата. Чакаме с надежда хуманитарна помощ, инак сме заникъде“, казва Людмила, жителка на Шахтьорск.

По данни на ООН са разрушени вече 60 на сто от жилищата в зоната на бойните действия, добавя „Московский комсомолец“.

 

 
 

10 страхотни роли на Ейми Адамс

| от chronicle.bg |

Покрай не безпричинната шумотевица около филмите „Първи контакт“ и „Хищници в мрака“, името на Ейми Адамс започна често да се върти в устата на критици и фенове.

Адамс определено е една от отличните актриси на Холивуд и прецизните й изпълнения със замах я вадят от клишето, че красивите жени не са добри актриси и обратното. Тя е носителка на награда „Сатурн“ , награда на „Гилдията на актьорите“ и две награди „Златен глобус“, номинирана е по пет пъти за награда на „БАФТА“  и награда „Оскар“  и шест пъти за „Сателит“.

Ако не сте гледали „Първи контакт“ и „Хищници в мрака“, ви препоръчваме максимално скоро да наваксате. През това време, вижте в галерията 10 роли на Ейми, които доказват, че освен красавица, е силна актриса.

 
 

Тейлър Суифт и Зейн Малик с общо парче за „50 нюанса по-тъмно“

| от chronicle.bg |

Изпълнителите Тейлър Суифт и Зейн Малик изненадаха феновете си с ново парче към саундтрака на „50 нюанса по-тъмно“. Песента появи към полунощ в САЩ (т.е. тази сутрин българско време).

Песента е първата от саундтрака на предстоящия филм по втората книга на Е.Л. Джеймс.

Суифт съобщи за песента в Twitter с мистериозният туит „Z | T | 50“. Той беше споделен близо 15 000 пъти само за час.

Само час след пускането си в iTunes, „I don’t wanna live forever“ стигна номер 1 в класацията на iTunes за САЩ. За момента парчето е достъпно само в iTunes срещу 1.29 долара. Не е ясно кога ще може да бъде слушано на други места по света. Може да чуете откъс от него, публикувано в профила на Тейлър Суифт.

„Петдесет нюанса по-тъмно“ ще се появи на екран в началото на следвата година.

 
 

„Западен свят“ задмина Game of Thrones

| от chronicle.bg |

Последният епизод от първи сезон на сериала „Западен свят“ привлече 2.2 милиона зрители. Спрямо първия епизод, излъчен през октомври, зрителите на шоуто са се увеличили повече от два пъти.

Със средно по 12 милиона зрители на всички платформи, „Западен свят“ се превръща в най-гледания първи сезон на сериал по HBO.

Шоуто е определяно като търговски успех, като освен това се радва и на доброто отнишение на критиката. То се приема за първия наистина голям хит на HBO от януари 2014 година насам, когато започна „Истински детектив“.

Какво не знаете за актьорите от „Западен свят“.

 
 

Страх ни е повече от змии, отколкото от катастрофи

| от Спонсорирано съдържание |

Кампанията „Алкохолът е лош шофьор” е част от дългосрочната корпоративна политика на „Каменица” АД, която има за цел създаването на положителна промяна в поведението на пътя и безопасното шофиране. Деветото издание на кампанията протича под посланието „Петък вечер. Има само едно правило, което важи за всички – не карай пил!“, като призовава към разумно поведение и отговорност да не сядаме зад волана след употреба на алкохол.

Всяка година, като част от активностите по кампанията, „Каменица“ АД провежда национално представително проучване за навиците и нагласите на българските шофьори. Проучването тази година е реализирано през октомври с подкрепата на Gemius.

Основен фокус тазгодишната кампания „Алкохолът е лош шофьор“ поставя върху отношението на околните към водачите, които се качват в колата след употреба на алкохол. Близо 80% от българите приемат шофирането в нетрезво състояние за недопустимо, но въпреки това повечето участници в проучването биха запазили известен неутралитет, ако техен познат иска да кара, след като е консумирал алкохол.

Резултатите от проучването и нагласите на хората към употребата на алкохол и шофирането коментира Росен Йорданов, психолог и консултант на кампанията.

ABD2016_Poster

1. Всички знаем че не трябва да се качваме на колата след употреба на алкохол. Осъзнаваме рисковете, всеки ден слушаме за новите жертви на пътя и въпреки това много хора продължават да го правят. Резултатите са категорични. Защо според Вас се случва това?

Причините са много, ако щете дори еволюционни. Може да ви се стори странно, но ако направим анкетно проучване за най-силните страхове сред хора, които живеят в градовете, ще видите, убеден съм, че много повече от тях ще отговорят, че се страхуват повече от змии или паяци например, отколкото от катастрофи и пътни произшествия, а още по-малко от ПТП-та свързани с употреба на алкохол. Парадоксално, но факт е, че ние, въпреки вековете социализация и урбанизация, не сме развили достатъчно инстинктите си за градската „джунгла“. От друга страна осъзнатостта не е достатъчна, за съжаление. За да работи осъзнатостта, за да има онова необходимо възпиращо въздействие, тя трябва да се интегрира в психиката на човека в онези най-ранни години, които не помним, или да почерпим от личен горчив опит. Вие обаче виждате, че в днешни дни възрастните отделяме много повече време на образованието на децата ни и много по-малко на възпитанието им, включително и на културата на поведение на пътя.

