Новият курс на Япония

| от |

Японският премиер Шиндзо Абе е твърдо решен да попречи на китайските амбиции за хегемония в региона. Новият му курс обаче трови вътрешнополитическия климат – налице са подозрения за посегателства срещу основни свободи, пише Дойче веле.

Цяла Източна Азия е в очакване на Джо Байдън. Днес американският вицепрезидент ще обсъди с японския премиер Шиндзо Абе общи позиции по отношение на новата китайска зона за въдушен контрол, след което ще продължи за разговори по същата тема към Пекин и Сеул. Отсега е ясно, че Токио много внимателно ще претегли смисъла на онова, което Байдън ще каже в рамките на посещението си. Ясно е също така от какво се страхува Япония – а именно, че единственият ѝ партньор в сферата на сигурността – Вашингтон, би могъл да смекчи досегашната си твърда линия спрямо Пекин.

055260-japan-china-disputed-islands-senkaku

След като външното министерство във Вашингтон заръча на три американски авиокомпании да обявяват пред китайските власти онези свои полети, които преминават над оспорваната морска зона, напрежението в Токио се увеличи още повече. Нищо чудно, като се има предвид, че японските авиолинии All Nippon Air и Japan Airlines продължават да летят над оспорваните острови Сенкаку без да се регистрират. Ситуацията се поуспокои, след като от Вашингтон увериха, че продължават да изразяват несъгласие с китайските разпоредби.

Планът на Абе

В същото време е факт, че ескалацията в Източнокитайско море е добре дошла за Шиндзо Абе: този конфликт дава на японския премиер възможността да подсили отбраната на страната си, игнорирайки съпротивата на пацифистките сили. Поради обстоятелството, че не разполага с необходимото мнозинство, за да промени конституцията, Абе вероятно ще се опита да интерпретира по нов начин член 9, който позволява на Япония да води военни действия само в случай на нападение. Новото тълкуване на член 9 ще разреши на японските войски да защитават активно и основния си съюзник – САЩ. В същото време Япония ще се сдобие с правото да реагира с военни средства на засилващите се китайски амбиции за хегемония в региона. Отсега е ясно, че след китайската акция в Източнокитайско море подобни промени биха срещнали одобрение сред голяма част от японците.

Детайлите ще бъдат оповестени до края на годината, но основните насоки са вече ясни. На първо място Япония смята да увеличи разходите са за отбрана, независимо от огромния размер на държавния дълг. През 2014 година бюджетът на военните ще възлиза на около 37 милиарда евро. Освен това страната ще инвестира засилено в изграждането на противоракетна отбрана, в защитата на въздушното пространство и в бреговата охрана. В замяна на това броят на танковете ще бъде намален с 60 на сто, като в рамките на десет години броят им ще се сведе до 300. В бъдеще танкове ще има най-вече на крайните острови Кюшу и Хокайдо. Сигурността по северния фланг – на остров Хокайдо, ще се гарантира посредством засилено сътрудничество с Русия. Това ще даде възможност на Токио да концентрира отбранителните си сили на юг – на остров Кюшу.

shinzo-ab_368785b

С новия си отбранителен курс Токио иска да се представи пред САЩ като надежден партньор. За тази цел премиерът Абе създаде Съвет за сигурност по американски образец. Работи се и върху изготвянето на нов закон за защита на поверителните информации – нещо, което определено би впечатлило американците, като се има предвид, че досега Япония имаше сред тях славата на „рай за шпионите“.

Новите тайни

Но – както знаем, медалът винаги има две страни: всички тези промени тровят вътрешнополитическия климат в страната. Обект на остри критики е най-вече новият закон за защита на поверителните информации, който ограничава контактите между държавни служители и журналисти. В проектозакона се говори за „определен вид поверителни информации“, но нито се казва за какъв вид тайни става дума, нито пък е предвидена възможност за парламентарен контрол. Неслучайно правозащитници и журналисти предупреждават, че следвайки този курс, Япония е застрашена от опасността да се превърне в полицейска държава или пък да се „плъзне“ към национализма от 30-те години на миналия век.

Критиците имат и други, съвсем конкретни опасения – а именно, че правителството би могло да определи като поверителни и информациите за атомни аварии като тази във Фукушима. Независимо от всички протести обаче, управляващата коалиция прокара спорния закон в Долната камара на парламента. И макар премиерът Абе да сигнализира, че ще реагира на критиките още преди гласуването в Горната камара, вътрешнополитическият климат е вече отровен. Шигеру Ишиба, генерален секретар на управляващата Либералнодемократическа партия, написа в своя блог, че протестите срещу закона били „по същество един вид терористичен акт“. По-късно той направи опит да смекчи думите си, но това не успокои опозицията – в цялото това развитие тя вижда ясни белези за посегателство срещу основни демократични свободи.

 
 

„Бягство от затвора“ се завръща. Скоро.

| от chronicle.bg |

Легендарният сериал „Бягство от затвора“ се завръща с нови епизоди, в които актьорите от оригиналната продукция пресичат граници в цял свят, за да спасят един от своите.

В новите девет епизода, частично заснети на терен в Мароко, Уентуърт Милър, Доминик Пърсел, Сара Уейн Келис, Амаури Ноласко, Робърт Кнепър, Рокмънд Дънбар и Пол Адълстийн отново влизат в ролите си. Завръща се и създателят на сериала Пол Т. Шойринг.

Премиерата за България на „Бягство от затвора“ е на 6 април (четвъртък) от 22:00 ч. по FOX.

бягство от затвора

Изминаха 8 години до момента, в който завладяващият сериал за измъкване от решетките „Бягство от затвора“ е готов да се завърне. Актьорският състав отново влиза в ролите си и се впуска в ново смело бягство, по-мащабно от досегашните. Предстои вълнуващо приключение, изпълнено с върховна лоялност, саможертва и култ към семейството, което ще уцели зрителите право в сърцето.

Докато се появяват доказателства, че смятаният за мъртъв Майкъл може би е жив, Линкълн и Сара (Сара Уейн Келис, „Colony“, „Живите мъртви“), която продължава да бъде съпруга на Майкъл докато той е смятан за мъртъв, се обединяват, за да планират най-голямото бягство досега.

Трима от най-известните бегълци от затвора Fox River State, Сукре (Ноласко, „Telenovela“), Тибег (Кнепър, „Heroes“) и Стотачката (Дънбар, „The Mentalist“) отново са в играта. Но с Майкъл зад решетките в печално известния затвор Огигия в Йемен, опасността е съвсем реална както в затвора, така и извън него.

„Бягство от затвора“ е номиниран за „Златен глобус“ и „Еми“. Създателят на оригиналната продукция Пол Т. Шойринг също работи и върху новите епизоди и като изпълнителен продуцент заедно с Вон Уилмот, Майкъл Хороуиц, Доун Олмстед, Нелсън МакКормик, Марти Адълстийн, Нийл Мориц и Брет Ратнър. Нелсън МакКормик е и режисьор на новите епизоди.бягство от затвора

 
 

Моделки, които смениха имената си

| от chronicle.bg |

Точно, когато си мислиш, че познаваш някого напълно. Точно, когато си мислиш, че си изследвал всеки сантиметър от нейната личност и хоп! Името й не било точно така!

Животът на тези моделки до голяма степен е ходене и в още по-голяма степен дисциплина. Това не означава, че не можеш да имаш творчески псевдоним. Или поне да си преправиш името на „по-удобно за известен“.

Моделките в галерията ни днес са направи именно това. Вие може би не познавате някои от тях, сега е моментът да се запознаете напълно.

 
 

#Fusionable: Посрещаме лятото с цялостен аутфит от магазин Fusion

| от Рада Копрева |

Сега имате възможността да посрещнете лятото с цялостен аутфит по ваше желание, осигурен от магазин Fusion! В периода 22 март – 05 април 2017 година можете да се запознаете с най-новите тенденции от световноизвестни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Diesel, Converse и Superdry в магазин Fusion в Serdika Center, да развихрите въображението си и да спечелите нови дрехи за страхотни летни моменти.

