Порожанов: Обсъжда се частичен достъп до депозитите в КТБ

| от |

Обсъжда се през следващия месец да се даде частичен достъп до депозитите в КТБ. Това заяви служебният финансов министър Румен Порожанов пред бТВ.

Порожанов е обсъдил с част от ръководството на БНБ възможността да се даде частичен достъп до депозитите на хората в КТБ. Обсъжда се през следващия месец да се даде достъп до всички депозити, гарантирани и негарантирани, като сумите, които хората ще могат да изтеглят ще са ограничени до 500 или 1000 лева.

„Какво се случва в КТБ в момента знае само БНБ, която е назначила квесторите и контролира тяхната дейност, това, което комуникираме с БНБ са сценариите, които ние бихме предпочели за решаване на казуса. Решенията трябва да бъдат основани на пазарни решения без намеса на публичните финанси“, заяви Порожанов и добави: „Нашето желание е КТБ да заработи и да не се стигне до загуба на средства на всички предприятия, които имат пари там. Правителството не решава съдбата на КТБ. Това, което в момента се извършва, е оценка на финансовото състояние на КТБ, след което ще бъдат извършени одити и ще бъде преценено дали банката е декапитализирана. Сигурно има загуба на ликвидност на банката, но това, което ние препоръчваме е да се разгледат предложения на инвеститорите, които могат да спасят банката“. БНБ казват, че са спазили закона и аз съм убеден, че това е така, отбеляза още Порожанов.

Той коментира и ситуацията в Първа инвестиционна банка. „В рамките на предоставената ликвидна подкрепа в банковата система, изискването е да се внесе план за преструктуриране, срокът за това изтича днес. Този план за преструктуриране е представен от банката, получила ликвидната подкрепа, вчера този план е дебатиран в МФ с БНБ, които предварително са одитирали този план и ние този план до края на деня ще го представим в ГД „Конкурентоспособност“. Планът ще бъде разглеждан поне два месеца, след което ще бъде одобрен от ЕК, говорим за план за ликвидна подкрепа, който включва инструментариум за преструктуриране на банката, става дума за преструктуриране на кредитния портфейл, на кредитната политика“, обясни Порожанов. „Банковата ни система е с много висока ликвидност“, подчерта той.

Може би дефицитът ще достигне между 2,5 и 2,7 % от БВП, ние ще останем на касова и на начислена основа в рамките на до 3%, ако не се наложи публична подкрепа на банковата система. Ако това се случи, ще надвишим 3%, но при подобни финансови операции не се отваря процедура за свръхдефицит, съобщи финансовият министър.

„Цените на електроенергията няма как да не се повишават, това, което дебатирахме в правителството основно беше това, че непоследователната политика на ДКЕВР създаде дефицити в енергийния сектор, към 1 октомври трябва да бъдат анализирани всички предложения и ще се промени цената на тока, с колко точно ще реши комисията“, категоричен е Порожанов.

„Предложението Ваньо Танов да оглави Агенция „Митници“ е изцяло мое, аз направих няколко разговора с други хора от системата, тази система беше пробита, тя отсъстваше като контролен орган, някои от нещата, които установи Танов там не са лицеприятни“, каза още Порожанов. „Ваньо Танов е човекът, който е готов да направи по-смели решения, така че да заработят системите за контрол, комуникация между НАП и митниците почти отсъстваше“, добави той.

Порожанов ще обсъди днес със земеделския министър Васил Грудев физическия контрол по вноса. „Вносът на селскостопански продукти още повече се засили след ембаргото на Русия, влизат изключително много продукти, но физическият контрол в страната се изпарява“, заяви той и даде пример: „Пише се, че камион с 12 тона различни зеленчуци отива за голяма верига, след това няма проверка дали той е отишъл или не. Фирми, които са еднодневни, късат документите и ДДС-то остава неплатено“. /БГНЕС

 
 

Рон Уизли в трейлъра на сериалa „Гепи“

| от chronicle.bg |

Култовият филм „Гепи“ на режисьора Гай Ричи, с Брад Пит и Джейсън Стейтъм, ще бъде адаптиран в сериал. Дистрибутор е сайтът Crackle.

Мнозина са скептични по въпроса дали филмът би могъл да стане на сериал и действително – новите актьори не са коравите мъже, които бихме очаквали.

В ролите ще видим Люк Паскуалино от „Скинс“ и „Снежен снаряд“, Ед Уестуик от „Клюкарката“ и… Рупърт Гринт, който разбира се играе Рон Уизли във филмите за Хари Потър. Сериалът има 10 епизода, създадени от Алекс Де Раков, който обещава да запази хумористичното настроение на оригиналния филм от началото на века.

Гринт играе Чарли, двадесет-и-нещо-годишен лидер на банда от малки натегачи. Можем да очакваме бус пълен със златни кюлчета, уговорени боксови мачове и неадекватна престрелка с мъж в халат на цветя.

Трейлърът ни дава достатъчно, за да се закачим, въпреки че по-радикалните фенове може и да не са доволни от променения актьорски колектив и сюжет.

Сериалът излиза на 16 март.

 

 

 
 

Нова партида чудесни реклами

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

adidas представи новите PureBoost

| от chronicle.bg |

adidas Running представи новите обувки adidas PureBOOST. Те са вдъхновени от бегачи и са създадени за бегачи.

PureBOOST има по-висока пета и прогресивно изваяна средна част на подметката BOOST, с по-широка предна част за оптимална опора по време на бягане при завой – перфектна за тичане в градска среда. Външната част на подметката също е проектирана, за да отговори на специфичните изисквания за бягане в града, с гума разположена в средната част на подметката за допълнителна стабилност и защита. Проектираната като еластична мрежа, външна част на подметката, осигурява превъзходно сцепление като в същото време позволява на стъпалото да си взаимодейства хармонично със средната част на подметката изработена от пяната BOOST.

DSCF9442_LR

Новата текстилна горна част е изключително адаптивна и влиза в синхрон с походката на бегача. Новата конструкция на двойно обгръщащия стъпалото език, осигурява подкрепа, но също така позволява на крака да се движи в хармония с горната част на обувката.

За разработването на продукти за бягане, adidas използва нашия научно-изследователски екип, който използва системата за тестване на продукти ARAMIS – технология за проследяване на движението, която позволява детайлен анализ на движението на тялото. Всичко това ни вдъхнови да проектираме обувка за бягане в града, отличаваща се с елементи, адаптиращи се към различните предизвикателства.

 
 

„Manifesto“, където Бланшет играе 13 роли

| от chronicle.bg |

Германският художник Джулиан Розефелд показва трейлъра на „Manifesto“ – филм, в които Кейт Бланшет играе 13 различни роли.

Първоначално пуснат като видео инсталация в Australian Centre for the Moving Image в Мелбърн, „Manifesto“ е преправен в пълнометражен игрален филм. Трейлърът ни показва Бланшет в няколко от всичките й персонажи.

Премиерата на филма е по-късно този месец на Sundance Film Festival. В оригиналния синопсис пише, че Росефелд поставя „Бланшет в ежедневния свят – на домакиня, на работник във фабрика или на новинар – докато цитира думи, които са вдъхновили цели движения в изкуството“. И добавя: „Manifesto“ е забавен, а в същото време изисква от нас да се питаме дали тези страстни твърдения все още са верни и вдъхновяващи“.