Орден на Почетния легион за „Героите от влака“

| от chronicle.bg по БТА |

Френският президент Франсоа Оланд награди с Ордена на Почетния легион тримата американци и британеца, които осуетиха терористичното нападение във влак за Париж в петък. Общо шестима пътници във влака, пътуващ от Амстердам за Париж, успяха да обезоръжат предполагаемия радикален ислямист. Френските власти задържаха 25-годишния мароканец и в момента го разпитват.

На церемония в Елисейския дворец Оланд благодари на Спенсър Стоун, Алек Скарлатос, Антъни Садлър и Крис Норман за смелостта, която са проявили:

От името на Франция искам да ви благодаря. Целият свят се възхищава на смелостта ви. Тя трябва да е пример за всички нас и да ни вдъхновява. Вие рискувахте собствения си живот, за да защитите свободата.

Орденът на Почетния легион е най-високото отличие във Франция и е основан през 1802 година от Наполеон Бонапарт.

„Героите от влака“

Тримата американци и британецът, които обезвредиха въоръжения нападател във високоскоростния влак „Талис“ по линията Амстердам-Париж, са чествани като герои във Франция, предава ДПА.

Те бяха поканени в Елисейския дворец заедно с френски пътник, който според вътрешния министър Бернар Казньов пръв сигнализирал на спътниците си, след като видял мъж с автомат „Калашников“ да излиза от тоалетната.

Френският президент Франсоа Оланд похвали „изключителната им смелост“, а президентът на САЩ Барак Обама изрази „дълбока признателност за смелостта и бързата реакция на няколко пътници“.

Спенсър Стоун от Военновъздушните сили на САЩ и Алек Скарлатос от Националната гвардия, двама млади американци на ваканция в Европа, имат заслугата за обезоръжаването на нападателя и неутрализирането му докато влакът пристигне на следващата гара.

Стоун е получил порезни рани във врата при схватката с нападателя. Той е приет в болница без опасност за живота. Негови приятели съобщиха, че са разговаряли с него и че той е в добро състояние на духа.

Антъни Садлър, студент, който пътувал с двамата си сънародници, и британецът Крис Норман помогнали на Стоун и Скарлатос да вържат нападателя докато бъде предаден на полицията.

Командващият американските сили в Европа генерал Филип Брийдлав заяви: „Тези мъже са герои. Подобни постъпки ясно показват смелостта и мотивацията на нашите млади мъже и жени през цялото време, независимо дали са на служба или в отпуск.“

„Определено бяхме уплашени, но просто адреналинът взе връх. Дори сега, като си припомня станалото, осъзнавам какво се е случило и какво сме направили, но усещането е като сън, като нещо нереално“, разказа Скарлатос за Скай нюз. Той заяви, че причината той и приятелите му да са живи вероятно е засичането на автомата на нападателя.

„Спенсър пробяга поне 10 метра да стигне до човека и не знаехме, че оръжието му е неизправно. Спенсър въпреки това се затича към него. Ако някой беше застрелян, това със сигурност щеше да е Спенсър. Голям късмет имаме, че никой не беше убит“, каза Скарлатос.

Нападателят успял да произведе един изстрел от пистолета си, който ранил пътник с двойно френско и американско гражданство, предаде Асошиейтед прес.

Френският вътрешен министър Бернар Казньов заяви, че насилието започнало, когато френски пътник се сблъскал с тежко въоръжения нападател, докато се опитвал да влезе в тоалетна и нападателят произвел изстрела.

Американците „бяха особено смели и проявиха голяма храброст в много трудни обстоятелства. Без тяхното хладнокръвие щяхме да сме изправени пред ужасна драма“, заяви Казньов.

Студентът Антъни Садлър пътувал с приятелите си от детинство Спенсър Стоун и Алек Скарлатос, когато чули изстрел и звук на счупено стъкло. Те видели служител на влака да тича по коридора, следван от мъж с автомат. „Той го зареди за стрелба, Алек извика: „Спенсър, давай!“ и Спенсър се втурна по коридора. Спенсър направи първи контакт, просна човека на земята, Алек му изби автомата и нападателят извади макетно ножче и поряза Спенсър няколко пъти. Тримата го бихме докато изгуби съзнание“, разказа Садлър.

Британският пътник Крис Норман разказа пред френска телевизия, че помогнал при завързването на нападателя. След това Стоун бързо се притекъл на помощ на друг пътник, който бил ранен във врата и спрял кръвоизлива му, докато дойдат медицински екипи.

Стоун ще бъде опериран, но е в „относително добро състояние“, заяви Фредерик Льотюрк, кмет на френския град Арас, където спрял влакът.

22-годишният Скарлатос се е върнал от служба в Афганистан през юли, а Стоун е дислоциран в поделение на Азорските острови. Кметът на Арас похвали „изключителните рефлекси“ на американците и ги награди с медали.

„Исках да почувстват признателността не само на нашия град, но на всички французи и на всички хора, които са против тероризма. Избегнахме най-лошото, но ситуацията беше тежка, за тях и за всички“, каза кметът.

Основните европейски гари като парижката Северна гара и брюкселската Южна гара, се патрулират от въоръжени с автоматично оръжие войници, но пътниците могат да се качат на повечето високоскоростни влакове без да минават през метални детектори и без да се проверява багажът им или да показват паспорта си, отбелязва Асошиейтед прес.

 

 
 

Suzuki Ignis: от града, през неолита, до Възраждането

| от |

На пръв поглед Suzuki Ignis попада в спорно добрата категория „симпатичен автомобил“.

Това може да не звучи обидно, но представете си цял живот да ви наричат „симпатичен“. Нито един път „красив“, нито един път „уникален“, нито един път „превъзходен“. Самочувствието ви едва ли ще хвърчи в облаците.

Затова подхождам към Suzuki Ignis с амбицията да видя този автомобил отвъд симпатичното. Персоналната ми симпатия се ражда от визуалната му прилика с първия ми автомобил, ексцентрична Mazda Demio, и от особено приплеснатата задница. Само японци могат да създадат такава задница, в това няма съмнение.

Докато се отправям към центъра на София, веднага става ясно, че шофирам един много сгоден градски автомобил.

Градското шофиране е удоволствие – нещо, което редовните шофьори знаем, че в последно време е сериозно предизвикателство. Задръстванията и малоумните шофьори са си факт, но когато човек се сблъсква с тях зад стъклото на един приятен, елегантен интериор, всичко се понася по-лесно.

интериор, кола

 Другото градско достойнство на Ignis е паркирането.

Едно време се чудех как така 10-годишни деца шофират гаргантюански пикапи в американските филми, докато не установих, че в Щатите почти всички коли са автоматик. По същия начин смятам, че и второкласник може ловко да маневрира с Ignis, заради добрата задна камера за ясна видимост и габаритите, които позволяват вмъкване на изключително тесни места. Дължината му е 3,7 метра, а радиусът на завиване е само 4,7 м, което го прави изключително маневрен.

Ловко вкарвам Игнасио между два спрели гиганта на улица „Париж“. След час в офиса се връщам в него, за да потегля към избраната дестинация.

Необходимо е да спомена, че въпросната дестинация е малко особена. Тръгваме към неолитно селище „Тополница“, което се намира до известното с европейския си вид село Чавдар. По пътя става ясно, че управлението на Игнасио се случва с лекота – както на пътя, така и извън него. За това ще стане дума по-късно.

Поведението му на асфалта е достатъчно стабилно и сигурно, за да го класира като удачен избор за дълго извънградско пътуване.

Много полезно допълнение са системата за предупреждение за напускане на лентата и класическия автопилот. Завоите на Гълъбец, които обичайно предизвикват стомаха ми да се свие като ощипан таралеж, се понасят доста прилично. Пъргаво, с изобилие от пасивни и активни елементи за сигурност, шофирането на Ignis става все по-увличащо.

кола, сузуки

Когато стигаме до мястото, където ще спим, изживявам лек шок. Подготвена съм за неолитните условия, но съм пропуснала, че колибата ни има един метър свободно преминаващ вятър между покрива и наровете, одрани котки по столчетата и тоалетна – клекало на километър и половина. Оставяме Игнасио да червенее красиво на хълма на неолитното селище, малко под параклиса, и се опитваме да се приспособим към къщата ни за вечерта. Пропуснах да спомена, че денят е рожденият ден на съпруга ми и съм решила, че ще му спретна хипервълнуваща изненада, за която той по пътя закачливо пита да не би да съм решила да спим в някоя плевня. Е, да. Понякога шегата е вярна.

IMG_5994

Към 11 ч. вечерта установяваме, че единственото живо същество в радиус от 10 км, е автомобилът, а когато лягаме на наровете, романтиката бързо бива поставена под въпрос заради ураганния вятър, който блъска главите ни в сламата.

