Петър Диков обяви победителите в конкурса за новия облик на София

| от |

На пресконференция в направлението по „Архитектура и градоустройство“ в София, главният архитект Петър Диков обяви победителите в конкурса  за новия облик на центъра на столицата.

2

Заданието на конкурса разделя центъра на столицата в четири зони.

Първата обхваща включва Орлов мост, Перловската река и бул. „Христо и Евлоги Георгиеви“. Победител тук е проектът на „Стефан Добрев Архитектура и Дизайн“ ЕООД, предаде „Дневник.“  Проектът предвижда изграждането на парков комплекс, който ще изпълни с ново съдържание и богати публични пространства бул. бул. „Христо и Евлоги Георгиеви“. Пространството пред стадиона ще бъде обособено като площад на спорта, на който ще има пилони със знамена.
dobrev2
Предвижда увеличаване на три платна в посока на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“, което да облекчи трафика. На кръстовището с „Гурко“ се предвижда кръгово кръстовище.

Победителят „Стефан Добрев Архитектура и дизайн“ залага коритото на Перловската река  да бъде запълнено с вода, като за тази цел ще бъде повдигнато нивото й с около метър чрез разполагането на три малки савака. Те автоматично се вдигат и свалят според притока на дъждовната вода. Това е широко разпространена практика и в други европейски столици, като например канала „Сен Мартен“ в Париж, посочва арх.Добрев.

Транспортният проблем пред националния стадион е решен с кръгово кръстовище и разширяване пътните ленти с още една във всяка посока от 90 см за сметка на тротоарите. Така в най-натоварената си част бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ преминава от две на три ленти. Кръстовището на Орлов мост се оптимизира с още една лента за ляв завой откъм бул. „Цариградско шосе“.  Движението по Моста на дружбата е подобрено чрез добавянето на още едно платно в двете посоки по бул.“Евлоги и Христо Георгиеви“ пред техникума „Христо Ботев“.

В проекта на арх.Добрев има и Алеята на спортната слава от Орлов мост до Моста на дружбата, която ще е свързана с тематични площади на атлетиката, футбола, гимнастиката, волейбола, бокса и борбата. Акцентът е централният площад пред Националния стадион „Васил Левски“, който става „Площад на спорта“. Пред главния вход на стадиона се поставят 28 високи пилона със знамената на страните от Европейския съюз и осемте съществуващи бронзови скулптури.  На мястото могат да се провеждат  манифестации и спортни мероприятия. Стефан Добрев препоръчва да се направи и подземен паркинг със 120 места на едно ниво с достъп от ул.“Гурко“. Прогнозната стойност на целия проекта е около 2 млн. лв. без ДДС, но в нея не са включени предвидените подземни паркинги, пише Mediapool

На втора позиция е класиран проектът на „СитиАрх“ ЕООД, а трети е ДЗЗД „Форум Консултанти“. Всички проекти може да видите ТУК.

Втората зона включва улиците „Граф Игнатиев“ и „Шишман“, както и площадите „Славейков“ и „Гарибалди“. Победител е проектът на „А.Д.А.“ ООД. В него се залага ул. „Граф Игнатиев“ да стане пешеходна. 3

В него се залага ул. „Граф Игнатиев“ да стане пешеходна. Движението на трамваите да бъде намалено и да се движат със скорост 10 км в час. За „Шишман“ се предвижда спиране на движението в почивните дни и ограничение на местата за паркиране и скоростта на автомобилите при преминаване.

Не се предвижда затилането на улицата със син асфалт, каквото беше оргиналното хрумване на „Група Център“. В неизползваната част към ул.“Граф Игнатиев“ от страната на 6-то училище да се обособи зона за отдих с кафене, предлагат още „А.Д.А.“.

Пазарите за книги на пл. „Славейков“ и за плодове и зеленчуци до църквата „Св. Седмочисленици“ да се пренаредят. За целия район е заложено подмяна на осветлението, като на местата, където се събират повече хора, то да бъде по-силно, а приглушено около витрините на магазините. Короните на дърветата на пл.“Славейков“ да бъдат осветени отдолу, а фонтанът да бъде заменен с чешма.

