Площадка Азбукари в град Велико Търново

| от |

Конфигурация от детски фитнес уреди и образователна зона за четeне на приказки с царски трон ще зарадват децата на Площадка Азбукари в град Велико Търново.

Продължава строежът на втората в България комбинирана детска площадка, подходяща и за деца в неравностойно положение. Проектът се реализира по инициатива на „Сдружение Азбукари“, със съдействието на кмета на Община Велико Търново Даниел Панов.

Вече са отстранени старите и амортизирани съоръжения, които не отговарят на изискванията за безопасност. В момента тече инсталацията на първите елементи от проектната конфигурация на детските уреди.

Предстои полагане на саморазливна ударопоглъщаща настилка в зоните за активна игра на децата, където ще е вградена българската азбука и цифрите. Паралелно с това се изработват пейки, дървена беседка и се изгражда образователна зона за четене на приказки с царски трон и шарени столчета. Детският кът ще е разположен на площ от 820 кв.м. и ще занимава децата с разнообразни активности.
В спортния сектор е предвидена система от детски фитнес уреди. Цветовете са ярки и носещи настроение, а образователните модули ще развиват въображението на децата. Детската площадка е продължение на националната кампания за социална интеграция „Вярвам в теб!“ и се осъществява с финансовата подкрепа на компания „Лактима“ ЕАД. „Ние обединихме усилията си и намерихме оправдан смисъл в инвестирането на идеи, професионализъм, креативност и положителна енергия в помощ на децата в неравностойно положение в старопрестолния град“, заяви Цвета Кирилова, председател на „Сдружение Азбукари“. „Знаем, че около 500 са децата със специални образователни нужди в област Велико Търново. С изграждането на специализираната площадка всички ние поставяме щрих напредък в общата национална кауза за насърчаване на толерантността и защитата от дискриминация“, каза от своя страна Петър Христов, основател и председател на Съвета на директорите на PMG Holding.По думите му, добрият пример за взаимодействие на неправителствената организация и бизнеса би могъл да насърчи повече общини да се ангажират с нови модели за социално значими инициативи на национално ниво. Втората в страната детска площадка Азбукари, която има задача и да обучава децата, осигурява равен достъп и съдейства за приобщаването на хлапетата с увреждания сред техните връстници.

В проекта са защитени принципите за достъпност, възможност и социална солидарност.
с


„Лактима“ ЕАД е компания с дългогодишен опит и традиция в производството на кисело мляко, айрян, млечнокисели напитки и десерти. Най-разпознаваемият продукт от портфолиото на дружеството е Айран „Балкан“. С началото на 2015 година започва образователна кампания на компанията, свързана с консумирането на пълномаслено кисело мляко и за неговите ползи върху детския организъм.

„Сдружение Азбукари“ е неправителствена организация в обществена полза, създадена през 2012 г., с цел подпомагане интеграцията на деца и младежи със специални нужди, предоставяне възможности за развитието на надарени деца и подпомагане социалното включване в активния обществен живот на уязвими групи, дискриминирани по различни признаци.

 
 

48 години Range Rover

| от chronicle.bg |

Две минути са кратко, но достатъчно време за Land Rover да чества една автомобилна икона.

Land Rover показват еволюцията на своя луксозен SUV автомобил в рамките на четири поколения чрез анимация с продължителност 120 секунди.

Специално поръчаният клип е създаден, за да отбележи ключови дати в историята на автомобила, тъй като производството на оригиналния модел с две врати бива спряно преди 23 години през този месец (януари), а SVAutobiography Dynamic ще бъде пуснат в продажба из целия свят.

Историята на Range Rover започва с 26-те модела преди масовото производство, които са носели емблемата Velar в опит да скрият идентичността си – „velare“ означава „скривам“ на италиански – направена от букви от емблемата Land Rover, която обикновено стои отпред или отзад на автомобила. Следва  класическия модел Range Rover с две врати, като изображенията показват следващите поколения, завършвайки с най-мощната версия – SVAutobiography Dynamic с 550 к.с., конструирана от отдела Special Vehicle Operations (SVO) на Jaguar Land Rover.

Когато е пуснат за първи път на пазара през 1970 г., Range Rover е един от първите автомобили, осигуряващи постоянно задвижване на всички колела, докато при много други това все още е било избираемо. През 1971 г. оригиналният модел е наречен „образцов продукт на индустриалния дизайн“, когато става първия автомобил, изложен в световноизвестния музей Лувър в Париж, и оттогава е начело на иновациите в дизайна и инженерните решения.

