Новият „отбор“ на Юнкер

| от |

Една отпаднала номинация, няколко козметични промени и новата Европейска комисия изглежда готова. Нейният шеф Жан-Клод Юнкер се измъкна сравнително леко от изслушванията в ЕП, твърди в коментара си за Дойче веле Бернд Ригерт.

Процедурата по създаването на новата Европейска комисия в Брюксел е труден и напрегнат процес за всички участници, а за публиката – много често и твърде непрозрачен. След повече от 80 часа изслушвания в Европейския парламент с 1 300 зададени въпроса към 26-те кандидати за комисари вече е ясно, че почти всички номинирани са се справили.

Нито едно национално правителство не бива подлагано на толкова продължителна и обстойна проверка в парламентите на отделните страни-членки на ЕС. Министрите просто биват обявявани без намесата на парламента. Не и в Европа, обаче. Изискват го принципите на демокрацията, включително когато това прави процесите на вземане на решения сложни. И независимо от това, че накрая партиите и фракциите вземат решенията си в „задните стаички“.

Жертваната пешка в тази процедура се казва Аленка Братушек от Словения. Бившата либерална министър-председателка на страната беше отхвърлена от Европейския парламент поради недостатъчна компетентност за ресора „Енергиен съюз“. Аленка Братушек не беше подкрепена и от нито една от двете големи фракции – на консерваторите или социалистите.

Двата основни блока в парламента създадоха неформална широка коалиция. Затова и никой от техните кандидати не се провали на изпита, макар сред тях също да имаше много оспорвани номинации. Френският социалист Пиер Московиси ще получи поста на еврокомисар за икономическата политика, а британецът Джонатан Хил ще отговаря за регулацията на финансовите пазари. За да демонстрира властта си, Европейският парламент сега заставя шефа на комисията Юнкер да извърши козметични промени и да смени словенската кандидатура с друга – поражение за него, тъй като той лично се бе застъпил за Братушек.

А кандидатът на Орбан?

Унгарският еврокомисар Наврачич е по-особен случай. Той също беше застрашен от отхвърляне, защото е сред приближените на недолюбвания от Европарламента Виктор Орбан. В Бюксел обвиняват унгарския премиер, че е възприел антиевропейски курс на поведение и че използва абсолютното си мнозинство в парламента, за да разшири властта си. Консерваторите в ЕП, към които принадлежи и партията Фидес, спасиха комисарския пост на Наврачич, който обаче ще трябва да се задоволи с друг ресор, различен от първоначално предложения му „Култура и граждански права“.

По време на изслушванията лъснаха дефицити у други кандидати за еврокомисари. Но и самата структура на бъдещата Европейска комисия също изглежда с „дефекти“. Много от депутатите така и не разбраха как ще функционира сътрудничеството между зам.-председателите на комисията и отделните еврокомисари. Защото много от компетенциите се дублират и не са ясно разграничени. Така Жан-Клод Юнкер ще трябва да доказва през идните месеци, че неговият експеримент е прогресивен.

Новият шеф на комисията произведе много „пазачи на стадото“: французин с широки пръсти ще налага мерки за икономии; близък до банковия сектор британец ще регулира финансовите пазари; грък ще отговаря за бежанците, при все че точно в Гърция процедурите за политическо убежище са нехуманни; испанец с връзки в петролната индустрия ще се грижи за опазване на климата; външната политика пък ще се направлява от неопитна италианка.

По всяка вероятност тази констелация ще предизвика напрежения със страните-членки и Европейския парламент. Жан-Клод Юнкер обаче се надява, че комисарите взаимно ще се държат в шах и в края на краищата ще прокарат смислени европейски регламенти.

Стартът на новата Европейска комисия може и да изглежда малко труден. Но пък представлява урок по демокрация.

 
 

Най-добрите корици на една легенда

| от chronicle.bg |

Тя не е просто модел, а същинска икона на тази професия. Тя е изпълзяла от провинциално градче до Лондон и е покорила най-грандиозните модни сцени в света. Тя е имала ниско самочувствие в училище.

Тя е известна и с дивия си начин на живот – алкохол, наркотици, партита. Тя получава 4 млн. долара за фотосесия с Calvin Klein. Тя влиза да се лекува от депресия в психиатрична клиника след раздялата си с Джони Деп. И все пак, продължава да обича лошите момчера, втурвайки се във връзка с Пийт Дохърти.

Тя е забъркана в един от най-шумните кокаинови скандали, които историята познава.

Тя е Кейт Мос и днес навършва 44 години.

Вижте в галерията най-добрите снимки от кариерата й.

 

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Ексцентричните геймърски играчки

| от Иво Цеков |

За повечето геймъри един приличен компютър и монитор или пък конзола и телевизор са достатъчни, но има и такива, които не са готови да се задоволят с конвенционалните оферти.

Вместо това, те с влажен поглед гледат към най-новите и атрактивни предложения за периферия и аксесоари, които технологичните компании подготвят.

Още в началото на тази година се видя, че отново ни очакват някои страхотни специализирани устройства, насочени към запалените геймъри.

Някои от тях все още са прототипи, докато други съвсем скоро ще са на пазара. И независимо дали сте хардкор играчи, които желаят само най-новата техника, или просто ви е любопитно да видите какви са тенденциите в този сектор – ето 7 ексцентрични продукта, които ще приковат погледа ви.

Текстът е публикуван в webcafe.com

 
 

Дженифър Лорънс си има ново гадже – интернет не одобрява

| от chronicle.bg |

Дженифър Лорънс си има ново гадже и хората не пропуснаха да го нагрубят за външният му вид и най-вече заради годините му. 26-годишната актриса излиза с режисьора Дарън Аронофски („Реквием за една мечта“, „Черният лебед“, „Пи“). Той е на 47 години.

Носеха се слухове, че двамата са заедно, което накара публиката да се разбунтува, но сега когато връзката им се потвърди, интернет направо полудя.

Съмнения за отношенията им са започнали на сета на „Майка“, където работят заедно. Подозренията се циментират след като били забелязани в Ню Йорк да споделят една и съща близалка.

 

 

 

Хейтът по адрес на двойката е непростим и отвратителен. В Туитър бяха публикувани техни снимки с коментари, които критикуват Дженифър за избора й.

Явно хората често забравят, че не е тяхна работа кой с кого излиза.

 

„Ию! Дженифър Лорънс и Дарън Аронофски. Июююююю, какво по дяволите е това, Джен“    

 

„Знам, че не трябва да съдим за книгата по корицата, но Дженифър Лорънс излизаше с това, а сега излиза с онова.“

 

„Медиите: Дженифър Лорънс и Дарън Ароновски излизат!

Аз: ХАХА, не.

Медиите: Ето снимки в ресторант

Аз: …

Дженифър и Дарън споделят близалка

Аз (Текст от снимката): Майната му. Приключих. Приключих тотално.“