Паркираните коли в центъра на София са намалели с 20%, откакто има синя зона

| от |

„Единствената институция, която може да каже дали нещо е законно или незаконно, това е съдът, и в никакъв случай не е някой от нас“.

05_karta_sinq zona

 

Това каза пред журналисти кметът на Столична община Йорданка Фандъкова, в отговор на въпрос за това, че областният управител твърди, че Синята зона е незаконна, предаде  Агенция „Фокус”.

„В момента, няма решение на съда, в миналото имаше решение в обратната посока. Не бих искала да влизам в спор с областния управител и се надявам и той да не го прави по този начин, защото това създава излишно напрежение. Виждаме ефекта от Синята зона, след като беше въведена, виждаме, че в историческия център на града автомобилите, които паркират намаляха с около трайно с 20 % и хората могат да си намерят място за паркиране за два часа, за да си свършат работата”, посочи Фандъкова.

„Това са и усилия за подобряване на атмосферата на града и въздуха. Виждаме какво правят в Париж в момента, ограничават движението, въобще на автомобили, а камо ли влизането само в центъра. Това са мерки, които са европейски практики и продължаваме да работим по тях. Ако чисто процедурно има нарушения и съдът каже това, изцяло ще се съобразим с всичко това.: Фандъкова добави, че сега няма такава тема, и това че организация на БСП е излязла преди няколко дни и отново подгряла тема, която е стара, това си е техен проблем. На въпрос къде отиват средствата от Синята зона, столичният кмет обясни, че Центърът за градска мобилност е този, който дава отчетите си пред общинския съвет, пред обществото и медиите. 

„Това, което е, като остатък след приспадане на разходите задължително се включва в подкрепата на градския транспорт. Нашата позиция, политика и това, което правим в момента е да се опитваме по всякакъв начин да подобряваме градския транспорт, за да стимулираме хората да се качват на градски транспорт. Това е възможно само с новите трамваи, които се движат вече по улиците на София, новите 50 тролеи, които предстоят да се включат в движението, 126 нови автобуси очакваме до края на годината, както и метрото, което продължаваме да изграждаме, рехабилитираме трамвайната линия на бул. „България”. Това са усилията, които са един комплекс от мерки. За съжаление, градският транспорт има финансови проблеми, затова и средствата, които идват от Синята зона отиват за подкрепа на градския транспорт, за да може вече пет години да не се покачват билетите. В най-тежката криза, не си позволихме да го направим. Това доведе и до последици за градския транспорт”, добави Фандъкова.

Фандъкова добави, че планове за увеличаване на цената на билетите в градския транспорт не е имало. Плановете за нова тарифна политика се изготятот центъра за Градска мобилност при категоричната задача да бъдат запазени цените на картите, защото искаме да стимулираме редовните пътници, платци и да не става така, че нередовните пътници да пътуват за сметка на хората, които иначе си плащат, защото нищо не е безплатно, заяви още Йорданка Фандъкова

 
 

Тези хора на 70+ години ще разбият стереотипите ви за възраст

| от chronicle.bg |

По линията на стереотипите, обхващащи възрастните хора, всички сме виновни.

Повечето от нас са убедени, че веднъж щом човек навърши 70 години, хубавата част от живота му е приключила и това, което предстои, включва единствено болести, декубитални дюшеци и наливане на минерална вода в Княжево.

Разбира се, това далеч не се отнася до всички пенсионери. Фотографът Владимир Яковлев е посветил доста време на проекта си „Age of Happiness“, където снима хора между 70 и 100 години, които все още следват мечтите си, откриват нови неща и живеят на пълни обороти.

Вижте в галерията част от снимките, които е направил той и веднага счупете предразсъдъците.

 
 

Мелания Тръмп носи Ralph Lauren на церемонията

| от chronicle.bg |

Всички погледи бяха насочени към Мелания Тръмп, докато съпругът й се заклеваше във вярност към американските граждани, а тя ставаше първа дама.

За церемонията г-жа Тръмп беше избрала елегантна бледа синя рокля с жакет с голяма яка, изработен от същата материя и ръкавици. Тоалетът е дело на иконичния дизайнер Ралф Лорън.

Появилата се информация, че Лорън ще работи заедно с Карл Лагерфелд по тоалета на Мелания Тръмп не е вярна. Лагерфелд няма нищо общо с модното решение на първата дама. Или поне не под лейбъла на Chanel, което може да означава, че е германският дизайнер е работил през своя собствен лейбъл.

 
 

Новото летище на Берлин няма да заработи и през 2017

| от CHR Aero с БТА |

Дългоочакваното откриване на новото летище на Берлин няма да стане факт и през 2017 г., потвърди ръководителят му Карстен Мюленфелд, цитиран от ДПА.

Въпреки отдавна обявеното откриване все още има затруднения пред пускането в експлоатация на новото международно летище на германската столица. Първоначалните планове бе то да заработи през 2011 г.

Откриването през тази година бе поставено под въпрос по-рано тази седмица, след като възникнаха проблеми с вратите на летището.

Летище „Берлин-Бранденбург“ се строи в Шьонефелд, извън града, на мястото на старото берлинско летище с ограничен капацитет. Новият аеропорт трябва да замени летище „Тегел“, което е близо до центъра на столицата и няма възможност за разширение.

 
 

Нов робот се намесва в борбата със сърдечната недостатъчност

| от chronicle.bg |

Учени от Харвардския университет и Детската болница на Бостън са разработили нов тип робот, който помага на сърцето да тупти.

Роботът е направен от специална мека тъкан и се увива около сърцето, без да използва механични компоненти (какъвто е случаят със сегашните помпи за сърце).

Уникалността на робота идва от липсата на нужда от вмешателство в сърцето или кръвта. Тоест, пациентите не бива да се притесняват от запушване на помпата и да пият лекарства за разреждане на кръвта, които изискват редовно лабораторно контролиране и съответно създават дискомфорт.

Роботът до голяма степен пресъздава самото сърце.

Той е направен от тънък силиконов ръкав, в който са сложени малки пневматични моторчета. Те се захранват от въздушна помпа. Част от моторчетата разширяват и свиват ръкава, а друга част леко го завъртат. Така движението на сърцето по време на тупнете се симулира максимално точно.

При клинични тестове със сърца на прасета, които са имали капацитет 45% от нормалния, роботът е успял да ги възстанови до 97% от капацитета им.

Учените вече са изчислили, че роботът им може да помогне на 140 000 души със сърдечни проблеми. Устройството може да се използва и за поддържане на минимални жизнени показатели на сърцето докато пациентът чака донор.

Учените казаха, че роботът все още не е тестван с човешко сърце и предстои още работа преди да е готов за това. Те смятат, че са доказали концепцията и че технологията ще може да се използва и за други органи, които се нуждаят от асистенция, за да функционират.

Източник: Engadget