Вариантът с четири врати е представен през 1981 г., последван бързо от първото приложение на автоматична трансмисия в Range Rover през 1982 г. През 1989 г. луксозният SUV е първият автомобил 4х4, оборудван с антиблокираща система на спирачките (ABS), а през 1992 г. става първият в света SUV с електронен контрол на сцеплението и автоматично електронно въздушно окачване.

Пионерните инженерни решения продължават през 2012 г., когато RangeRover става първия в света изцяло алуминиев SUV автомобил. Наскоро, през 2014 г., луксозният SUV стана първият автомобил, използващ усъвършенстваната полуавтоматична технология All-Terrain Progress Control (ATPC) на Land Rover, която в своята същност е офроуд автопилот за автономен контрол на скоростта по всякакъв терен.

Последният модел, включен в анимацията, SVAutobiography Dynamic, споделя двигателя си V8 с високооценения Range Rover Sport SVR и е специално калибриран да осигурява 680 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,4 секунди. Подобренията в интериора, включително кожената тапицерия с ромбоидна шарка и контрастни шевове, придават изключителен финес и привлекателност.

 От пускането му на пазара преди 48 години флагманът на LandRover е достигнал над 1 700 000 продажби в цял свят и си е спечелил репутацията на върхов луксозен автомобил за всякакъв терен.

 

 
 

Ще видим нещо ново от LG

| от chronicle.bg |

Моделът G5 на LG – колкото и интересен да беше – се оказа провал. Сега компанията се опитва да се съвземе с друг емблематичен за марката телефон, който най-вероятно ще бъде показан на 26 февруари, ден преди Mobile World Congress в Барселона.

LG вече изпрати покани за събитието. Те не съдържат много информация – само дата и място. Но няколко неща сочат, че става въпрос за новия G6.

Поканата е с формата на телефон и на нея можем да прочетем мотото „See More, Play More“ (Виж повече, играй повече), което най-вероятно се отнася до новия дисплей на G6 – 18:9.

Освен дисплея, който официално беше потвърден от LG, G6 може да има Snapdragon 835 и 6GB RAM.

Носят се слухове, че LG ще пусне нов смарт часовник в Барселона, който ще бъде по-луксозен от стария LG G Watch R.

На Mobile World Congress изглежда ще бъде много интересен. Huawei, Motorola и Nokia също изпратиха покани за събития около тази дата, а се твърди, че  Samsung, HTC и няколко други компании ще покажат нови продукти.

 
 

Усмихващите инструкции за безопасен полет – Част 1: Qantas

| от chronicle.bg |

Инструктажът за безопасност преди полет често е досаден за пътниците. Много авиокомпании се опитват да разчупят рутинната процедура със свежи включвания и различни идеи, за да задържат вниманието на пътниците. Такова е и видеото на австралийците от Qantas.

Превозвачът пуска клипа през февруари 2016 г. и представя далечна Австралия като едно уникално място за посещение.

Приятелски настроени жители на Долната Земя и зашеметяващи гледки са част от демонстарациите за безопасност:

 
 

Нов робот се намесва в борбата със сърдечната недостатъчност

| от chronicle.bg |

Учени от Харвардския университет и Детската болница на Бостън са разработили нов тип робот, който помага на сърцето да тупти.

Роботът е направен от специална мека тъкан и се увива около сърцето, без да използва механични компоненти (какъвто е случаят със сегашните помпи за сърце).

Уникалността на робота идва от липсата на нужда от вмешателство в сърцето или кръвта. Тоест, пациентите не бива да се притесняват от запушване на помпата и да пият лекарства за разреждане на кръвта, които изискват редовно лабораторно контролиране и съответно създават дискомфорт.

Роботът до голяма степен пресъздава самото сърце.

Той е направен от тънък силиконов ръкав, в който са сложени малки пневматични моторчета. Те се захранват от въздушна помпа. Част от моторчетата разширяват и свиват ръкава, а друга част леко го завъртат. Така движението на сърцето по време на тупнете се симулира максимално точно.

При клинични тестове със сърца на прасета, които са имали капацитет 45% от нормалния, роботът е успял да ги възстанови до 97% от капацитета им.

Учените вече са изчислили, че роботът им може да помогне на 140 000 души със сърдечни проблеми. Устройството може да се използва и за поддържане на минимални жизнени показатели на сърцето докато пациентът чака донор.

Учените казаха, че роботът все още не е тестван с човешко сърце и предстои още работа преди да е готов за това. Те смятат, че са доказали концепцията и че технологията ще може да се използва и за други органи, които се нуждаят от асистенция, за да функционират.

Източник: Engadget