И парното потече към народа, oчаквано като банани в късен соц

| от | |

Очакваме го от петък, тогава температурите паднаха до 3 – 4 градуса, а и синоптиците от началото на миналата седмица предупреждават за падането на температурите и валежи от сняг, които ще затрупат страната. Синоптиците познаха, познаха и наводненията от лятото, познаха и снеговалежите и „един метър сняг“ в Централна България.

Но гордостта на социалистическото топлострене чака три последователни дни среднодневната температурата да бъде под 12 градуса. Така е, тя беше толкова под 12, че ако питаме НИМХ – БАН ще се окаже, че тя е била 7-8, но неделя е бил първият ден, в който са били изпълнени тези изисквания на Централното отопление в София и това пак не е достатъчно. Горещият картоф, който се прехвърля последните години от държава и община и всеки казва „вземи го ти, че ние не можем да се справим“, чака уставно температурите да паднат.

Но човешкият организъм не е устроен да чака три последователни дни да падне температурата на околната среда в апартамента му, че да моли Топлофикация за топло, а пуска климатик, конвектор, духалка, котлон, за да вдигне температурата вкъщи, да стопли децата.

„Потреблението на ток в събота и неделя се е вдигнало с 24%“, съобщи Виктор Станчев, директор експлоатация в ЧЕЗ. Според него кварталите в София са били изградени, за да са на централно парно и затова електрическите мрежи имат капацитет токът да се използва за осветление, но е и за отопление. Така обаче не мисли Топлофикация, тя си чака среднодневната температура и да си платиш сметките когато изисква това.

Затова най-големите столични квартали и центърът на града са застрашени от режим на тока, в случай че топлофикация спре да работи.

Боян Паунов от Топлофикаця вчера обясни, че дружеството си работи, няма финансови и технически проблеми и всичко е наред, да де, ама абонатите стоят на студено. Да ви кажа слабо ме интересува как влизате до абонатните станции и кой е сменил ключа, и дали се налага да търсите бабата от втория етаж, за да влезете там, ПУСНЕТЕ ПАРНОТО БЕ ХОРА.

А това не е само наше мнение, така мислят и потребителите в Twitter.

 
 

„La La Land”, Мерил Стрийп и още 7 интересни факта преди „Оскар”-ите

| от chronicle.bg |

Освен към изравнения с „Титаник“ и „Всичко за Ева“ рекорд на мюзикъла „La La Land“ с 14 номинации и рекордната 20-а актьорска номинация за Мерил Стрийп, ви предлагаме поглед към още няколко любопитни факта за тазгодишните участници в надпреварата за „Оскар“:

Мат Деймън, номиниран в качеството си на продуцент на „Манчестър до морето“, е едва третият след Уорън Бийти и Джордж Клуни, получавал номинации в категориите за актьор, сценарист и филм.

Дензъл Уошингтън, който изпълнява главната роля и е режисьор и съпродуцент на лентата „Огради“ („Fences“), е едва седмият след Уорън Бийти, Кевин Костнър, Клинт Истууд, Брад Пит, Леонардо ди Каприо и Брадли Купър с актьорска номинация и номинация за най-добър филм за една и съща продукция.

– С времетраене от 7 часа и 47 минути документалната лента „О Джей: Произведено в Америка“ е най-дългият номиниран филм в историята на наградите „Оскар“.

Кевин О’Конъл („Възражение по съвест“) и Анди Нелсън („La La Land“) си поделят рекорда с по 21 номинации за звуков мишунг, откакто от 1961 г. в категорията се обявяват индивидуални претенденти. Кевин О’Конъл е човекът с най-много номинации за „Оскар“, без нито една спечелена награда на Академията. Анди Нелсън е печелил два пъти награда „Оскар“.

– Тази година за първи път в историята на наградите има номирирани чернокожи изпълнители във всички актьорски категории. Рекордните четирима чернокожи режисьори са номинирани в категорията за пълнометражен документален филм. За 84-и път в историята на наградите няма номинирана жена в категорията за най-добър режисьор.

– На номинация в категорията за най-добър филм са имали право 336 игрални филма в сравнение с 305 миналата година. Предложение за категорията най-добър чуждоезичен филм са изпратили 85 държави.

– Церемонията за наградите „Оскар“ се излъчва по телевизията по целия свят. Американската киноакадемия е издала повече от 1600 акредитации на журналисти за тазгодишната 89-а церемония. Звездите ще позират на червения килим пред повече от 70 фотографи.

 
 

Оскари 2017: Фаворитите на Chronicle

| от |

89-тите награди „Оскар“ ще бъдат раздадени тази неделя вечер в Лос Анджелис и ще закрият официално големия награден сезон, който започна още в края на миналата година. Най-добрите сред най-добрите в киното ще напълнят Кодък Тиатър, за да могат още пък по-добрите сред тях да се окичат със злато.

И тази година, подобно на миналата, номинации за „Оскар“ предизвикаха полемика. Ако миналата година това бяха прекалено белите актьори и режисьори, номинирани в най-важните категории, сега впечатление прави засиленото участие на афроамериканци. Нормално е хората да се чудят дали причината за толкова много и еднообразни номинации, не се случва не заради доброто старо седмо изкуство…

Но ние няма да се занимаваме с това днес. Избрали сме да правим нещо по-забавно, а именно да кажем кои са нашите фаворити в 8 от най-важните и комерсиални категории. В галерията горе.

 
 

Защо лентите на adidas са вертикални на панталоните, а тези на обувките са под ъгъл?

| от chronicle.bg |

Е, ето ви още една разбулена мистерия, благодарение на интернет.

Замисляли ли сте се защо панталоните adidas имат вертикални ленти, а тези на обувките са под ъгъл?

Явно някой го е направил и благодарение на дискусии в социални мрежи като reddit и imgur, една теория изплува като най-често срещаната.

Както може да се види от снимката, когато човек е клекнал, линиите от панталона биват перфектно продължени от тези на обувките.

Но това не е всичко.

Други забелязаха, че долната част на горнищата adidas също имат ленти. Но те са хоризонтални. И точно в тази поза изглеждат като началото на тази изключително интересна конфигурация.

Разбира се, теорията не е официално потвърдена от спортния гигант, но има смисъл, нали?

Имате да допълните нещо? Направете го в секцията за коментари.

 
 

Ryanair използва гафа от „Оскар“-ите, за да си направи реклама

| от chronicle.bg |

Нискотарифният превозвач Ryanair използва грешката с обявяването на победителя на „Оскар“-ите в категорията за най-добър филм, за да си направи реклама.

Компанията пусна в Туитър снимка от церемонията с текст:  „Сгрешили сте името? Предлагаме 24-часови гратисни периоди да поправите малки грешки. Така няма да бъдете оставени в La La Land“.