Новият еврокомисар по икономиката обеща промяна

| от |

Новият ръководен екип на ЕС трябва да бъде „комисия на промяната“, за да даде тласък на икономиката в застой, каза еврокомисарят по икономическите и финансови въпроси Пиер Московиси в интервю за АФП.

Бившият френски финансов министър, който има само няколко дни да реши дали да нареди на Париж и на Рим да намалят разходите си, казва, че не гледа на поста си като на „контрольор на бюджета“. Той добавя, че новата Европейска комисия на Жан-Клод Юнкер трябва да уравновеси ограничените бюджети с необходимостта от създаване на работни места и икономически растеж. „Тази комисия трябва да бъде на промяната“, заяви еврокомисарят.

Московиси обеща, че няма да има специално отношение към Франция, която миналия месец представи проектобюджет с дефицит много над лимита от 3% на ЕС. Така страната бе поставена в риск от допълнителни действия от страна на Брюксел. „Трудно е за един французин, аз не съм мазохист“, казва той.

Новият еврокомисар по икономиката сравни подхода си с този на финландския си предшественик Оли Рен, известен като привърженик на фискалната дисциплина. Назначението на Московиси не беше прието особено ласкаво заради действията му във връзка с френския бюджет. „Не става въпрос за изоставяне на строгия бюджет, нито за изоставяне на правилата. Говорим, че строгият бюджет трябва да стане елемент на стабилност в една динамична икономика, която липса в ЕС и която е жизненоважна, ако не искаме ЕС да бъде в застой с нисък растеж, ниска инфлация и висока безработица“, казва той.

През втория си ден на този пост Московиси представи мрачни прогнози за европейската икономика, които орязаха растежа в еврозоната и предизвикаха глобални притеснения само две години след почти катастрофалната дългова криза. Той подцени важността на инвестиционния план в размер на 300 милиарда евро, който Юнкер обеща да представи преди Коледа. Юнкер не даде подробности около плана, но Московиси каза, че това ще бъде „основата“, върху която новата комисия да изгради новите фондове. „Това трябва да са нови пари, не непременно свежи пари, но нови. Ако това не се случи, ще изглежда като номер или ще бъде провал“, каза той, като добави, че в плана се предвижда смесица от публично и частно финансиране.

Московиси разкри, че първото му пътуване в чужбина откакто е на новия си пост, ще бъде в Гърция и Кипър. „Ще отида в Гърция през ноември, защото трябва да предложим на тези държави възможности. Не без правила, не без дисциплина, не без усилия, а възможности, малко по малко, защото сме в друга фаза, приоритетите за различни“, каза той, като добави, че „идеята за кредитна линия се обсъжда“, но без да дава подробности./АФП, БГНЕС

 
 

„Смелата Ваяна“ продължава да е най-гледаният филм у нас

| от |

Анимацията „Смелата Ваяна“ е най-гледаният филм у нас, сочат обобщените данни от киносалоните. Приключението на дъщерята на вожда Туи в търсене на неоткритото в океана е гледано от вече 36 712 зрители и има 334 466 лева за десетте дни на екраните.

На втора позиция е първата премиера от миналата седмица – петият по ред „Подземен свят: Кървави войни“. Новите приключения на вампира Селин в търсенето на примирие с върколаците са гледани от 10 238 зрители и имат 107 433 лева приходи за първите три дни у нас.

Трети по ред сред най-гледаните филми е втората премиера от миналия петък – екшънът на Робърт Земекис с Брад Пит и Марион Котияр „Съюзени“. Шпионската афера, започнала през 1942 година в Казабланка и продължила в Лондон с изпитанията на размирното време, е гледана от вече 14 117 зрители и има 129 660 лева приходи от билетите им.

Четвърта позиция е за филма по книгата на Дж. К. Роулинг отпреди 15 години – „Фантастични животни и къде да ги намерим“. Приключението на героя на Еди Редмейн в общността на вещици и магьосници в Ню Йорк през 20-те години на миналия век е гледано от вече 61 105 зрители и има 634 898 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Пето място е за анимацията „Тролчета“. Историята за пътя към щастието и за готовността да стигнеш много далеч, за да го постигнеш, е гледана от 102 55 зрители и има 890 163 лева приходи за месец и половина на екраните у нас.
Шеста позиция е за третата премиера от миналия уикенд – комедията на Уди Алън „Cafe Society“. Случващото се през 30-те години на миналия век в Холивуд и Ню Йорк с Боби Дорфман е гледано от 2 879 зрители и има 28 044 лева приходи от тях за първите три дни на екран у нас.

Седма позиция е за комиксовия екшън „Доктор Стрейндж“. Филмът за неврохирурга д-р Стрейндж, който след автомобилна катастрофа става свръхмагьосник, е гледан вече от 91 869 зрители и има 968 004 лева приходи за месец на екраните у нас.

Осма позиция е за премиерната от миналия петък биографична драма „Флорънс“. Разказът за богатата нюйоркска светска дама Флорънс Дженкинс, която има желание да бъде оперна звезда, въпреки фалшивото си пеене, е гледан от 2 023 зрители и има 28 044 лева приходи за първите три дни на екраните у нас.

На девета позиция сред най-гледаните филми е „Първи контакт“, създаден по разказа на Тед Чианг от 1998 година. Срещата на д-р Луиз Банкс с извънземните екипи, за да се разбере дали идват с мир или са заплаха, е с 26 969 зрители и има 224 241 лева приходи за месец на екраните у нас.

Десета позиция е за петата премиера от миналия уикенд – филмът на Мел Гибсън „Възражение по съвест“. Нетипичната военна история на редник Дос, превърнал се в легенда сред другарите си, е гледана от 1 456 зрители и има 12 824 лева за трите дни на екраните у нас.

 

 
 

Spotify отказа да купи SoundCloud за 535 млн. паунда

| от chronicle.bg, по nme.com |

Spotify излезе от преговори да придобие сайта за аудио записи SoundCloud.

Преговорите започнаха по-рано през годината, но след като SoundCloud обяви 70 милиона долара загуби за последните 2 години и двама от директорите на компанията отбелязаха, че „има материални несигурности около бизнеса“, Spotify реши да се откаже.

Друга причина, поради която компанията се е отказала от покупката, е че тя може да повлияе зле на предстоящото й появяване на стоковия пазар. Това се очаква да стане някъде през 2017 година.

SoundCloud е пуснат през 2007 година и от тогава е успял да привлече 175 милиона потребители месечно. Всяка минута на сайта се качват средно по 12 часа музика. Най-големият инвеститор в сайта е социалната мрежа Twitter.

 
 

Най-надценените актьори на 2016 г.

| от chronicle.bg |

2016 година беше година, пълна с филми, продължения, римейк версии. Как се отрази обаче тя на актьорите? Истината е, че мнозина от тях получават повече, отколкото са си изработили. Е, това със сигурност се дължи на дългогодишния им труд в предходните десетилетия.

Все пак Forbes събира на едно място звездите, които са получили през последната година колосални суми, за участието си в незначителни роли или в слаби филми, в които се появяват в по-малко от 2000 кадъра. А

ко се съотнесе това към боксофис успеха на филма, може да се сметне колко са получили тези звезди спрямо финансовите приходи на продукцията. Сметките включват последните три роли на актьорите от до средата на тази година.

Ето и тези, които са „най-надценени“ по отношение на заплащане.

 
 

Най-доброто в киното за 2016

| от |

Още една календарна година отмина или както ни казва Фейсбук, по забавно леймърски начин: „Хей, направи още една обиколка около слънцето“. Както това важи за всички нас, така то важи и за седмото изкуство.

На финала можем спокойно да кажем, че 2016-а беше лоша година в много аспекти. Политически, социален, музикален и за съжаление комерсиален. Без капка съмнение е факт, че 2016-а започна зле за комерсиалното кино (с премиери на филми като „Петата вълна“, „Баща в излишък“ и българският „11А“) и завърши още по-зле.

Много велики режисьори се завърнаха по местата си тази година – къде успешно, къде не. Много супергерои и злодеи стреляха, скачаха, умираха и се раждаха на голям екран. Много филми минаха под формата на големи очаквания и големи разочарования. Някои обаче, успяха да ни изненадат.

Киното имаше една лоша 2016 година, подобно на музиката, която загуби големи свои творци. Но като всяко изкуство и в него успяха да се промушат няколко добри заглавия. Ние сме избрали личния ни топ 15, плюс един бонус, на най-доброто в онова изкуство, което те оставя без дъх.

Най-доброто в киното за 2016-а е в галерията ни горе.