Поредните мръсни номера на Путин – изтеклите разговори

| от |

Същото правителство, което дава убежище на Едуард Сноудън прихваща частни разговори на враговете си, които в последствие изтичат в публичното пространство.
Путин

През изминалите седем седмици мистериозно в интернет се появяват разговори между западни и украински официални лица. Представители на американското разузнаване споделят с The Daily Beast, че това са умишлени действия от руска страна.

Всичко започва през първата седмица на февруари, когато политическият елит на Украйна се бореше за сформирането на ново правителство. Тогава изтече разговор между Виктория Нуланд, помощник на държавния секретар на САЩ по европейските и евроазиатските въпроси и Джофри Пят – посланикът на САЩ в Украйна. В разговора се чува как Нуланд казва “Майната им на ЕС” и разкрива възгледите на двама визши американски дипломати.

Месец по-късно в интернет се появява телефонен разговор между върховния представител на външната политика на ЕС Катрин Аштън и министъра на външните работи на Естония Урмас Пает. Говорят си за теория, според която снайперистите, стреляли по демонстранти в Украйна може да се били анти-руски провокатори,

Този понеделник пък пореден разговор излезе на светло. Този път е Юлия Тимошенко, бившият украински министър-председател, която казва “Време е да вземем оръжията си и да убием всички руснаци, заедно с лидера им”

И трите прихванати телефонни разговора са безценни за засилването на гледната точка, желана от Русия – да се изобрази запада като месещ се в украинските вътрешни работи и настройващ страната срещу Русия. Оценката на американското разузнаване, интервюирано от The Daily Beast е, че всичко това е дело на руските разузнавателни служби.

“Виждаме, че са ангажирани в кампанията на объркване на информация”, казва Майк Роджърс, председател на постоянната комисия по разузнаване на републиканците. “Те са изключително агресивни и използват техники, използвани от КГБ за да получат и впоследствие изтекат събраната информация” В интервю в The Daily Beast Роджърс казва, че “Руснаците стоят зад това. Те искат да победят и затова трябва да решим каква ще е позицията на САЩ ако искаме да им попречим.”

Други на високи позиции се съгласяват, че изтеклите разговори са част от руска стратегия, която цели да се намеси и селективно да предостави частни разговори в публичното пространство. Москва шпионира западни представители в продължение на много години, но чак сега се вижда колко надалеч са готови да стигнат за да постигнат целта си.

САЩ от своя страна са под постоянен международен обстрел за подслушването на чуждестранни лидери. Руснаците досега успяваха да събират информация анонимно, без  това да се отрази на политиката в страната. Ироничното в случая е, че именно Русия в момента е предоставила убежище на Едуард Сноудън.

„След случая със Сноудън е много трудно точно САЩ да кажат, че е ужасно да се шпионира“, казва Марк Галеоти, експерт по руските служби за сигурност професор в NYU. „От руска гледна точка, това което правят е почти без последици“

Галеоти подозира, че зад подслушванията стои ФСБ – главната разузнавателна служба в Русия. През 2003 ФСБ поема повечето функции на федералната агенция, които се припокриват с тези на NSA в Щатите. Професора споделя, че руснаците могат да пресичат разговори много лесно тъй като имат агенти в украинските служби.

Има и други начини, по които може да се сдобият с информация. Например самолетите Бериев А-50, които могат да бъдат използвани за шпионаж. „В момента този самолет се намира над Беларус. Без дори да пресича границата с Украйна може да засича комуникациите“, казва Галеоти

В някои отношения техниките, използвани от Русия напомнят на тези на КГБ. Преди години агенцията е предоставяла информация на чуждестранни вестници, а чак след това на руските.

Този път изглежда, че разчитат най-много на RT. Този месец  Маргарита Симонян се похвали с успеха на мрежата за заловения разговор между Аштън и Пает. От телевизията решиха, че това е по-важно да се отрази отколкото оставката в ефир на водещата Лиз Уал.

