Парламентът и Съветът не постигнаха съгласие за бюджета на ЕС

| от |

Представители на Парламента отхвърлиха предложение на правителствата на ЕС, което би осигурило само половината от допълнителното финансиране от 4,7 млрд. евро, поискано от Европейската комисия за 2014 г. Парите са нужни за най-спешни плащания към компании и хора по програми на ЕС. Парламентът постави решаването на проблема с дефицита за 2014 г. като условие за сключване на споразумение за бюджета за 2015 г., което означава, че Комисията сега ще трябва да излезе с нов проект за следващата година.

 

Неплатени фактури

 

Затрудненията идват от това, че в предишни години в бюджета на ЕС не са били предвидени достатъчно средства. Това е довело до наличието на неплатени фактури в размер на над 25 млрд. евро. Комисията иска 4,7 млрд. евро, за да направи най-спешните плащания. Депутатите предлагаха за целта да бъдат използвани извънредните приходи в бюджета на ЕС от наложени глоби в размер на 5 млрд. евро, но страните-членки настояха тези пари да бъдат върнати обратно в техните национални бюджети.

 

Процедурата започва отначало

 

Европейската комисия направи своето първоначално предложение за бюджета за 2015 г. през юни 2014 г. Страните-членки поискаха по-малък бюджет, но през октомври Парламентът заяви, че са нужни повече средства по приоритети като изследванията, образованието и подкрепата за малки и средни предприятия. Депутатите настояваха и за намаляване на размера на неплатените сметки, защото те застрашават доверието в ЕС, както посочи председателят на бюджетната комисия Жан Артуа (АЛДЕ, Франция).

 

Тъй като Парламентът и страните-членки не постигнаха съгласие в рамките на срока от три седмици, предвиден в европейските договори, предложението, по което те преговаряха, се счита за отхвърлено и Европейската комисия ще трябва да представи нов проект.

 

Ако не се постигне споразумение до началото на 2015 г., финансирането за всеки следващ месец от новата година ще бъде ограничено до една дванадесета част от размера на бюджета за 2014 г.

 
 

15 роли на Кийра Найтли, които можем да гледаме отново и отново

| от chronicle.bg |

На днешния ден празнува разкошната Кийра Найтли, която днес навършва 32 години.

Два пъти номинирана за Оскар, Найтли е от онези актриси, които доказват, че можеш да бъдеш едновременно красавица и добра актриса.

По случай рождения й ден ви черпим с галерия с нейни роли, които трябва да си доставите.

 
 

CHR хороскоп: Внимавайте с емоционалните изказвания

| от Селена Астро |

Седмичен астрологичен обзор (от 27.03. до 02.04.)

В понеделник Луната ще преминава през знака Риби. Заради това й разположение е възможно да не сме достатъчно практични и ефективни в работа и отмятането на ангажиментите ни. Много е вероятно нещата, които правим да се объркват и забавят. Добре е да отложим сериозната работа за дните след четвъртък и ако имаме възможност да се отдадем на творчески занимания, спа- или водни процедури.

Най не във форма ще бъдат подвижните знаци Риби, Стрелец, Близнаци и Дева, както и  хората с лични планети или асцендент в тези знаци. Tе ще са много емоционални и не е изключено да влошат драстично отношенията си с хора от обкръжението им, заради не добре премислени изказвания или реакции.

Добре е също така да са внимателни, докато вършат задачите си, понеже има риск заради припряността им да допуснат грешки от невнимание.

Вторник и сряда Луната ще преминава през знака Овен, като във вторник в 05.00 часа сутринта ще настъпи новолуние в същия знак.

Тогава движението на Луната ще съвпадне с това на Слънцето.

През двата дни около новолунието е много вероятно да сме доста едностранчиви и фиксирани в собствената гледна точка. Преценката ни няма да е много трезва и е важно да не стартираме важни проекти и да не изясняваме отношения със заобикалящите.

Периодът е изключително подходящ за правене на равносметка и изготвяне на правилна стратегия за бъдещи действия.

Най-напрегнати ще бъдат тези два дни за кардиналните знаци Овен, Рак, Козирог и Везни, както и за хората с лични планети или асцендент в тези знаци. При тях са вероятни неразбирателства с околните и възникване на разправии за незначителни неща. Добре е тези знаци да внимават да не преекспонират нормалните житейски ситуации и да не приемат думите и действията на другите на живот и смърт. Важно е да се стараят да са умерени и търпеливи при общуването си със заобикалящите.

Четвъртък и петък Луната ще преминава през знака на Телеца, което ще направи тези два дни подходящи  за кулинарни занимания, разпределение на бюджета, преразглеждане на ценностите и установяване на приоритети.

Не е изключено да сме доста взискателни, както към себе си, така и към останалите.

Поради тази причина е важно да успеем да намерим начин да се отпуснем и поглезим.

Най-комфортно и в кожата си през тези дни ще се чувстват земните знаци Телец, Козирог и Дева, както и хората с лични планети или асцендент в тези знаци. При тях е възможен значителен пробив във важна за тях сфера, както и постигане на признание от околните, както в личен, така и в професионален план.

Събота и неделя Луната ще се намира в знака Близнаци, което й разположение ще направи уикендът подходящ за активно общуване с другите, попиване на информация от различни източници и кратки пътувания.

Тези два дни ще са най-успешни за въздушните знаци Водолей, Везни и Близнаци, както и за хората с лични планети или асцендент в тези знаци. При тях се очакват големи личностни или професионални успехи, както и значителен напредък във важна за тях сфера.

 
 

Помните ли тези сериали? А бихте ли ги гледали пак?

| от chronicle.bg |

В последните години телевизията направи бум в създаването на сериали.

Епизодите не отстъпват по качество на многомилиардни холивудски продукции, а зрителите им се умножават.

Имаше обаче и друго време в телевизионната история – времето на ситкомите.

Не че сега няма комедийни сериали като The Big Bang Theory („Теория за Големия взрив“). Преди 10-20 години обаче всички теми можеха да бъдат поставени на малкия екран през епизоди.

Повечето от тях днес изглеждат архаични и малко странни. Макар че наскоро стана ясно, че ще има нови епизоди от „Уил и Грейс“, колко от вас биха седнали да гледат сериала днес и то – след „Как се запознах с майка ви“ и „Модерно семейство“, които по съвсем различен начин гледат и на странните семейства, и на приятелствата.

Предлагаме ви в галерията списък със ситкоми, които може би не бихте гледали днес. Все пак обаче се надяваме, че помните поне най-знаковите от тях.

 
 

Suzuki Ignis: от града, през неолита, до Възраждането

| от |

На пръв поглед Suzuki Ignis попада в спорно добрата категория „симпатичен автомобил“.

Това може да не звучи обидно, но представете си цял живот да ви наричат „симпатичен“. Нито един път „красив“, нито един път „уникален“, нито един път „превъзходен“. Самочувствието ви едва ли ще хвърчи в облаците.

Затова подхождам към Suzuki Ignis с амбицията да видя този автомобил отвъд симпатичното. Персоналната ми симпатия се ражда от визуалната му прилика с първия ми автомобил, ексцентрична Mazda Demio, и от особено приплеснатата задница. Само японци могат да създадат такава задница, в това няма съмнение.

Докато се отправям към центъра на София, веднага става ясно, че шофирам един много сгоден градски автомобил.

Градското шофиране е удоволствие – нещо, което редовните шофьори знаем, че в последно време е сериозно предизвикателство. Задръстванията и малоумните шофьори са си факт, но когато човек се сблъсква с тях зад стъклото на един приятен, елегантен интериор, всичко се понася по-лесно.

интериор, кола

 Другото градско достойнство на Ignis е паркирането.

Едно време се чудех как така 10-годишни деца шофират гаргантюански пикапи в американските филми, докато не установих, че в Щатите почти всички коли са автоматик. По същия начин смятам, че и второкласник може ловко да маневрира с Ignis, заради добрата задна камера за ясна видимост и габаритите, които позволяват вмъкване на изключително тесни места. Дължината му е 3,7 метра, а радиусът на завиване е само 4,7 м, което го прави изключително маневрен.

Ловко вкарвам Игнасио между два спрели гиганта на улица „Париж“. След час в офиса се връщам в него, за да потегля към избраната дестинация.

Необходимо е да спомена, че въпросната дестинация е малко особена. Тръгваме към неолитно селище „Тополница“, което се намира до известното с европейския си вид село Чавдар. По пътя става ясно, че управлението на Игнасио се случва с лекота – както на пътя, така и извън него. За това ще стане дума по-късно.

Поведението му на асфалта е достатъчно стабилно и сигурно, за да го класира като удачен избор за дълго извънградско пътуване.

