Пътят напред за дигитална Европа: край на роуминга и по-добри интернет услуги

| от |

Европейският парламент гласува на 3 април пакет от правила, които ще имат сериозен ефект върху телекомуникационния пазар на нашия континент. Интернет доставчиците няма да имат повече право да блокират или забавят сайтове и услуги на своите конкуренти, а таксите за роуминг ще останат в миналото след 15 декември 2015 г. Научете какво означават промените за Вас от нашата секция с въпроси и отговори.

communication concept

Какъв всъщност е проблемът?

На пазара има повече от 200 телекомуникационни компании, чиято дейност се подчинява на различни правила. Те налагат на клиентите си разнообразни и несъразмерни такси. Всичко това произтича от наличието на фрагментиран пазар за 510-те милиона потребители в Европа.

Защо това е важно?

Защото струва скъпо. Оценките показват, че наличието на бариери на телекомуникационния пазар причинява разходи за Европа на стойност 0,9% от БВП годишно, или около 110 млрд. евро.

Добре, това е лошо за икономиката, но как касае мен?

Чрез цените и качеството. Според изследване на Европейската комисия от 2014 г. 94% от европейците ограничават ползването на интернет, когато пътуват, и не са така активни в социалните мрежи като Facebook заради таксите за роуминг върху мобилния трафик.

А какво общо има качеството?

Организацията на европейските регулативни органи в областта на електронните комуникации сигнализира, че някои интернет доставчици блокират или забавят VoIP услуги (предаващи звук през мрежата) като Skype, тъй като те могат да бъдат използвани от техните клиенти като алтернативен начин за свързване и провеждане на разговори.

И какво прави Европейският парламент относно всичко това?

1)      Премахва таксите за роуминг – обаждането или изпращането на имейл през мобилен телефон от чужбина ще струва точно толкова, колкото и у дома. Парламентът иска това да влезе в сила не по-късно то 15 декември 2015 г.

2)      Гарантира мрежовата неутралност – Интернет доставчиците няма да имат право да блокират или забавят сайтове и услуги на своите конкуренти

3)      Създава предпоставки за ефективно използване на вълновия спектър – улеснява търговията и отдаването под наем на части от спектъра, които могат да се ползват за трафика на данни през мобилни устройства.

4)      Улеснява взаимното признаване на методите за електронна идентификация – в отделно гласуване ЕП ще се произнесе по правила, даващи на гражданите, публичните власти и компаниите лесни и сигурни начини да подписват и удостоверяват действителността на документи онлайн.

Какво следва оттук нататък?

Пакетът от правила за телекомуникационния пазар ще бъде гласуван на 3 април. Намирането на споразумение по темата с правителствата на страните-членки ще бъде един от приоритетите за следващия Парламент.

Относно електронната идентификация на документи вече има предварително съгласие със страните-членки. След гласуването в ЕП то ще трябва да бъде потвърдено и от Съвета.

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Трейлър на новата любовна история „The Discovery“

| от chronicle.bg |

Освен сериали, Netflix вече включва в портфолиото си и филми.

Днес на бял свят се появи първият трейлър на любовната история „The Discovery“ с Руни Мара и Джейсън Сийгъл.

Действието ще се развива в свят, в който задгробният живот е научно доказан, в резултат на което милиони хора започват да се самоубиват, за да стигнат „от другата страна“.

Режисьор е Чарли Макдауъл, а ето го и трейлъра:

The-Discovery-movie

 
 

Най-неприятните жени в Холивуд

| от chronicle.bg |

Да бъдеш актриса в Холивуд не е лесно. Трябва да си секси, красива, талантлива и да даваш всичко от себе си, за да израснеш в една силно конкурентна среда.

Ако успееш в същото време да запазиш някаква човечност и да не изглеждаш супер надута, тогава ставаш истинска звезда. Ако не успееш, израстваш в кариерата си, но разочароваш онези, които имат късмета или нещастието да те познават.

В галерията долу сме събрали онези знаменитости, които по мнение на хората, които имат досег до тях, са изключително капризни, арогантни и се държат като принцеси. Иначе казано – кифли.

Вижте 10 известни, брилянтни в професията си жени, които са се провалили в отношението си към фенове и колеги.

 
 

Топ ролите на Кевин Костнър

| от chronicle.bg |

Знаете много добре кой е Кевин Костнър. Носител на „Сезар“, „Еми“, „Оскар“ и „Златен глобус“, номиниран е за по две награди „Сатурн“ и „Сателит“ и три награди на „БАФТА“.

Едно от най-големите имена в Холивуд, Костнър е познат по целия свят с участията си в легедарни филми като „Танцуващият с вълци“, „Недосегаемите“, „Воден свят“ и още.

Днес Костнър навършва 62 години (една чудесна актьорска възраст) и по случай този светъл холивудски празник, ви черпим в галерия с най-добрите му роли. Според нас. Чувствайте се свободни да ни нахулите, ако сме забравили някоя или да допълните в коментари вашите любими роли на този кино гигант.