Отровният триъгълник на мафията

| от |

През последните години Камората е изхвърлила нелегално милиони тонове радиоактивни материали и индустриални отпадъци в региона между Рим и Неапол. Днес из тези земи се носи смъртоносна отрова, предава Дойче веле.

Stop Biocidio Napoli (5)

В събота десетки хиляди италианци излязоха на протест в Неапол, за да демонстрират срещу нелегалните сметища на мафията. Под проливния дъжд те скандираха „Не на Камората“ и носеха плакати срещу „биоцида“, причинен от токсичните отпадъци на Камората. Протестиращите издигаха и снимки на хора от региона, починали от ракови заболявания.

Неаполитанската мафия – Камората – изхвърля отровни отпадъци в областа Кампания от много време насам. По данни на екологичната организация „Legаmbiente“, през последните 22 години са били изхвърлени нелегално около десет милиона тона индустриални отпадъци. Регионът между Неапол и Казерта си е спечелил прозвището „Триъгълник на смъртта“. Протестното движение се оплаква особено от факта, че при изгарянето на отпадъците се отделят отровни изпарения.

schiavone_intervista_skytg24

Признанията на мафията

Камората дори не прикрива, че върши подобни неща от години. Още през 1997 бившият бос на неаполитанската мафия Кармине Скиавоне дава показания пред една анкетна комисия. Информациите обаче са били засекретени от парламента. Въпросният протокол, третиран до момента като държавна тайна, беше публикуван едва в края на октомври. „Знам от личен опит, че до 1992 цели региони в Южна Италия са били замърсявани с токсични отпадъци, идващи от цяла Европа, а не само от Италия“, заявява Скиавоне по време на изслушването си пред италианските депутати. Мафията трупа печалби от нелегалното изхвърляне на отровни отпадъци още от края на 1980-те години.

„Говорим не за хиляди, а за милиони тонове токсичен материал“, казва навремето Скиавоне и описва подробно как страховитият клан на Камората – Казалези, към който спада и самият той, контролирал бизнеса с отпадъците между Латина – на 70 км южно от Рим, и Казерта – 40 км северно от Неапол. Там били изхвърляни индустриални отпадъци от Северна Италия, но и радиоактивни материали от къде ли не, включително от Германия. От показанията му става ясно и това, че мафията е печелила много пари от бизнеса с Германия, особено след падането на Берлинската стена. Според Скиавоне, мафията поддържала контакти с Дортмунд, Мюнхен и Баден-Баден. „Ангажирани“ в този бизнес били и кметовете на всичките 106 общини в италианската провинция Казерта. Мафията можела да разчита освен това на мълчанието на множество министри и на бившия премиер Кириако Де Мита, който днес е член на Европейския парламент. Всъщност мафията продължава да върти нелегалния бизнес с отпадъците почти необезпокоявано и до днес.

biocidio-terzigno-e1373413944724

Фатални последици за жителите

Това може да има фатални последици за здравето на жителите на региона. Няма общи статистики, от които да излиза, че в Неапол и околностите му са регистрирани повишени нива на ракови заболявания. От друга страна обаче, в една от местните общини има необяснимо повишаване на броя на раковите заболявания: от 136 през 2008 на 420 през 2012. Свещеникът Маурицио Патричело, който е и активист на природозащитна организация, се възмущава от неспособността на властите да информират и ограмотяват местните граждани. „Ако държавата беше предупредила нас, живеещите в Казела и Неапол, преди 16 години, че от отровните отпадъци, складирани наоколо, можем да се разболеем от рак, то поне по-младите можеха да се изселят“, казва той пред италианското издание на „Huffington Post“. Сега обаче за мнозина е твърде късно. Впрочем не са малко и роднините на членове на Камората, които са заболели от рак.

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.

 

 
 

Десет сериала, които свършиха прекалено рано

| от |

Американската телевизия е известна с това, че може да разбие сърцата на феновете само с един свой замах. Като прекрати любимото им шоу, като убие най-обичания им персонаж… Примерите са безброй в дългите години правене на качествени сериали.

Много от сериалите, които стартираха в сезон 2016-2017 така и не доживяха да видят новата година и… новия си сезон. Някои биват прекратени още преди да се докоснат до малкия екран, а други дори не изкарват цял сезон.

Независимо колко нагади има един сериал, колко подписки се направят и какво говорят феновете за културното му наследство, когато една телевизия реши да дръпне шалтера на някое шоу, то вече е обречено. Малко са примерите, като „Анатомията на Грей“, Family Guy и прочие, които могат да се похвалят, че са видели живот след телевизионната си смърт.

Разбира се, върлият телевизиоман познава и злощастни примери на сериали продължили по-дълго, отколкото е редно. И успели да отегчат нещастната си аудитория до смърт.

Истината е винаги някъде по средата и е редно да знаеш кога да спреш и да се откажеш. Прекалено рано обаче никога не е добра идея. Особено, ако имаш потенциал. Ние сме събрали за вас 10 телевизионни шоута, които приключиха пътя си от малкия екран към нечий хол прекалено рано. Поне според нас. В галерията горе.

 
 

WIZZ GO – нова ценова категория от Wizz air

| от CHR Aero |

Wizz Air, най-голямата нискотарифна авиокомпания в Централна и Източна Европа, пусна нов продукт. “WIZZ Go” е допълнителна опция към съществуващата “WIZZ Plus” (преди:”Plus Fare“) пакетна оферта, предлагаща по-голяма гъвкавост за пътниците.

Двете “WIZZ Go” и “WIZZ Plus” предлагат на клиентите намалена пакетна цена над базовата “Basic Fare” (за билет и малък салонен багаж), сумата от допълнителни услуги, ако се купят отделно и по-бърз процес на резервация.

Новата “WIZZ Go” е създадена за практични клиенти, които търсят ниски цени, отлични и стойностни оферти, и ползват най-популярните продукти и услуги на WIZZ. “WIZZ Go“ включва голям салонен багаж, 23 кг чекиран багаж и избор на място (с изключение на първия ред и местата с повече пространство за краката).

Wizz Air “WIZZ Plus” предлага дори повече допълнителни услуги и клиентите могат да се възползват от по-голяма гъвкавост и максимален комфорт по време на цялото пътуване: от момента на резервация на билета онлайн, до пристигането до избраната дестинация. „WIZZ Plus“ включва 32 килограма чекиран багаж, голям ръчен багаж, регистрация на летището, WIZZ Flex опция за промяна на датата на пътуване, избор на място (включително на първия ред и с допълнително пространство за краката), качване с предимство (също позволява вземане на допълнителна малка лична вещ на борда).

Kлиентите на WIZZ могат да запазват места за всички над 450 линии, на wizzair.com избирайки “WIZZ Go” и “WIZZ Plus”.

Джордж Михалополус, търговски директор на Wizz Air, каза: “Създадохме WIZZ Go за нашите практични клиенти, които не искат да се тревожат за избора на място и багаж. Това е междинно предложение, което ще се хареса на пътниците ни, които искат повече от базова тарифа, но не и целия продукт, включен в WIZZ Plus. Тъй като нашите клиенти имат различни желания, ние правим всичко възможто, за да излезем с продукт, които им отговаря най-добре.”

 
 

10 реклами със звезди, преди да станат известни

| от chronicle.bg |

Свикнали сме да гледаме на холивудските звезди като на свръчовеци, които се подвизават само по големите екрани и червения килим, но дори някои от най-големите актьори и актриси са започнали кариерите си по не толкова бляскав начин.

Вижте някои реклами с участието на знаменитости. Преди да станат такива.

Бен Афлек в реклама на Burger King

Брад Пит рекламира Pringles

Дженифър Лорънс за MTV Super sweet 16

Обожаваме Стенли Тучи в „Дяволът носи прада“, но след като го видяхме в тази реклама на Levi`s, ни стана още по-симпатичен

Леонардо Ди Каприо пък рекламира дъвки през 80-те

А Наоми Уотс…тампони

Не сме и предполагали, че Илайджа Ууд толкова обича сирене

Кристен Стюарт пък участва в реклама на Porsche

Рекламата на Pop Tarts с Джозеф Гордън-Левит представя по друг начин това, което сме искали, гледайки го на кино – а именно да ни направи закуска

Деми Мур няма нужда от диетична кола, но я рекламира