Много полезно допълнение са системата за предупреждение за напускане на лентата и класическия автопилот. Завоите на Гълъбец, които обичайно предизвикват стомаха ми да се свие като ощипан таралеж, се понасят доста прилично. Пъргаво, с изобилие от пасивни и активни елементи за сигурност, шофирането на Ignis става все по-увличащо.

кола, сузуки

Когато стигаме до мястото, където ще спим, изживявам лек шок. Подготвена съм за неолитните условия, но съм пропуснала, че колибата ни има един метър свободно преминаващ вятър между покрива и наровете, одрани котки по столчетата и тоалетна – клекало на километър и половина. Оставяме Игнасио да червенее красиво на хълма на неолитното селище, малко под параклиса, и се опитваме да се приспособим към къщата ни за вечерта. Пропуснах да спомена, че денят е рожденият ден на съпруга ми и съм решила, че ще му спретна хипервълнуваща изненада, за която той по пътя закачливо пита да не би да съм решила да спим в някоя плевня. Е, да. Понякога шегата е вярна.

IMG_5994

Към 11 ч. вечерта установяваме, че единственото живо същество в радиус от 10 км, е автомобилът, а когато лягаме на наровете, романтиката бързо бива поставена под въпрос заради ураганния вятър, който блъска главите ни в сламата.

След бърза преценка на ситуацията с огромно облекчение и с обещание, че ще се върнем в „Тополница“ през лятото с компания, потегляме към Копривщица. Тук трябва да споменем, че на вратите на Ignis гордо стои надписа Made in Japan – гарант за високо качество, а моделът има 5 звезди за безопасност от Euro NCAP. Таблото е изключително опростено, което ми харесва, тъй като се изпотявам от вида на твърде много копчета, а големият сензорен дисплей по средата е доста приятен.

Докато се движим към Копривщица по тъмно, слушаме саундтрака на „Twin Peaks“.

Леко се вкарваме във филма, очаквайки вместо надписа „Копривщица“ някак да видим табелата от шапката на сериала.

Докато луната се показва иззад облак на Audrey`s Dance, стигаме до меката на българското гостоприемство в най-чистия му вид, паркираме (разбира се, безпроблемно) Игнасио на една от тесните улички и отиваме да празнуваме рожден ден в „Дедо Либен“, където местни хора пеят народни песни и танцуват хора, демонстрирайки толкова естествен патриотизъм, че биха засрамили всеки наричащ себе си „патриот“ в политиката и извън нея.

сузуки

Нощта преваля и слънцето се хързулва над Копривщенските поляни, в двора на хазяите ни тича пекинез, спали сме на вятър под 120м/сек и светът е чудесен. Предимно защото днес ще тестваме офроуд възможностите на Ignis. Казват, че са подходящи за лека разходка „по нивата“ и за живущи в ниско-планински квартали през зимата, но някак имам чувството, че малкият може повече.

Изкарвам го на въпросните поляни.

Оказва се, че благодарение на високия просвет, Игнасио може почти безпроблемно да се придвижва по леко пресечен терен, включително пасбищна нива.

сузуки

Асистентът при спускане и потегляне при наклон помага за офроуд частта и с ръка на сърцето мога да кажа, че Ignis може да накара повече от половината кросоувъри, които са два сегмента над него да се червят от срам.

сузуки

Кросоувър дизайн, дръзки дизайнерски решения (ама наистина, погледнете тази задница) и ниско тегло, Ignis е завидно добър градски автомобил с „още нещо“. Той не претендира за някакви изключително-невероятно-мега-гига-хипер качества, но е чаровен и комфортен градски пичага с опция да отведе неговия шофьор – вероятно също градски пичага, извън града и извън пътя.

IMG_6012

Когато го връщам в шоурума на Сузуки, се случва немислимото – изгубвам се в София.

Все пак съм жена. Навигацията, която до този момент винаги съм възприемала като най-ненужната джаджа, която може да съществува под слънцето, се оказва спасителен инструмент, който ме отвежда до желаната дестинация, и то през място, до което не бих отишла по друг повод – столичният квартал „Христо Ботев“, където по стените на постройките има надписи като „Мангал рапер“, а аз шофирам по улица „Мими Балканска“.

сузуки

Връщам Ignis с кал по стените и гумите и леко погалвам трите дизайнерски резки до страничното огледало, които ми напомнят за началото на „Джурасик парк“ . Ще се видим отново.