Новият рупор на Кремъл

| от |

Два месеца преди Олимпиадата в Сочи с президентски декрет беше закрита руската държавна информационна агенция РИА Новости. Какво ли се крие зад този непопулярен ход на Кремъл, се питат германските издания, цитирани от Дойче веле.

Новината е изненадваща и по още една причина: държавната информационна агенция РИА Новости бе сред официалните спонсори на зимната олимпиада в Сочи. А сега на нейно място ще бъде създадена нова мегаструктура – медийният концерн „Россия Сегодня“ /Русия днес/, към който ще бъде прехвърлено и радио Гласът на Русия.

160446096

Наред с ИТАР-ТАСС и Интерфакс, РИА Новости бе сред водещите руски информационни агенции, собственост на един държавен холдинг. „Гласът на Русия“ пък е руската радиостанция за чужбина. Както пише онлайн изданието газета.ру, слуховете за предстоящото сливане на РИА Новости с други държавни медии се разпространяват от около година насам. И ако решението за това се е забавило толкова, то положително обяснението е в битките между лобитата на отделните държавни медийни компании, които се конкурират помежду си и търсят начини да разширят влиянието си. Засега не е ясно кои кръгове са надделяли в Кремъл, пише руското издание, цитирано от АРД.

Начело застава човек на Путин

За генерален директор на новия държавен медиен холдинг „Россия Сегодня“ готвят човек, известен с антизападната и хомофобската си ориентация – консервативния руски журналист и заместник-директор на държавната телевизия Дмитрий Кисельов. Той е възпитаник на Ленинградския държавен университет – както и Путин. И е известен с благосклонното си отношение към президента. „По своите успехи политикът и държавникът Путин няма равен на себе си и може да бъде сравняван единствено със Сталин“, каза Кисельов в свое предаване по случай 60-тия рожден ден на президента.

Кисельов е автор и на други смели сравнения. Така например в разгара на финансовата криза в Кипър той сложи знак на равенство между Меркел и Хитлер, а през август призова органите на хомосексуалните да бъдат изгаряни, тъй като, според него, не били годни за трансплантация.

putin_09_04_2012

Заради новия имидж на Русия

С помощта на новия медиен концерн Кремъл иска да направлява дейността по налагането на нов образ на Русия зад граница, пише агенция Франс прес. Приоритетна цел на многоезичната програма ще бъде да информира света за „руската държавна политика и социалния живот в страната“, се казва в президентския декрет, поместен на сайта на Кремъл.

Освен това създаването на холдинга цели оптимизирането на средствата за държавните медии, пише още в документа. Франс прес цитира шефа на президентската кацелария Сергей Иванов, който говори за рационализиране на държавните средства и за по-ефективно разпространение на политическите послания на Кремъл. „Русия преследва своя собствена политика, базираща се на защитата на националните интереси. Тя трудно може да бъде обяснена на света, но поне трябва да опитаме“, казва Иванов.

 
 

Поглед зад кулисите на новия сезон на „Туин Пийкс“

| от chronicle.bg |

Същите актьори, малко остарели, малко променени, малко по-зловещи от преди.

„Туин Пийкс“ се завръща 26 години след последния си епизод, за да ни разкаже още една порция от историята.

Зад епизодите стоят Дейвид Линч и Марк Фрост – оригиналното дуо, създало култовия сериал. „Туин Пийкс“ промени телевизията завинаги, залагайки различен метод за разказване на криминални истории.

Очаква се трети сезон да бъде на екран от 21 май и ще включва 18 епизода.

В тях ще участват както Кайл Маклоклан в ролята си на агент Дейл Купър, така и нови имена като Наоми Уотс, Тим Рот и Моника Белучи.

Entertainment Weekly представи серия от снимки, които показват героите на сериала 25 години по-късно. Сред тях са Дана Ашбрук, Медхен Еймик, Шерилин Фен, Уенди Роби и Шерил Лий.

Вижте ги в галерията.

 
 

Google работи по групово фото приложение

| от chronicle.bg |

Google обяви, че работи по ново приложение за групово редактиране и споделяне на снимки.

То ще наподобява Moments на Facebook, а говорителите на компанията са казали, че това е просто един експеримент и не се знае кога и дали това ново приложение ще стане достъпно за всички.

Тъй като все повече потребители използват приложенията на Facebook, Twitter и Snapchat, вместо да търсят в интернет, т.е. чрез търсачката на  Google, е нормално да имаме такава реакция от Google.

 
 

Плажовете, за които си мечтаем

| от chronicle.bg |

Преди няколко дни настъпи астрономическата пролет, а след броени часове ще преминем към лятното часово време. Всичко това просто ни подсказва едно – сезонът „Отслабвам за лятото“ е приключен и отстъпва място на „Отслабвам за Коледа“.

Започваме да броим дните до момента, в който ще легнем на шезлонга с коктейл в ръка, пред нас прозрачно синьото море ще се слива с небето, а горещ бял пясък ще гали стъпалата ни.

Тъй и тъй е ден за размисъл, защо пък да не изберем плажа – мечта за следващата морска ваканция. Нашите предложения – в галерията горе.

 
 

И Тя е със сини очи

| от Кристина Димитрова |

Тя и той са телата, които линеят за една изгубена любов.

Те са със сини очи и черни коси. Знаят, че когато настъпи последната нощ, ще последва раздялата. Той й разказва една и съща история отново и отново. В стаята времето е спряло и сякаш героите са попаднали във вакуума на живота.

Тази типична любовна история на френската писателка Маргьорит Дюрас ще оживее на сцената на театър „Възраждане“, за да ви разкаже историята на двама души, сключили договор за обичане за 23 нощи.

„Очи сини, коси черни“ е театралната адаптация на едноименния роман на Дюрас, която е направена от писателката Ирена Иванова, вече позната като момичето с няколко спечелени престижни награди за ролята си във филма „Безбог“.

Освен че самата тя е със сини очи, е силно повлияна от Дюрас през последните няколко години от живота си.

Франция се стича като Рейн в творчеството на Ирена, а да посегне към адаптацията на „Очи сини, коси черни“ е едно от най-смелите й предизвикателства през последните месеци. Една от концепциите, които самата Дюрас залага в пиесата, е отчуждението на героите не само помежду им, а и от самите себе си.

Тя и Той са затворени в стаята на миналото, но търсят една друга стая, в която любовта е възможна. В тази стая може да влезете и вие на 31-ви март и 3-ти април и да станете свидетели на раждането на една повече-от-любов.

Всичко започва във фоайето на хотел Рош във френска морска провинция.

Никой в историята няма име. Мъжът от историята се приближава до прозорците на фоайето и вижда Странник с черна коса и сини очи, чиито очи не може да забрави и изгубва завинаги. Появява се жената от историята и отвежда Странника. Мъжът обикаля плажа с надеждата го срещне отново. Среща същата жена в кафене на брега на морето, но не я разпознава като жената отвела странника. Предлага й да прекара следващите вечери с него срещу заплащане, защото много прилича на изгубения Странник. Тя приема. Следват двадесет и три безсънни нощи…

Адаптацията на Ирена Иванова запазва характерната за Дюрас символика, залегнала в романа, а това е морето, корабът и стаята – интимното място за срещи, където се ражда невъзможната-възможна любов.

Прочитът на романа, на Ирена Иванова е многопластов и може да бъде разбран на повече от едно ниво.

Той се гмурка в дълбокото, после изплува, за да си поеме въздух и пак се гмурка. Залата на театър „Възраждане“ ще бъде озвучена от дълбокия и запомнящ се глас на актьора Велизар Бинев, за който това е завръщане на сцената след дългогодишните му актьорски появи на големия екран в над 80 чужди продукции. Зрителите ще чуят и въздействащия текст на поета Владислав Христов – „Писма до Лазар“.

Именно тази негова творба отразява историята по поетичен и абстрактен начин, прорязвайки я по цялото й протежение до края. Постановката е в характерния експериментален стил на Ирена Иванова, а на сцената ще излязат актрисата Дария Митушева в ролята на Жената и Николай Марков в ролята на Мъжа. Под звуците на традиционна индонезийска музика актьорите ще разкажат историята, чрез своите телата. Ирена очевидно не изневерява на Дюрасовия любовник, който често е с Азиатски произход.

Спектакълът е проект на Театрално ателие „Експериментика“ и е реализиран с подкрепата на Френския културен институт, Посолството на Република Индонезия, Нов български университет и Voice Academy.