2. Вие имате поглед върху кампанията „Алкохолът е лош шофьор“ и от предишни години. Може ли най-общо да споделите своите впечатления от тазгодишните резултати от проучването – наблюдавате ли някакви значими промени в нагласите към хората шофирането в нетрезво състояние? Какви са вашите ключови изводи?

Тазгодишното изследване дава някои поводи за оптимизъм, особено когато бъдат сравнени данните с данните от предходни кампании. Видно е, че в осезаемо по-висока степен хората показват по-добра осведоменост за законовите ограничения, свързани с шофиране след употреба на алкохол, както и за влиянието на алкохола върху преценките и реакциите на шофьорите. Също така нараства категоричността на нетърпимост към този проблем. Това показва безспорно, че кампаниите имат смисъл и си струват усилията. Въпреки че много от анкетираните вероятно имат „едно наум“ в провеждането на подобни кампании, отчитайки корпоративния елемент, бих казал, че промяната дори на 1 човек към това да бъде по-отговорен и като шофьор и като спътник, си струва.

3. Имайки предвид резултатите от проучването, според Вас коя е по-рисковата група шофьори – младите, които са безразсъдни и самоуверени или по-опитните, които се осланят на опита си зад волана и смятат, че могат да се справят с всяка ситуация на пътя? Коя от двете групи е по-склонна да шофира след употребата на алкохол?

Категорично и двете групи, но с различни мотиви. При младите „обичайният заподозрян“ е надценяването на възможностите и безразсъдството, при опитните – надценяването на опита. Аз обаче бих бил по-критичен към групата на по-опитните водачи, защото освен лична отговорност, те носят и отговорността на стожери на културата на безопасно шофиране. В много случаи именно техните погрешни действия дават „заразния“ пример, който има по-широки последствия. Както и изследването показа децата са силен възпиращ фактор срещу безумието на пийналите водачи. Трябва ли обаче техните бащи, майки, батковци и т.н да прехвърлят тежестта на тази отговорност върху техните „рамене“?!

4.    Тази година кампанията на „Каменица“ АД поставя акцент върху солидарната отговорност на спътниците на шофьори употребили алкохол – склонни ли сме да се качим при такъв водач, защо, намесваме ли се да го спрем и т.н. Резултатите показват, че едва 24% твърдят, че биха направили всичко възможно да спрат шофьора, като по-голямата част от хората заявяват, че избягват да се намесват в личния му избор. Защо, според Вас, хората не са склонни да се намесват в такава ситуация?

Резултатите дават повод за тревога, защото, виждаме немалък процент на пасивност и неангажираност в поведението на хората, когато става дума за разубеждаване на шофьори, които са консумирали алкохол. Още повече водещите причини за пасивното поведение на хората в ситуациите с нетрезви водачи, независимо дали са прикрито или директно афиширани, в отговорите са свързани с личната воля. т.е дължащи се на себесъхранителни мотиви, а не толкова на незнание за проблемите и тежките последствия, които шофирането в нетрезво състояние може да причини. С други думи въпрос на отговорна солидарност към човека до теб, независимо от цената на личния дискомфорт, особено когато става дума за здравето и живота.

А иначе, половината анкетирани са убедени, че усилията да се разубеди водач, понечил да кара пил, биха спестили 2/3 от произшествията, свързани с употреба на алкохол. Простата аритметика показва, че ако хората са по-съпричастни към проблема, би могло всяка година да се спасяват около 100 човешки живота, да не говорим за физическите травми, ако съпоставим тези резултати със статистиката на КАТ.

5. Какво бихте посъветвали хората – как да реагираме, за да спрем наш близък, приятел познат, ако реши да шофира след употребата на алкохол?

Както се казва, човешкото поведение (вкл. и шофирането след употреба на алкохол) може и да е резултат от борбата на много и различни мотиви и преценки, но то винаги се разиграва на „шахматната дъска“ на възможностите и ограниченията, определени от действията на околните. Нека не пропускаме тези „шахматни“ партии, когато нашите близки и приятели искат да шофират нетрезви! Цената на нашето участие е живот! Не играйте хазарт с живота!

6. А какво можем да направим, ако е непознат? Вариант ли е директно да се обадим в полицията или по-добре да поговорим с него?

Според мен е силно препоръчително! Условности разбира се има и то главно да не се злоупотребява с тези сигнали. Да го правим от загриженост, а не от други користни мотиви. Въпросът е жизненоважен, защото ако допуснем един човек в нетрезво състояние да шофира, ние ставаме безмълвни съучастници в ситуация с възможни непоправими последствия.

7. С оглед на предстоящите празници, в които хората ще пътуват и определено ще употребяват алкохол, какво бихте посъветвали и шофьорите и техните близки и приятели?

За шофьорите мога да кажа простичко – не се качвайте зад волана, ако сте пили дори и по-малко. Накратко „Не карай пил“.
За спътниците посланието ми е следното: нека се замислят дали попадайки пред избора – да се намеся или не – когато видят техни близки да се качват в колата с намерение да шофират след като са консумирали алкохол, дали трябва ли да се дистанцират, измисляйки си лицемерни обяснения за личната отговорност, дали си струва да мълчат, „за да не си развалят кефа“ или обратно – да се ангажират, да положат усилие, да бъдат неотстъпчиви в разубеждаването на тези хора ако трябва, но да запазим здравето и/или живота на нашите приятели и близки?