Проучване сочи, че над 80 % от учителите в ЕС се чувстват недооценени

| от |

Проучване сочи, че над 80 % от учителите в ЕС се чувстват недооценени — Комисията призовава за действия. 

Flags of member states of the European Parliament fly at half mast

Повече от една трета от учителите в Европейския съюз работят в училища, в които има недостиг на квалифициран персонал, и почти половината от училищните ръководители докладват за недостиг на учители за учениците със специални нужди. Въпреки че почти 90 % от учителите в ЕС заявяват, че са удовлетворени от своята работа, 81 % смятат, че учителската професия не е ценена в обществото.Въпреки че учителите считат, че са добре подготвени, не навсякъде те могат да разчитат на подкрепа през ранните етапи от професионалното си развитие. Това са част от основните констатации в новото Международно проучване в областта на преподаването и ученето (TALIS), проведено от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР). Проучването, основаващо се върху вижданията на учителите за техните условия за професионално развитие, включва отговорите на 55 000 прогимназиални учители и училищни ръководители в ЕС. Европейската комисия анализира констатациите от проучването TALIS и неговите последици за политиката на ЕС в областта на образованието и обучението в доклад, който също беше публикуван днес.

TALIS отразява вижданията на учители от прогимназиалните училища в 19 страни и региони от ЕС (BENLBGESCZCYDKEEFIFRHRITLVNLPLPTROSESKUK-ENG), както и в 15 други държави: Съединените американски щати, Австралия, Бразилия, Чили, Сърбия, Сингапур, Исландия, Израел, Япония, Малайзия, Южна Корея, Мексико, Норвегия, Абу Даби и Алберта (Канада).

„Някои от посланията в TALIS са обезпокоителни, що се отнася до бъдещето на преподавателската професия. Ако държавите членки не предприемат действия, за да привличат и задържат най-добрите преподаватели, ние ще подкопаем напредъка в подобряването на качеството на образованието в Европа. Комисията е готова да помогне на държавите членки да начертаят политики и мерки, чрез които преподаването да се превърне в по-привлекателна професия“, заяви Андрула Василиу, европейски комисар по въпросите на образованието, културата, многоезичието и младежта.

Констатации от проучването TALIS в ЕС и препоръки на Европейската комисия:

Според ръководителите на училища (директорите) 36 % от учителите в ЕС работят в училища, в които има недостиг на квалифицирани и/или отчитащи добри резултати учители (тази констатация засяга главно NLROEEUK-ENG, а FRNLHRES и EE докладват за недостиг на учители за ученици със специални нужди). Препоръка на Комисията: Държавите членки трябва да въведат дългосрочни стратегии за привличане и задържане на работа на най-добрите учители. Действията могат да включват укрепване на програмите за подготовка на преподаватели, проучване на гъвкави начини за навлизане в професията (също и в средата на кариерата), възможности за професионално развитие и напредване в кариерата въз основа на прозрачни критерии.

Учителите са по-склонни да се чувстват подготвени за своята професия, когато тяхното образование включва комбинация от съдържание, методи на преподаване и учене и практически опит в класната стая по предметите, които преподават. Препоръка:Образованието на преподавателите трябва да включва всички тези области, за да ги подготви по-добре за тяхната професия. По отношение на професионалното развитие е необходимо да се обърне повече внимание на използването на ИКТ в класната стая и на необходимите умения за преподаване на ученици със специални нужди.

Почти 40 % от училищните ръководители докладват, че техните училища не предлагат официално въвеждащо обучение или пък подкрепа през ранните етапи от професионалното развитие; наличието на такива програми е особено ниско в PT, PL и ES. Препоръка: Държавите членки трябва да гарантират, че първоначалната подготовка на преподавателите е последвана от систематична подкрепа през ранните етапи от професионалното развитие.Министрите на образованието на ЕС наскоро се договориха да подобрят подготовката на преподавателите и да бъдат разработени рамки за компетенции, в които ясно се посочват уменията и качествата, които се изискват от учителите на различните етапи от тяхната кариера.

15 % от учителите заявяват, че не са участвали в дейност за професионално развитие през предходната година; около 50 % от учителите никога не присъстват в учебните часове на своите колеги; почти 20 % от тях никога не участват в проекти за съвместно обучение.Препоръка: Държавите членки трябва да поставят по-голям акцент върху ефективното професионално развитие и съвместното обучение, тъй като с тях учителите се насърчават да използват новаторски методи на преподаване и учене (например преподаване на малки групи;използване на ИКТ) и също така нараства удовлетворението на учителите от тяхната работа.Разнообразието в учебните методи подготвя учениците по-добре за по-нататъшното им образование и за пазара на труда, както показват инициативите на Европейската комисия в тази област на политиката „Преосмисляне на образованието“ и „Отваряне на образованието“.

Представяне на резултатите от TALIS

Резултатите от TALIS ще бъдат представени официално в Токио, където на 25 юни ще се проведат седемнадесетият семинар между ОИСР и Япония и неофициална среща на министрите на образованието. Ян Трусчински, генералният директор на Комисията за образование и култура, ще представи също и анализа на политиката на Комисията.