Юлия Тимошенко се оплака в туитър, че телефонния разговор е бил редактиран и завърши поста в социалната мрежа с тези две думи: „Здравей ФСБ“

 
 

Европейската асоциация на авиокомпаниите прекрати своята дейност

| от CHR Aero |

Европейската лобистка група Association of European Airlines (АЕА) ще прекрати работата си след като голяма част от авиокомпаниите членки се присъединиха към новия алианс Airlines for Europe (A4E).

AEA ще бъде втората асоциация, която ще прекрати своята дейност през 2016, следвайки съдбата на нискотарифната групa European Low Fares Airline Association (ELFAA).

Исторически погледнато до момента е имало четири главни асоциации, които да представляват авиокомпаниите в Европа- AEA, ELFAA като представител на нискотарифните превозвачи, International Air Carrier Association (IACA) като представител на leisure авикомпаниите и European Regions Airline Association, представител на регионалните авиопревозвачи.

Според сайтa на AEA, асоциацията представлява 22 европейски авиокомпании с общо 310 милиона пътници, но много от тези компании вече са напуснали групата и са предпочели да бъдат представлявани от A4E, чиито основатели и членове са пет от най-големите авиокомпании в Европа- International Airlines Group (IAG), Lufthansa, Air France-KLM, easyJet и Ryanair.

A4E бързо се разрастна от 11 до 22 авикомпании членки, което доведе до затварянето на други асоциации. Процентово A4E представлява 60% от европейските полети, 500 милиона пътници и оборот от $109 милиарда.

Според A4E успехът на тяхната асоциация се дължи на факта, че авикомпаниите, които се представляват от тях, са както нискотарифни, така и „full service”.

AEA приключва работа след 64 години. През 1952 година четири авиокомпании- Air France, KLM, Sabena И Swissair основават Air Research Bureau, а след присъединяването на SAS и British European Airways, European Airlines Research Bureau се преименува на AEA през 1973.

Благодарение на AEA компютърните резервационни системи Amadeus и Galileo бяха въведени в експлоатация, както и автоматичното принитиране на билети и бордови карти. През 1988 АЕА допринесе и за започването на кампанията “Single European Sky” и поясни нуждата от интергрирана система за контрол на въздушния трафик над Европа.

 
 

Тъмнокожа моделка имитира традиционни модни кадри

| от chronicle.bg |

Не само Холивуд има проблем с липсата на разнообразие за предлаганите роли, заради което лица с различни черти или по-напреднала възраст се оказват без работа. Оказва се, че подобен проблем има и в света на модата. По тази причина африканският модел Деде Хауърд пресъздава култови модни кадри на големи компании. Тя обаче поставя всички известни снимки пред „черното огледало“, което им дава различен прочит.

„Всеки ден сме бомбардирани с ярки реклами, билбордове и телевизионни реклами, които се опитват да ни вдъхновят да купим продуктите, които излизат на пазара. Нещо, което винаги ме е притеснявало, когато гледаме тези реклами е, че рядко на тях виждаме тъмнокожа жена. Когато бях момиче, винаги се чудех защо големи брандове като Gucci, Chanel, Luis Vuitton, Guess и много други рядко използват тъмнокожи модели? И ако го правят, много малък процент тъмнокожи модели успяват да пробият, но групата им остава до голяма степен без промяна в дълъг период от време“, пише тя в сайта си.

Според нея повече видимост на хората от „всички раси, независимо дали са бели, черни, азиатци, латиноси и др.“ ще помогне на всички да повярваме в потенциала си. Тя отбелязва още, че тъмнокожите рядко са представяни в добра светлина в медиите, но за сметка на това безброй пъти се съобщава за застрелването или ареста на поредния тъмнокож.

Вижте интерпретациите на Деде на модни кадри, в които се бори със стереотипите.

