Новият премиер споделя представата на Ердоган за мястото на Турция в света

| от |

Тулай Карадениз от Ройтерс

Като темперамент изглеждат напълно различни, но деликатно говорещият нов министър-председател на Турция и мъжът, когото заменя – избрания за президент Реджеп Тайип Ердоган, споделят обща визия за Турция, основана на решимостта им да върнат предишната й слава. 

Външният министър Ахмет Давутоглу ще бъде обявен за нов председател на управляващата Партия на справедливостта и развитието /ПСР/ тази седмица и ще стане министър-председател, след като Ердоган се закълне като първия пряко избран държавен глава на 28 август. 

Назначаването на Давутоглу, който дължи голяма част от политическия си успех на Ердоган, е още един знак, че най-мощният лидер на Турция не възнамерява особено да отслаби властта си върху ежедневното управление на страната, след като стане президент – пост, който досега беше в голямата си част церемониален. 

Но Давутоглу, учен и теоретик по външна политика, който години наред съветваше правителството зад сцената преди да стане външен министър, в последните години се изяви като силен политик. 

55-годишният сунит помогна за формиране на визия на ПСР като партия, доминираща на политическата сцена, съчетавайки национализъм, ислямизъм и идеологически подход във  външната и вътрешната политика, според Шабан Кардаш от намиращия се в Анкара Център за Близкоизточни стратегически проучвания. 

„Давутоглу предлага много интересно съчетание от идеология и реализъм. Идеализъм не означава само ислямизъм; повече от това е“, казва Кардаш. 

„Възстановяването на турската и османската идентичност е голям стимул и тук имат доста общо с Ердоган.“

Давутоглу произнесе реч в родния си град Коня по време на предизборната кампания за местните избори през март, когато Ердоган изгуби гласа си и беше принуден да почива, и тя изглежда е била изпит за Давутоглу с оглед бъдещата му роля. 

В разпалената реч, която като стил подхождаше повече на политическия му ментор, Давутоглу обрисува картина на всемогъща Турция, помагаща на потиснатите по света, застанала лице в лице със заговори и предателство. 

„Ако всички се обедините и тази нация застане зад нас, никой не може да спре нашия марш. Те няма да могат да ни спрат. Те няма да могат да спуснат турското червено знаме“, каза той, а хиляди го аплодираха. 

Разбиранията на Давутоглу за вътрешната и външната политика до голяма степен бяха изложени в книгата му „Стратегическа дълбочина“, издадена през 2001 година. Тя набляга на необходимостта Турция да приеме миналото и да възобнови дълго пренебрегвани регионални отношения. 

Като съветник на Ердоган по външната политика, той играеше ключова роля в преговорите между Сирия и Израел и се смята за архитект на близките отношения на Турция с палестинската ислямистка групировка Хамас, което направи Анкара за известно време важен преговарящ. След като стана външен министър през 2009 година усилията му за изглаждане на отношенията се засилиха в тогава възхваляваната политика на „нулеви проблеми със съседите“.   Но Арабската пролет и войните в съседните Ирак и Сирия разбиха на пух и прах тази политика и навлякоха критики, че Турция не е неутрална в конфликта между религиозните общности. 

Явната й подкрепа за „Мюсюлмански братя“ на сваления президент на Египет Мохамед Морси остави Турция без дипломатически връзки с най-многобройната нация в арабския свят и скарана с арабските държави в Залива, чиито инвестиции помагат на Турция да просперира през последното десетилетие. Силните й призиви за намеса с цел сваляне от власт на сирийския лидер Башар Асад и политиката на отворени граници, която позволява на бежанците да напуснат, но на чуждестранните бойци да влязат, сега изглежда са погрешни, защото Асад се задържа здраво, а ислямските бойци представляват по-голяма опасност за стабилността в региона. 

„Смятам, че в международен план има разбиране, че турската външна политика се е провалила. Давутоглу вече не е деликатно говорещият човек, с „нулеви проблеми“, какъвто беше“, казва европейски дипломат в Анкара. 

В интервюта Давутоглу силно възразява срещу окачествяването на Близкия изток като „тресавище“. Той вижда мисията на Турция като такава за рецивилизация на регион, който някога е бил люлка на цивилизацията. 

„Ще работим ден и нощ, докато поддръжниците на колониализма не се махнат от Близкия изток. Ще запалим голям пламък на хуманност в Близкия изток, който наричат „тресавище“, каза той в реч по-рано тази година. 

Представители на правителството и коментатори отхвърлят внушенията, че външната политика на Турция – от Сирия до Египет, е в подкрепа на някоя религиозна общност, или пък наивна, и казват, че се основава на твърди принципи. 

Ибрахим Калън, един от висшите съветници на Ердоган по външна политика, отрича тази политика да е изолирала Турция, но миналата година каза, че ако беше така, това щеше да е „достойна самота“. 

„Когато се опитваш да следваш принципна политика с основни нравствени норми, това те лишава от известна гъвкавост. В турската политика виждам дългосрочно мислене“, казва Кардаш. 

Въпреки че е дълбоко уважаван в редиците на ПСР, скептиците се чудят дали Давутоглу отговаря на очакванията на твърдото ядро привърженици да поведе партията към по-силно мнозинство, което ще е нужно на Ердоган на парламентарните избори следващия юни, за да постигне целта си за промяна на конституцията и превръщането на президентството в изпълнителна власт. 

Баща на четири деца, женен за гинеколожка, Давутоглу е сред тези, получили пост от благодарните поддръжници на Ердоган за това, че той стана президент, а хората го поздравяват, повтаряйки „министър-председател, министър-председател“. 

Все още обаче същестувва усещането, че той ще се държи „за полата“ на Ердоган, който даде да се разбере, че ще упражнява пълните си правомощия на своя нов пост дори и според сегашната конституция. 

„Давутоглу няма да попречи на Ердоган да доминира до следващите избори“, казва Диба Нигар Гьоксел, главен редактор на политическо списание. 

Анализаторите не очакват големи промени в политиката при управлението на Давутоглу, който говори английски, немски и арабски и чиито виждания, поне известните на обществеността, съответстват на тези на Ердоган. 

Нова конституция, напредване по кюрдския мирен процес и борбата с „паралелната държава“ – термин, използват от Ердоган за мрежата на бившия му съюзник, сега живеещ в САЩ ислямски проповедник Фетхуллах Гюлен, са сред приоритетите, посочени от Ердоган при оповестяване на номинацията на Давутоглу. Но напред има неспокойни води. 

Икономическият растеж, който бе в основата на успеха на ПСР повече от десетилетие, се забавя, а е вероятно да се чуят и по-силни призиви за по-здрави мерки, за да се удържи хаосът покрай южната граница с Ирак и Сирия. Според Гьоксел успехът на Давутоглу ще зависи до голяма степен от ролята, която ще играе – на първа или втора цигулка. 

„Ако се създаде система за работа с президента до следващите избори или нова конституция, тогава защо не? Но ако е начело на правителството през идните пет години, това е друг въпрос“, казва тя. /БТА/         

 
 

Air France и KLM въвеждат нова тарифна схема за полетите си в Европа

| от CHR Aero |

Air France и KLM въвеждат разнообразие от оферти за икономичната класа за всички свои международни полети в рамките на Европа, Северна Африка и Израел. Клиентите ще могат да избират от три оферти, всяка от които предлага специфични услуги и условия. Те ще са на разположение онлайн за KLM в края на януари 2017.

– Оферта „Лека“ е за пътници, които търсят най-ниската възможна тарифа и пътуват без да регистрират багаж.

– Оферта „Стандарт“ е с допълнителна такса от  40-50 евро и предлага на клиентите допълнителни предимства, като например възможността да регистрират един багаж безплатно и да променят своя билет без такса.

– Оферта „Флекси“ е с допълнителна такса от 70-150 евро и предлага на клиентите максимална гъвкавост (без такси за промяна и връщане, без допълнително заплащане) и възможността да се възползват от услугата SkyPriority, за приоритетен достъп на летището, храна по време на полет. Офертата на Air France и KLM „Флекси“ е в отговор на търсенето на бизнес пътниците,  които могат да се възползват от всички продукти и услуги на двете авиокомпании в мрежата на средни разстояния.

„Прозрачност и разнообразие от възможности за нашите клиенти, са в основата за създаването на тези нови тарифи на Air France и KLM за мрежата на средни разстояния. С въвеждането им клиентите сами избират  услугите, от които се нуждаят. “ – заяви Питър Ботсма, изпълнителен вицепрезидент „Търговска стратегия“ на Air France-KLM.

 
 

Майкъл Дъглас и Катрин Зита-Джоунс организират парти с 200 гости

| от chronicle.bg, по БТА |

След седмица живата легенда на американското кино Кърк Дъглас ще навърши 100 години. По случай юбилея синът му Майкъл Дъглас и съпругата му Катрин Зита-Джоунс организират парти с 200 гости.

Легендарният актьор е споделил за сп. „Клоузър уикли“, че всичко, което знае за празненството е, че син му и снаха му са поканили около 200 души – приятели и членове на семейството. И макар да е в неведение какво му готвят близките, Кърк Дъглас не крие, че с нетърпение очаква изненадата.

„Моята единствена работа е да бъда добре и да си почивам, за да се явя и да пръскам чар на собственото си парти. Естествено, ще трябва да произнеса кратко слово. Поради тази причина упражнявам речта си с говорен терапевт, за да могат гостите да ме разберат“, казва Кърк Дъглас.

Ветеранът допълва, че една от причините за дълголетието му е здравият и щастлив семеен живот. „Късметлия съм, че преди 63 години открих сродната си душа Ан Байдънс. Вярвам, че прекрасният ни брак ми помогна да преживея всички неща, с които се сблъсках в този живот“, споделя Кърк Дъглас

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.

 

 
 

Общото между Бритни Спиърс, Нели Фуртадо и Луси Лиу

| от chronicle.bg |

Днес Бритни Спиърс, Нели Фуртадо и Луси Лиу имат рожден ден!

Известните девойки стават съответно на 35, 38 и 48. По този повод направихме галерия с техни снимки – да им се порадваме отстрани в случай, че не са ни поканили на купона довечера.

Родените на 2 декември са общителни, оригинални и спонтанни  хора с младежки дух, артистичен темпе­ра­мент и богато въображение. Те също така са възприемчиви, деликатни и амбициозни, с енергичен ха­рактер и темперамент.