4

5

На второ място във втората зона е класиран проектът на ДЗЗД „Група Център“, а трети – „Амфион“ ЕООД. Всички проекти Тук.

Третата зона включва Градската градина, пл. „Александър I“, бул. „Цар Освободител“ и др. На първо място е класиран проектът на „НИКОНСУЛТ“ ЕООД. 

3

Градската градина да заеме и пътното платно и площад „Александър I“ и да достига до Националната художествена галерия. За целта тя ще бъде издигната, а под площада ще се изгради тунел за автомобилното движение.

Запазването на историческия облик е било водещото при определянето на победителите в зони три и четири, посочи арх.Георги Бакалов.

На следващ етап архитектите предлагат  тунелът да бъде продължен до кръстовището на улиците „Георги Сава Раковски“ и „Цар Освободител“. Така цялото пространство отгоре остава само за пешеходци. Пред Националната художествена галерия е предвидено изграждането на фонтан.

1

На втора място в четвъртата зона журито е поставило проектът на „Стефан Добрев Архитектура и Дизайн“ ЕООД, а на трето – ДЗЗД „Форум Консултанти“. Всички проекти може да видите тук.

Четвъртата зона включва градина „Кристал“, площадът пред парламента, пространството около храм-паметника „Александър Невски“, ул. „Московска“ и др. Победител е проектът на „А.Д.А.“ ООД. В проекта си фирмата предлага да се спре преминаването на коли покрай храм-паметника и по ул. „11 август“, за да станат паркинг за туристически автобуси.

Идеята на арх. Панталеев е „златни“ плочки да бъдат инкрустирани в паважа на площад „Александър Невски“. Те ще изразяват признателност към личности от миналото и настоящето свързани с историята на София и страната. Предвижда се да бъдат направени от масивен бронз. „Златната линия“ ще бъде очертана с цветни павета с инкрустиран в тях знака на София. Те ще се монтират в тротоарите, а имената на улиците ще са на бронзови табели. Така ще бъде очертан туристическият маршрут, който ще обхваща и четирите зони, като по линията ще има система от информационни пунктове и табели.

2

Канонада от светлина пък трябва да огрее храм-паметника „Александър Невски“. Тя ще е по подобие на осветлението монтирано по площадите „Св.Петър“ в Рим и Казанският събор в Петербург. Паркингът с депутатските лимузини се премахва и слиза под земята около храма.

Втори е класиран проектът на „ЯРД БГ“ ЕООД, а трети – „Амфион“ ЕООД. Повече за проектите тук.

1

Всеки от победителите ще получи възможност да реализира проекта си заедно с общината по европейските програми, съобщава „Дневни“. Петър Диков иска през 2016 г. проектите да бъдат реализирани, а до края на тази година да бъдат приключени всички законови процедури.

 
 

Дженифър Лорънс си има ново гадже – интернет не одобрява

| от chronicle.bg |

Дженифър Лорънс си има ново гадже и хората не пропуснаха да го нагрубят за външният му вид и най-вече заради годините му. 26-годишната актриса излиза с режисьора Дарън Аронофски („Реквием за една мечта“, „Черният лебед“, „Пи“). Той е на 47 години.

Носеха се слухове, че двамата са заедно, което накара публиката да се разбунтува, но сега когато връзката им се потвърди, интернет направо полудя.

Съмнения за отношенията им са започнали на сета на „Майка“, където работят заедно. Подозренията се циментират след като били забелязани в Ню Йорк да споделят една и съща близалка.

 

 

 

Хейтът по адрес на двойката е непростим и отвратителен. В Туитър бяха публикувани техни снимки с коментари, които критикуват Дженифър за избора й.

Явно хората често забравят, че не е тяхна работа кой с кого излиза.

