Професия фризьор

| от |

Представяме ви Милена Найденова (Milena Naydenova Hair Studio)

LOR_N_0607-300x198

1. Как реши да станеш фризьор?

Решението взех сравнително късно, когато бях на 26 години. Но пък съм щастлива, че стана така, защото бях достатъчно наясно със себе си и желанията си и така фризьорството се превърна в професията на живота ми.

2. Какви емоции ти носи професията?

Фризьорите сме творци, артисти. Всеки наш ден е наситен с емоции. Аз нося отговорност не само за външния вид на моите клиенти, но и за тяхното самочувствие. Да превърнеш правенето на красота в работа е мечта на всяка жена. Професията ми носи истинско удоволствие.

3. Какви места/събития посети, благодарение на фризьорската професия?

За да съм максимално полезна, аз трябва да бъда винаги добре информирана относно последните тенденции. Страстта ми към учението и откриването на нови неща ми даде възможност да посетя невероятни места по света и да се запозная с прекрасни професионалисти. Да се докоснеш до най-великите фризьори от цял свят, да работиш с тях на една сцена, да обменяш идеи – това са безценни моменти!

4. Кои за теб са най-големите ти професионални успехи?

Аз съм една щастливка. Понякога сама завиждам на себе си. Творческият ми път е наситен с признания и награди. Аз съм първият фризьор на годината 2007. Имам награди от конкурси като участник, била съм и в съдийският екип. Сцената е мястото, което ме зарежда.

Но най-големите ми успехи, които ме зареждат и ми носят признание са семинарите, които водя вече 15 години в Академията на L’Oreal.

5. Какво ти се щеше да знаеш, когато започваше работа като фризьор?

Това не е работа. Това е призвание. Аз нямам 8 часов работен ден. Не почивам, когато има официални празници, няма събота и неделя. И слава Богу! Красотата няма почивен ден!

6. Кой е най-ценният съвет, който си получил/а за професията?

Най-ценният съвет, който съм получила? Прецизната подготовка предотвратява посредственото представяне.

7. Как виждаш бъдещето на фризьорската професия?

Фризьорството е изкуство и се развива като изкуство – прескача граници, провокира, дава нови хоризонти…

8. Защо да избера да стана фризьор?

Фризьорската професия дава нов поглед върху живота. Тя променя. Придобиват се умения, които те правят не само по-добър професионалист, но и по-добър човек.
9. Професията фризьор в 3 думи за теб?

H 3 – глава, ръце, сърце!

10. Най-голямият ти гаф като фризьор?

Засега нямам …

11. Какво те вдъхновява?

Вдъхновението идва от най-различни места. Природата, изкуството, уличната мода, музиката, архитектурата…. Най-важното за мен е да си отворен към света, позитивен и вечно търсещ.

 
 

„Воевода“: Кино и патриотизъм

| от Мария Тодорова |

Най-новият филм на Зорница София тръгна по кината с апломб. „Воевода“ е най-гледаната премиера у нас за втора поредна седмица и няма супергерои или екшъни, които да я свалят от върха на боксофиса.

Много хора се чудят на какво се дължи това. 

„Воевода“ експлоатира най-любимата тема на родната общност – патриотизма. Българското кино, подобно на българското съзнание, трудно успява да се отърве от далечното си минало. Турското владичество и бойният дух владеят ума на родните зрители години наред и това, предвид тенденциите, които наблюдаваме напоследък, особено в седмото ни изкуство, няма да приключи скоро. Но както е приказката – предлагането се определя според търсенето.

Историята, по която Зорница София работи дълго, а още по-дълго търси финансиране за проекта си, е вдъхновена от разказ на Николай Хайтов. В него той описва героичната съдба на Румена войвода – най-известната жена войвода, която оставя мъжа и детето си, за да поведе чета срещу османското поробителство.

Самата Зорница играе Румена, а компания й правят актьорите Владимир Зомбори, Алек Алексиев и Валери Йорданов. Крум Родригез отговаря за операторското майсторство. Кадрите са красиви, дълги и визуално издържани.

