Олигархът, който може да спаси Украйна

| от |

Звучи странно, но е факт: един олигарх би могъл да спаси Украйна. Става дума за най-богатия човек в страната – милиардера Ринат Ахметов, който в навечерието на президентския вот се обърна срещу проруските сепаратисти, коментира Дойче веле.

0,,17457143_401,00

Докато политиците в Европа спасяват банки и концерни, в Източна Украйна се случва точно обратното: един предприемач се опитва да спаси мира и единството на своята държава. Бизнесменът от Донбас Ринат Ахметов, който е колкото влиятелен, толкова и оспорван, мобилизира местното население за съпротива срещу проруските сепаратисти. Хората, които се осмеляват да излязат на улицата, са все още твърде малко, но това бързо може да се промени.

Посланието на Ахметов

„Да спрем кръвопролитието“, призовава Ахметов и предупреждава, че „бандитите“ и „мародерите“ са заплаха за мира в региона. Казвайки „бандити“, Ахметов има предвид не друг, а проруските сепаратисти. Но бизнесменът не се задоволява само с думи – след безредиците в град Мариупол служители от личната му охрана започнаха да патрулират заедно с украински полицаи. Оттогава насам в черноморския град не е имало нови инциденти.

Дълго време Ахметов наблюдаваше безучастно действията на сепаратистите. Само че почти всички заводи в Донбас са негови. Той е и най-големият работодател в региона. Затова и думата му тежи. Бъдещето на стотици хиляди хора зависи от успеха на неговия бизнес, а не от уверенията на сепаратистите, които успяват да всяват респект единствено благодарение на оръжията си.

Навремето Ринат Ахметов подпомагаше активно страната си в усилията ѝ за сключване на споразумение за свободна търговия с ЕС. През 2012 година той наля много пари в Европейското първенство по футбол, което представи Украйна като просперираща държава. След всичко това Ахметов явно вече не е склонен да наблюдава безучастно как подкрепяните от Москва сепаратисти са на път да заличат тези успехи. Вън от съмнение е, че Ахметов печели добре от сделките си с Русия. Но още по-важни за него са икономическите връзки със страните от ЕС. И не само защото му носят солидни печалби, но и защото сътрудничеството с Европа му дава шанс да модернизира остарелите си производствени мощности.

Неделя – ключов ден

По принцип Ахметов се старае да страни от политиката, тъй като това може да повлияе на бизнеса му. Което обаче не означава, че е напълно пасивен. Дълго време той подкрепяше бившия президент Янукович, но в разгара на размириците в Киев се отдръпна от него. А малко след това Янукович избяга в Русия. Сега Ахметов отново демонстрира политически ангажимент – той подкрепя усилията за стартиране на общонационален диалог и участва в кръглата маса, поставила си за цел да намери изход от кризата в Украйна. Сега обаче най-важни са изборите, насрочени за тази неделя. Въоръжените сепаратисти искат да предотвратят провеждането им в контролираните от тях региони. Ахметов обаче би могъл да мобилизира местното население и да го накара да окаже съпротива на сепаратистите.

Повечето местни хора бяха досега пасивни – поради страх от тежковъоръжените мъже, които са готови да убиват, отвличат и измъчват всеки, който е против тях. Техните водачи са хора, изпратени от Русия. Като например самоообявилия се за „министър-председател“ на т.нар. „Донецка народна република“ Александър Бородой, известен в Москва с екстремистките си възгледи. За неговото богатство се знае, че е натрупано в руската сенчеста икономика.

С оглед на всичко това е съвсем ясно, че е крайно време да се сложи край на зловредните действия на руските националисти. Ахметов очевидно осъзнава това. Макар да е пределно ясно, че той гледа предимно собствените си интереси, призивът му би могъл да има чудотворен ефект. Да се надяваме, че на изборите тази неделя хората в Украйна – и най-вече тези в източните райони на страната, ще направят демократичен избор. Избор срещу насилието и потисничеството на сепаратистите.

 
 

Топ ролите на Кевин Костнър

| от chronicle.bg |

Знаете много добре кой е Кевин Костнър. Носител на „Сезар“, „Еми“, „Оскар“ и „Златен глобус“, номиниран е за по две награди „Сатурн“ и „Сателит“ и три награди на „БАФТА“.

Едно от най-големите имена в Холивуд, Костнър е познат по целия свят с участията си в легедарни филми като „Танцуващият с вълци“, „Недосегаемите“, „Воден свят“ и още.

Днес Костнър навършва 62 години (една чудесна актьорска възраст) и по случай този светъл холивудски празник, ви черпим в галерия с най-добрите му роли. Според нас. Чувствайте се свободни да ни нахулите, ако сме забравили някоя или да допълните в коментари вашите любими роли на този кино гигант.

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Молец с руса коса и малки гениталии кръстен на Доналд Тръмп

| от chronicle.bg |

След като новият президент Румен Радев положи клетва, дойде ред и на Доналд Тъмп.

По случай светлия повод и цялата персона на новия американски държавен глава, биологът д-р Вазрик Назари кръсти новооткрит вид молци на негово име: Neopalpa donaldtrumpi. Буболечките могат да бъдат забелязани в по границата на САЩ с Мексико – точно там, където очакваме и обещаната от Тръмп стена против нелегални имигранти.

Абсолютно без никаква връзка с името, молецът има русичко нещо на главата и мънички гениталии.

Докато д-р Назари разглеждал екземпляри от генотипа Neopalpa, забелязал, че един от тях не приличал на останалите. Той имал значително по-малки гениталии от най-близкия си роднина N. neonata. След ДНК изследвания Назари заключил, че това е напълно нов и неописан вид. А новите видове се кръщават от откривателите си.

Тръмп не е единственият американски президент, който има биологичен вид кръстен на негово име. Джордж У. Буш има бръмбар, Роналд Рейгън има оса, а Бил Клинтън – риба. Барак Обама обаче държи рекорда с 9 вида на негово име.

 

 

„И така, кръстих биологичен вид на Доналд Тръмп. Може би сега той ще направи опазването на крехката американска екосистема приоритет.“

 
 

Ще видим нещо ново от LG

| от chronicle.bg |

Моделът G5 на LG – колкото и интересен да беше – се оказа провал. Сега компанията се опитва да се съвземе с друг емблематичен за марката телефон, който най-вероятно ще бъде показан на 26 февруари, ден преди Mobile World Congress в Барселона.

LG вече изпрати покани за събитието. Те не съдържат много информация – само дата и място. Но няколко неща сочат, че става въпрос за новия G6.

Поканата е с формата на телефон и на нея можем да прочетем мотото „See More, Play More“ (Виж повече, играй повече), което най-вероятно се отнася до новия дисплей на G6 – 18:9.

Освен дисплея, който официално беше потвърден от LG, G6 може да има Snapdragon 835 и 6GB RAM.

Носят се слухове, че LG ще пусне нов смарт часовник в Барселона, който ще бъде по-луксозен от стария LG G Watch R.

На Mobile World Congress изглежда ще бъде много интересен. Huawei, Motorola и Nokia също изпратиха покани за събития около тази дата, а се твърди, че  Samsung, HTC и няколко други компании ще покажат нови продукти.