Плевнелиев няма да наложи вето за пенсионните фондове

| от |

Трябва да има дебат и да се направи цялостна пенсионна реформа към края на март, който срок определиха управляващите. Ако към 31 март не се направи този дебат, ще имаме много тежка криза на доверието.

Това обяви пред Дарик президентът Росен Плевнелиев. По думите му сега не се налага да налага вето върху приетите поправки в бюджета на ДОО, с които се позволява прехвърляне на частни пенсионни фондове към НОИ.

По отношение на пенсионната реформа съм категоричен. Направете реформа, направете диалог и посочете какво трябва да се направи, обяви Плевнелиев.

Самите управляващи си дадоха срок до 31 март да направят цялостна реформа, нека да ги изчакаме. Надявам се да има цялостна реформа към 31 март, заяви Плевнелиев. Ако това не се случи, моята позиция ще бъде друга. Длъжен съм да дам шанс – в момента е взето едно решение, което е част от една много по-богата съвкупност от решения, които трябва да бъдат взети“, каза президентът.

Той подчерта и че няма да наложи вето върху бюджета заради намалените пари за армията. Но щял да направи всичко възможно да се увеличат приходите.

Днешната позиция на президента идва ден след като вчера в специално изявление Плевнелиев открито се противопостави на предлаганите в проекта на Закон за бюджета на държавното обществено осигуряване за 2015 г. В текста се подчертаваше, че „по своята същност предложенията представляват не просто мерки за стабилизиране, а сериозна промяна на модела на пенсионно-осигурителната система, действащ от 2000 г.“

За управляващата коалиция Плевнелиев каза, че му е трудно да я определи като четворна. Има споразумение с Реформаторския блок. Има споразумение за партньорство с АБВ, и декларация от три изречения с Патриотичния фронт, подчерта президентът. Той подчерта, че се надява се тази коалиция да започне да работи, а „не да виждаме размяна на популярни песни във фейсбук профили“. „Важно е, че има подписано коалиционно споразумение, има ясна програма – моля изпълнете това, което сте обещали на българския народ.“, заяви Плевнелиев.

На въпроса защо фалира КТБ Плевнелиев каза, че за поредна година сякаш негативните събития надделяват. Бих поставил още 2 събития в негативната класация. За мен най-важното положение за народа ни е тежкото политическо противопоставяне, този невиждан реваншизъм и безпринципно противопоставяне, каза държавният глава. Като второ бих поставил украинската криза – тя е многопластова, промени изцяло средата за сигурност в Черно море, в Европа. Видяхме невиждано противопоставяне Европа – Русия, което не е в интерес на никого. Но сме длъжни да защитим върховенството на правото. Третото събитие на годината е наистина КТБ – то доминира в представите ни за негативно събитие. Надяваме се от тук нататък да няма повторение на този сценарий. Нека не допуснем казусът КТБ да бъде повторение на казуса ПЧБ и Банка за земеделски кредит от 1996 г., когато никой не беше наказан, коментира Плевнелиев.

Одобрявам България да говори с ЕК за „Южен поток“ и да отстоява проекта по един законосъобразен и европейски начин, каза още той. Това, което в момента одобрявам, че премиерът Бойко Борисов отиде в Брюксел и сложи нещата ясно на масата. Също така той е загрижен /от това, което чувам в неговите интервюта/ дали България да скъса с поредния казус на юридическа битка за милиарди, в която ние като лоялен член на ЕС да сме направили едно, но да сме изгубили милиарди в поредните гърла за поредния проект, нереализиран, зле структуриран и вероятно още по-зле изпълнен, каза Плевнелиев.

Вчера Плевнелиев в специално изявление се обяви срещу промените в пенсионната система. „Те следва да са придружени от анализ на очакваните резултати от прилагането, включително финансовите, съгласно Закона за нормативните актове. Задължителната предварителна оценка на въздействието на законодателните и нормативните актове е ангажимент и съгласно Програмната декларация, неразделна част от Коалиционното споразумение. В конкретния случай е важно да бъдат оценени финансовите последици от промяната на модела за осигурените лица, за Националния осигурителен институт, за пенсионно-осигурителните дружества, за капиталовия пазар на България“, каза вчера още Плевнелиев. /БГНЕС

 
 

Оскари 2017: Филм на Pixar – предпочетен пред „Сляпата Вайша“ на Тео Ушев

| от chronicle.bg |

Теодор Ушев не беше избран да получи „Оскар“ за късометражния си анимационен филм „Сляпата Вайша“.

Работещият в Канада български аниматор се състезаваше с още 4 заглавия за престижното отличие, но на церемонията тази нощ беше награден Piper на хитовото студио Pixar.

„Сляпата Вайша“, разказващ за момиче, което нe може да живее в настоящето, защото с едното си око гледа в миналото, а с другото в бъдещето, направи премиерата си на „Берлинале“ през миналата година и вече има над 20 награди – включително на възрастното и детското жури на международния фестивал за анимация в Анеси, „Сребърен Пегас“ от фестивала „Аниматор“ в полския град Познан, и голямата награда за анимация на най-стария щатски фестивал в Чикаго.

„Сляпата Вайша“ е базиран на разказ на Георги Господинов, а Теодор Ушев ще продължи сътрудничеството си с писателя, включително по пълнометражна анимация по романа „Физика на тъгата“.

Вижте и кои са другите победители. 

 
 

Грешка при обявяването на „Оскар“ за най-добър филм. Ето и кой е победителят

| от chronicle.bg |

Драмата „Лунна светлина“ спечели награда „Оскар“ за най-добър филм, измествайки считания за фаворит мюзикъл „La La Land“, съобщава БТА.

