Опасен баланс на ръба на войната

| от |

През последните месеци между Русия и НАТО е имало 40 опасни инцидента (повечето от които във въздуха). Три от тях са имали потенциала да доведат до жертви или въоръжен конфликт. Това се казва в доклад на европейския аналитичен център European Leadership Initiative (ELI). Експертите предупреждават за възможни „катастрофални последици” от кризата в отношенията между Русия и Запада. Източник от министерството на отбраната на Русия обяснява пред „Коммерсант” активизирането на руските ВВС с увеличението на летателните часове на пилотите от Западния военен окръг на Русия.
„Украинската криза доведе до съществен ръст във военното напрежение между Русия и НАТО, както и партньорите на Алианса Швеция и Финландия”, се казва в доклада на авторитетния аналитичен център.

Първият от трите инцидента, които са могли да доведат до човешки жертви или да прераснат в открита конфронтация, е станал на 3 март. Цивилен самолет на авиокомпания SAS със 132-ма пътници на борда,изпълняващ полет от Копенхаген до Рим е избегнал на косъм сблъсък с руси разузнавателен самолет Ил-20М. Предавателят на руския самолет е бил изключен, поради което е бил невидим за наземните диспечери. „Сблъсъкът е бил избегнат благодарение на добрата видимост и бдителността на пилотите на SAS”, казват авторите на доклада, като добавят, че самолетите са прелетели на 90 метра един от друг.
В доклада се посочва, че подобни опасни инциденти рязко са зачестили – през тази година самолети на НАТО над 100 пъти са били вдигани във въздуха, за да прихванат руски самолети, което е с три пъти повече, отколкото през 2013 г. В документа се говори и за случили се нарушения на въздушното пространство на страните от Алианса от руски военни самолети, случаи на рискован пилотаж, ниски прелитания над кораби на НАТО, симулации на въздушна атака и други опасни и провокационни инциденти. Повечето от тях са станали в Балтийския регион, а също и в Черно море, около границите на САЩ и Канада.

От министерството на отбраната на Русия настояват, че руските самолети нито веднъж не са нарушавали въздушното пространство на други държави. От ведомството обясняват активизирането на маневрите на ВВС с плановете за увеличение на летателните часове на пилотите. Освен това, по думите на един от събеседниците на изданието, „по понятни причини” е било засилено въздушното патрулиране по руско-украинската граница.
Вторият сериозен инцидент, който според авторите на доклада е можело да доведе до конфликта, е задържането от руските спецслужби през септември 2014 г. на офицера на силите за сигурност на Естония Естон Кохвер по обвинения в шпионаж. Според НАТО, Кохвер е бил отвлечен от естонска територия и незаконно вкаран в Русия. Експертите на ELI са убедени, че случаят, станал скоро след посещението на президента на САЩ Барак Обама в Талин, ще повлияе крайно негативно на отношенията на Москва и Алианса.

„Ако при задържането се беше проляла кръв, това можеше да доведе до опасна и неконтролируема ескалация” се казва в документа.
Третият потенциално опасен инцидент според авторите на доклада е откриването през октомври в шведски води на неизвестен обект, който шведските военни сметнали за нахлуване на руска подводница. По време на операцията, продължила от 17 до 24 октомври, следи от подводницата не бяха намерени. Въпреки това анализаторите смятат случая за потенциално опасен.

„Ако подводницата беше намерена и въоръжените сили на Швеция бяха използвали сила, то би довело до жертви и възможен отговор от руска страна.”
Авторите на доклада призовават спешно да се създадат ефективни военни канали за взаимодействие между Русия и НАТО, за да се предотврати прерастването на подобни инциденти в конфликти с „катастрофални последствия”.
Съчетанието от демонстративното разширяване на инфраструктурата на НАТО край границите на Русия с по-агресивни действия от страна на Москва и готовността на западните страни да демонстрират решимост да дадат отпор, увеличава рисковете от ескалация на напрежението и възникване на опасна загуба на контрол над събитията”, предупреждават експертите.

Те са убедени, че броят на инцидентите ще продължи да расте.

„Засилването на военната активност и от двете страни (НАТО и Русия) и произтичащата от това растяща нужда от разузнавателни данни заедно с общото изостряне на отношенията между Русия и Запада повишават вероятността, и дори неизбежността на такива сблъсъци между въоръжените сили на двете страни”, се казва в доклада./Коммерсант/Фокус

 

 
 

И ний сме естети, и ний сме гледали на Ким Кардашиян дупарата!

| от в. "Сега" |

През последната седмица новостите в света на българската песенна култура бият като барабанен огън.

Социалните мрежи се възпалиха и кипнаха първо на почва Издислав и Фики Стораро, сега естетите и меломаниаците анализират Гери-Никол и новата й песен. Стръвта, на която кълват възмутените и вдъхновените, е рефренът: „яката дупара – кой ще я бара?“

Общо взето на Шопенхауер му е все тая, ама само Шопенхауер ли е естет на тоя свят? Едно магаре ли се казва Марко? И ний сме естети, и ний сме гледали на Ким Кардашиян дупарата!

***

Неслучайно на български основният офис на една компания се нарича седалище; и по-рядко – главен офис. У нас е по-важно да имаш дупара, нежели глава. Това е видимо и при други идиоми. На английски се казва – „трябва да имаш черва за еди-какво си“ (to have guts); на български за същото казваме – „трябва да имаш дупе“ (или евентуално топки). В дупарата сме куражлии!

***

Българо-македонският фолклор пази различни бивалици и небивалици с такава постройка: една работа се върши или с пари, или с дупара; пари нема – действайте.

***

В днешно време обаче има лидери едновременно с голяма и щедра дупара, но и приказно богати. От двете страни на един шпигел имаме две прекрасни корпулентни дупари. И не са стиснати – особено едната! Много обича да дава. На народа дава, но и на заслужили дупари дава – предимно обществени поръчки.

***

Благоразумието и прагматизмът ни учат: ако искаш мира, стой си на дупарата и кротувай! Но един неблагодарен дупарин пиян на мотика изрече непристойни и клеветнически думи за приключенията на Голямата дупара в Симитли.

***

Напънала се планината и родила мишка. Напънала се дупарата…

***

Дянков щеше да пляска дупарата на руската мечка. В действителност отиде и целуна пръстена, с извинение – влезе в управлението на голяма руска банка и икономически институт. На това му се вика дупара с две лица, казано на изящен език – това е стилът на Двуликия Анус.

***

И Христо Ботев е писал за Musculus gluteus maximus, но с ето такива възрожденски думи:

„Отзад кир Михалаки беше някак по-деликатен: вратът му – като талията на свинята, гърбът – като табашки кош, а под гърба – кръгла манастирска трапеза.“

Текстът е публикуван във в. „Сега“. 

 
 

„Смъртоносен улов“ се завръща по Discovery Channel

| от chronicle.bg |

Популярната поредица на Discovery Channel – „Смъртоносен улов“ – се завръща с нови истории. Новият 15-и сезон на отличената с награда „Еми“ продукция е озаглавен „Дънджън Коув“, и можем да гледаме премиерата му на 13-и декември, вторник, от 20:00 ч.

Новите серии представят живота в Нюпорт, Орегон – едно от последните рибарски селища на ръба на опасното „Гробище на Пасифика“, разпростиращо се от Орегон до Британска Колумбия. Тук поколения ловци на раци и техните семейства рискуват всичко, за да изтръгнат прехраната си от морето. Хиляди плавателни съдове и животи са били изгубени в битка с морето, което го определя като мястото за най-смъртоносен комерсиален риболов в света. Орегонското крайбрежие гъмжи с морски обитатели, но и изненадва с лабиринт от плитчини и подводни течения.

Discovery Channel

„Смъртоносен улов: Дънджън Коув“ се качва на борда на корабите, които навигират сред бурните вълни и непредсказуеми условия в този участък на океана. Но какво означава това за онези, които остават на сушата? Поредицата показва живота на семействата, много от които живеят на това място от поколения. Всяка година има рибари, изгубени в коварните води, но семействата в Нюпорт понасят мъката, борейки се да запазят живо наследството на своя град.

Discovery Channel

Голяма част от героите, които ще видим в новия сезон, идват именно от семейства, в които поколения наред риболовът е служил за прехрана на фамилията и се е превърнал в традиция. Именно такава е историята на семейството на капитан Мики Редерфорд. Подобно на стотици рибари, Мики прави своите първи стъпки в занаята още като дете. Едва на 6 години той се сблъсква с рибарството, а на 21 вече управлява собствена лодка. 4 години след като напуска семейния бизнес поради несъгласия с баща си, Кени Рипка размисля и се връща обратно с ясната цел да докаже, че притежава необходимите качества, за да бъде част от семейния бизнес.

Ще успее ли новото поколение капитани да овладее морето въпреки проблемите, разяждащи флота му? Ще успеят ли героите на поредицата да съберат куража, който се изисква, за да станат легенди? Предстои да видим в новите епизоди.

 
 

Най-надценените актьори на 2016 г.

| от chronicle.bg |

2016 година беше година, пълна с филми, продължения, римейк версии. Как се отрази обаче тя на актьорите? Истината е, че мнозина от тях получават повече, отколкото са си изработили. Е, това със сигурност се дължи на дългогодишния им труд в предходните десетилетия.

Все пак Forbes събира на едно място звездите, които са получили през последната година колосални суми, за участието си в незначителни роли или в слаби филми, в които се появяват в по-малко от 2000 кадъра. А

ко се съотнесе това към боксофис успеха на филма, може да се сметне колко са получили тези звезди спрямо финансовите приходи на продукцията. Сметките включват последните три роли на актьорите от до средата на тази година.

Ето и тези, които са „най-надценени“ по отношение на заплащане.

 
 

Turkish Airlines спечели награда за своя рекламна кампания

| от CHR Aero |

Turkish Airlines бе наградена с Gold Epica награда за своята кампания “Batman v. Superman”.

В блокбъстъра “Batman v. Superman” авиокомпанията прави поява със свой Boeing 777.

Идеята на рекламата е, че Turkish Airlines изпълнява полет между двата измислени града във филма- Готъм Сити и Метрополис.

Освен участие в самия филм, авиокомпанията предостави различни възможности на своите пътници да се запознаят с него, както и да надникнат в света на супергероите.

Авиокомпанията беше наградена в категория „Product & Brand Integration”, като тази кампания доведе до над 30 милиона гледания на рекламата в YouTube, както и над 125 милиона „media impressions”.

Epica Awards е основана през 1987 като това е единствената награда, която се определя от журналисти свързани с маркетинг и комуникационни заглавия.