 

„Ию! Дженифър Лорънс и Дарън Аронофски. Июююююю, какво по дяволите е това, Джен“    

 

„Знам, че не трябва да съдим за книгата по корицата, но Дженифър Лорънс излизаше с това, а сега излиза с онова.“

 

„Медиите: Дженифър Лорънс и Дарън Ароновски излизат!

Аз: ХАХА, не.

Медиите: Ето снимки в ресторант

Аз: …

Дженифър и Дарън споделят близалка

Аз (Текст от снимката): Майната му. Приключих. Приключих тотално.“

 
 

Facebook тества инструмент за изобличаване на фалшиви новини

| от chronicle.bg |

След новината, че Германия има намерения да глобява Facebook за всяка фалшива новина, която се завърти в мрежата, от компанията явно са решили да се справят с проблема и в момента тестват филтър за фалшиви новини в Германия.

Политиците в Германия се опасяват, че разпространението на фалшиви новини може да се отрази на предстоящите наесен федерални избори.

Немците планират пътя, по който да вървят фалшивите новини така: когато системата за проверка на фактите на Facebook отчете една новина като фалшива, потребителите ще бъдат изпратени на Correctiv, неправителствена новинарска организация със седалище в Берлин. Ако даден елемент се счете за неверен, той ще бъде маркиран като „оспорван“, придружен от обосновка, а сайтът ще предупреждава потребителите, преди те да го споделят в социалната мрежа.

Освен това, т.нар. спорни елементи ще се показват по-малко в новинарския поток на социалната мрежа.

Източник: Financial Times

 
 

12 роли на Джим Кери, които трябва да сте гледали

| от chronicle.bg |

Има филми и актьори, които трябва да присъстват в мозъчната ви видеотека. Да, да, „трябва“ звучи императивно, но наистина…как може да знаете какво е любов, ако не сте гледали Мерил Стрийп и Робърт Редфорд в „Извън Африка“ и какво може да знаете за актьорската игра, ако не сте гледали Де Ниро в „Шофьор на такси“?

Джим Кери е от онези актьори, които не се отличават с някаква бясна хубост, но имат по-важното: талант и специфични лица. Той е комик от доста ранна възраст, а кариерата му тръгва, когато напуска гимназия и започва да работи в комедийни клубове, за да подкрепи финансово семейството си.

Кери работи от време на време в телевизията и получава малки филмови роли, които в крайна сметка водят до сприятеляването му с Деймиън Уейънс. Оказва се, че братът на Уейънс – Кийнън Айвъри Уейънс – подготвял комедийно шоу за Fox. Шоуто се наричало In Living Color, а Кери получава работа в него. Единственият бял в шоуто, необичайният характер на Кери привлича вниманието на американците. В пресата е наричан „бялото момче от In Living Color“.

Успехът на Кери в In Living Color му спечелва главната роля в комедията „Ейс Вентура: зоодетектив“  (1994), чиято премиера е едва няколко месеца преди края на шоуто In Living Color. Филмът не се приема добре от критиците, но изненадващо става хит. През следващата година Кери играе в  „Маската“  и „От глупав по-глупав“ , като от втория филм печели $7 милиона.

След тези два филма вече е ясно: Кери е филмова звезда. През следващата година играе ролята на Гатанката в  „Батман завинаги“ , а после отново е в ролята на Ейс Вентура в „Ейс Вентура: Повикът на дивото“ .

Тези два филма му носят още два чека за няколко милиона долара. Предизвиква фурор когато се разкрива, че за следващия си филм („Кабелджията“) е получил $20 млн — рекордна сума за комедиен актьор. Вниманието, което се обръща на заплатата му, както и отрицателните отзиви и мрачния характер на героя в сравнение с предишните изпълнения на Кери, водят до провала на филма.

Въпреки постоянните успехи в комедията, Джим Кери поема предизвикателството и участва в „Шоуто на Труман“ (1998). Ролята му в този филм му донася Златен глобус за най-добра мъжка роля в драматичен филм.

Тъй като днес Кери празнува своя 55-ти рожден ден (абсурдно, но факт), ви предлагаме да разгледате галерията с 12-те ни любими негови роли.

 
 

Технологиите са чудо: само прекомпилирай ядрото и ще видиш

| от леля Ц. |

Снощи се случи нещо съвсем обикновено.

Прясно зарибена от сериала на BBC „Шерлок“, изпитах желание да си дръпна саундтрака и да си сложа една от мелодиите като рингтон на телефона. Знам, че сега е модерно телефоните на хората да звънят с противните вградени мелодии на марката и само назадничавите хора си свалят нашумели поп парчета, с които да стряскат хората в трамвая, но получих импулс и реших да го реализирам.

Колко трудно може да бъде? Преди десет години исках телефонът ми да звъни с интрото на „Сексът и градът“, влязох в Data.bg, дръпнах мелодията и десеткилограмовата Motorola, която ползвах, звънеше с този тон цялото лято на 2005г.

Тъй като обаче за десет години технологиите са напреднали значително, свалянето на мелодия за рингтон се оказа адска борба между неравностойни противници.

Първо установих, че не мога просто да дам download, а се нуждая от програма, която да ми позволи да вкарам нещо в телефона си. След това, тази програма трябва да се „pair-не“ с друга. Двете да се рестартират. За всяка една да си измисля парола. Паролата нямаше как да е „password4″, нито дори „password123″. Трябваше да съдържа една малка буква, една голяма, един символ и поне 8 знака. След като се спрях на „487skromnipingvinaotzimbabve_*“ и проклетата машина реши, че паролата е достатъчно сигурна, вярвах, че съм на крачка от изпълнение на задачата.

И наистина, оставаше само да отворя SSH терминала през криптирания VPN тунел, да прекомпилирам ядрото и да пусна цялата система да се рендира.

Въведох още една парола за „back-up-ване“, потвърдих я на три имейла и написах в Google „download sherlock soundtrack“. Мъжът ми, който разбира от компютри, е сигурен, че да напишеш в Google „download нещо си“ е сигурен начин да хванеш остър вирус на горните дихателни пътища. Аз обаче поех риска и четири часа по-късно бях готова да открия проклетата мелодия в „Ringtones“ на телефона. Докато на някой от стоте екрана, които ползвах за висшата си IT цел, не се появи изискване да въведа номер на банковата си карта.

Затова затворих лаптопа и аз, като Кари Брадшоу, се замислих:

„Улесниха ли напредналите технологии живота ни“?

или

„Защо се борим като прасета с тикви да ползваме компютрите, при положение че те трябва да ни служат?“

Умелото използване на всички джаджи (като под тази дума обединявам компютри, телевизори, миялни машини, вентилатори и изобщо всякакви уреди, които работят с ток и са сложни) е необходимо, за да може човек да си проправя път в модерния живот. Дори служителите на Център за градска мобилност се разхождат с дяволски джаджи, по които отчитат кой автомобил заслужава скоба, а всички знаем, че те не пишат дипломна работа, за да започнат да работят това. Защо обаче боравенето с технологиите трябва да изисква такива усилия?

За телевизора у дома има три дистанционни, всяко от което изисква да го познаваш персонално. Подът се чисти от прахосмукачка с изкуствен интелект, която е достатъчно умна, за да обиколи къщата и да събере боклуците, но не и достатъчно самостоятелна, за да не се залее с няколко литра вода, когато бутне ваза. Телефонът ми показва мръсните си тайни, само когато го открехна с моя пръстов отпечатък. Вентилаторът в офиса се опъва на десет човека, които по цял ден невротично натискат копчетата му, само за да стане ясно, че половината персонал загива от студ, а другата половина лее пот и се попива с кърпички.

Поклон пред всички Шерлок-умове, които мислят в посока развитие на технологиите, но все пак времето, в което пералнята не рецитираше Е.Е.Къмингс, а телефоните служеха, за да се обадиш по телефона, бяха чудесни и винаги ще ми липсват.

С трепереща ръка и носталгичен почерк,

Леля Ц.