“Пътуващите портфейли“ обикалят света

| от |

Апетитът идва с яденето: колкото по-богат е човек, толкова повече мисли за пътувания в чужбина. Така е и с китайците, които напоследък просто преоткриват света. А светът открива, що за „птица“ е китайският турист, пише Дойче веле.

chinese_2575726b

Все повече китайски граждани могат да си позволят пътешествия в чужбина. По официални данни на туристическите власти в страната, през 2013 година 97 милиона китайци са пътували зад граница – с 14 милиона повече отколкото година по-рано. Прогнозата е, че през 2014 година ще бъде премината границата от 100 милиона китайски туристи.

Езиковата бариера е сред най-големите проблеми на китайските туристи. Затова и повечето от тях предпочитат груповите екскурзии с преводач, казва за Дойче Веле Жанг Жи-Жу, завеждаща сектора „Международен туризъм“ в държавната туристическа академия. Напоследък обаче все повече китайски туристи се опитват сами да организират пътуването си в чужбина: „Хората обменят опит в социалните мрежи. Вече се предлагат и много апликации за смартфони, действащи като преводач. Така човек по-лесно може да се разбере в чужбина“, казва Жи-Жу.

Задължението да си цивилизован турист

В много страни по света обаче китайските туристи се ползват със съмнителна репутация: смятат ги за прекалено шумни, държащи се арогантно, дори просташки. Китайското правителство обаче е решило да промени тази представа за нецивилизования китайски турист, който плюе по улицата, а в ресторанта вика келнера арогантно с пръст.

Наскоро беше приет специален закон с предписания за добри маниери на китайските туристи, когато са в чужбина. Той повелява, че е „задължение на всеки китайски гражданин да бъде цивилизован турист“. Законът, в сила от 1 октомври 2013 година, забранява на китайските граждани да се държат лошо, когато пътуват в чужбина, и предвижда санкции за нарушителите.

Няколко неприятни случая с китайски туристи в чужбина се превърнаха в катализатор за приемането на закона, припомня германският „Ди велт“: миналата година китайски тинейджър издълба в стената на свещен храм в египетския Луксор надпис: „Динг Джин-хао беше тук“; на международното летище в Тайван пък една китайска майка подложи вестник, за да може детето ѝ да си „свърши работата“; от самолет на голяма международна авиокомпания пък изчезнаха приборите за хранене, за които се установи, че са откраднати от група китайски туристи на борда…

Препълнените чинии с храна, оставаща неизядена, омазаните с мармалад и поляти обилно с кафе покривки са обичайна гледка в много хотели по света, посещавани от китайски групи. „Всяка сутрин предупреждавам хората от групата, да не препълват чиниите си, да не се оригват, да не плюят и да не говорят високо“, казва преводачът на туристически групи от Китай Чао Пенг.

А Волфганг Георг Арлт от Китайския институт за международен туризъм добавя, че трудно се контролират групи от по 30-40 туристи, които лесоп се набиват на очи, особено когато се държат както са свикнали у дома – говорят на висок глас, мляскат, сърбат и т.н. „Напоследък все по-често пристигат и малки групи, както и отделни туристи. Когато се държат цивилизовано даже не ги възприемат непременно като гости от Китай“, казва германският експерт.

Харчат средно по 458 евро на ден

Повечето китайски туристи нямат много време за пътешествия – те пътуват кратко, затова пък с дебели портфейли. Още преди 2 година китайците отнеха от германците титлата им на „световни шампиони по пътувания“. По данни на китайските туристически власти, през 2012 година китайските туристи са похарчили 102 милиарда долара по време на екскурзии в чужбина – с 20 % повече отколкото германските туристи.

Високите вносни мита оскъпяват много марковите стоки в Китай. Затова китайските туристи масово пазаруват когато са в чужбина. Данните на германската централа за туризъм във Франкфурт на Майн сочат, че през 2012 година всеки китайски турист в Германия е харчил средно по 458 евро на ден. Оттук и прозвището на китайските туристи, наричани още „пътуващи портфейли“.

 
 

Документален филм разкрива тайни за живота на Хийт Леджър

| от chronicle.bg |

Документален филм за Хийт Леджър ще разкрие неизвестни факти за личния му живот.

Актьорът почина през 2008 година на 28 години.

„I Am: Heath Ledger“ ще разказва за живота на звездата, като ще включва и интервюта на важни за него хора. Ще има нови детайли около кариерата на актьора и личния му живот. Все още не е обявено кои са ключовите лица, интервюирани във филма.

Хийт Леджър спечели сърцата на зрителите с „10 неща, които мразя в теб“, „Планината Броубек“, „Като рицарите“ и други. Превърна се в легенда с ролята си на Жокера в „Черният рицар“, което посмъртно му спечели награда на Академията.

хийт леджър

Филмът ще съдържа информация и за още един въпрос – причината за смъртта му. Официално става дума за инцидентна свръхдоза. Според някои обаче Хийт Леджър е станал жертва на мрачния си персонаж в „Черният рицар“.

Актьорът има дъщеря от актрисата Мишел Уилямс – Матилда. Момичето днес е на 11, но Уилямс много добре пази личния й живот.
„I Am: Heath Ledger“ ще се появи на екран по телевизионната мрежа Spike през май.

 
 

Дрю Баримор и нейното съвършено копие

| от |

През 1982 година малката Дрю Баримор е очарователна в ролята си в „Извънземното“.