 

 
 

Spotify отказа да купи SoundCloud за 535 млн. паунда

| от chronicle.bg, по nme.com |

Spotify излезе от преговори да придобие сайта за аудио записи SoundCloud.

Преговорите започнаха по-рано през годината, но след като SoundCloud обяви 70 милиона долара загуби за последните 2 години и двама от директорите на компанията отбелязаха, че „има материални несигурности около бизнеса“, Spotify реши да се откаже.

Друга причина, поради която компанията се е отказала от покупката, е че тя може да повлияе зле на предстоящото й появяване на стоковия пазар. Това се очаква да стане някъде през 2017 година.

SoundCloud е пуснат през 2007 година и от тогава е успял да привлече 175 милиона потребители месечно. Всяка минута на сайта се качват средно по 12 часа музика. Най-големият инвеститор в сайта е социалната мрежа Twitter.

 
 

„Смелата Ваяна“ продължава да е най-гледаният филм у нас

| от |

Анимацията „Смелата Ваяна“ е най-гледаният филм у нас, сочат обобщените данни от киносалоните. Приключението на дъщерята на вожда Туи в търсене на неоткритото в океана е гледано от вече 36 712 зрители и има 334 466 лева за десетте дни на екраните.

На втора позиция е първата премиера от миналата седмица – петият по ред „Подземен свят: Кървави войни“. Новите приключения на вампира Селин в търсенето на примирие с върколаците са гледани от 10 238 зрители и имат 107 433 лева приходи за първите три дни у нас.

Трети по ред сред най-гледаните филми е втората премиера от миналия петък – екшънът на Робърт Земекис с Брад Пит и Марион Котияр „Съюзени“. Шпионската афера, започнала през 1942 година в Казабланка и продължила в Лондон с изпитанията на размирното време, е гледана от вече 14 117 зрители и има 129 660 лева приходи от билетите им.

Четвърта позиция е за филма по книгата на Дж. К. Роулинг отпреди 15 години – „Фантастични животни и къде да ги намерим“. Приключението на героя на Еди Редмейн в общността на вещици и магьосници в Ню Йорк през 20-те години на миналия век е гледано от вече 61 105 зрители и има 634 898 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Пето място е за анимацията „Тролчета“. Историята за пътя към щастието и за готовността да стигнеш много далеч, за да го постигнеш, е гледана от 102 55 зрители и има 890 163 лева приходи за месец и половина на екраните у нас.
Шеста позиция е за третата премиера от миналия уикенд – комедията на Уди Алън „Cafe Society“. Случващото се през 30-те години на миналия век в Холивуд и Ню Йорк с Боби Дорфман е гледано от 2 879 зрители и има 28 044 лева приходи от тях за първите три дни на екран у нас.

Седма позиция е за комиксовия екшън „Доктор Стрейндж“. Филмът за неврохирурга д-р Стрейндж, който след автомобилна катастрофа става свръхмагьосник, е гледан вече от 91 869 зрители и има 968 004 лева приходи за месец на екраните у нас.

Осма позиция е за премиерната от миналия петък биографична драма „Флорънс“. Разказът за богатата нюйоркска светска дама Флорънс Дженкинс, която има желание да бъде оперна звезда, въпреки фалшивото си пеене, е гледан от 2 023 зрители и има 28 044 лева приходи за първите три дни на екраните у нас.

На девета позиция сред най-гледаните филми е „Първи контакт“, създаден по разказа на Тед Чианг от 1998 година. Срещата на д-р Луиз Банкс с извънземните екипи, за да се разбере дали идват с мир или са заплаха, е с 26 969 зрители и има 224 241 лева приходи за месец на екраните у нас.

Десета позиция е за петата премиера от миналия уикенд – филмът на Мел Гибсън „Възражение по съвест“. Нетипичната военна история на редник Дос, превърнал се в легенда сред другарите си, е гледана от 1 456 зрители и има 12 824 лева за трите дни на екраните у нас.