През ноември сме пътували най-често до Италия, Австрия и Сърбия

| от | |

Пътуванията на български граждани в чужбина през ноември 2014 г. са 270.8 хил., или с 10.5% над регистрираните през ноември 2013 година, съобщиха от НСИ.

Увеличение на пътуванията на български граждани в сравнение със същия месец на предходната година е отчетено към Италия – с 38.6%, Австрия – с 35.3%, Сърбия – с 34.3%, Обединеното кралство – с 33.0%, Белгия – с 32.4%, Франция – с 31.6%, Румъния – с 16.4%, Турция – с 10.9%, и други. Същевременно намаляват пътуванията към Чешката република – със 7.4%, Руската федерация – с 6.8%, Испания – с 2.5%, Германия – с 2.1%, Гърция – с 1.9%, и други.

Най-голям относителен дял от общия брой пътувания на български граждани в чужбина през ноември 2014 г. формират пътуванията с други цели (гостуване, обучение, посещение на културни и спортни мероприятия) – 43.0%, следвани от пътуванията с цел почивка и екскурзия – 32.3%, и със служебна цел – 24.7%. В сравнение с ноември 2013 г. сe регистрира увеличение при пътуванията с цел почивка и екскурзия и със служебна цел – съответно с 42.3 и 14.4%, докато тези с други цели намаляват със 7.0%.

През ноември 2014 г. с други цели са били 69.1% от пътуванията към Руската федерация и 59.4% – към Обединеното кралство. Пътуванията към Италия със служебна цел са 37.7%, а тези към Испания и Гърция с цел почивка или екскурзия са съответно 54.5 и 49.9% от всички реализирани пътувания на български граждани към тези страни.

През ноември 2014 г. посещенията на чужденци в България са 433.2 хил., или с 4.1% над нивото от ноември 2013 година. Регистрирано е увеличение на посещенията със служебна цел и с други цели – съответно с 34.6 и 6.8%, докато посещенията с цел почивка и екскурзия намаляват с 14.0%.

От общия брой чужденци, посетили България през ноември 2014 г., дeлът на гражданите от Европейския съюз е 53.2%, или с 2.1% повече в сравнение със същия месец на предходната година. Увеличение е регистрирано при посещенията на граждани от Италия – с 28.1%, Франция – с 26.3%, Нидерландия – с 25.7%, Испания – с 9.6%, Австрия – с 9.1%, Румъния – с 8.8%, Обединеното кралство – с 6.7%, и други. Същевременно намаляват посещенията на граждани от Германия – с 22.0%, Словакия – с 15.2%, Гърция – с 9.8%, Полша – с 9.6%, и други.

Увеличават се и посещенията на граждани от групата „Други европейски страни“ – с 4.5%, като най-голям е ръстът на посещенията на граждани от Сърбия – с 11.8%.

През ноември 2014 г. преобладава делът на посещенията с други цели (вкл. гостувания и транзитни преминавания) – 48.1%, следвани от посещенията с цел почивка и екскурзия – 29.7%, и със служебна цел – 22.2%. Посещенията с цел почивка и екскурзия формират 79.3% от всички посещения на граждани от бившата югославска република Македония и 61.1% – от Сърбия. Служебните пътувания са 59.1% от всички посещения на граждани от Белгия, а с други цели са 60.1% от посещенията на граждани от Турция и 60.0% – от Румъния.

 
 

H&M промотира албум на поп сензацията Зара Ларсон с нова колекция

| от Спонсорирано съдържание |

H&M започна колаборация с поп звездата Зара Ларсон по случай първия й албум. Зара е сред 30-те най-влиятелни тийнейджъри в света според класацията на списание Time.

H&M ще промотира предстоящото излизане на албума “So Good” на дигиталните екрани във всички магазини на марката по света от днес до официалното му представяне на 17 март. Онлайн клиентите на H&M имат възможността да запазят предварително албума на hm.com, което ще гарантира автоматичното му добавяне в Spotify профилите на почитателите на Зара Ларсон в деня на световната премиера.

„Изключително щастлива съм, че ще осъществим този проект заедно с H&M. Винаги съм била сред почитателите на марката, защото тя е точно толкова забавна и привлекателна, колкото и достъпна за младите момичета, а това са основни неща за мен. Също така, екипът е толкова приятен за работа, че нямам търпение да споделя какво успяхме да сътворим заедно!”

Колаборацията също включва ексклузивна капсулна колекция, разработена в колаборация между Зара Ларсон и дизайнерския екип на H&M. Колекцията е отражение на личния стил на звездата – съчетава успешно елементи от стрийт облеклото с препратки към сценичните й костюми.

Капсулната колекция Zara Larsson><H&M ще откриете в избрани магазини и онлайн от 18 май. В България ще я откриете в магазин H&M на бул. Витоша 6, както и онлайн.


 

 
 

Четири сериала: гледахме ги вместо вас, ето какво мислим

| от chronicle.bg |

Все повече наградите „Еми“ изглеждат по-интересни от „Оскар“-ите заради множеството добри сериали, които се появяват на малкия екран с качествена режисура, добър сценарий и блестящ актьорски състав.

Затова и мнозина застават все по-често пред екрана, за да следят новите продукции на Netflix, FOX и HBO. Пролетта приближава с няколко нови сериала, за които много се говори – предимно в САЩ и във форумите.

Ние вече се запознахме отблизо с четири от тях и ето какво мислим за тях.

 
 

Всички обичат Дакота

| от chronicle.bg |

Хана Дакота Фанинг е едно от златните деца на Холивуд, на чието израстване е станал свидетел целият кино свят.

Дакота, която навършва 23 днес, е родена в семейството на Стивън Фанинг – бивш бейзболист и Джой Фанинг, професионална тенинстка. Майка й искала да я кръстят Хана, а баща й държал на Дакота. Така на бял свят се появява Хана Дакота, наричана от приятелите си и известна в киното като Дакота.

Фанинг става актриса на петгодишна възраст, когато се появява в телевизионна реклама на лотарията в щата Джорджия, заедно със знаменития музикант Рей Чарлс. След това е избрана за реклама на прах за пране.

Следва участие в касови фирми като „Мъж под прицел“ с Дензъл Уошингтън, „Криеница“ с Робърт де Ниро, „Война на световете“ с Том Круз, тийн вамп сагата „Здрач“ др.

Фанинг е една от най-богатите тийнейджърки и една от най-добре облечените звезди на червения килим.

Черпим ви с ултра доза сладост и красота в галерията, показваща различни моменти от кариерата й.

 
 

Хилари, Батман и Супермен „триумфираха” на „Златна малинка”

| от chronicle.bg |

Документалният филм „Америка на Хилари: тайната история на Демократическата партия“ (Hillary’s America: The Secret History of the Democratic Party) на режисьора Динеш Д’Соуза получи приза за най-лош филм на 2016 година.

Той и „Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта“ (Batman v Superman: Dawn of Justice) на Зак Снайдър си поделиха „триумфа“ на тазгодишната церемония, печелейки по четири награди „Златна малинка“.

Д’Соуза – консервативен коментатор и автор на бестселъри – бе посочен за най-лошия актьор и най-лош режисьор.

Като най-лошото изпълнение сред жените бе оценено представянето на актрисата Беки Търнър, изиграла Хилари Клинтън.

„Америка на Хилари“ спечели скромните 13 млн. долара в северноамериканския бокс-офис миналата година.

Връчването на „Златните малинки“ стана в края на сезон на холивудските награди, белязан от откровени речи и протести срещу политиката и поведението на президента Доналд Тръмп. Кулминацията на сезона са наградите „Оскар“, които ще бъдат раздадени утре вечер.

Четирите „анти-Оскар“-а на „Батман срещу Супермен“ включват призове за най-лош сценарий и най-лоши второстепенни актьори, сред които е и Бен Афлек.

„Златна малинка“ получи и ветеранът Мел Гибсън, въпреки че военната му драма „Възражение по съвест“ е номинирана за шест „Оскар“-а, включително за Гибсън като режисьор.

Премията „Златна малинка“ е учредена през 1980 година. Номинациите се правят от жури, в което влизат около 700 души от 46 американски щата и 19 страни. За анти-наградата могат да бъдат номинирани филми, излезли по екраните в САЩ и Канада през годината. Наградата отличава най-лошите и със съмнителна стойност кинотворби, а самата статуетка представлява пластмасова малинка, покрита със златна боя и цена под 5 долара.