В допълнение ще бъде предоставена техническа информация на заинтересованите страни в областта на образованието и обучението (отворена за медиите), посветена на констатациите от TALIS и препоръките на Комисията. Това ще стане в Брюксел на 25 юни в 14:30 ч. в аудиторията на сградата Madou (1, place Madou). Майкъл Дейвидсън, ръководител на екипа за TALIS в ОИСР, и Ян Пакулски, началник на отдел „Статистика, проучвания и изследвания в областта на образованието и културата“ на Комисията, ще представят докладите.

Контекст

Международно проучване в областта на преподаването и ученето (TALIS)

Това е второто проучване TALIS, публикувано от ОИСР (първото беше публикувано през 2009 г.).Проучването е основният източник на информация от учителите и училищните ръководители относно преподаването, условията за професионално развитие и училищната среда. То се основава на въпросник, изпращан на учителите и училищните ръководители. Участниците в TALIS включват над 55 000 прогимназиални учители от 3 300 училища в ЕС, като те са представителна извадка за почти 1,5 милиона учители в 19-те държави — членки на ЕС, които са участвали в проучването.Заедно с другите 15 страни, взели участие, на въпросника са отговорили почти 110 000 преподаватели, представляващи приблизително почти 4 милиона учители.

Еразъм+

Европейската комисия работи с държавите — членки на ЕС, за открояването и обмена на ефективни практики в областта на политиката и за да им предоставя подкрепа и съвети. Програма „Еразъм +“ — новата програма на ЕС за образованието, младежта и спорта (2014—2020 г.), предоставя безвъзмездни средства за обмен на учители с цел подобряване на тяхното професионално развитие и подпомага партньорства между училища, университети и институти за подготовка на учители с цел разработване на иновационни подходи за преподаване. Чрез училищната мрежа eTwinning учителите могат да обменят идеи със своите колеги в цяла Европа.

 
 

Причината жените да напускат мъжете

| от chronicle.bg, по БТА |

Първата причина, поради която жените напускат мъжете си, са политическите различия, незадоволителният секс идва едва на второ място, разкри проучване.

Изследването е проведено през 2016 година сред потребители на апликация за запознанства и е обхванало 6 842 души. Жените от Великобритания най-често зарязват любимия заради споровете, свързани с Брекзита, а американките – заради бъдещия тогава президент Тръмп.

Третата причина, поради която дамите показват червен картон на партньора, са финансовата му несъстоятелност. На четвърто и пето място идват съответно ревността и липсата на доверие в половинката.

Мъжете изтъкват от своя страна по-земни неща за напускане на избраницата. На първо място те поставят нейното затлъстяване. Едва по-нататък те посочват като причини ревността й, лошия секс и изневярата.

 
 

Gorillaz пускат нов албум през април

| от chronicle.bg |

Виртуалната група Gorillaz обяви, че новият им албум „Humanz“ ще излезе на 28 април, съобщава БТА.

 Те вече пуснаха клип и сингъл към него.

Бандата е експериментален проект на Деймън Олбърн, бивш певец на Blur, един от емблематичните състави на движението „брит поп“. Това ще бъде първи албум на Gorillaz  след 2011 година.

Групата също обяви, че днес ще изнесе концерт в Лондон за всички фенове, които предварително си бяха поръчали новия й албум. Тя направи дарение за „Белите каски“, които провеждат хуманитарни дейности в Сирия.

Gorillaz  представиха „Saturnz Barz“ – новия сингъл от предстоящата тава, в който има микс от рок, хип-хоп и реге. Клипът, както обичайно, бе с характерните им анимационни герои, които се озовават в къща, населена с духове.

В новия албум на Gorillaz са включени 14 парчета.

|

Gorillaz – Andromeda

 
 

Ох, стари сме… защото те правят 10!

| от |

Едно десетилетие измина като мигване с единия клепач и ние си мислим, че сме си същите, ама не сме… Защото сме с 10 години по-големи. И уж поумнели. Минаването на безгрижните лета се отразява, както на човешкото тяло и съзнание, така и на любимите guilty pleasure удоволствия, каквито са сериалите.

Вярвате или не, но много от любимите ви шоута направиха 10 години от старта си и дори след толкова време, за част от тях си спомняме с умиление. И с леко насълзяване на очите.

Ние сме избрали пет добри, вкусни, провокативни и да, КУЛТОВИ, сериала, които правят 10 тази година. А ние сме стари, но все така ги харесваме. Цък, в галерията горе са.

 
 

Адел посвети изпълнение на жертвите в Лондон

| от chronicle.bg, БТА |

Адел посвети песента си „Make You Feel My Love“ на жертвите от терористичната атака в Лондон.

По време на свой концерт в Окланд, Нова Зеландия, на 22 март тя изпя парчето в памет на загиналите.

„Днес имаше терористична атака в родния ми град Лондон – заяви пред зрителите 28-годишната певица преди началото на концерта. – Аз съм буквално на другия край на света и искам хората да видят запалените тук свещи и да ни чуят. Странно е, че не съм вкъщи. Всичко, което искам, е да бъде у дома заедно с приятелите и семейството си. Всички те са добре, но искам да посветя изпълненията си тази вечер на жертвите на терористичната атака и на родния си град.“

45 000 зрители на стадиона „Маунт Смарт“ в Окланд запалиха свещи, докато носителката на „Грами“ изпълняваше хита си.

Адел в момента изнася концерти в Австралия и Нова Зеландия в рамките на световното си турне. То ще приключи с нейни шоута на стадион „Уембли“ в Лондон през юни и юли.