Новият матриархат

| от |

we_can_do_it___remastered_by_thedrifterwithin-d56rqh1

Само след десет години жените бизнесмени и жените ръководители ще станат повече от мъжете. Социолозите констатират: инфантилизацията на мъжете, от една страна, и необходимостта да поемеш лично отговорността си и да се бориш за бъдещето на децата си, от друга, принуждават жените не само постигат целите си, но и да стават лидери. Настъпва ерата на матриархата.

Финансовият елит на Великобритания е вече 47% от женски пол. Няколко авторитетни компании, такива като Data Monitor, Deloitte и Barclays Wealth Management, веднага направиха прогнози: жените стремително изпреварват мъжете в образованието, кариерния ръст, правенето на собствен бизнес. Ако това продължи така и в бъдеще, в скоро време мъжете, които приемат решения, ще станат по-малко от жените. Ето и малко статистика. Броят на студентките в университетите в развитите страни отдавна е надвишил броя на студентите. От осем милиона нови работни места, които са се открили от началото на XXI в. в ЕС, шест милиона са заети от жените. И още: по време на последната криза вълната от уволнения е засегнала основно мъжете. В САЩ например от всеки четирима съкратени работници трима са били мъже. Вярно, това се обяснява вече не толкова с личните заслуги на жените, колкото с успехите на феминисткото движение като цяло. Социологът Евгений Татаринцев смята, че показателите за по-голямото процентно присъствие на жените на различни постове в американските компании се обяснява тъкмо с това:

-В САЩ феминистките движения постигнаха сериозни права и свободи на жените и е напълно възможно много организации да не уволняват жени заради опасението, че ще започнат да ги викат в съда, просто не им е изгодно. По-лесно е да уволниш мъж, защото ако е жена – тя може да те обвини в сексизъм. Що се отнася до увеличаването на броя на жените в бизнеса като цяло, ще се съглася, че действително има такава тенденция: жените все по-активно започват да присъстват в икономическата сфера и достигат доста сериозни висоти и дори надминават постиженията на мъжете.

Така че феминисткото движение, разбира се, е изиграло съществена роля за напредването на жените. Но в бизнеса всичко се обяснява с личните качества, способността за обучение, и естествено, прословутата женска интуиция. Психологът Ираклий Пожариски обяснява матриархалната тенденция с отказа на мъжете от отговорност:

-Ако изходим от днешното общество, подрастващите млади хора, те са по-инфантилни. Мъжете са по-малко готови да поемат отговорност. А жените в последно време са по-активни.

Характерно е, че ако само преди седем години на тренингите за инвестиране и бизнес планиране е имало повече мъже, то днес да получат специфичните „мъжки” знания идват значително повече жени, пише Гласът на Русия.

 
 

Ох, стари сме… защото те правят 10!

| от |

Едно десетилетие измина като мигване с единия клепач и ние си мислим, че сме си същите, ама не сме… Защото сме с 10 години по-големи. И уж поумнели. Минаването на безгрижните лета се отразява, както на човешкото тяло и съзнание, така и на любимите guilty pleasure удоволствия, каквито са сериалите.

Вярвате или не, но много от любимите ви шоута направиха 10 години от старта си и дори след толкова време, за част от тях си спомняме с умиление. И с леко насълзяване на очите.

Ние сме избрали пет добри, вкусни, провокативни и да, КУЛТОВИ, сериала, които правят 10 тази година. А ние сме стари, но все така ги харесваме. Цък, в галерията горе са.

 
 

Причината жените да напускат мъжете

| от chronicle.bg, по БТА |

Първата причина, поради която жените напускат мъжете си, са политическите различия, незадоволителният секс идва едва на второ място, разкри проучване.

Изследването е проведено през 2016 година сред потребители на апликация за запознанства и е обхванало 6 842 души. Жените от Великобритания най-често зарязват любимия заради споровете, свързани с Брекзита, а американките – заради бъдещия тогава президент Тръмп.

Третата причина, поради която дамите показват червен картон на партньора, са финансовата му несъстоятелност. На четвърто и пето място идват съответно ревността и липсата на доверие в половинката.

Мъжете изтъкват от своя страна по-земни неща за напускане на избраницата. На първо място те поставят нейното затлъстяване. Едва по-нататък те посочват като причини ревността й, лошия секс и изневярата.

 
 

И Тя е със сини очи

| от Кристина Димитрова |

Тя и той са телата, които линеят за една изгубена любов.