Първоначално обявяващият наградата актьор Уорън Бийти се обърка и съобщи, че „La La Land“ е спечелил наградата за най-добър филм. Това може да бъде добавено към списъка с най-срамни моменти на „Оскар“-ите.

Нашумелият мюзикъл спечели шест награди за вечерта, за най-добър режисьор, най-добра актриса, операторско майсторство, оригинална музика, песен от филм, сценография, но не и най-голямата.

Деймиън Шазел, който е на 32 години, стана най-младият творец с награда „Оскар“ за най-добър режисьор.

„Това е филм за любовта, затова тази награда посвещавам на своята любима, която е тук в залата – Оливия“, каза Шазел след получаването на златната статуетка за режисура.

Деймиън Шазел има и предишна номинация за „Оскар“ за сценария на филма „Камшичен удар“. Лентата разказва за млад джазов барабанист. Успехът й помогна на Шазел да намери продуценти за „La La Land“.

Шазел е бил джазов барабанист в гимназията, след което се е насочил към киноспециалност в Харвардския университет.

Ема Стоун спечели награда „Оскар“ за най-добра актриса („La La Land“), а Кейси Афлек („Манчестър до морето“)- за най-добър актьор.

Наградите „Оскар“ в поддържащите роли спечелиха Махершала Али („Лунна светлина“) и Вайола Дейвис ( „Огради“ /Fences) .

Кенет Лонърган спечели награда „Оскар“ за оригинален сценарий за „Манчестър до морето“.

В категорията за късометражна анимация, в която беше номиниран „Сляпата Вайша” на Теодор Ушев, спечели унгарският „Piper”.

Ето и списък с другите победители:

Списък на носителите на 89-ите награди „Оскар“, оповестен от Асошиейтед прес:
– най-добра актриса в поддържаща роля – Вайола Дейвис „Огради“ (Fences)
– най-добър актьор в поддържаща роля – Махершала Али („Лунна светлина“)
– най-добър чуждоезичен филм – „Търговският пътник“, режисьор Асгар Фархади, Иран
– най-добра анимация – „Зоотрополис“
– късометражен анимационен филм – „Свирчо“ („Piper“), Алън Бариларо и Марк Зондхаймър
– най-добър документален филм – „О Джей: Произведено в Америка“ Езра Еделман и Каролайн Уотърлоу
– късометражен документален филм – „Белите каски“, Орландо фон Айнсидел
– късометражен игрален филм – „Пей“ (Унгария) спечели награда „Оскар“
– сценография – „La La Land“
– операторско майсторство – Линус Сандгрен „La La Land“
– грим и прически – Алесандро Бертолаци, Джорджо Грегорини и Кристофър Нелсън за „Отряд самоубийци“
– костюми – Колийн Атууд за „Фантастични животни и къде да ги намерим“.
– монтаж – Джон Гилбърт за „Възражение по съвест“
– визуални ефекти – Джон Фавро „Книга за джунглата“
– звуков мишунг – Кевин О’Конъл, Анди Райт, Робърт Маккензи и Питър Грейс за „Възражение по съвест“
– оригинална музика – Джъстин Хъруиц за „La La Land“
– песен от филм – „City of Stars“ от мюзикъла „La La Land“

Вижте и седемте най-добри момента от снощната церемония:

 

 
 

Защо лентите на adidas са вертикални на панталоните, а тези на обувките са под ъгъл?

| от chronicle.bg |

Е, ето ви още една разбулена мистерия, благодарение на интернет.

Замисляли ли сте се защо панталоните adidas имат вертикални ленти, а тези на обувките са под ъгъл?

Явно някой го е направил и благодарение на дискусии в социални мрежи като reddit и imgur, една теория изплува като най-често срещаната.

Както може да се види от снимката, когато човек е клекнал, линиите от панталона биват перфектно продължени от тези на обувките.

Но това не е всичко.

Други забелязаха, че долната част на горнищата adidas също имат ленти. Но те са хоризонтални. И точно в тази поза изглеждат като началото на тази изключително интересна конфигурация.

Разбира се, теорията не е официално потвърдена от спортния гигант, но има смисъл, нали?

Имате да допълните нещо? Направете го в секцията за коментари.

 
 

Най-злите мъже в модерното кино

| от |

Едно клише гласи, че добрите момичета харесват лоши момчета. А лошите момичета… те също харесвали лоши момчета. Ако разгледаме това клише малко по-обширно, можем спокойно да кажем, че антагонизмът като цяло е най-малкото любопитен за хората. И доста харесван.

Тъмните страни от характера привличат хората така, както светлината привлича насекомите. Те се приближават все повече и повече, за да виждат по-добре, докато не се опарят. Или не изгорят.

Седмото изкуство не остава по-назад в тази тенденция. От по-стандартните филми, борещи се с доброто и злото, през задължителните супергерои, до обширните и силно многопластови модерни шедьоври, киното на новия век може да се похвали с антагонисти, за които злото е станало понятие с много по-дълбок смисъл.

В последните години, в голяма част от хубавото кино лошият властва. Антагонизмът е издигнат почти в култ, който привлича многолюдни почитатели от всякакъв пол и възраст. Сложността и харизмата на лошото, облечено и поднесено чрез великолепна актьорска игра от едни от най-големите имена в киното, е едно от нещата, които правят добрите филми, това, което са.

В навечерието на Оскарите ние сме събрали за вас каймака на най-лошите. Онези мъже в модерното кино, от които ни е страх и печелят адмирации, заради това, че ни карат дори да се подмокрим понякога.

В галерията горе.