Години по-късно тя вече е зряла жена, която има собствени деца. Една от дъщерите й обаче може спокойно да играе в римейк на филма, тъй като е наистина много прилича на майка си.

Малката Франки навършва 3 години през 2017-а. Скоро тя се появи с майка си на събитие и всички бяха удивени от приликата между двете.
Сравнете и преценете сами:

дрю баримор
Франки Баримор Копелман е родена на 22 април 2014 година. Тя е второто дете на Дрю от бившия й съпруг Уил Копелман. Когато тя се роди, Баримор каза, че е искала по-голямата й дъщеря Олив да си има брат или сестра, защото самата актриса не е имала подобно детство.

„Олив обича Франки и просто иска да е с нея през цялото време. Иска да я храни. Много й харесва“, разказва Баримор.

Това не е първото дете, което прилича толкова много на майка си. Има цяла поредица звездни деца, взели най-красивите черти на родителите си. Можете да видите повече за тях тук.

 
 

Продават въздух от концерт на Адел

| от chronicle.bg, по БТА |

Австралиец се опитва да продаде въздух от концерта на Адел в Аделаида. Въздухът е бил пакетиран в найлонови пликчета, съобщи в. „Уест Острелиън“.

„Грабнете къс история за вашата колекция за Адел“ – пише Шон Макдона към офертата си в Ибей. – Всеки истински фен трябва да притежава такъв въздух. Много изгодно предложение“.

Началната цена на пликче с въздух е 14,95 австралийски долара (около 20 лева).

Концертът на Адел в Аделаида беше на 13 март. Публиката й беше от 70 000 души. Една от фенките й преживя нещо незабравимо, когато певицата я изтегли на сцената, за да пеят заедно.

 
 

„Красавицата и Звяра“ е най-гледаният филм у нас

| от chronicle.bg |

Очаквано игралната версия на една от най-популярните приказни истории на „Дисни“ – „Красавицата и Звяра“ – застана на първа позиция по зрителски интерес след миналия уикенд, сочат обобщените данни от киносалоните.

Филмът, показван у нас на 69 екрана едновременно, създаден по приказката на Габриел-Сюзан дьо Вилньов от 1740 г., е гледан вече от 57 751 зрители и има 586 911 лева приходи за първите три дни у нас. В световен мащаб лентата е реализирала общо 174,8 милиона долара в седмицата на дебюта си.

С това постижение филмът на Бил Кондън с участието на Ема Уотсън и Дан Стивънс подобрява няколко рекорда.

Той е най-големият хит за 2017-а досега, най-добрият дебют за семейна лента и се нареди сред 10-те най-доходоносни премиери в историята на киното. Специалистите очакват „Красавицата и звяра“ да събере глобални приходи от порядъка на 1 милиард долара.

На втора позиция е „Конг: Островът на черепа“, сниман на Хаваите, в Австралия и в Азия.

Приключенската история за неизследван остров, на който живеят митични зверове и огромната маймуна, и на който попада екип от авантюристи и военни, за да го изследват, е вече 10 дни на екраните у нас и е гледана от 48 736 зрители и има 505 162 лева приходи от тях.

Трето място е за китайската анимация „Рок Дог“. Случващото се с тибетския мастиф Боди, след падането на радиоапарат от небето и влюбването му в рок-музиката, е гледано от 21 485 зрители и е събрало 195 348 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Четвърто място сред най-гледаните филми у нас е за „Логан: Върколакът“. За почти трите седмици на екран разказът за познатият герой Х-24, в чиято роля е Хю Джакмън, е гледан от 51 603 зрители и има общо 456 296 лева приходи.

Пето място е за продължението на историята на наемния убиец, решил да се оттегли и заживее спокойно – „Джон Уик 2″. Екшънът с Кеану Рийвс в главната роля, е вече месец по екраните у нас и е гледан от 34 207 души и има 287 483 лева приходи.

На шесто място е приключенският 3D екшън „Великата стена“. Филмовият разказ за търсенето на барута от двама европейски авантюристи в далечен Китай през 12-ти век и сблъсъкът им с чудовищни същества, е вече втори месец по екраните у нас и за това време е видян от 97 196 зрители и има 1 047 480 лева приходи.

Седмо място е за анимацията „Lego филмът: Батман“. Приключенията на създадения като лего-играчка герой и на неговият син, са гледани от 33 990 зрители и са събрали 309 820 лева приходи за месец и половина у нас.

На осма позиция е носителят на „Оскар“ за най-добър филм за миналата година – „Лунна светлина“. Филмът, създаден по училищния драматичен проект на Тарел Алвин Маккрейни за израстването на чернокожо момче с хомосексуална ориентация, е гледан от 1 074 зрители и има 7 142 лева приходи за първите три дни от премиерата му у нас.

Девета позиция е за комедията с Айс Кюб и Чарли Дей – „Между шамарите“. Схватката между двамата учители в общинска гимназия, която ги връща отново на работа, е гледана от 21 416 души и има 170 506 лева приходи за месец на екраните у нас.

На десето място е „Петдесет нюанса по-тъмно“. Еротичният разказ, създаден по мотиви от бестселъра на Е. Л. Джеймс и сценария на Ниъл Ленард, е месец и половина на екраните у нас и за това време е гледан от 134 925 зрители и има 1 129 719 лева приходи от тях.

Източник: БТА