Те са със сини очи и черни коси. Знаят, че когато настъпи последната нощ, ще последва раздялата. Той й разказва една и съща история отново и отново. В стаята времето е спряло и сякаш героите са попаднали във вакуума на живота.

Тази типична любовна история на френската писателка Маргьорит Дюрас ще оживее на сцената на театър „Възраждане“, за да ви разкаже историята на двама души, сключили договор за обичане за 23 нощи.

„Очи сини, коси черни“ е театралната адаптация на едноименния роман на Дюрас, която е направена от писателката Ирена Иванова, вече позната като момичето с няколко спечелени престижни награди за ролята си във филма „Безбог“.

Освен че самата тя е със сини очи, е силно повлияна от Дюрас през последните няколко години от живота си.

Франция се стича като Рейн в творчеството на Ирена, а да посегне към адаптацията на „Очи сини, коси черни“ е едно от най-смелите й предизвикателства през последните месеци. Една от концепциите, които самата Дюрас залага в пиесата, е отчуждението на героите не само помежду им, а и от самите себе си.

Тя и Той са затворени в стаята на миналото, но търсят една друга стая, в която любовта е възможна. В тази стая може да влезете и вие на 31-ви март и 3-ти април и да станете свидетели на раждането на една повече-от-любов.

Всичко започва във фоайето на хотел Рош във френска морска провинция.

Никой в историята няма име. Мъжът от историята се приближава до прозорците на фоайето и вижда Странник с черна коса и сини очи, чиито очи не може да забрави и изгубва завинаги. Появява се жената от историята и отвежда Странника. Мъжът обикаля плажа с надеждата го срещне отново. Среща същата жена в кафене на брега на морето, но не я разпознава като жената отвела странника. Предлага й да прекара следващите вечери с него срещу заплащане, защото много прилича на изгубения Странник. Тя приема. Следват двадесет и три безсънни нощи…

Адаптацията на Ирена Иванова запазва характерната за Дюрас символика, залегнала в романа, а това е морето, корабът и стаята – интимното място за срещи, където се ражда невъзможната-възможна любов.

Прочитът на романа, на Ирена Иванова е многопластов и може да бъде разбран на повече от едно ниво.

Той се гмурка в дълбокото, после изплува, за да си поеме въздух и пак се гмурка. Залата на театър „Възраждане“ ще бъде озвучена от дълбокия и запомнящ се глас на актьора Велизар Бинев, за който това е завръщане на сцената след дългогодишните му актьорски появи на големия екран в над 80 чужди продукции. Зрителите ще чуят и въздействащия текст на поета Владислав Христов – „Писма до Лазар“.

Именно тази негова творба отразява историята по поетичен и абстрактен начин, прорязвайки я по цялото й протежение до края. Постановката е в характерния експериментален стил на Ирена Иванова, а на сцената ще излязат актрисата Дария Митушева в ролята на Жената и Николай Марков в ролята на Мъжа. Под звуците на традиционна индонезийска музика актьорите ще разкажат историята, чрез своите телата. Ирена очевидно не изневерява на Дюрасовия любовник, който често е с Азиатски произход.

Спектакълът е проект на Театрално ателие „Експериментика“ и е реализиран с подкрепата на Френския културен институт, Посолството на Република Индонезия, Нов български университет и Voice Academy.

 
 

Emirates и Дженифър Анистън срещу забраната за лаптопи

| от chronicle.bg |

Американското правителство забрани преноса на лаптопи и друга електроника в ръчния багаж в самолет. Emirates отговарят на това с рекламен клип с Дженифър Анистън.

В рекламата, озаглавена „Let us Entertain You“ („Нека ви забавляваме“ – от англ. ез.), Дженифър Анистън пътува в икономична класа в Airbus A380. Със спота Emirates напомня за системата си за забавление, която включва над 2500 канала за филми, телевизия и музика. Тя е предостатъчна, за да не забележим липсата на лаптопи, заради забраната им.

Клипът всъщност е от реклама, която Анистън снима за авио компанията миналата година. Президентът на Emirates сър Тим Кларк уверява, че забраната ще се спази в срок. Освен Emirates забраната усещат и 8 други компании от Близкия Изток и северна Африка.

Клипът не разкрива нищо изненадващо, имайки предвид, че през 2016 компанията печели титлата „Най-добра авио компания на света“. Състемата им пък печели „Най-добрата система за забавление на пътници в света“.

Следва клипът: