Новата заразна болест на света – ИДИЛ

| от |

Представители на крайно екстремистката фанатична организация „Ислямска държава“ твърдо са решили да прочистят света! Крайна цел – създаване на Халифат и глобална ислямизация на света!

Генералният директор на ЮНЕСКО Ирина Бокова изрази тревога относно системното преследване и нападения над уязвими общности в Северен Ирак и тяхното културно и религиозно наследство.“Това културно прочистване трябва да спре веднага! То е директен удар върху културното разнообразие, което е определяща характеристика на човечеството. Нападенията срещу мирни граждани и малцинствени групи са в пряко нарушение на хуманитарното право, утвърдено от генералния секретар на ООН и Съвета за сигурност на Общността“, заяви Бокова. Нашествието на ислямистите от ИДИЛ е световна заплаха! Терористичните организации Хамас, Ислямски Джихад, Ал-Нусра, Ал-Кайда, ИДИЛ са врагове не само на народите в региона. Те се стремят да дестабилизират мира в целия свят.„Призовавам за незабавно прекратяване на тези насилствени атаки и за защита на многообразието, което е изковало богатството и жизнеността на иракската култура през хилядолетията“, каза генералният директор на ЮНЕСКО.

Крайната ислямистка групировка „Ислямска държава на Ирак и Леванта” иска да наложи халифат на всички територии, където някога се е изповядвал ислям, поругава и унищожава храмове, светилища и паметници, запазени от древни времена в земите на днешна Сирия и Ирак. Екстремистите са превзели най-големия християнски град в Ирак, брутално са изгонили десетки хиляди християни и осквернили храмовете. В ръцете им е попаднал град Каракош в провинция Ниневия, където живеят половин милион християни. По данни на ООН 200 000 души са избягали от града. Голяма част от тях са поели към Иракски Кюрдистан, който все още не е в ръцете на ислямистите. Местни свещеници разказаха, че случващото се в града е катастрофа. Ислямистите свалили кръстовете от църквите и изгорили над 1500 християнски ръкописа. Това пречистване ми напомня на хитлеризма и фашизма, просто в друг цвят. Християните бягат и ще бягат! Унижавани, малтретирани и убивани заради това, че са християни!

Една бежанка от Ирак, асирийка-християнка ми разказа следната история. Ислямистите наредили на едно християнско семейство да си напуснат дома, но те не се подчинили. Мистериозно изчезва 3-годишното им момченце, като семейството си мислели, че играе във вътрешния двор. Но детето не се появило, не било и при съседите. След няколко дни се почукало на портата, отварят и какво да видят – на прага оставена тава, с вкусно ухаещ на подправки сготвен ориз, и в средата главичката на синчето им! За какъв ислям става въпрос? Това не е ислям, а новоизмислена фанатична идеология, която иска да си подчини света! Целта им е посредством варварството и масовите убийства, да принудат хората да се страхуват от тях и така да ги завладяват и манипулират.

ИДИЛ са издали и постановление, според което всички жени в страната трябва да бъдат обрязани! ООН се опасяват за здравето и живота на четири милиона представителки на прекрасния пол. Радикалните джихадисти са наредили обрязването на 4 милиона жени и момичета на възраст между 11 и 46 г. В окупирания от тях град Мосул, в северен Ирак и останалите контролирани от тях територии. Преводът на текста гласи: „Поради породения страх на Ислямската държава в Ирак и Сирия, мюсюлманското ни общество, и разпространяващата се аморалност и порок между синовете и дъщерите на Аллах, се взе решение за всички територии, че обрязването е чест за личността и халифата.“ Говорителят на полицията в Мосул Ахмед Обайди е заявил пред новинарската агенция BasNews, че „Решението на лидера на ИДИЛ – Абу Бакр Ал-Багдади, като твърд последовател на законите на шериата, да обреже всички жени е, за да предотврати аморалността и да се насърчат ислямските нагласи сред мюсюлманите, да се направят жените сексуално неактивни, да понижи вероятността от изневяра и мъжът да получи девствена съпруга. Световната здравна организация (СЗО) дефинира женското гениталното осакатяване (или обрязване) и „всички процедури, включващи частично или пълно премахване на външните женски гениталии“ като осакатяване и геноцид! „Това е телесна повреда, осакатяване, водещо до пълна фригидност, граничеща с аномалии в поведението! Жената се превръща в социален индивид! “. Нима едно осакатено общество ще постигне по висок морал по този начин?! Нов вид тероризъм, който тепърва ще се възражда и някой трябва да го спре! Над 8% от жените в Ирак са претърпели обрязване. Според УНИЦЕФ тези жени са предимно в регионите Ербил и Сулайманиях. А християнките, и те ли ще попаднат в графата – подлежащи на обрязване?

Кой е този Ал-Багдади и кой финансира ИДИЛ?! Трябва ли да изреждам с „благодарност“ спонсорите, както е прието да се прави след шоу-спектакъл!? Абу Бакр Ал Багдади се обявява за пряк наследник на пророка Мохамед. През 2005 г. е арестуван в САЩ, лежи в затвора и 4 години по-късно е освободен по „неизвестни причини“. През 2010 г. се оказва начело на „Ислямска държава“ в Ирак. Изучавал е исляма в Багдадския университет. Явно този господин е чел Корана от ляво на дясно, наопаки и надолу с главата! Защото измисляните от него закони не фигурират в Корана?! Поддръжниците му са известни със зверствата си срещу мирните жители и най-вече срещу християните! Екстремистите от „Ислямска държава“ прогониха християните от Мосул. „Обявяването на ислямска държава на завоюваните територии в Ирак и Сирия не съответствала на нормите на шериата“, заяви наскоро в катарската столица Доха известният ислямски теолог доктор Юсеф Ал-Кардауи и затова дайте сега да ги допълним с нормички от първобитно–общинния строй на дивашките племена! Ислямистите унищожават Близкия изток и са заплаха за света! След пълната победа на поддръжници на Ал-Багдади в Ирак ще дойде редът и на Европа. Според плановете на Ал-Багдади след създаването на халифата в Европа далите му клетва за вярност бойци ще се разпореждат с живота и имотите на европейците. Всеки от тях „е длъжен да завербува поне 10″, подчерта ръководителят на „Ислямската държава“.След това „ще създадем ислямски халифат във всяка европейска страна„, обеща той.

Евро–Халифат с нова карта, прочистена култура, осакатени жени, нова религия „ИДИЛ“ и нов ИДОЛ Абу Бакр Ал-Багдади!

Амбициите на Абу Бакр Ал-Багдади трябва да бъдат незабавно пресечени, а на привържениците на ИДИЛ да им се обрежат болните мозъци, които са злокачественият тумор на човечеството!

„Това е директен удар върху културното разнообразие, което е определяща характеристика на човечеството. Неприемливо е на хора да бъдат отказвани основните им права, да бъдат системно преследвани и убивани заради своята вяра, етнически произход и културно себеизразяване. Закрилата на хората е неотделима от закрилата на тяхната култура, начин на живот и наследство“, категорична бе Генералният директор на ЮНЕСКО Ирина Бокова.

„Призовавам за незабавно прекратяване на тези насилствени атаки и за защита на многообразието, което е изковало богатството и жизнеността на иракската култура през хилядолетията, като уникално свидетелство за развитието на цивилизацията и мирното съвместно съществуване. Също отправям призива си и към всички иракчани, да се обединят за запазването на тяхното културно наследство“, каза генералният директор на ЮНЕСКО.

Ирак е страна по Конвенцията на ЮНЕСКО за запазване и промоциране на многообразието на културното изразяване от 2005 г., което повелява, че „запазването и промоцирането на многообразието на културното изразяване предполага зачитане на равно достойнство и уважение към всички култури, включително култури на хора, принадлежащи към малцинства“. Всички страни членки на ЮНЕСКО са приели Универсалната декларация за културното многообразие от 2001 г., в която се утвърждава защитата на културното многообразие като етичен императив, неотделим от уважението към човешкото достойнство.

Това, което става в момента в Ирак, е непростим грях към християнството, към човечеството като цяло, грях за самите ислямисти, защото в Корана се казва: „Бог е един, Бог е велик, нераждан и нераждал и никой не е равен на него“ (قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ * اللَّهُ الصَّمَدُ * لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ * وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ). По тази логика никой няма правото да се самопровъзгласява за наследник на пророка Мохамед и в името на Бога да извършва кощунства, убийства и варварщина! Самозванците и предателите никога не са се котирали, а този Ал-Багдади е и двете!

Фалшификатори на исляма – това са ИДИЛ. Европа и световната будна общественост не трябва да допусне техният сценарий да се изиграе на световната сцена!
Гласът на Русия

 
 

Варненска компания за изкуствени рифове се бори за 1 млн. долара

| от chronicle.bg |

Варненската компания Sea Harmony, която е разработила свой патент за изкуствени рифове, е българският финалист в надпреварата за част от наградния фонд от 1 млн. долара в конкурса Chivas The Venture.

Компанията започва работа по развиването на вертикални ферми за миди Pisa Reef. За разлика от съществуващите, тяхната разработка дава възможност за инсталиране и извън заливите. Pisa Reef е цяла подводна къща, която бързо се заселва с екологична система – миди, скариди и риби. Хранейки се със свръхпопулациите от зелени водорасли, развили се вследствие на битово замърсяване на водата, ерозия и използване на химикали, новите обитатели на вертикалните ферми пречистват водата. Освен това, създават и добър добив.

Sea Harmony е избрана да продължи към световния финал след няколко етапа, като в последния се състезаваше с още три отличени стартиращи бизнеси с кауза. Компаниите-полуфиналисти в Chivas The Venture са три.

Stackport се класираха със системата за незрящи VAST, която използва очила с камера и приложение за смартфон, за да ориентира хората с нарушено зрение във всекидневни ситуации. Създателите на идеята очакват продуктът им да върне на работните места 15% от незрящите. VAST ще им дава възможност да се ориентират по-добре в непознати пространства, да подобрят възможностите си за четене, пазаруване, придвижване.

Cupffee е компания, създател на вафлена чашка за кафе – тя е вкусна, ядлива, биоразградима и не променя вкуса на кафето. Замърсяването с опаковки за еднократна употреба е огромен световен проблем. Cupffee е много добро решение както за любителите на бисквитката към кафето, така и за околната среда – дори и да изхвърлите чашката, тя се разгражда за няколко дни.

Изкуствената фотосинтеза е в основата на проекта на Wasabi Innovations – третият полуфиналист. Чрез специални сапунени молекули и сапунен мехур, се преработва въглероден двуокис във възобновима енергия с помощта на слънчевата светлина. В резултат на това бизнес начинание може да бъде революционизирана световната енергийна практика и предоставена възможност за обръщане на климатичните промени в света.

Sea Harmony, заедно с финалистите от другите 31 страни, ще участват и в едноседмично обучение за управление на бизнес в Оксфорд. През юли финалистът ни ще представи България на глобалния финал на Chivas The Venture в Лос Анжелис и ще се състезава за дял от милионния награден фонд. Sea Harmony ще презентира идеята си пред световни бизнес лидери и международното жури на Chivas The Venture.

Наградният фонд от 1 000 000 долара ще бъде разпределен на два етапа – 250 000 долара чрез 5-седмично онлайн гласуване, 750 000 долара – от глобално жури между един или повече екипи.

Състезанието за стартиращи компании с кауза Chivas The Venture вече трета година дава възможност на български участници да представят своя бизнес пред общност от инвеститори и да се състезават за част от наградния фонд от 1 млн долара. Тази година в The Venture се включват бизнеси с кауза от 32 държави на шест континента.

 
 

Звезди от киното, изкушени от телевизията

| от chronicle.bg |

В последните години сериалите показаха, че малкият екран е достатъчно голям за всяка световна звезда, стига да се основават върху добър сценарий и качествена режисура. Затова и в последните години мнозина се насочиха към телевизията.

Когато видяхме в сериала „Истински детектив” Матю Макконъхи, това беше изненада – носителят на „Оскар” беше слязъл от нивото на големия екран, за да се снима в телевизията. Оказа се, че това е добър ход, който впоследствие мнозина негови колеги повториха.

В епохата, в която всеки може да гледа каквото си поиска дори на телефон, това да бъдеш близо до аудиторията е по-важно от всякога.

Предлагаме ви да видите в галерията ни големите актьори, носители на редица награди за ролите си в киното, осмелили се да дадат шанс на телевизията. Като бонус включваме и трима големи режисьори, изкушени от малкия екран.

 
 

2 CELLOS готвят грандиозно шоу в Арена Армеец

| от chronicle.bg |

Супер доброто инструментално дуо 2CELLOS са готови с новия си албум SCORE, който е посветен на филмовата музика. С иновативния си звук и някои от най-популярните мелодии, създавани за класически и съвременни филми, албумът ще е подкрепен с грандиозно шоу и със световно турне, което ще стартира през лятото на 2017.

В България, талантливите музиканти ще видим на 4 декември в зала Арена Армеец с концерт, разделен на две части. В първата 2 Cellos ще бъдат на сцената със струнен оркестър, заедно с който ще ни поведат на пътешествие из филми и сериали като Gladiator, Lord of the Rings, Game of Thrones, The Godfather, Titanic и др. Във втората част компания на сцената ще им прави известен барабанист, заедно с който ще изпълнят всички хитове, с които 2 Cellos станаха популярни у нас – Thunderstruck на AC/DC, Smooth Criminal на Michael Jackson и др.

robe_2cellos_verona_2016_photo_by_sven_kucinic_21

Капацитетът на зала Арена Армеец ще бъде ограничен за това шоу, заради спецификата на продукцията. Всички категории ще предлагат запазено седящо място, а първите 300 билета от най-скъпите две категории, закупени от мрежата на EVENTIM, ще гарантират и запазено място на паркинга на Арена Армеец до 20 минути преди старта на концерта, който е с начален час 20:00 часа.

Продажбата на билети за България стартира на 20 януари 2017 г. на цени от 50 до 110 лева. От 17 януари ще е активна специална предварителна продажба на билети на сайта 2Cellos.com

2 Cellos са сензация още от създаването на видео версията на Smooth Criminal от Michael Jackson, която имаше милиони гледания в YouTube през 2011 г. Хърватските челисти Luka Sulic и Stjepan Hauser са създали общо три високо енергични албума за Sony Music Masterworks. Новият албум ги представя в една различна и по-традиционна светлина. За да е осигурен идеалният звуков фон за тяхната виртуозност, към тях се присъединява и Лондонският симфоничен оркестър с диригент Робин Смит.

Албумът започва с аранжимент от мелодии на Ramin Djawadi, представяйки „Игра на Тронове“, чията кулминация е дръзката и героична главна тема на сериала – https://www.youtube.com/watch?v=DcFpvolRN3w

Темите, които звучат по време на някои от най-епичните моменти във филмовата история също са включени в нови преработки. Някои от тях са: „Титаник“ от Джеймс Хорнър („My hearth will go on“); темата от „Списъкът на Шиндлер“ на Джон Уилямс, както и тази от „Огнените Колесници“, написана от Вангелис; „За любовта на една принцеса“ от „Смело Сърце“, отново на Джеймс Хорнър; „May it be“ от „Властелинът на пръстените: Задругата на пръстена“, както и „Now we are free“ от филма Гладиатор, композирана от Ханс Цимер.

От друга страна, вокалната красота от звука на челата, пасва идеално на романтични теми като “Лунна река“ от „Закуска в Тифани“; красиви теми от филми като „Кино Парадисо“ и „Малена“; любовната тема на Нино Рота от „Кръстникът“, спечелилата Оскар тема от филма „Любовна история“ от Франсис Ле, завладяващата песен „Каватина“, която може да бъде чута в „Ловецът на елени“.

Билети за 2CELLOS @ ARENA ARMEEC ще намерите в бензиностанции OMV, The Mall, билетен център НДК, мрежата на Ивентим в цялата страна и онлайн на Eventim.bg

 
 

Фина механика

| от Бернд Войтал |

Новият брой на списание auto motor und sport Bulgaria е на пазара от тази седмица, а ние ви представяме една от историите в него.

Някой друг вероятно е щял да се радва на този частично реставриран и в движение Corvette C1, но новият му собственик Алфред Зимет от Кусел не се примирява, докато не го довежда до съвършенство.

Понякога той отива в своята работилницата в 7 часа сутринта и остава там до 23:00. В момента Алфред Зимет е пенсионер – но когато любителят реставратор си постави определена цел, той я преследва с невероятна отдаденост. Професията му никога не е била свързана пряко с автомобилите, но те винаги са играли важна роля в живота му. „Бях на десет години, когато се сдобих с първата си „кола“, малък модел на Adler“, разказва той. „Батерията й не работеше и сигурно съм изминал 1000 километра на двора, бутайки я“, забавлява се със спомените си днес 70-годишният Алфред.

Дворът определено бил голям, ако съдим от факта, че принадлежал на дядо му, който пък бил собственик на автобусна компания. Във фирмата му работели механици, тапицери и бояджии, за да обслужват и ремонтират автобусите. Зимет проявявал изключителен интерес към боядисването и притежавал невероятен талант към фини операции, като лепене на стикери и очертаване на линии с тънка четка.
Той използвал този си талант, за да печели пари, и още като студент вече успял да се сдобие с едно Porsche. Винаги изпитвал страст към специалните автомобили – нещо, за което немалка „вина“ имал неговият чичо. Базираният в Саарланд предприемач всъщност станал първият собственик на Facel Vega в Германия, един HK 500, последван по-късно от Facel II. Зимет и до днес си припомня със страхопочитание фамозния звук на този автомобил.

В наши дни той е добре известен сред любителите на Facel Vega, защото от 1994 г. купува различни модели на фирмата. От началото на тази година обаче Зимет решава да затвори главата с Facel и да се насочи към други марки. Като например Corvette и модела C1, защото много харесва версиите на това поколение. Особено привлекателни му се струват екземплярите от 1962 година, в която Corvette за първи път се оборудва с 5,4-литровия V8 мотор. Въпреки опитите да намери такъв в Щатите, в края на краищата щастието му се усмихва в родната Германия и той открива С1 в Хамбург. Предложеният за продаване екземпляр в червен цвят Roman Red е внесен през 1994 г. и е частично реставриран. Има множество дребни дефекти, но не липсват части и автомобилът е в движение. Зимет го купува и си поставя ясна цел: „Не исках автомобил за Concorso, а да бъде като цяло добър и в перфектно техническо състояние.“ Веднага се захваща за работа. Отначало сваля по-лесните за демонтиране части и вътрешното обзавеждане, после целият автомобил е обработен с ледоструйна машина, а от пластмасовата „кожа“ на Corvette е отделен термопластичният лак.

Рамата била в добро състояние

Зимет не демонтира двигателя, а само радиатора, карбуратора и някои периферни агрегати. Каросерията не е отделяна от рамата. Внимателната проверка на стабилната й конструкция, която винаги му прилича на парче от моста Голдън гейт, констатира само лека повърхностна ръжда. След премахването й последва обработка със защитен грунд и боя, а след това и грижлива консервация на кухините.
Пукнатините по каросерията бояджията репарира с карбонова паста, която би трябвало поне да затрудни образуването на нови пукнатини. След това пластмасовият корпус е боядисан по съвременна технология с близък до оригиналния цвят. Естествено, вратите, капаците за мотора и багажника, както и вратичката за резервоара, са отделно боядисани.

За разлика от каросерийната, необходимата монтьорска работа се оказва в доста по-ограничен обем. Любителят реставратор сменя всички износващи се елементи на ходовата част и понеже иска винаги да пътува сигурно с този Corvette, решава да замени и серийната еднокръгова спирачна система с барабанни спирачки с комплект за преоборудване с двукръгова спирачна уредба и предни дискови спирачки от американската фирма Ecler. Всичко монтира сам, като в рамките на обновлението сменя до един спирачните тръбопроводи и маркучи.
Двигателят вече е преминал през основен ремонт и е в добро здраве, както показва проверката. Зимет го разкрасява и решава да монтира карбуратор Rochester Quadrajet, произхождащ от същата епоха. Докато всичко започне да работи добре, му се налага да го разглоби и сглоби няколко пъти, а накрая вече „може да направи това и насън.“

Малки технически проблеми

За по-сигурно Алфред Зимет ремонтира основно цялата охладителна система и допълнително монтира на скрито място един дигитален термометър за охладителната течност, за да е информиран надеждно и навреме за евентуално прегряване на двигателя. След голямата сервизна сесия машината изглежда отново готова за работа, но малко след това стопанинът регистрира постоянно омасляваща се свещ на единия от цилиндрите. Причината става ясна едва по-късно – изпаднало или разхлабено уплътнение на стеблото на единия клапан. Открива го едва когато сваля капака на клапаните.

Междувременно в целия двигател се е напластила маслена каша, която Зимет отстранява с цялостна промивка. За да не демонтира цилиндровата глава заради новото уплътнение, той използва един трик. С едно специално устройство сгъва пружината на клапана и така успява да махне тарелката на пружината и половинките на конуса на клапана. А за да не падне клапанът в цилиндъра, вкарва в него въздух под налягане от осем бара. Това става възможно, като приспособява една стара свещ, чиято вътрешност премахва и заварява съединение за маркуча със сгъстен въздух.

Трън в окото на стремящия се към съвършенство Зимет е лошо напаснатата конзола с инструментите на арматурното табло. Той се заема да ремонтира цялата електрическа уредба, проверява всички детайли и ги напасва точно. А някои от покритите с лъскава черна боя пластмасови повърхности, които се оказват твърде чувствителни към механични повреди, облицова с черна кожа.
Кожа използва и за седалките, защото поръчаните от САЩ тапицерии се оказват не по мярка. Освен това серийните пружини в седалките направо го дразнят, поради което поръчва изработването на съвременна конструкция. Частите са направени от порест материал и покрити с кожа с оригинален дизайн. Всичко се получава едва от третия опит, защото по-рано двама кожари отказват да поемат поръчката поради здравословни причини.

Това е един от малкото кахъри по време на тази реставрация. Сега работилницата на Зимет е празна – той вече е хвърлил око на нов обект.

Реставрация
Chevrolet Corvette C1 от 1962 година

Място/година на покупка: Хамбург, 2015 г.

Състояние при покупката: Автомобилът втора ръка е изцяло комплектован и частично реставриран, по каросерията има пукнатини, интериорът е в посредствено състояние, свалящите се части показват следи от износване.

Предистория: Автомобилът е регистриран през 1962 година в Монтерей, Калифорния, и през 1994 г. е продаден в Германия, след това е преоборудван по европейски стандарти и по-късно е частично реставриран. После става предмет на размяна и бива обявен за продажба от един колекционер.

Обхват на реставрацията: Демонтаж на всички свалящи се елементи, като врати, капаци и части в салона; автомобилът е обработен с ледоструйка, термопластичният лак е свален, леките ръжди по рамата са почистени, каросерията е боядисано отново, рамата е обработена срещу корозия, износващите се елементи по ходовата част са сменени, вградена е двукръгова спирачна система с предни дискови спирачки, всички спирачни тръбопроводи и маркучи са сменени, моторът е оптично разкрасен, едно уплътнение на клапаните е сменено, охладителната система е проверена и ремонтирана, монтиран е нов карбуратор, проверени и ремонтирани са електрическата уредба и инструментите, монтирана е нова носеща конструкция на седалките и те са тапицирани с нова кожа, интериорът, стъклата и различни детайли са подновени, монтирани са джанти от C2.

Период на реставрация: от 2015 до 2016 година

Експертна подкрепа: www.corvetteamerica.com; www.ecklerscorvette.com; www.weindel.net; www.diemer-dalheimer.de; www.autosattler-altenglan.de

Разходи: прибл. 20 000 евро без цената на автомобила и собствения труд.

Технически данни

Мотор: Осемцилиндров V-образен (90 градуса), разположен надлъжно отпред, диаметър на цилиндър х ход на буталото 101,6 x 82,6 мм, работен обем 5354 см3, мощност 300 к.с. по SAE при 5000 об./мин, макс. въртящ момент 474 Нм при 2800 об./мин, два клапана на цилиндър, задвижвани от централен разпределителен вал с ангренажна верига, хидравлични повдигачи, повдигателни пръти и кобилици, колянов вал с пет основни лагера, четирикамерен карбуратор Carter.

Силово предаване: Двустепенен автоматик, задно предаване.

Каросерия и ходова част: Каросерия от усилени с фибростъкло полимери върху стоманена рама с кръстосани усилващи елементи, отпред независимо окачване с трапецовидни напречни носачи, винтови пружини, стабилизатор, отзад твърд мост, полуелиптични листови ресори, стабилизатор, хидравлични телескопични амортисьори, кормилно управление със сачмено-винтов механизъм, барабанни спирачки, колела 5.50 x 15, гуми 6.70-15.

Размери и тегло: Междуосие 2590 мм, дължина х широчина х височина 4490 x 1790 x 1320 мм, собствено тегло 1330 кг.

Динамични характеристики и разход:
Макс. скорост ок. 200 км/ч, 0–100 км/ч за 7,5 сек, разход на гориво ок. 16 л/100 км.

Актуалният януарски брой на списание auto motor und sport е посветен основно на автомобилната класика. В него ще откриете:

Съвременност:
BMW Серия 5 – Първи километри с новото издание на емблематичния за баварците модел.
BMW 7 срещу Porsche Panamera – Среща на Panamera 4S Diesel с четирилитров V8 битурбомотор и 750d xDrive, задвижван от трилитров редови „шестак“ с четири турбокомпресора.
Lexus LC – Lexus коронова своята моделна гама с купето LC – автомобил с екстравагантна външност и изненадващо класически характер.
Mazda 3 – След дискретно обновяване компактният модел на Mazda получи редица полезни подобрения.
Bentley Mulsanne Speed – Вълнуващ излет с едно произведение на автомобилното изкуство в една от неговите най-висши форми.

Класика:
BMW Group Classic и BMW 2002 tii – Нека се потопим в очарованието на историята на марката от Мюнхен.
Музеят на Mazda в Аугсбург – Семейство Фрай продава автомобили Mazda и ентусиазирано колекционира класически модели на марката.
Bentley 8 Litre – Представяме ви един от най-забележителните автомобили, до които сме се докосвали.
Audi A8, BMW 740i, Mercedes S 500 – Животът е твърде кратък, за да се возите на скучни автомобили. Затова побързайте и се почувствайте като в първа класа.
Datsun 280ZX, Ford Capri 2.8i, Porsche 924 – Porsche 924 има един проблем – не, два. Защото Datsun 280ZX и Ford Capri предлагат повече: повече цилиндри, повече работен обем, повече оборудване и повече изключителност.
VW 1302 LS Cabriolet – Ние от auto motor und sport правим тестове от 70 години. През това време не е имало друг автомобил, който да е оставил толкова ярко присъствие в редакцията ни като „костенурката“. Но идват времена, когато можем да измерим всичко отново. VW 1302 пак поема на тест.
Citroen 11CV, Peugeot 203, Simca Aronde – Те са на възраст между 57 и 62 години и въпреки това преодоляват с овации изпитанията на всекидневието.
Saab 96 V4 и Volvo PV 544 – Освен оригиналните форми на каросерията общо за тях е още едно качество – репутацията на надеждни и здрави машини.
Chevrolet Corvette C3, Iso Lele, Maserati Ghibli – Представяме ви три забележителни V8 купета.
Среща на три германски купета – Audi 100 Coupе S, Mercedes-Benz 250 CE, Opel Commodore 2500 S Coupе са три престижни модела от 70-те.
Chevrolet Corvette C1 – Разказ за това как един влюбен в автомобилната класика германец реставрира култов американски модел.
Суперавтомобилите на 70-те – Среща на Aston Martin Vantage, Ferrari 512 BBi и 911 Turbo 3.3.