За кампанията говори Рада Копрева – млада Instagram звезда, която разбира от дрехи и не се страхува да пробва.
Ето и нейните впечатления от #Fusionable:
Да, признавам се за виновна. Обичам да пазарувам дрехи. Аз съм от онези, които наричат шопинга „терапия“ и които изпитват неподправено удоволствие от купуването на нови дрехи.
И все пак, до момента не ми се беше случвало истински да се развълнувам от шопинг кампания.

#Fusionable на магазин Fusion обаче се оказа истинско предизвикателство за спокойния сърдечен ритъм. Не се случва често магазин, който е представител на световно известни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Converse и Superdry, да стартира кампания, която дава шанс на всеки да изглежда страхотно, носейки цялостен аутфит по собствен избор.

Fusion ще раздаде три ваучера на свои клиенти. Всеки един от тях носи стойност, която е достатъчна за да може човек да се облече от глава до пети в магазина така, както му харесва.

#Fusionable обича да облича и се фокусира върху хора, за които облеклото има значение. Като мен…
фешън, кифла

Когато дадете на една жена възможността да се облече както пожелае, може да сте сигурни, че тя ще лети по ескалаторите на мола с 200 конски сили. Когато влязох във Fusion, положих всички налични усилия да се представя „професионално“ и да се държа на ниво, като истински фешън маниак, който е виждал всичко и не се впечатлява от нищо, но уви… Нямаше как да скрия, че всъщност треперя от вълнение като пред първа среща с някого, когото ужасно харесваш – много превъзбуда, малко срам…Помните как е.

Само дето пред мен не стоеше също толкова притеснен младеж, а парче приказка, някак претворена в реалността: магазин с всичко, за което съм си мечтала. Дрехите и обувките съчетаваха не само страхотни, свежи цветове, а и бяха в крак с всички модни тенденции за идния сезон. Fusion предлага не само ежедневни дрехи и обувки, но и по-спортни, а по стелажите вече стоят плажни артикули, които ни надъхват за летния сезон.

 

фешън, кифла

Влюбих се в дрехите с лека и проветрива материя, с които обичам да глезя тялото си, както и във вечните дънки. По навик плахо попитах за по-малки размери, защото структурата на тялото ми не е особено епична и понякога се случва да хлътна по някоя дреха, след което продавачът да ме отпрати към детския щанд.

Не и тук. От моя размер имаше както рокли, така и блузи и къси панталони! Хукнах към пробните, все едно ме гонеше големия лош вълк, а там вече ме очакваше всичко, което щях да пробвам- две рокли (Superdy), два чифта къси панталони (Pepe Jeans и Superdy), две блузи (Pepe jeans и Superdry) и един абсолютно наложителен за всеки пролетен и летен сезон чифт бели маратонки на завинаги любимата Pepe Jeans.

 

фешън, кифла

Имах леки съмнения, че нещо друго, освен роклите и обувките, ще ми лепне така, че да се харесам веднага, но voila! Отново останах приятно изненадана. С всеки от четирите комплекта, които си бях избрала, се чувствах стилна, обгърната в комфорт и носеща собствената си индивидуалност. Можех да нося дрехите от тази пробна в най-различни варианти чак до октомври. Мотах се в магазина сигурно часове. Не исках да свалям дрехите от себе си. Нали познавате онези моменти, в които сякаш някакъв невидим пъзел се нарежда и всичко е точно такова, каквото трябва да бъде, а вие не смеете да мръднете, за да не го развалите?

Такъв беше престоят ми в магазина. Правенето по сто снимки с всичко, което си бях избрала пък се оказа квинтесенцията на истинското ми петъчно удоволствие.

Благодарение на кампанията #Fusionable, един от тези…всъщност дори всички комплекти дрехи (разбира се, и обувките!) могат да си останат мои. Затова ако имате нужда от развлечение и от обогатяване на гардероба…

Правилата на играта са прости: избери най-готините дрехи от магазин Fusion, Serdika Center, снимай се с тях и качи снимката в Instagram или Facebook с хаштаг #Fusionable и хаштагове на марките, с които си облечен, и се тагни от магазина. На 07 април ще бъдат избрани 3-ма късметлии, които ще спечелят награда, с която да обновят изцяло гардероба си!

 

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката.