Преброяване на дивите… журналисти

| от | |

Такъв опит се състоя днес пред Съдебна палата по инициатива във Фейсбук, организирана от Центъра за развитие на медиите. По думите на Асен Величков от фондацията,  събитието е организирано, за да може хората да разберат, че прокуратурата навлезе в ролята на посочваща  журналисти, които да бъдат номинирани и наградени с написване на показания на кариран лист. Миналата година отличен бе Борис Митов от Медиапул, тази година Алексей Лазаров и  Николай Стоянов от Капитал.
Ето кой и в каква роля дойде под строй.
Иво Никодимов от БНТ се появи като три в едно. Като отразяващ, подкрепящ и като следящ мярката на главната счетоводителка на КТБ и на нейната заместничка. Статията, станала повод за намесата на прокуратурата е на вестник Капитал, който по ирония на съдбата я публикува в разгара на банковата паника, в опит да успокои паниката. На практика някой, който се е опитал да успокои обществото, сега е посочен с пръст, напомни още Никодимов.

Борис Митов, който миналата година беше привикан, за да дава отчет за източниците си на информация препоръча на прокуратурата да забрави за навиците си по целесъобразност да привиква хора, които си вършат работата.

Прокуратурата няма усет за това каква ценност е свободата на словото, допълни Росен Босев.

Според Еми Барух е срамно за колегията толкова малко подкрепящи да има. Не може солидарността, за която журналистите апелират да я има в обществото, да я няма сред тях. Марин Бодаков отиде още по-далеч отбелязвайки, че усеща работата си на писател застрашена.

Според Галя Прокопиева ако не обществото, поне гилдия трябва за има рефлекса да каже, че това не е редно.

Ралица Ковачева отдавна чака подобен повод за събиране, за да може самите журналисти да си създадат организация, която активно да защитава правата на журналистите.  Съществуващите в момента обикновено нямат позиция по подобни и други казуси. Защото всеки работи за различен работодател и е факт, че има всякакви кръгове, квадрати и всевъзможни геометрични конфигурации, но няма правила в професията и няма кой да ги отстоява. Канна Рачева се преброи като отразяваща и подкрепяща каквото е останало от доброто име на професията.

Събитието се състоя и в присъствието на мобилните обикалящи групи на хора, представящи се за вложители в КТБ. Според тях приоритетите трябва да са други, да си получат парите, пък после да се борят на свобода на словото.

Под двата лъва остана да виси въпроса ако журналистите не могат да защитят правото на хората да бъдат информирани и така да правят информиран избор, #КОЙ да го направи.

А в Конституцията има един текст, дето брани правото на хората да бъдат информирани. Обаче явно е с декоративни функции.

 
 

И Тя е със сини очи

| от Кристина Димитрова |

Тя и той са телата, които линеят за една изгубена любов.

Те са със сини очи и черни коси. Знаят, че когато настъпи последната нощ, ще последва раздялата. Той й разказва една и съща история отново и отново. В стаята времето е спряло и сякаш героите са попаднали във вакуума на живота.

Тази типична любовна история на френската писателка Маргьорит Дюрас ще оживее на сцената на театър „Възраждане“, за да ви разкаже историята на двама души, сключили договор за обичане за 23 нощи.

„Очи сини, коси черни“ е театралната адаптация на едноименния роман на Дюрас, която е направена от писателката Ирена Иванова, вече позната като момичето с няколко спечелени престижни награди за ролята си във филма „Безбог“.

Освен че самата тя е със сини очи, е силно повлияна от Дюрас през последните няколко години от живота си.

Франция се стича като Рейн в творчеството на Ирена, а да посегне към адаптацията на „Очи сини, коси черни“ е едно от най-смелите й предизвикателства през последните месеци. Една от концепциите, които самата Дюрас залага в пиесата, е отчуждението на героите не само помежду им, а и от самите себе си.

Тя и Той са затворени в стаята на миналото, но търсят една друга стая, в която любовта е възможна. В тази стая може да влезете и вие на 31-ви март и 3-ти април и да станете свидетели на раждането на една повече-от-любов.

Всичко започва във фоайето на хотел Рош във френска морска провинция.

Никой в историята няма име. Мъжът от историята се приближава до прозорците на фоайето и вижда Странник с черна коса и сини очи, чиито очи не може да забрави и изгубва завинаги. Появява се жената от историята и отвежда Странника. Мъжът обикаля плажа с надеждата го срещне отново. Среща същата жена в кафене на брега на морето, но не я разпознава като жената отвела странника. Предлага й да прекара следващите вечери с него срещу заплащане, защото много прилича на изгубения Странник. Тя приема. Следват двадесет и три безсънни нощи…

Адаптацията на Ирена Иванова запазва характерната за Дюрас символика, залегнала в романа, а това е морето, корабът и стаята – интимното място за срещи, където се ражда невъзможната-възможна любов.

Прочитът на романа, на Ирена Иванова е многопластов и може да бъде разбран на повече от едно ниво.

Той се гмурка в дълбокото, после изплува, за да си поеме въздух и пак се гмурка. Залата на театър „Възраждане“ ще бъде озвучена от дълбокия и запомнящ се глас на актьора Велизар Бинев, за който това е завръщане на сцената след дългогодишните му актьорски появи на големия екран в над 80 чужди продукции. Зрителите ще чуят и въздействащия текст на поета Владислав Христов – „Писма до Лазар“.

Именно тази негова творба отразява историята по поетичен и абстрактен начин, прорязвайки я по цялото й протежение до края. Постановката е в характерния експериментален стил на Ирена Иванова, а на сцената ще излязат актрисата Дария Митушева в ролята на Жената и Николай Марков в ролята на Мъжа. Под звуците на традиционна индонезийска музика актьорите ще разкажат историята, чрез своите телата. Ирена очевидно не изневерява на Дюрасовия любовник, който често е с Азиатски произход.

Спектакълът е проект на Театрално ателие „Експериментика“ и е реализиран с подкрепата на Френския културен институт, Посолството на Република Индонезия, Нов български университет и Voice Academy.

 
 

Когато звездите бомбят снимки

| от chronicle.bg |

Фотобомбите представляват накратко следното – когато човек влезе в кадъра при снимката на друг.

Винаги се получава смешно, но е най-забавно, когато фотобомби правят звездите.

Предлагаме ви в галерията списък със снимки на знаменитости, които „случайно“ се приплъзват в кадъра на друг.

Сред тях можете да видите бивш президент, британската кралица и много актьори и актриси.

 

 
 

15 роли на Кийра Найтли, които можем да гледаме отново и отново

| от chronicle.bg |

На днешния ден празнува разкошната Кийра Найтли, която днес навършва 32 години.

Два пъти номинирана за Оскар, Найтли е от онези актриси, които доказват, че можеш да бъдеш едновременно красавица и добра актриса.

По случай рождения й ден ви черпим с галерия с нейни роли, които трябва да си доставите.

 
 

Delta airlines възобновява полетите си до Москва

| от chronicle.bg |

Американската авиокомпания Delta airlines отново ще лети от Ню Йорк до летище Шереметиево в Москва, предаде ТАСС, цитирайки летищните власти.

Delta ще възобнови полетите от 27 май с честота пет пъти седмично. Te ще се изпълняват от самолет Boeing-767-300-ER, посочват от московското летище.

Превозвачът спря да лети до Русия през ноември миналата година. Тогава представител на авиокомпанията поясни, че полетите до тази дестинация са сезонни и се прекратяват всяка зима, припомня БТА.

През 2015 година редица авиопревозвачи напуснаха руския пазар и досега не са възстановили в пълен обем услугите си. Преките полети от Москва закриха германските Air Berlin и Eurowings, както и нискотарифният британски превозвач Easyjet. Lufthansa, тайландската Thai Airways International и Finnair пък значително свиха маршрутната си мрежа, припомня ТАСС.