Новите депутати в ЕП: Тери Райнтке и Тереза Родригес-Рубио

| от |

Първата пленарна сесия на Европейския парламент от 1 до 3 юли е вече близо и новоизбраните депутати заемат местата си за началото на петгодишния си мандат. В третата част от нашата поредица от интервюта представяме първите впечатления на Тери Райнтке (Зелени, Германия) и Тереза Родригес-Рубио (ЕОЛ/СЗЛ, Испания).

20140618PHT49901_original

Тери Райнтке е родена през 1987 г. и е учила политология в Берлин и Единбург. Тя се занимава активно с политика от 16-годишна възраст, като акцентира върху проблеми, свързани с енергетиката, равенството между половете, правата на младите хора и на хората с различна сексуална ориентация. Като бивша говорителка на младежката европейска федерация на Зелените тя вече е имала досег с Европейския парламент.

Тереза Родригес-Рубио е на 32 години и е родена в южния град Рота, Андалусия. Тя е завършила арабистика в Университета на Кадис и е преподавала испански език и литература в средно училище. Участвала е във феминистки движения и в социални и студентски протести срещу орязването на бюджета за образование.

Какви са Вашите първи впечатления от Брюксел и Парламента?

Тери Райнтке: Многообразието; това, че хората говорят на толкова различни езици, че идват от цяла Европа. Винаги имам чувството, че това, което се случва тук, може да се промени, че можеш да повлияеш на начина, по който работи Парламентът, на начина на формиране на европейските политики. Намирам това за наистина вълнуващо.

Тереза Родригес-Рубио: Досега не съм имала възможност да опозная Брюксел. Но хората изглеждат много дружелюбни, усмихнати и спокойни. Първото ми впечатление от Парламента е различно: мисля, че той е голям, сив, бюрократичен, недостъпен и трудно се поддава на контрол от новодошли и от гражданите. Това е първото ми опасение.

Какво обичате да правите извън работното време?

Тери Райнтке: Много съм запалена по бягането. Този април участвах в полумаратона в Бон. Освен това харесвам много настолните игри или просто да разпускам.

Тереза Родригес-Рубио: Когато мога (това напоследък не ми се отдава), играя баскетбол. Обичам да чета и да пиша поезия и карнавални песни.

Кои са Вашите герои от световната история или от съвременността?

Тери Райнтке: Аз съм силно повлияна от феминистки като британката Емелин Панкхърст или от чернокожата Одри Лорд.

Тереза Родригес-Рубио: Луиз Мишел, водачката на Парижката комуна, заради смелостта й. Роза Люксембург заради борбата й срещу Първата световна война, заради отстояването на правата на човека и на социалната справедливост, заради постоянството й до момента, в който е убита. И Федерико Гарсия Лорка, убит от армията на Франко: той е символ на свободата в Андалусия.

По кои въпроси бихте искали да работите като депутат в ЕП?

Тери Райнтке: Бих искала да работя по политиките спрямо младите хора, особено по отношение на младежката безработица. Гаранцията за младежта е първа стъпка, но сега е наистина важно да направим така, че тя да заработи. Друг аспект е участието на младите хора в политиката. Когато погледнем избирателната активност сред младите на европейските избори, става ясно, че има проблем в комуникацията на европейските институции и аз бих искала да работя, за да променя нещата.

Тереза Родригес-РубиоЩе се боря срещу антисоциалните аспекти на Споразумението за свободна търговия със САЩ, което ще засегне съществено ежедневието на европейците. Ще се боря срещу орязването на бюджетните разходи и ограничаването на правата на хората и особено на жените в социалната, трудовата и екологичната сфери. Ще бъда против затварянето на Европа и ограничаването на правата на имиграция. Бих искала да възстановя правата на гражданите и народите във времена, когато изглежда сякаш финансовите институции и мултинационалните компании са тези, които управляват Европа.

 
 

Apple Music вече има повече от 20 млн. абонати

| от chronicle.bg |

Няма и две години от дебюта на музикалната стрийминг услуга Apple Music, а тя вече има повече от 20 милиона абонати. За сравнение, достигането на същия брой абонати отнема на Spotify седем години.

Информацията е потвърдена пред Music Business Worldwide. През април абонатите бяха 13 млн., през юни – 15 млн., а през септември – 17 млн.

Най-големият конкурент на Apple Music – Spotify, обяви, че към септември тази година платените абонати на услугата са 40 млн. От компанията очакват броят им да нарасне до 50 млн. в началото на 2017.

Източник: Apple Insider

 
 

„Смелата Ваяна“ продължава да е най-гледаният филм у нас

| от |

Анимацията „Смелата Ваяна“ е най-гледаният филм у нас, сочат обобщените данни от киносалоните. Приключението на дъщерята на вожда Туи в търсене на неоткритото в океана е гледано от вече 36 712 зрители и има 334 466 лева за десетте дни на екраните.

На втора позиция е първата премиера от миналата седмица – петият по ред „Подземен свят: Кървави войни“. Новите приключения на вампира Селин в търсенето на примирие с върколаците са гледани от 10 238 зрители и имат 107 433 лева приходи за първите три дни у нас.

Трети по ред сред най-гледаните филми е втората премиера от миналия петък – екшънът на Робърт Земекис с Брад Пит и Марион Котияр „Съюзени“. Шпионската афера, започнала през 1942 година в Казабланка и продължила в Лондон с изпитанията на размирното време, е гледана от вече 14 117 зрители и има 129 660 лева приходи от билетите им.

Четвърта позиция е за филма по книгата на Дж. К. Роулинг отпреди 15 години – „Фантастични животни и къде да ги намерим“. Приключението на героя на Еди Редмейн в общността на вещици и магьосници в Ню Йорк през 20-те години на миналия век е гледано от вече 61 105 зрители и има 634 898 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Пето място е за анимацията „Тролчета“. Историята за пътя към щастието и за готовността да стигнеш много далеч, за да го постигнеш, е гледана от 102 55 зрители и има 890 163 лева приходи за месец и половина на екраните у нас.
Шеста позиция е за третата премиера от миналия уикенд – комедията на Уди Алън „Cafe Society“. Случващото се през 30-те години на миналия век в Холивуд и Ню Йорк с Боби Дорфман е гледано от 2 879 зрители и има 28 044 лева приходи от тях за първите три дни на екран у нас.

Седма позиция е за комиксовия екшън „Доктор Стрейндж“. Филмът за неврохирурга д-р Стрейндж, който след автомобилна катастрофа става свръхмагьосник, е гледан вече от 91 869 зрители и има 968 004 лева приходи за месец на екраните у нас.

Осма позиция е за премиерната от миналия петък биографична драма „Флорънс“. Разказът за богатата нюйоркска светска дама Флорънс Дженкинс, която има желание да бъде оперна звезда, въпреки фалшивото си пеене, е гледан от 2 023 зрители и има 28 044 лева приходи за първите три дни на екраните у нас.

На девета позиция сред най-гледаните филми е „Първи контакт“, създаден по разказа на Тед Чианг от 1998 година. Срещата на д-р Луиз Банкс с извънземните екипи, за да се разбере дали идват с мир или са заплаха, е с 26 969 зрители и има 224 241 лева приходи за месец на екраните у нас.

Десета позиция е за петата премиера от миналия уикенд – филмът на Мел Гибсън „Възражение по съвест“. Нетипичната военна история на редник Дос, превърнал се в легенда сред другарите си, е гледана от 1 456 зрители и има 12 824 лева за трите дни на екраните у нас.

 

 
 

Европейската асоциация на авиокомпаниите прекрати своята дейност

| от CHR Aero |

Европейската лобистка група Association of European Airlines (АЕА) ще прекрати работата си след като голяма част от авиокомпаниите членки се присъединиха към новия алианс Airlines for Europe (A4E).

AEA ще бъде втората асоциация, която ще прекрати своята дейност през 2016, следвайки съдбата на нискотарифната групa European Low Fares Airline Association (ELFAA).

Исторически погледнато до момента е имало четири главни асоциации, които да представляват авиокомпаниите в Европа- AEA, ELFAA като представител на нискотарифните превозвачи, International Air Carrier Association (IACA) като представител на leisure авикомпаниите и European Regions Airline Association, представител на регионалните авиопревозвачи.

Според сайтa на AEA, асоциацията представлява 22 европейски авиокомпании с общо 310 милиона пътници, но много от тези компании вече са напуснали групата и са предпочели да бъдат представлявани от A4E, чиито основатели и членове са пет от най-големите авиокомпании в Европа- International Airlines Group (IAG), Lufthansa, Air France-KLM, easyJet и Ryanair.

A4E бързо се разрастна от 11 до 22 авикомпании членки, което доведе до затварянето на други асоциации. Процентово A4E представлява 60% от европейските полети, 500 милиона пътници и оборот от $109 милиарда.

Според A4E успехът на тяхната асоциация се дължи на факта, че авикомпаниите, които се представляват от тях, са както нискотарифни, така и „full service”.

AEA приключва работа след 64 години. През 1952 година четири авиокомпании- Air France, KLM, Sabena И Swissair основават Air Research Bureau, а след присъединяването на SAS и British European Airways, European Airlines Research Bureau се преименува на AEA през 1973.

Благодарение на AEA компютърните резервационни системи Amadeus и Galileo бяха въведени в експлоатация, както и автоматичното принитиране на билети и бордови карти. През 1988 АЕА допринесе и за започването на кампанията “Single European Sky” и поясни нуждата от интергрирана система за контрол на въздушния трафик над Европа.

 
 

Китай покорява света с блокбастър и Мат Деймън

| от chronicle.bg, по BBC |

Въпреки дългогодишната традиция на Китай в киното, към момента страната не е произвеждала истински голям блокбастър. Това обаче е напът да се промени. „Великата китайска стена” е един от най-скъпите филми, снимани някога в Китай.

Живата легенда на китайското кино Джан Имоу режисира пищната лента, в която участват филмови икони като…Мат Деймън. Американската звезда има водеща роля във филма.

Мат Деймън играе чуждестранен наемник, който идва в Китай, за да краде барут. С това, че и персонажът му е чужденец се избягва въпросът за „избелването” на филмите.

Бюджетът на филма е най-малко 100 милиона долара – колаборация между САЩ и Китай. Сред приоритетите на китайското правителство е да разпространи по света културата си. Ако успее да развие филмовата си индустрия, страната ще развие и своята „мека сила”и да популяризира културата си така, както американските филми успяха да пренесат духа на Америка по света. Мат Деймън посочва, че нито за момент не е приемал филма като пропаганден инструмент.

„”Мисля, че светът ни е много по-добро място, когато говорим един с друг и работим заедно, и правим изкуство заедно”, казва той.

Джан Имоу, който е запознат много добре с политическите ограничения пред изкуството в САЩ, казва, че Холивуд също има своите рестрикции.

„Това е система, основата върху продуценти и компании. Доколкото става дума за креативност, не мисля, че има 100% свобода за който и да е режисьор по света. Работата на режисьора е да даде най-доброто от себе си в ситуация на ограничения”, казва той.

мат деймън великата китайска стена