Новото лице на София – зона 3 (снимки)

| от |

Преди дни бяха обявени резултатите от конкурса за зоните в централната градска част на София, които ще бъдат обновени. За четирите обособени позиции – бяха премирани по три проекта, като архитектурните екипи, които са ги изготвили и класирани на първо място – ще трябва и да ги реализират.

Двама от некласираните в конкурса за новия облик на центъра на София ще обжалват резултатите. Това са архитектите Тодор Булев и Людмил Леонидов, който преди време беше общински съветник от ГЕРБ. Двамата имат критики както към журито, така и към спечелилите проекти.

Конкурсът за нов облик на центъра на София е опорочен, а класираните на челни места проекти са взаимно отричащи се, смята арх. Борислав Борисов – член на журито и общински съветник от БСП. Според него съмнителен е фактът, че само 40 проекта са участвали в конкурса, при положение че за Метростанция 20 и за стена за катерене в район „Младост“ е имало между 130 и 370 кандидати от десетки страни.

2

В сряда (29.01) ви представихме първата зона, а вчера (30,01) ви показахме и втората зона, сега е ред, на Зона три.

1

Зоната обхваща  Градската градина, площад „Александър Първи“, част от булевард „Цар Освободител“, пространството около Руската църква, както и площад „Николай Гяуров“ – това са местата включени в т. нар. трета зона от центъра на София, които ще бъдат с нова визия след реализирането на проекта, който е спечелен от екипа на „Никонсулт“, ръководен от арх. Владислав Николов.

7

„Това, което предлагаме е възстановяване на старата площадка на Градската градина до старото си ниво, като основната цел е градината, която е в момента прилежаща към Националната галерия да бъде свързана безконфликтно със Градската градина. Това е основното и съответно минаваме отдолу с един полувкопан тунел за автомобилното движение, което е по „Цар Освободител“, казва арх. Владислав Николов..

3
В зависимост от конкретните намерения на общината тунелът може да бъде по-къс, може да бъде и по-обхватен и  по-дълъг, което в момента се проучва като потенциални възможности. „Какво има предвид – представете си, че влизате в тунел още при Централния дом на армията. Минавате под трасето на ул. „Раковска“ и излизате встрани от стария Партиен дом,  идеята, която може би си заслужава, е да се създаде една голяма пешеходна зона, която да включва не само Градската градина, но и Руската църква и пространството към платото на „Александър Невски“ и да свърже основно двете градини – тази, прилежаща на Царския дворец, бившия, и съответно Градската градина.“

Според архитектите може да се направи един къс тунел, който  да послужи за свързването на двете градини и  да бъде направено по-мащабно решение, което да реши по-обхватно пешеходното движение в центъра на София. Друга идея, като трети вариант е тунелът да започне от Ректората и излезе при стария Партиен дом, това ще позволи по-голямо пешеходно пространство пред Народно събрание, платото , подхода към „Александър Невски“.

Що се отнася до малкото площадче, което носи името на големия български певец Николай Гяуров, арх. Николов е категоричен, че там намесите ще бъдат минимални.

5

„Намаляване на паркинга,  по-голямо зелено пространство, в което спокойно може да се сложи паметник или някаква скулптурна композиция. Отделяне на едно малко пространство за паркиране на живущите.

Арх. Владислав Николов уточни, че в процеса на изпълнение на проекта неговият екип ще си партнира с този, който е спечелил проекта за четвъртата зона. Все пак става дума за две съседни зони, изобщо ако използвам неговите думи: „ Ще имаме една без конфликтна работа.“

9

8

 
 

Facebook тества инструмент за изобличаване на фалшиви новини

| от chronicle.bg |

След новината, че Германия има намерения да глобява Facebook за всяка фалшива новина, която се завърти в мрежата, от компанията явно са решили да се справят с проблема и в момента тестват филтър за фалшиви новини в Германия.

Политиците в Германия се опасяват, че разпространението на фалшиви новини може да се отрази на предстоящите наесен федерални избори.

Немците планират пътя, по който да вървят фалшивите новини така: когато системата за проверка на фактите на Facebook отчете една новина като фалшива, потребителите ще бъдат изпратени на Correctiv, неправителствена новинарска организация със седалище в Берлин. Ако даден елемент се счете за неверен, той ще бъде маркиран като „оспорван“, придружен от обосновка, а сайтът ще предупреждава потребителите, преди те да го споделят в социалната мрежа.

Освен това, т.нар. спорни елементи ще се показват по-малко в новинарския поток на социалната мрежа.

Източник: Financial Times

 
 

Красивата дъщеря на Младия папа

| от chronicle.bg |

В последната седмица луксозната модна къща „Бърбъри” обяви за свое ново лице Айрис Лоу. Ако това име не ви говори нищо, то нека ви разкажем за 16-годишната дъщеря на Джъд Лоу и Сейди Фрост.

Модата не и е чужда – най-малкото нейна кръстница е супермоделът Кейт Мос.

Преди година дъщерята на Джъд Лоу, който влезе в ролята на глава на римокатолическата църква в сериала „Младият папа“, се снима за корицата на тинейджърския вариант на Vogue. Тази година тя ще бъде лице на червило на „Бърбъри” – каквито в предишни години са били Кейт Мос, Кара Делевин и Лили Джеймс. Това е първата модна рекламна кампания, в която Лоу се снима.

„Бърбъри” и друг път са се оглеждали сред поколенията на световни звезди за кампаниите си. Преди две години Ромео Бекам участва заедно с Наоми Кембъл в реклама на марката, а миналото лято брат му Бруклин стана лице на британска кампания на „Бърбъри”.

Със сигурност кампанията ще отвори много врати и пред дъщерята на Джъд Лоу.

Вижте в галерията няколко факта от живота й.

 
 

Варненска компания за изкуствени рифове се бори за 1 млн. долара

| от chronicle.bg |

Варненската компания Sea Harmony, която е разработила свой патент за изкуствени рифове, е българският финалист в надпреварата за част от наградния фонд от 1 млн. долара в конкурса Chivas The Venture.

Компанията започва работа по развиването на вертикални ферми за миди Pisa Reef. За разлика от съществуващите, тяхната разработка дава възможност за инсталиране и извън заливите. Pisa Reef е цяла подводна къща, която бързо се заселва с екологична система – миди, скариди и риби. Хранейки се със свръхпопулациите от зелени водорасли, развили се вследствие на битово замърсяване на водата, ерозия и използване на химикали, новите обитатели на вертикалните ферми пречистват водата. Освен това, създават и добър добив.

Sea Harmony е избрана да продължи към световния финал след няколко етапа, като в последния се състезаваше с още три отличени стартиращи бизнеси с кауза. Компаниите-полуфиналисти в Chivas The Venture са три.

Stackport се класираха със системата за незрящи VAST, която използва очила с камера и приложение за смартфон, за да ориентира хората с нарушено зрение във всекидневни ситуации. Създателите на идеята очакват продуктът им да върне на работните места 15% от незрящите. VAST ще им дава възможност да се ориентират по-добре в непознати пространства, да подобрят възможностите си за четене, пазаруване, придвижване.

Cupffee е компания, създател на вафлена чашка за кафе – тя е вкусна, ядлива, биоразградима и не променя вкуса на кафето. Замърсяването с опаковки за еднократна употреба е огромен световен проблем. Cupffee е много добро решение както за любителите на бисквитката към кафето, така и за околната среда – дори и да изхвърлите чашката, тя се разгражда за няколко дни.

Изкуствената фотосинтеза е в основата на проекта на Wasabi Innovations – третият полуфиналист. Чрез специални сапунени молекули и сапунен мехур, се преработва въглероден двуокис във възобновима енергия с помощта на слънчевата светлина. В резултат на това бизнес начинание може да бъде революционизирана световната енергийна практика и предоставена възможност за обръщане на климатичните промени в света.

Sea Harmony, заедно с финалистите от другите 31 страни, ще участват и в едноседмично обучение за управление на бизнес в Оксфорд. През юли финалистът ни ще представи България на глобалния финал на Chivas The Venture в Лос Анжелис и ще се състезава за дял от милионния награден фонд. Sea Harmony ще презентира идеята си пред световни бизнес лидери и международното жури на Chivas The Venture.

Наградният фонд от 1 000 000 долара ще бъде разпределен на два етапа – 250 000 долара чрез 5-седмично онлайн гласуване, 750 000 долара – от глобално жури между един или повече екипи.

Състезанието за стартиращи компании с кауза Chivas The Venture вече трета година дава възможност на български участници да представят своя бизнес пред общност от инвеститори и да се състезават за част от наградния фонд от 1 млн долара. Тази година в The Venture се включват бизнеси с кауза от 32 държави на шест континента.