Новият китайски лек танк: За какво е нужен той?

| от |

20h_01121746

Появилите се през последните месеци допълнителни снимки на китайския лек танк ново поколение доказват, че той вече в значителни количества постъпва в частите на Китайската националноосвободителна армия на служба в планинските райони в западната част на Китай.

Става дума за единствения в съвременния свят сериен неплаващ лек танк, който е предназначен да изпълнява ролята на основен боен танк в районите със сложна местност. Новият танк трябва да замени старите неплаващи леки танкове тип 62, които бяха обикновени и евтини машини със слаба броня и въоръжение. Новият танк, напротив, има твърде сложна и оригинална конструкция. Например ходовата му част е съвършено оригинална и не се среща в другите образци на китайската техника. Като цяло тази машина като стойност напълно може да бъде сравнена с пълноценен основен боен танк. Създаването и изпитанията й трябва да са отнели значителни ресурси и време.

Възниква въпросът: Защо Китай е предприел реализирането на такъв проект, който няма аналог в света. Лекият танк едва ли принципно превъзхожда по въоръжение бойната машина на пехотата WZ502G. Несъмнено той има по-силна защита, но дали печалбата ще е достатъчно голяма, за да оправдае разходите за създаването на съвършено нов образец техника? При тегло около 30 тона срещу приблизително 50 тона при основните бойни танкове той пак ще им отстъпва по защитеност. Опасността от страна на пехотните противоракетни ракетни комплекси, артилериите и авиационните средства за поразяване ще са валидни за него, също както и за основните бойни танкове в равнинен терен.

От друга страна, е известно, че Индия също разглежда възможности да придобие леки танкове за планинските си войски, а в миналото неуспешно се опитваше да разработи такива колесни танкове БМП-1. Вероятно точно това е бил и единият от мотивите на китайските конструктори да разработят новата бойна машина.

В Русия най-близкият аналог на китайския танк е 125-милиметровото самоходно противотанково оръдие „Спрут-СД”, което се произвежда в малки количества от 2005 г. (произведени са около 40 броя). В сравнение с китайския аналог самоходното оръдие „Спрут-СД” има по-мощно въоръжение и по-малко тегло (18 тона). То е способно да преодолява водни препятствия и може да се транспортира по въздух. Разбира се, защитата на „Спрут-СД” е много по-слаба, отколкото на китайската машина, а квалификацията „самоходно противотанково оръдие” говори, че тактическото му използване ще изглежда по друг начин. При това „Спрут-СД” използва модифицирано шаси на бойните десантни машини БМД.

 
 

10 мъже с по-възрастни половинки + 2 бонус

| от chronicle.bg |

В неделя изборите във Франция изведоха като фаворит в президентския вот Еманюел Макрон. Но онова, което впечатли по-силно от успеха на младия центрист, беше съпругата му – Брижит Макрон, по-голяма от него с 24 години.

Любовта между Еманюел Макрон и Бриджит пламва, когато тя е негова учителка по литература, женена, с три деца. Днес двамата продължават да са заедно, а отношенията им предизвикаха повдигане на вежда от страна на мнозина.

Затова ви предлагаме една галерия, която показва, че връзките между мъже и жени с драстична разлика във възрастта не са нещо ново, дори напротив.

 
 

Супер балон събира информация от близкия космос

| от |

НАСА пусна балон със свръхналягане с размерите на стадион от новозеландския Южен остров, за да събира информация от близкия космос.

Той ще пътешества 100 дни. Седем други опита за пускането на балона бяха осуетени от бури и циклони.
Летателният апарат е специално проектиран от НАСА, за да открива космически частици със свръхвисока енергия, навлизащи в атмосферата на Земята. Той ще обиколи планетата два или три пъти.

„Произходът на тези частици е голяма загадка, която ние искаме да разбулим. Дали те идват от големи черни дупки в центъра на галактиките? Дали са малки, бързо-движещи се звезди, или нещо друго?“, каза проф. Анджела Олинто от университета в Чикаго, която е главен изследовател по проекта.

Следенето на летателния апарат, изстрелян от Уанака, е само началото на дълго проучване, което включва на следващ етап и космическа мисия, подготвяна от НАСА.

Балонът ще събере данни от 34 километра над земната повърхност. Настоящият рекорд за продължителност на полет на балон със свръхналягане е 54 дни. През март миналата година НАСА осъществи изпитание на подобен летателен апарат, изстрелян от Уанака. Полетът му продължи 32 дни, 5 часа и 51 минути.

 
 

Какво да направите, ако не можете да заспите

| от chronicle.bg |

Добрият сън е жизнено важен за здравето. Недостигът на сън може да е свързано диабет, болести на сърцето, затлъстяване, дори депресия.

Ако спите зле, това може да ви влияе не по-малко вредно от това да се храните зле или да не тренирате.

На всички обаче се е случвало събуждането в 3 през нощта, след което заспиването отново изглежда невъзможно. Какво да правим тогава?

Първо, добре е да знаете, че не сте сами. Около 10 процента от населението страда от хронична инсомния, което означава, че тези хора имат проблем със съня от повече от три месеца. 30 процента от населението страдат от някаква форма на инсомния.

А какъв е номерът, с който можете да се приспите отново? Оказва се, че не е трудно. Просто станете от леглото, отидете в друга част на жилището си, която е тъмна и тиха и се върнете в леглото, когато отново ви се доспи. Например преместете се в хола на дивана, вземете си възглавница и се завийте се с одеяло.
Защо? Защото, ако останете в леглото, започвате да усещате напрежение от нуждата да заспите и мислейки защо не можете да заспите отново, всъщност се разсънвате заради производството на хормони, свързани със стреса, учестено сърцебиене и общо безпокойство. Така заспиването става невъзможно. Промяната на средата може да помогне да намалите това напрежение и така да ви се доспи отново.

 
 

Бързите коли на 21-ви век

| от chronicle.bg |

Днес рожден ден има Феручо Ламборгини! Той, разбира се, е създателят на колите Ламборгини и днес щеше да стане на 101.

Живеем в ерата на скоростта. Колие са естествен бенефициент от развитието на компютърните технологии. Преди компютрите контролираха колко по-малко неудобна да е седалката на пасажера и правеха шибидаха да се чупи по-лесно. Сега контролират диференциали, скоростни кутии, двигатели, всичко. При това с надхирургическа прецизност и бързина. В следствие на това колите станаха безобразно бързи.

По тези два повода в днешната ни галерия сме събрали най-бързите коли на 21 век. За сега. Насладете им се и съжалявайте, че си купихте закуска сутринта вместо да си заделите парите.