Първанов търси своя Ламбо

| от | |

Анализ на Константин Вълков (Дарик Радио – http://dariknews.bg/) за ситуацията вляво.

Smianata

Десет дни след обявяването на АБВ президентът Първанов е заклещен в задръстване. И дори с моторетка като на Оланд му е трудно да се измъкне.

Малко повече от десет дни минаха и от скандала с любовницата на френския президент Франсоа Оланд, който не застрашава с нищо френската република, най-много да вдигне на крака омаломощения елисейски рейтинг. Оланд беше хванат на скутер, с каска на главата, за да избегне задръствания и нежелани погледи, пътувайки за адрес, където го чака близка до сърцето дама. Този малък щрих от отминалите 18 президентски месеца на Оланд на добавя нищо към картината за неговата провалена кариера. Всъщност току-що излязлата книга „Jusqu’ici Tout Va Mal“ – дотук нищо не върви добре – обобщава какво точно е направил Оланд за Франция.

Заглавието на въпросната книга идеално пасва и на българската ситуация, позволявам си да го открадна.

Нищо не върви както трябва с шумно обявеното завръщане на Първанов, маскирано като АБВ. Първанов попадна в тежък трафик джем, от който е трудно да се измъкне, освен ако всичко не е режисирано от самия него. Малко вероятно, но все пак възможно. Първанов да е направил задръстване, подобно на изкуственото задръстване на губернатора на Ню Джърси Крис Кристи, спретнато за отмъщение на политически противник? По-скоро не.

Ако все пак задръстването, в което Първанов стои и няма мърдане напред-назад-встрани, е режисирано от самия него – добре. В противен случай jusqu’ici tout va mal.

На път е да се докаже първата версия по повод възкръсването на АБВ – личната амбиция на Първанов не е шега работа, но точно тя му играе лоши шеги. Досущ като първите дни след края на втория му мандат, когато вместо да почине, да се оттегли, да излезе в неколкомесечно забвение, той продължи със своята непремерена активност. Без поне за малко да направи така, че да почувстваме липсата му. Прибърза.

Както прибърза и с обявяването на АБВ. Ако приемем, че зад това все пак се крие внимателно премислен ход, този ход е всичко друго, но не и внимателно премислен. Сигурно Първанов е очаквал да бъде изключен от БСП, което никоя здравомислеща глава на „Позитано“ няма да направи. Сигурно е очаквал да бъде засипан с благодарствени писма и молби за присъединяване към АБВ, което не се случи. Сигурно Първанов е очаквал да привлече подкрепата на апатични, но трезвомислещи гласоподаватели, които напълно отказа с намеренията си да реанимира разговорите за АЕЦ „Белене“ и отмяната на плоския данък. Сигурно Първанов е очаквал да чуе нестихващи социалдемократически аплодисменти, когато обяви името на Калфин за водач на листа, без да си дава сметка, че самият Калфин е идеалният втори или трети играч в листа. Политик, който никога няма да привлече апатични гласове, поставен като първи.

Георги Първанов забрави стария политически закон, че никой не е по-силен от марката, освен ако той самият не е марката. При ГЕРБ-Борисов марката е Борисов, ала при БСП-Станишев-Първанов марката е БСП. Каквото и да правиш, БСП остава по-силна от теб.

Нещо повече. Първанов създаде алиби за Станишев, ако загуби изборите. После консолидира БСП като никой протест досега. След това напомни за слабохилядния потенциал на отделни играчи като Татяна Дончева, Ивайло Калфин и останалите. Въпросните солови играчи на БСП никога не са имали потенциал от повече от 7-8 хиляди гласа, освен ако играч като Ламбо не е прикрепен като ракета-носител, която вади от задръстването. Точно задръстването, в което Първанов стои и чака, трябва да го светне, че единственият изход неговото АБВ да изкласи до края на азбуката е в търсенето на човек, който да го извади оттам.

В логиката на задръстването, всеки започва да играе срещу всеки. Веднъж попаднал в такова, всеки около теб се превръща във враг. Всяка кола се бори с теб, всеки е потенциален противник, който иска да те изпревари, задмине или засече, нищо че стоите заедно в един и същи трафик. Губиш надежда, докато не се намери някой да отпуши трафика или да те изведе с хеликоптер. Някой като Ламбо.

На президентските избори Калфин спечели гласове, заради БСП и заради Ламбо. Днес Първанов няма марка като БСП зад гърба си, поради което отчаяно има нужда от нов Ламбо, за да върне АБВ в играта. Има нужда от фигура, която да даде тласък на една пушка, която гръмна, ама с шумозаглушител. Има нужда от личност, която да изкара азбуката до края. Засега в АБВ такъв играч няма, не се вижда и на резервната скамейка. Очакваме пролетния трансферен прозорец, пък да видим.

 
 

Първи снимки на Алисия Викандер като Лара Крофт

| от chronicle.bg |

Животът в Tomb Raider е прашен, но под прахоляка на снимачната площадка изплува едно скандинавско видение – Алисия Викандер в ролята на Лара Крофт. 

Шведската носителка на „Оскар“ стъпва в обувките на Анджелина Джоли, за да влезе в кожата на известната героиня от видеоигрите.

Викандер описва Лара Крофт като „истински иконичен характер“, който е „модел за много млади жени“.

Във филма виждаме Лара като млада жена, умна и способна, но пилееща енергията си. Проследяваме нейното опасно пътешествие, което ще я накара да тества границите си във всеки един смисъл.

През 2001 и 2003 година в ролята на героинята беше актрисата Анджелина Джоли.

алисия викандер

 
 

Намерената фотография на Жан-Мари Дона пристига в България

| от chronicle.bg |

Френският колекционер, издател и автор на фотокниги с „намерена фотография“ – Жан-Мари Дона, ще бъде специален гост на третата среща на платформата за фотокниги “ПУК!”.

Той ще представи част от колекцията си, наброяваща над 20 000 фотографии, които събира в продължение на близо 30 години, като ги изнамира по архиви, антикварни магазини и битаци по време на своите пътувания. В неговите проекти, тези анонимни наглед обикновени фотографии, придобиват нов артистичен смисъл.

По време на срещата, озаглавена „Photo Vernaculaire”, Жан-Мари Дона ще разкаже повече за намерената фотография, начина си на работа и фотокнигите си, публикувани в лимитиран тираж.

В една от тях озаглавена „Teddybär”, той поглежда към историята на Германия по едновременно особен, смущаващ и закачлив начин. Тя включва над 200 снимки на жени, деца и войници от Вермахта, позиращи до хора облечени като полярни мечки. Друга негова книга „Rorschach”, представя серия от банални природни пейзажи, отразяващи се във вода, обърнати на 90 градуса. Показани по такъв начин, тези кадри, заснети от различни фотографи между 1890 г. и 1950 г., изглеждат като концептуална работа на един и същ автор. Освен тях Жан-Мари Дона ще представи останалите свои книги „Blackface”, „Predator” и „Affreux Noël”.

Жан Мари Дона е роден в Париж през 1962 г. След повече от 30 години в издателския бизнес, през 2005 г. създава „Innocences” – свое издателство за фотокниги (www.innocences.net). Част от неговата колекция с намерена фотография е показвана по време на фестивала Rencontres d’Arles през 2015 и публикувана в някои от най-престижните издания като „The Guardian”, „Der Spiegel”, „Le Monde”, „Huffington Post”, „Vice” и „Vogue”.

„ПУК!“ е платформа за представяне на фотокниги с библиотека и поп-ъп книжарница, основана от Никола Михов, Тихомир Стоянов и Росен Кузманов. Целта на платформата е да създаде среда за популяризиране и издаване на фотокниги в България, като си сътрудничи с автори, издателства и фестивали в областта на фотографските и независимите издания.

Възползвахме се от случая, за да вземем блиц интервю от Жан-Мари Дона. Все пак на хората, които вадят части от миналото и ги показват в светлината на настоящето, създавайки изкуство, трябва да се дава път и гласност.

Ето какво ни разказа той:

За непросветените: що е то „намерена фотография“?

Най-общо казано това са снимки от неизвестни автори. Могат да бъдат семейни, студийни, паспортни и като цяло снимки за спомен. Освен любителски могат да бъдат професионални, които нямат естетически качества и са извадени от оригиналния им контекст. Да речем, аз колекционирам снимки от каталози на фризьорски салони, от застрахователни компании, на частни детективи, също и снимки от полицейски радари.

Къде най-често ги откриваш?

Най-много подобни снимки се намират по битаците и антикварните магазини. Понякога участвам и в търгове, където една фотография може да стигне до хиляди евро, но подобни интересни и скъпи кадри намирам на боклука, където са си безплатни.

Има ли хора, които ти дават свои снимки, за да ги включи във фотокнигите?

Да, изпращали са ми, но по-скоро вече след като хората са видели книгата и тогава ми изпращат подобни фоторафии.

Коя е най-старата фотография от колекцията? 

Най-старата фотография е от 1885 година, снимката е на забулени жени от Египет. А най-новата е панорамна рентгенова снимка на зъбите ми.

Коя ти е любимата фотография от твоята колекция?

Те са две! Първата ми любима снимка е на 6 годишно момче във военноморска униформа от 1920г., а втората е от 1945г. на 6 годишно момиче, която държи в ръка първата снимка.

Колко снимки наброява вашата колекция и колко време ви отне да я съберете?

Започнах колекцията преди 30 години и в момента наброява над 20 000 снимки. От тогава отделям по два часа всеки ден на архива си.

Откъде може да се купят фотокнигите?

Книгите и всичко около работата ми може да бъде открито тук,  а на предстоящата среща този четвъртък във Френски институт от 19:00 часа ще представя 5 от книгите ми и ще имате възможност да ги закупите на място.

В галерията може да видите част от снимките, които колекционира Жан-Мари Дона.

 
 

Няма да повярвате на колко години са!

| от chronicle.bg |

Холивуд винаги е 21 години! Или поне така изглежда – след операции, грим, тренировки и алхимия. Ето няколко звезди с постоянен брой свещи върху тортата.

Но на колко години са всъщност едни от най-големите актриси в света? Не е прилично да се питата такива неща, разбира се. Те обаче вкарват достатъчно усилия, за да не се притесняват, когато ги питат така.

И така – едни от най-младоликите на екрана. Или поне част от тях . Галерията ни съдържа само жени, които ще ви очароват и изненадат. Често това, което ни подмладява най-много, е щастието!

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката.