Новите надежди на Македония

| от |

Събитията в Украйна могат да имат един неочакван ефект – ако доведат до по-бързото приемане на Македония в НАТО, както се надяват наблюдателите в Скопие. Още повече, че вече има идея как да се „прескочи“ гръцкият отпор, пише Дойче веле.

779px-NATO-Macedonia_flag_map.svg_

Независимо от изборите в Гърция и Македония, посредникът на ООН в двустранния спор Матю Нимиц насрочи спешно поредния кръг преговори в Ню Йорк, което за някои коментатори е пряко следствие от развитието на събитията в Украйна. Предположенията в Скопие са, че се цели забързване на процеса на присъединяване на Македония към НАТО, който принципно трябваше да приключи още през 2008, но продължава и до днес заради неотстъпчивостта на гърците по отношение на името на страната – съгласно правилата решението за приемането трябва да бъде взето единодушно от 28-те страни-членки на Алианса.

Междувременно американският конгресмен Адам Кинзингър, който е един 40-имата, внесли преди няколко месеца писмо за ускоряване на приема на Македония в НАТО, се спря на възможността решенията в рамките на Алианса да не се взимат непременно с пълно единодушие: „Мисля, че в НАТО трябва да се проведе дебат по начина на взимане на решения. Неведнъж съм бил разочарован от това, че се случва една-единствена от 28-те страни-членки да блокира дадена възможност за постигането на напредък, включително в сферата на разширяването. А блокадата би могла да се преодолее, ако се приложи принципът 28 минус един – това само би увеличило гъвкавостта на НАТО“.

„Става дума за нещо повече от името“

В гръцката неотстъпчивост през това време не се наблюдават никакви изменения. Стелиос Перакис, който е професор по международно право в Атинския университет, казва: „Нашите съседи претендират не само за името. Те искат и признаването на македонско малцинство на гръцка територия. И точно с това искане започват политическите проблеми. В действителност споровете са за нещо много повече от името. Става дума за признаването на независима македонска нация. Гърция не може да приеме това, защото то би довело и до териториални претенции“, подчертава Перакис.

Панос Гарганас, издател на вестник „Ергати Алилеги“ /“Работническа солидарност/ и член на лявата партия „Антарсия“, казва на свой ред, че Гърция трябва да оттегли исканията си името да бъде променено: „Не може една страна да забранява на друга да нарича себе си така, както желае. Жителите на Скопие и без това не биха се нарекли никога северни македонци или нещо подобно. Като акт на добра воля Гърция трябва да приеме наименованието, което те сами са си избрали“, категоричен е Гарганас.

В сянката на Александър Велики

В Гърция обаче само той и неговата партия застъпват това становище. Още през 1991 г., когато бившата югославска република Македония стана независима, във вестника на Гарганас тя е наречена „Македония“. Тогава – по времето на масови демонстрации под мотото „Македония е гръцка“ и крайно нажежена атмосфера, Гарганас и трима негови колеги са обвинени заради позицията си в държавна измяна и изправени пред съда. В крайна сметка присъдата е оправдателна, но случаят недвусмислено показва колко сериозно приема Гърция целия въпрос.

Панос Гарганас съвсем не вижда нещата само в бяло и черно. „Всички нации си създават национални митове, за да докажат древния си произход. Така е и с Македония. Че днешните македонци били наследници на Александър Велики, е национален мит. Само че като отричаш името им, всъщност засилваш същия този национализъм“, обобщава журналистът.

 

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days

 
 

И…номинираните за „Оскар“ са…

| от chronicle.bg |

През февруари наградите „Оскар“ ще бъдат раздадени за 89-и път в историята. Номинациите бяха обявени с лайфстрийминг през Youtube.

Черил Бун Исаакс, президент на Американската филмова академия за кино изкуство, заедно с Бри Ларсън, Дженифър Хъдсън, оператора Еманюел Любецки, Джейсън Райтман и Кен Уатанабе, представиха номинациите тази година.

Обикновено предшественик на номинациите за „Оскар“ са Златните глобуси, които се раздават по-рано през годината. Ако вярваме на резултата от тях, то със сигурност тази година статуетките ще оберат членовете на екипа на „Ла Ла Ленд“.

Церемонията по награждаването ще се състои в Лос Анджелис на 28 февруари, а водещ ще бъде Джими Кимъл.

Вижте номинираните в различните категории:

Най-добър филм:

618x346

Най-добър актьор:

618x346

Най-добра актриса:

618x346

Най-добър поддържащ актьор:

618x346

Най-добра поддържаща актриса:

kym

Най-добър документален филм:

618x345

Най-добър документален късометражен филм:

618x346

Най-добър игрален късометражен филм:

618x346

Най-добър сценарий:

618x346

Най-добри визуални ефекти:

618x346

Най-добър монтаж на звуковите ефекти:

618x345

Най-добър звуков микс:

618x346

Най-добри костюми:

618x346

За най-добра анимация:

618x346

За най-добра късометражна анимация:

618x346

 
 

Няма да повярвате колко много това момиче прилича на Ариана Гранде

| от |

Тийн идолката Ариана Гранде си има двойничка. Едно към едно!

Името й е Джаки Васкес и 20-годишната американка наистина е абсолютно копие на поп звездата.

Заради приликата си с Гранде, Джаки вече има малка армия от над 200 000 последователи в Instagram, а дори певицата е коментирала част от снимките й, невярвайки на колко много всъщност двете си приличат.

„Ариана коментира една от снимките ми, след като един от братовчедите й й казал, че ме е помислил за нея и не можех да повярвам”, споделя Джаки.

Васкес работи като сервитьорка във Вирджиния и посетители в ресторанта постоянно искат снимки с нея.

„Хората започнаха да ми казват, че изглеждам като Ариана през 2010-а. Оттогава още не мога да осъзная колко много си приличаме”, казва още Джаки.

В галерията може да видите още за Джаки Васкес. Опитайте се да я различите от Ариана Гранде.

 
 

Идват нови емоджита

| от chronicle.bg |

Техническият комитет Unicode дава възможност на всички червенокоси хора по земното кълбо и отвъд да се присъединят към света на емоджитата с нов комплект рижави малки картинки.

Комитетът се събира следващата седмица в кампуса на Apple, за да обсъди новата партида емоджита, както и други въпроси. Той дълго време беше критикуван заради липсата на рижави иконки, но сега предстои въвеждането на пълен комплект.

Няма окончателно решение, а нововъведението се очаква най-рано през 2018 година.

Миналата година Durex внесе петиция Комитетът да въведе и емоджи на презерватив към библиотеката. Искът не беше уважен, което накара компанията да поеме нещата в свои ръце като на Международния ден за борба със СПИН излезе с посланието „Отворете чадър с дъждовни капки“ –  това е неофициалната картинка за обозначаване на безопасен секс.