На моменти обаче „Воевода“ леко изпуска плавността на разказа си. На места той е разпокъсан и ако човек не се концентрира повече, може и да изпусне важна част от сюжета. За сметка на това родните актьори стоят добре на екран и си личи, че след всяка изминала година стават все по-обиграни, стане ли дума за камерата. Това облекчение за зрителя, който често се плашеше от пламенните вопли на някой, викащ от екрана насреща, все едно е на театрална сцена.

Съдбата на Румена не е сред най-популярните у нас, може би защото българското образование я е пропуснало в един етап от учебния план по история. Хубаво е, че съществуват литературата и киното, за да чуем  за нея.

„Воевода“ работи на нива, които българинът обича. Патриотизмът у нас е като екшънът в чужбина – той винаги продава билети.

Все пак никога не забравяйте, че киното, подобно на повечето неща в живота, е въпрос на избор и на решения. Патриотизмът също. Най-важното за двете е да са с мярка. Ако те в своята премереност успеят да се срещнат някъде по средата при вас, то може да изберете „Воевода“ като своя филм този уикенд.      

 
 

НТС ще помага на планетата с виртуална реалност

| от chronicle.bg |

НТС основа фонд за виртуална реалност, чиято работа ще е създаването на съдържание и технологии.

Бюджетът е 10 милиона долара, които ще служат за стимулиране на устойчивото развитие по цял свят, предава Venture Beat.

Новият проект на компанията се казва VR for Impact и беше обявен на Световния икономически форум в Давос, Швейцария. Според HTC, VR бизнесът предстои да стане индустрия за 25 милиарда долара към 2021 г. и може да се използва за осигуряване на растеж и стабилност в сфери, които силно се нуждаят от това.

Фондът ще работи в партньорство с инициативата “Цели за устойчиво развитие” на ООН за разработването на идеи, които могат да доведат до промяна и трансформации в области, където такива са жизнено необходими.

Програмата на ООН работи за справяне с крайната бедност, опазване екологичното равновесие на планетата и осигуряване на мир и просперитет. НТС вече стартира кампания за най-добрите идеи за това, как виртуалната реалност може да се използва за постигане на тези цели и първият награден проект ще бъде съобщен в Деня на Земята (22 април).

Източник: Venture Beat

 
 

10-те най-богати, здрави, щастливи и модерни държави

| от chronicle.bg |

Или къде да отидем, когато (ако) Тръмп и Великобритания заключат вратите.

Лондонският институт Legatum пусна десетия си годишен „Индекс на благополучието“ – глобално изследване, което прави класация на най-просперитетните държави в света. То изследва 104 елемента – от стандартните БВП и процент безработица до по-интересни като колко са защитените интернет сървърa в държавата и колко отпочинали се чувстват хората ежедневно.

Тези елементи след това се разделят в 9 графи: качество на икономиката, бизнес среда, политика, образование, здраве, безопасност, лична свобода, социален капитал и околна среда.

Норвегия беше начело на класацията 7 години поред. През 2016 година обаче имаме нов лидер.

 
 

Красивата дъщеря на Младия папа

| от chronicle.bg |

В последната седмица луксозната модна къща „Бърбъри” обяви за свое ново лице Айрис Лоу. Ако това име не ви говори нищо, то нека ви разкажем за 16-годишната дъщеря на Джъд Лоу и Сейди Фрост.

Модата не и е чужда – най-малкото нейна кръстница е супермоделът Кейт Мос.

Преди година дъщерята на Джъд Лоу, който влезе в ролята на глава на римокатолическата църква в сериала „Младият папа“, се снима за корицата на тинейджърския вариант на Vogue. Тази година тя ще бъде лице на червило на „Бърбъри” – каквито в предишни години са били Кейт Мос, Кара Делевин и Лили Джеймс. Това е първата модна рекламна кампания, в която Лоу се снима.

„Бърбъри” и друг път са се оглеждали сред поколенията на световни звезди за кампаниите си. Преди две години Ромео Бекам участва заедно с Наоми Кембъл в реклама на марката, а миналото лято брат му Бруклин стана лице на британска кампания на „Бърбъри”.

Със сигурност кампанията ще отвори много врати и пред дъщерята на Джъд Лоу.

Вижте в галерията няколко факта от живота й.