Организираното затъпяване – основен в стълб в Теорията на конспирацията

| от | | |

Весела Ангелова

Аз съм вече стар човек и това, което става напоследък, вече сериозно не ми понася.

Спомням си добре началото на 90-те, когато екстрасенсите вървяха по пет за лев, народът заспиваше с Кашпировски, пиеше заредена от Алан Чумак вода, имаше разни телевизионни студия с всевъзможни контактьори и всичко живо се опитваше да си лепи разнообразни метални предмети по ръцете – от ключове до тигани, – за да докаже, че и то е замесено от свръхестествено тесто.

haarp

Но такова като сега не е било. На първо място Кашпировски се развяваше само в собственото си предаване, контактьорите вирееха само в съответните студия, а лепенето на тенджери по дланите скоро стана демоде. Обаче нямам спомен Гарелов да е канил в „Панорама“ маг Ксилоза, която да предаде посланието от Космическия разум до целокупното българско човечество, гарнирайки го с предсказания за последните дни. Както се казва, лудост имаше много, но успокоителното беше, че човек не я намираше там, където не би очаквал да й се натресе.

От десетина години подобно на някаква вманиачена Касандра, на която или не й обръщат внимание, или не й вярват, повтарям в ступор, че държава, която е загърбила образование, здравеопазване и култура само след едно поколение ще се сдобие с необразован, болен и прост електорат. Щото то това вече няма да е народ. Не познах само необходимия за трансформацията времеви период. Нямаше нужда да минава чак цяло поколение.

Постепенно все по-превръщащият се в електорат народ започна трайно да се отърсва от всякаква критична мисъл. Прекарва права линия от следствието до някаква първопричина и никой, по никакъв начин, на никаква цена вече не е в състояние да го отърси от заблудата или поне да го подтикне да се позамисли.

Антиваксери, кемтрейлси, Световен Заговор Срещу България™, ХААРП… И зад всичко това наднича зловещ закачулен виновник със скрито в мрака лице, който постоянно ни взема мярката.

„От самолетите ръсят с кемтрейлси, за да се намали световната популация“. Вече сме седем милиарда!?!?! Очевидно планът не работи особено добре, не е ясно и кои са тези „те“, дето ръсят, но видиш ли следа от самолет в небето, нахлупвай веднага шапката от алуминиево фолио и се надявай да не стигне до теб. Ако обаче не сте си носили предпазните шапки, „те“ успяват да ви внушат да задръстите някое дере с незаконни постройки и отпадъци и за всеки случай да обезлесите и склона. След което вече можем спокойно да прибегнем и до ХААРП.

ХААРП. Там вече всичко е ясно. Ако сте улучили Светослава Рудолф при Кулезич, няма какво толкова да се чудите. Значи, нещата са приблизително следните. Представете си една голяма машина. Сигурно е много фешън, цялата е в тъч скрийн екрани, може би по нея има и много лампички, които проблясват зловещо в малките часове на нощта. Заставаш пред тъч скрийна и чукваш над Европа. Дърпаш с два пръста, докато Балканите не станат достатъчно големи. После отиваш над България. После – над Аспарухово. Понеже това е ХААРП, а не пишеща машина „Марица“, можеш едновременно да избереш и Добрич, а също и още някое неподозиращо нищо населено място. После натискаш бутона „Средиземноморски антициклон“, нагласяш силата му по същия начин, по който усилваш котлона на печката до най-висока степен, пръстът ти потрепва над копчето „Градушка“, но най-накрая решаваш в полза на „Силни гръмотевици“ и „Потоп“. Разбира се, преди това се уверяваш, че кемтрейлсите са си свършили работа и дерето е порядъчно забентено, щото да не иде на халос целият тоя труд. А после, с чувство на изпълнен дълг, можеш да се изтегнеш на креслото с чаша заслужено уиски в ръка и кубинска пура в устата.

Как точно се стига от натискането на копчето до преместването на гигантски въздушни маси от едно място на друго, е далеч по-маловажно и неинтересно, така че тоя въпрос не следва да бъде разглеждан.

Политическите прогнози се правят от астролози, екстрасенси, магове и магини, контактьори и любимата ми Врачка на Берлускони, която май напоследък нещо не се проявява особено, та се притеснявам да не са я прибрали в подходящото заведение с все извънземното й Унилсън.

–––––––––––

Не знам за вас, хора, но мен вече сериозно ме е страх. Нещо повече, изпитвам панически ужас. Имам усещането, че психиатричните заведения са затворили и са натирили навън всичките си пациенти, а по-лошото – голяма част от тях някак са успели да се промъкнат и да заемат разни важни позиции. Кой се заел с политика, кой оформя общественото мнение, каканижейки от някоя медия, кой – нещо друго…

Пророчеството ми на Касандра се сбъдна. Сега вече не вярвам, че можем да се спасим със собствени сили. Съжалявам.

 
 

Дейвид Боуи взе посмъртно две награди БРИТ за 2017 г.

| от chronicle.bg |

Британският поп изпълнител Дейвид Боуи спечели посмъртно две от годишните музикални награди БРИТ на церемонията в лондонската концертната зала О2 (Оу ту) Арена снощи, предаде Асошиейтед прес.

Той бе обявен за най-добър британски соло изпълнител за годината, а неговата тава Blackstar, издадена броени дни преди смъртта му от рак през януари м.г., спечели и наградата за британски албум на годината.

Боуи, който си отиде от този свят на 69 г., печели за трети път соло наградата на Британската асоциация на звукозаписната индустрия, учредена през 1977 г. Тя се смята за британски аналог на американската награда „Грами“.

Наградата за най-добър албум снощи вместо него получи синът му – филмовия режисьор Дънкан Джоунс, който отбеляза, че баща му е починал в годината, когато самият Джоунс е станал баща. Посмъртната награда за соло изпълнител на Боуи вместо него получи актьорът Майкъл Хол.

Наградата БРИТ за най-добра соло изпълнителка отиде при Емели Санд, която през годината издаде соло албумa Long Live the Angels, включващ и популярния й сингъл Hurts.

За най-добър британски сингъл за миналата година бе избрана песента Shout Out to My Ex на британската дамска група Little Mix. Това бе групата, която откри снощният спектакъл с феерично изпълнение, включващо танцьори, облети със сребриста боя.

За най-добра британска поп група за годината бе обявена бандата от Манчестър The 1975, чийто последен албум имаше дългото название I Like It When You Sleep, for You Are so Beautiful Yet so Unaware of It, който включваше и популярната им песен Somebody Else.

Наградата за пробив през годината спечели изпълнителят Rag’n’Bone Man, британец с мощен глас, чието истинско име е Рори Греъм. Той е започнал кариерата си с хип-хоп, преди да започне да пее блус и соул. Неговият сингъл Human стана популярен от двете страни на Атлантика.

За най-добра международна изпълнителка бе обявена американската попзвезда Бионсе, която надделя над сестра си Соланж Ноулс, над Риана, Кристин енд дъ Куинс и Сиа. Същата награда при мъжете грабна Дрейк, а за най-добра международна попгрупа бе обявена A Tribe Called West. Нито Бионсе, нито Дрейк обаче не дойдоха, за да получат трофеите си.

Може би най-популярната в момента британска попзвезда Адел, която миналата седмица спечели четири американски награди „Грами“, не бе в категориите на номинациите за тази година, след като последният й популярен албум 25 обра 4 награди БРИТ миналата година. Тя обаче взе тазгодишната обща награда за Глобален успех, връчвана за най-много продадени плочи по света.

 
 

Всички обичат Дакота

| от chronicle.bg |

Хана Дакота Фанинг е едно от златните деца на Холивуд, на чието израстване е станал свидетел целият кино свят.

Дакота, която навършва 23 днес, е родена в семейството на Стивън Фанинг – бивш бейзболист и Джой Фанинг, професионална тенинстка. Майка й искала да я кръстят Хана, а баща й държал на Дакота. Така на бял свят се появява Хана Дакота, наричана от приятелите си и известна в киното като Дакота.

Фанинг става актриса на петгодишна възраст, когато се появява в телевизионна реклама на лотарията в щата Джорджия, заедно със знаменития музикант Рей Чарлс. След това е избрана за реклама на прах за пране.

Следва участие в касови фирми като „Мъж под прицел“ с Дензъл Уошингтън, „Криеница“ с Робърт де Ниро, „Война на световете“ с Том Круз, тийн вамп сагата „Здрач“ др.

Фанинг е една от най-богатите тийнейджърки и една от най-добре облечените звезди на червения килим.

Черпим ви с ултра доза сладост и красота в галерията, показваща различни моменти от кариерата й.

 
 

Анимираната симфония на живота

| от chronicle.bg |

Кратката форма в киното е обект на внимание от хиляди режисьори и аниматори по света.

Днес пък е петък – ден като никой друг. Затова ще ви покажем „Symphony no. 42″ – една късометражка, която ни представя 47 нерационални сцени за връзката между човек и природа.

 

Symphony no. 42 from Reka Bucsi on Vimeo.

 
 

Премиерата на „Красавицата и Звяра“ съвпадна с бурята Дорис

| от chronicle.bg |

Звездите на „Красавицата и Звяра“ понесоха стоически лошото време, предизвикано от бурята Дорис, за да присъстват на състоялата се в Лондон премиера на игралната версия на класическата анимация на „Дисни“ от 1991 г., съобщава БТА.

26-годишната Ема Уотсън приличаше на истинска принцеса, постигната благодарение на приказна сребристосива рокля с пелерина, сътворена от дизайнерката Емилия Уикстед. Актрисата сподели, че „твърде прогресивната“ й героиня Бел е по-различна от останалите принцеси на „Дисни“.

На премиерата на филма присъстваха също Дан Стивънс, който се превъплъщава в образа на Звяра/Принца, Люк Еванс (Гастон, отхвърлен съперник за сърцето на Бел), Ема Томпсън и Иън Маккелън, които озвучават персонажите Мисис Потс и Когсуърт, режисьорът Бил Кондън.

Кондън не скри, че се е чувствал напрегнат заради предизвикателство да създаде игрална версия на класическата анимация. Маккелън сподели, че с известно безпокойство е очаквал моментът, в който ще може да сравни новия филм с оригиналната анимационна лента.
Игралната версия на „Красавицата и Звяра“ излиза на екран във Великобритания, САЩ и България на 17 март.