От 1 юли роумингът в Европа с 50% по-евтин

| от | |

Голямо лятно намаление благодарение на Европейската комисия! От 1 юли 2014 г. Европейският съюз (ЕС) ще намали с над 50 % пределните цени за изтегляне на данни от интернет: от 45 на 20 евроцента/мегабайт (MB). Така още повече ще поевтинее използването на електронни пътни карти и електронна поща, гледането на видеоклипове и участието в социални мрежи, докато пътувате навсякъде в ЕС.

10000000000004A7000005C2C7ADF382

По-конкретно това означава, че футболните фенове, пътуващи в ЕС по време на сегашното световно първенство по футбол, ще плащат 25 пъти по-ниски такси за роуминг на данни отколкото през предишното първенство 2010 година!

Откакто ЕС въведе пределни цени за роуминг на данни, този роуминг нарасна неимоверно.

Телефонните разговори и текстовите съобщения също ще поевтинеят. Всичко това е добра новина, тъй като ще можете с по-ниски разходи да поддържате връзка със семейството и приятелите си, докато пътувате из Европа.

Вид мобилна услуга в рамките на ЕС

Пределни цени 2013 г. (без ДДС)

Пределни цени 2014 г. (без ДДС)

Намаление

Изходящо повикване

24 евроцента за минута

19 евроцента за минута

21 %

Входящо повикване

7 евроцента за минута

5 евроцента за минута

28,5 %

Изпращане на текстово съобщение

8 цента

6 цента

25 %

Изтегляне/преглеждане на данни

45 евроцента за мегабайт

20 евроцента за мегабайт

55,5 %

Нещо повече: от 1 юли 2014 г. нататък доставчиците на мобилна връзка в Европа ще могат да Ви направят специална оферта за роуминг преди Вашето пътуване и да ви позволят, когато това е възможно, да изберете местен доставчик на мобилни услуги (като роуминг на данни, електронна поща, онлайн четене на новини, качване на снимки в интернет и онлайн гледане на видео) в държавата, която ще посетите. Така ще можете да сравнявате офертите за роуминг и да се възползвате от по-привлекателни оферти и цени, докато сте в чужбина!

Но това не е всичко: Европейската комисия разработва нови правила, за да отпаднат въобще таксите за роуминг. Предложеният от Комисията регламент за изграждането на мрежа с континентални размери ще сложи край на тези такси и ще гарантира отворен и неутрален интернет, както и по-добра закрила на ползвателите на мобилна и широколентова връзка.

Нели Крус (@NeelieKroesEU), заместник-председател на Европейската комисия и комисар, отговарящ за Програмата за цифровите технологии, заяви: „Този огромен спад в цените за роуминг на данни ще бъде от голямо значение за всички нас през това лято. Това обаче не е достатъчно. Защо въобще трябва да има такси за роуминг в рамките на единния пазар? Надявам се до края на тази година да се постигне съгласие таксите за роуминг напълно да отпаднат — Европейският парламент вече одобри това, така че сега окончателното решение зависи от държавите членки!“

Таксите за роуминг бяха на най-високото си равнище преди години и започнаха да спадат, след като от 2007 г. ЕС предприема действия за тази цел. В резултат от тези действия таксите за роуминг услуги през 2014 г. са с 80—90 % по-ниски в сравнение с 2007 г.

Спестяване на разходи за мобилното ползване на данни

Разходи на футболен фен на почивка в друга държава от ЕС в продължение на седмица (цени в евро):

Юни 2014 г.

Юли 2014 г.

Спестяване

Изтегляне на 1 MB данни

45 евроцента без ДДС

20 евроцента без ДДС

25 евроцента

Ползване на електронна пътна карта пет пъти (1 MB на карта)

2,25 EUR

1 EUR

1,25 EUR

Ползване на социални медии всеки ден в продължение на половин час (± 5 MB дневно, общо 35 MB)

15,75 EUR

7 EUR

8,75 EUR

Качване в интернет на една снимка всеки ден (± 2 MB на снимка, общо 14 MB)

6,30 EUR

2,80 EUR

3,50 EUR

Гледане в Youtube на видеоклипа за най-страхотните голове — по 10 минути на ден (± 5 MB на видео, общо 35 MB)

15,75 EUR

7 EUR

8,75 EUR

Изтегляне на едно приложение за световното първенство по футбол (± 30 MB)

13,50 EUR

6 EUR

7,50 EUR

Онлайн преглеждане на новини по 10 минути на ден (± 5 MB, общо 35 MB)

15,75 EUR

7 EUR

8,75 EUR

Запознаване с метеорологичната прогноза всеки ден (± 28 KB, общо 0,20 MB)

0,09 EUR

0,04 EUR

0,05 EUR

Общо, евро

69,39

30,84

38,55*

* По време на световното първенство по футбол през 2010 г. това би струвало 25 пъти повече (ако средната цена е 5 EUR/MB) = 983,75 EUR.

 
 

Какво научихме от премиерата на новия Suzuki Swift

| от chronicle.bg |

Вчера в култовия клуб „Ялта” се състоя родната премиера на най-новото поколение на емблематичния SUZUKI SWIFT.

От компанията изтъкнаха, че че новият SWIFT е основна част от глобалната стратегия за увеличаване на пазарния дял на SUZUKI, като ръстът до 2019 г. се очаква да бъде над 29%. На модела ще се разчита и локално, за да се запази тенденция за стабилен и значителен ръст в пазарния дял на марката.

SWIFT е модел, който отразява по възможно най-добрия начин опита на SUZUKI в производството на компактни автомобили, но също така той подчертава и отдадеността на компанията в създаването на автомобили със спортен дух, които носят максимално удоволствие от шофирането.

SUZUKI_SWIFT_GLX_02

Създаден на база на концепцията «SWIFT INNOVATION» изцяло новото поколение на модела притежава съвременен дизайн и е оборудвано с всички актуални технологии на японския производител. SWIFT се отличава с младежкия си и спортен дизайн, двигатели, които предлагат подобрена динамика и икономичност, богатата линия на модела – разнообразие от двигатели и скоростни кутии, конкурентно оборудване, надвишаващо средното за класа ниво, съвременни системи за активна и пасивна безопасност, система за задвижване на четирите колела ALLGRIP AUTO.

Speedy_Blue_Premium_Silver_CWC

Първото, което прави впечатление в новото поколение на SWIFT е тенденцията към положително намаляване на някои основни характеристики за автомобила – тегло (от 960 кг до 840 кг) и радиус на завиване (с 0,4 м по-малък), и постигане на много конкурентни нива на други показтели – 5% по-икономичен, 8 % по-аеродинамичен, 25% повече пространство в багажното отделение.

Ето и акцентите от представянето на новия SWIFT:

ДИЗАЙН

Успешният и непреходен дизайн на SWIFT отговаря напълно на нуждите на клиентите. Новият дизайн на SWIFT се фокусира върху еволюцията на база ДНК-то на своя предшественик. Запазвайки характеристиките на дизайна, е създаден един нов модел.

Компактната, ниска и широка каросерия, с нисък център на тежестта, въплъщава напълно спортния вид на новия SWIFT.

SUZUKI_SWIFT_interior_06

Агресивната предна маска с широк отвор, в съчетание с атлетичните линии, преминаващи през страничните части на автомобила, създават усещане за динамика, която отличава автомобила.

В същото време, за да се създаде по-голямо пространство в купето за пътниците, новият SWIFT разполага с
междуосие, което е 20 милиметра по-дълго от това на предишния модел. Височината на автомобила е 15 милиметра по-малка, а широчината на автомобила е по-голяма с 40 милиметра, подчертавайки ниската и широка форма на новия модел.

Новият SWIFT разполага с 265 литра пространство за багаж, което е с 54 литра повече от предишния модел.
Вътрешната част на новия SWIFT, която е със съвременен и младежки дизайн, който изразява спортните характеристики на модела. Централната конзола е обърната към водача, а купето за пътниците създава усещането за по-голям простор в сравнение с предшестващия модел.

Впечатляващо е арматурното табло, което в GLX версиите, посредством цветен TFT LCD 4,2 инчов екран, предоставя различна информация, свързана с управлението на автомобила, използвайки лесни за разбиране
графики.

SUZUKI_SWIFT_interior_11

ДВИГАТЕЛИ

Новият SWIFT е оборудван с два двигателя, атмосферен бензинов 1.2-литров двигател DUALJET с 90 к.с. / 6.000 об.мин. и 1.0-литров турбо бензинов двигател BOOSTERJET с 112 к.с. / 5.500 об.мин.

1.2 DUALJET балансира хармонично мощността и разхода на гориво. Посредством употребата на системата за многоточково впръскване и по-леките материали, които са използвани за неговото производство, е постигнат изключително нисък разход на гориво, който достига 4,3 литра/100 км. Двигателят е съчетан с ръчна 5-степенна скоростна кутия или безстепенна автоматична скоростна кутия (CVT).

Турбо двигателят 1.0 BOOSTERJET, благодарение на технологията за директно впръскване, с която разполага, съчетава висок въртящ момент с нисък разход. Този двигател е с максимален въртящ момент, който е на разположение при ниски обороти, което го прави съпоставим с характеристиките на дизелов двигател. Този двигател се съчетава с ръчна 5- степенна скоростна кутия или с автоматична 6-степенна скоростна кутия.

И двата двигателя в GLX версията с ръчна 5-степенна скоростна кутия се предлагат само в комбинация с полу хибридната система на Suzuki SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). SHVS се състои от интегриран генератор, който съдейства на двигателя при стартиране и ускоряване на автомобила, и компактна високо-производителна литиево-йонна батерия. В допълнение, системата е отговорна и за производството на електрическа енергия по време на спиране на автомобила, която се използва за захранване на електронни компоненти, като например радио и светлини.

Средният разход за GLX версиите в комбинация със SHVS системата е едва 4,0 литра/100 км. за 1.2 и се явява най- ниският разход за класа на задвижваните с бензин атмосферни двигатели с ръчна скоростна кутия и 4,3 литра/100
км. за 1.0.

В подобни нива варират и емисиите на вредни газове CO2, които са изключително ниски. Емисиите на CO2 за версиите с двигател 1.2 с ръчна 5-степенна скоростна кутия са 98 гр/км, а с помощта на SHVS системата, вредните газове достигат едва 90 гр/км.

SUZUKI_SWIFT_interior_22

БЕЗОПАСНОСТ

Новият SWIFT е първенец и по отношение както на безопасността на пътниците, така и на безопасността на пешеходците. Сред най-добрите в своя клас, той разполага със съвременно предпазно оборудване за предвиждане и избягване на евентуални произшествия – Dual Sensor Brake Support – система за подпомагане на пътното поведение на автомобила и спирачната дейност на база на камера и лазер. Новият SWIFT е първият модел на SUZUKI, който е оборудват с тази технология. Той е снабден и с Radar Brake Support – система, която беше за първи път въведена с новото поколение на легендарната VITARA. Водачън на SWIFТ може да разчита и на системата за следене и предупреждение при смяна на линиите на пътното платно. Като стандарт в този компактен автомобил са заложение 6 въздушни възглавници. Системата Hill Hold – асистент при потегляне при наклон, е изключително удобна при по-интензивния трафик в града.

Новият SWIFT е достъпен и във версии със система за задвижване на четирите колела ALLGRIP AUTO. Тази система автоматично контролира поведението на автомобила и при нужда насочва въртящия момент към задния мост.

SUZUKI_SWIFT_interior_01

ОБОРУДВАНЕ

Новият SWIFT включва всички съвременни технологии и улеснения за водача: муулти-информационна система с тъч дисплей и възможност за свързване със смартфон, камера за заден ход, чийто образ се появява на дисплея на мулти- информационната система и подобрява видимостта, навигация, LED светлини, автоматични светлини, адаптивен круиз контрол, автоматична функция на дългите светлини и още много други технологии, които поставят нови стандарти за безопасност и комфорт при шофирането.

SWIFT се предлага в 7 основни цвята, от които само един не е металик и още 4 двуцветни комбинации, които
подчетрават младежкия дух на водела. На разположение на клиентите е и богат избор от аксесоари, с които
могат да персонализират своя автомобил.

SWIFT_PI_01_40_high

ЦЕНИ

Цената на новия SWIFT започва от 23 390 лева с включен ДДС и ECO BONUS за версия 1,2 GL и от 28 990 лева с включен ДДС и ECO BONUS за версия 1,0 GL+.

Цените за версиите с ALLGRIP AUTO започват от 29 590 лева с включен ДДС и ECO BONUS за версията 1,2 GL+.

 
 

Ще има продължение на „Z-та световна война“

| от chronicle.bg, по БТА |

Американският режисьор Дейвид Финчър снима продължение на филма за зомби апокалипсиса „Z-та световна война“.

Главна роля изпълнява Брад Пит, който участва и в първия филм.

Премиерата беше планирана за юни 2017 г., но се наложи снимките да се забавят, заради бракоразводния процес на актьора с Анджелина Джоли. Датата на излизане на новия филм по екраните не е известна.

През август 2016 г. Брад Пит предложи на Дейвид Финчър да режисира продукцията.

Постапокалиптичният трилър „Z-та световна война“, заснет по романа на Макс Брукс, се появи по екраните през 2013 г. Брад Пит е продуцент на филма и изпълнява главна роля в него. В „Z-та световна война“ се описва историята на бившия сътрудник на ООН Джери Лейн, който се опитва да предотврати зомби апокалипсис. Филмът донесе над 540 милиона долара приходи от прожекции в целия свят и от търговска гледна точка стана най-успешният в кариерата на Брад Пит.

Дейвид Финчър е работил по филми, като „Боен клуб“, „Седем“ и „Странният случай с Бенджамин Бътън“, главни роли в които изпълнява Брад Пит. Други филми на режисьора са „Социалната мрежа“ и „Момичето с драконовата татуировка“.

 
 

Червените коси на Холивуд, които обожаваме

| от chronicle.bg |

Никога не сме крили, че червенокосите жени са ни слабост. Ама никога! То дори не е за криене…

Червеният цвят на косата не само привлича окото по-лесно, но и добавя още няколко дози сексапил. Ако се разминете с такава жена на улицата, няма как да не се обърнете.

Огнени, пленяващи и загатващи като за нещо забранено, червенокосите жени винаги ще заемат специално място в мъжките сърца. Ако и вие сте почитатели, сме сигурни, че ще ни разберете.

Тях може да ги гледаме на малък и на голям екран, на светло и на тъмно.

Затова сме подготвили една пристрастна класация. Пристрастна, защото си е наша. На нашите червенокоски. На нашите и на Холивуд. И на много мъжки фантазии.

Вижте я в галерията.

 
 

Бързите коли на 21-ви век

| от chronicle.bg |

Днес рожден ден има Феручо Ламборгини! Той, разбира се, е създателят на колите Ламборгини и днес щеше да стане на 101.

Живеем в ерата на скоростта. Колие са естествен бенефициент от развитието на компютърните технологии. Преди компютрите контролираха колко по-малко неудобна да е седалката на пасажера и правеха шибидаха да се чупи по-лесно. Сега контролират диференциали, скоростни кутии, двигатели, всичко. При това с надхирургическа прецизност и бързина. В следствие на това колите станаха безобразно бързи.

По тези два повода в днешната ни галерия сме събрали най-бързите коли на 21 век. За сега. Насладете им се и съжалявайте, че си купихте закуска сутринта вместо да си заделите парите.