След бърза преценка на ситуацията с огромно облекчение и с обещание, че ще се върнем в „Тополница“ през лятото с компания, потегляме към Копривщица. Тук трябва да споменем, че на вратите на Ignis гордо стои надписа Made in Japan – гарант за високо качество, а моделът има 5 звезди за безопасност от Euro NCAP. Таблото е изключително опростено, което ми харесва, тъй като се изпотявам от вида на твърде много копчета, а големият сензорен дисплей по средата е доста приятен.

Докато се движим към Копривщица по тъмно, слушаме саундтрака на „Twin Peaks“.

Леко се вкарваме във филма, очаквайки вместо надписа „Копривщица“ някак да видим табелата от шапката на сериала.

Докато луната се показва иззад облак на Audrey`s Dance, стигаме до меката на българското гостоприемство в най-чистия му вид, паркираме (разбира се, безпроблемно) Игнасио на една от тесните улички и отиваме да празнуваме рожден ден в „Дедо Либен“, където местни хора пеят народни песни и танцуват хора, демонстрирайки толкова естествен патриотизъм, че биха засрамили всеки наричащ себе си „патриот“ в политиката и извън нея.

сузуки

Нощта преваля и слънцето се хързулва над Копривщенските поляни, в двора на хазяите ни тича пекинез, спали сме на вятър под 120м/сек и светът е чудесен. Предимно защото днес ще тестваме офроуд възможностите на Ignis. Казват, че са подходящи за лека разходка „по нивата“ и за живущи в ниско-планински квартали през зимата, но някак имам чувството, че малкият може повече.

Изкарвам го на въпросните поляни.

Оказва се, че благодарение на високия просвет, Игнасио може почти безпроблемно да се придвижва по леко пресечен терен, включително пасбищна нива.

сузуки

Асистентът при спускане и потегляне при наклон помага за офроуд частта и с ръка на сърцето мога да кажа, че Ignis може да накара повече от половината кросоувъри, които са два сегмента над него да се червят от срам.

сузуки

Кросоувър дизайн, дръзки дизайнерски решения (ама наистина, погледнете тази задница) и ниско тегло, Ignis е завидно добър градски автомобил с „още нещо“. Той не претендира за някакви изключително-невероятно-мега-гига-хипер качества, но е чаровен и комфортен градски пичага с опция да отведе неговия шофьор – вероятно също градски пичага, извън града и извън пътя.

IMG_6012

Когато го връщам в шоурума на Сузуки, се случва немислимото – изгубвам се в София.

Все пак съм жена. Навигацията, която до този момент винаги съм възприемала като най-ненужната джаджа, която може да съществува под слънцето, се оказва спасителен инструмент, който ме отвежда до желаната дестинация, и то през място, до което не бих отишла по друг повод – столичният квартал „Христо Ботев“, където по стените на постройките има надписи като „Мангал рапер“, а аз шофирам по улица „Мими Балканска“.

сузуки

Връщам Ignis с кал по стените и гумите и леко погалвам трите дизайнерски резки до страничното огледало, които ми напомнят за началото на „Джурасик парк“ . Ще се видим отново.

 
 

Актьори, които за малко да изпуснат велики роли

| от |

 Представете си „Терминатор“ без Арнолд Шварценегер или „Титаник“ без ди Каприо. Направихме галерия с актьори и актриси, който за малко да изпуснат иконичните си роли.

В историята често се ходи по много тънък лед. Освен разминавания и недоразумения, личните решения на хората често са причина за изпускане на прекрасни шансове. Дори за номинации за Оксар. В Холивуд актьори често правят мръсни номера, за да получат роля. Но когато отказват прекрасни възможности по собствено желание  – тогава е наистина озадачаваща ситуация.

Галерията ни ще ви покаже много известни лица, които за малко да изпуснат ролите на живота си. Тези, които ги направиха известни.

 
 

Ford Mustang GT с кожа от истински мустанг и кобри

| от chronicle.bg |

Ford Mustang е легенда. Историята на този култов автомобил се припомня от време на време, но никога не е излишно да се спомене отново.

Или поне накратко, защото колата го заслужава.

Представен на изложението в Ню Йорк на 17 април 1964 г., два месеца и девет дни след като „Бийтълс“ за пръв път свирят в САЩ, Mustang буквално смайва публиката и всички искат да го имат.

кола, форд мустанг

Ford стартира официалните продажби още същия ден, като те са рекордни – до края на 64-та марката реализира 97 705 автомобила в изпълнение ‘Notchback’ купе и още 28 833 открити коли. На следващата година пуска Mustang Fastback с елегантно спускащ се към задницата покрив, форма която се запечатва завинаги в съзнанието на хората и с която повечето асоциират името Mustang.

кола, форд мустанг

Форма в която Ford предлага и най-новото шесто поколение на модела (макар, че наскоро излезе фейслифт), първият Mustang създаден и с мисъл за Европа, както и първият с наистина независимо задно окачване.

кола, форд мустанг

И първият с 2,3-литров 4-цилиндров двигател, чиито показатели са стабилни. Конкретната кола обаче е в изпълнение GT с масивния атмосферен 5-литров V8 и 422 коня, идващ с подобаващия за един ‘Stang’ тътен. И макар интериорът на Mustang MkVI да е огромен качествен скок, собственикът на този автомобил иска седалките му не само да са от истинска кожа, а въпросната кожа да е от съответната порода – мустанг. Заедно с косъма.

кола, форд мустанг

Представителството на Vilner в Пекин се заема с педантичното изпълнение на този донякъде противоречив проект.

Клиентът е категоричен: „Това е истински Mustang, искам и кожата да е от мустанг…“ . Vilner решават, че най-удачно е да използват естествения материал с косъм за страниците на седалките, останалата им площ обвиват в същия материал, но обработен и на ръка. Ателието борави с респект и влага огромно количество ръчен труд в изработката. Обърнете внимание на перфорациите, всички те са нанесени педантично на ръка. Конците са червени, в контраст с екстериора на колата. В същото бордо са изпълнени и предпазните колани, както и шевовете около лоста на ръчната спирачка, също облицована с конска кожа.

кола, форд мустанг

Почти всички останали повърхности са облагородени с фина алкантара: корите на вратите, корите при задните седалки, таблото, воланът, който е комбинация кожа от мустанг/алкантара и таванът на Mustang GT, изпълнен според изискванията на клиента. Алкантареното платно над главите на шофьора и пасажера е ръчно изрисувано с две кобри, препратка към по-мощните Shelby изпълнения на колата, но изпълнено в традиционен китайски стил. Детайл завършващ този изключително автентичен и персонализиран интериор е металната табелка срещу пътника, на която е гравирано изображение с първото поколение Mustang и номер 01, идентфициращ уникалността на проекта.

кола, форд мустанг

2015 Ford Mustang GT, 4951 куб. см, V8, 422 к.с., 524 Нм, 6 ст. автоматична, задно предаване, 1732 кг.

 
 

„Евробет“ пусна нов продукт на българския пазар – „5 от 11″ НА ЖИВО!

| от РЕКЛАМНА ПУБЛИКАЦИЯ |

Истински пролетен дух и голяма доза адреналин получиха играчите на „Евробет“, след като компанията пусна своя най-нов продукт – числовата игра „5 от 11″ НА ЖИВО. Това е една от най-разтърсващите новости в историята на родната развлекателна индустрия. За първи път числата се теглят „на живо“ на всеки 5 минути от атрактивни момичета. Играта е достъпна онлайн на www.eurobet.bg и в букмейкърските пунктовете на „Евробет“.

5 неща, които ще превърнат „5 от 11″ в любима игра:

1. Тегления на всеки 5 минути, всеки ден – НА ЖИВО!
2. Динамична игра, представяна от КРАСИВИ МОМИЧЕТА!
3. Максимална печалба - 1 МИЛИОН ЛЕВА!
4. Игра с бързи темпове и атрактивни КОЕФИЦИЕНТИ!
5. Три игри в ЕДИН ТАЛОН!

„5 от 11″ се играе с талони, върху които са отбелязани числата от 1 до 11. Във всеки талон има три игри, а играчът може да избира как да познава числата – „с точен ред“, „без точен ред“ или „супер игра“. Минималният размер на залога е 0,60 лева, а максималният – 5 000 лева. Тегленията на „5 от 11″ се осъществяват чрез механична сфера, поставена в специално студио.

Страхотните момичета на „5 от 11″ Ви очакват 7 дни в седмицата, 15 часа в денонощието – от 08:00 ч. до 23:00 ч.

РЕКЛАМНА ПУБЛИКАЦИЯ