Партиите в България все още изпитват трудности при използването на социални медии

| от |

Проучване: Партиите в България все още изпитват трудности при използването на социални медии.

Основните резултати показват липса на синергия между използваните платформи; неуместното съдържание не се цензурира.

Нито една политическа партия в България не успява да се възползва от комуникациите на 21-ви век. Това е изводът от проучване на международната агенция за корпоративни комуникации
Webb Dowse, което изследва как партиите са използвали социалните медии в своите кампании преди скорошните парламентарни избори, проследявайки активностите им във Facebook, Twitter и YouTube между началото на предизборната кампания на 5 септември и изборния ден на 5 октомври.

Изследването проучи в детайли съдържанието и успеваемостта на социалните медии, свързани с официалните интернет страници на всяка от осемте партии и коалиции, които преминаха бариерата от 4% за парламентарно представяне. То разкрива, че нито една от тях не е имала цялостна стратегия за работа със социални медии (две от които – НФСБ и Атака, не са свързани официално към никаква социална медиа), а съдържанието и нивото на активност между отделните платформи показват значителни разлики.

Най-популярната медиа е била Facebook, в която пет от политическите формации са поддържали своето присъствие с общо 582 постинга. АБВ е била най-активна по отношение на публикуваните материали, като стратегията й е била различна от тази на останалите партии, използвайки мнения на трети страни вместо създадено от нея съдържание. Реформаторският блок е регистрирал най-голям брой споделяния (общо 2012) – най-добрият индикатор, че материалите са имали положителен ефект. Изследването разкрива, че нито една от партиите не е управлявала добре съдържанието си след публикуване, оставяйки нецензурирани обидни и вулгарни коментари от страна на потребителите.