Проф. Румен Драганов в Стара Загора: Туристическите атракции трябва да създават работни места

| от |

Регистрираните недвижими паметници на културата в България наброяват 43 276. Огромното културно-историческо наследство е публична държавна собственост, която трябва да се поддържа и охранява. Това е огромна тегоба за местните кметове, защото трябва да се пази. Това каза в Стара Загора проф. Румен Драганов – директор на Института за анализи и прогнози в туризма в лекцията си „Историческите дестинации в България, като перспектива за развитието на туризма в страната ни“.

IMG_7282

По думите му, създаването на работни места е регламентирана държавна помощ, която може да се насочи към подобряване на местните икономики. Инструментариумът се нарича публично-частно партньорство и различни форми на държавно възлагане, призна порфесорът.

Според него е необходим регистър на туристическите атракции публична държавна собственост в страната, уточняване на техните ясни граници и създаването на работни места за подобряване на местните икономики.

По негово признание, богатото културно-историческо наследство на хилядолетна Стара Загора, построено от предците, се нуждае от инструментариума на съвременния постмодерен културен туризъм. Не знам друг град с толкова изявена културна общественост и значима индустрия, призна проф. Румен Драганов.

Неговата лекция е част от програмата на Национална конференция „Историческото наследство на Стара Загора, Тракия  и Балканите – пролет 2014“. По време на откриването зам.-кметът на Община Стара Загора Иванка Сотирова подчерта, че е необходимо да обогатим знанието си за историческото наследство, което градът е съхранил.

IMG_7292

Конференцията се проведе вчера и днес в зала „П.Р.Славейков“ на Община Стара Загора. Във фоайето на залата е разположена експозиция от керамични просфори, предназначени за ритуални хлябове от музейните колекции от Стара Загора и Нова Загора. Изложен е и базар от книги и сувенири, научни публикации и документални филми на историческа тематика, свързана с темата на конференцията.

 
 

Как се разказва за живота на Румена Воевода

| от chronicle.bg |

Все по-малко време остава до премиерата на новия филм на Зорница-София „Воевода“ за живота на жената-хайдутин Румена Воевода.

Филмът ще се появи по кината през януари, а дотогава от екипа на „Воевода“ продължават да разпространяват видеа за „мейкинга“ на тази сложна историческа продукция.

Представяме ви видео „зад кулисите“, което показва как актьорите от филма се подготвят за епичните битки на хълмовете над Жеравна.

Независимо дали става дума за боравене със сабя или за стрелба („Нека куршумът бъде продължение на окото“), всички актьори трябва да са в перфектна форма и да знаят техниките и похватите на боя и оръжията, за да се справят с предизвикателствата, които ги очакват.

Вижте видеото, което ще ви разкаже за подготовката на актьорите, включително чрез психо-драма, за доверието, за битките в гората, за глада за другите репетиции:

 
 

Джиджи Хадид стана модел на годината

| от chronicle.bg |

Джиджи Хадид бе коронясана като международен модел на годината, а „Александър Маккуин“ бе обявен за най-добър британски моден лейбъл на церемонията за Британските модни награди за 2016 г.

Топ дизайнери, модели и знаменитости не се уплашиха от студеното време в Лондон и минаха по червения килим пред „Ройъл Албърт хол“ за церемонията.

21-годишната Джиджи Хадид победи в надпревара с по-малката си сестра Бела, Кендъл Дженър, Адуа Абоа и Линейзи Монтеро за топ отличието за модел.

„Александър Маккуин“ спечели съревнованието за най-добър британски лейбъл, а „Гучи“ получи наградите за лидер в международния бизнес и за международен дизайнер на аксесоари.

 
 

Turkish Airlines спечели награда за своя рекламна кампания

| от CHR Aero |

Turkish Airlines бе наградена с Gold Epica награда за своята кампания “Batman v. Superman”.

В блокбъстъра “Batman v. Superman” авиокомпанията прави поява със свой Boeing 777.

Идеята на рекламата е, че Turkish Airlines изпълнява полет между двата измислени града във филма- Готъм Сити и Метрополис.

Освен участие в самия филм, авиокомпанията предостави различни възможности на своите пътници да се запознаят с него, както и да надникнат в света на супергероите.

Авиокомпанията беше наградена в категория „Product & Brand Integration”, като тази кампания доведе до над 30 милиона гледания на рекламата в YouTube, както и над 125 милиона „media impressions”.

Epica Awards е основана през 1987 като това е единствената награда, която се определя от журналисти свързани с маркетинг и комуникационни заглавия.

 
 

Apple Music вече има повече от 20 млн. абонати

| от chronicle.bg |

Няма и две години от дебюта на музикалната стрийминг услуга Apple Music, а тя вече има повече от 20 милиона абонати. За сравнение, достигането на същия брой абонати отнема на Spotify седем години.

Информацията е потвърдена пред Music Business Worldwide. През април абонатите бяха 13 млн., през юни – 15 млн., а през септември – 17 млн.

Най-големият конкурент на Apple Music – Spotify, обяви, че към септември тази година платените абонати на услугата са 40 млн. От компанията очакват броят им да нарасне до 50 млн. в началото на 2017.

Източник: Apple Insider