Новата икономическа криза е неизбежна

| от |

Европейската и световната икономика все още продължават да се възстановяват след ударите на кризата, но експертите вече предсказват ​​нови катаклизми.

Тези дни на световната общност беше представено проучване на Световната банка, съдържащо прогнози за развитието на икономиката на планетата през следващите години. Заключенията, до които са стигнали учени и експерти, не вдъхват особен оптимизъм.

На пазара на труда, се посочва в доклада, ще има глобалната криза на заетост, което може да се превърне в сериозна пречка за икономическия растеж. Според прогнозите на специалистите, до 2030 г. на планетата трябва да бъдат създадени допълнително най-малко 600 000 работни места, за да може нивото на заетост да бъде в съответствие с увеличаването на населението.

Както се посочва в доклада, в момента в страните от „Г20″ без работа са повече от 100 милиона души. Но и сред тези, които имат работа, има различни категории. По-конкретно, тревога предизвиква нарастването на броя на така наречените “ бедни работещи “ – тези, които получават за работата си не повече от 2 долара на ден. Тези хора в държавите от „Г-20“ наброяват 447 милиона. Като цяло, както отбеляза в речта си по време на представянето на доклада директорът на Световната банка по заетостта Найджъл Туос, въпреки че в последните 2 години и се наблюдава леко възстановяване на глобалната икономика, растежът й все още е по-нисък от прогнозните показатели. И има опасност, тази тенденция да се запази.

Друг проблем е увеличаващата се пропаст между богати и бедни. В издаден през юни 2014 доклад на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) се посочва, че по време на кризата, тази разлика се е увеличила още повече. В Гърция и Испания, например, доходите на населението са намалявали с 13% на година. В проспериращата Австрия доходите на бедните от 2007 до 2011 са намалявали с 0,8% на годишна база, докато при богатите, те са се увеличавали с 1,3% всяка година. Като цяло, според ОИСР, пропастта между най-бедните и най-богатите 10% от населението в момента е 9,6 пъти.

Австрийското издание „Die Presse“ цитира думите на генералния секретар на ОИСР Анхел Гурия, че намаляването на заплатите в кризисните страни е помогнало до известна степен за намаляване на темповете на ръста на безработицата и възстановяване на конкурентоспособността. Но, според Гурия, допълнителното намаляване на заплатите ще имат обратен ефект, тъй като при това не расте нито заетостта, нито потребителското търсене на населението. Правителствата, според генералния секретар на ОИСР, трябва да се фокусират върху провеждането на структурни реформи, което ще позволи да се засили конкуренцията на пазарите за стоки и услуги. В крайна сметка се нарастне благополучието на гражданите.

През последните години, към многото лица на кризата се прибави още един фактор – политическият. От ЕС тези дни хабят сили и енергия не за решаването на икономическите си проблеми, а за измислянето на нови санкции срещу Русия – при това, за сметка на собственото си благосъстояние.
Гласът на Русия

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Мелания Тръмп носи Ralph Lauren на церемонията

| от chronicle.bg |

Всички погледи бяха насочени към Мелания Тръмп, докато съпругът й се заклеваше във вярност към американските граждани, а тя ставаше първа дама.

За церемонията г-жа Тръмп беше избрала елегантна бледа синя рокля с жакет с голяма яка, изработен от същата материя и ръкавици. Тоалетът е дело на иконичния дизайнер Ралф Лорън.

Появилата се информация, че Лорън ще работи заедно с Карл Лагерфелд по тоалета на Мелания Тръмп не е вярна. Лагерфелд няма нищо общо с модното решение на първата дама. Или поне не под лейбъла на Chanel, което може да означава, че е германският дизайнер е работил през своя собствен лейбъл.

 
 

Най-неприятните жени в Холивуд

| от chronicle.bg |

Да бъдеш актриса в Холивуд не е лесно. Трябва да си секси, красива, талантлива и да даваш всичко от себе си, за да израснеш в една силно конкурентна среда.

Ако успееш в същото време да запазиш някаква човечност и да не изглеждаш супер надута, тогава ставаш истинска звезда. Ако не успееш, израстваш в кариерата си, но разочароваш онези, които имат късмета или нещастието да те познават.

В галерията долу сме събрали онези знаменитости, които по мнение на хората, които имат досег до тях, са изключително капризни, арогантни и се държат като принцеси. Иначе казано – кифли.

Вижте 10 известни, брилянтни в професията си жени, които са се провалили в отношението си към фенове и колеги.

 
 

Най-интересното от хип-хоп сцената на едно място

| от chronicle.bg |

Тази година започва много силно за хип-хоп сцената в България. След няколко ударни партита от началото на януари в края му идва моментът за кулминацията – Back To The Unity. Това е платформа, която събира в себе си есенцията на българската хип-хоп сцена.

За пореден път на една сцена ще се качат както утвърдени имена в жанра, така и обещаващи млади таланти. Това са Нокаут, X-Team, F.O., Stick Insect, Atila, 5 o’clock, Keranov & Jay, Feel, Secta, Splitkid, Homelesz, DIS, Logo5, So Called Crew, Sistah/187, DJ Akasha, Ума и Дума, F-act & vWhy, DJ Unkle Billy, МС Нема & Chibook, Mish Mash.

Това ще бъде осмото издание на Back To The Unity, като всяко следващо набира все повече скорост. Неслучайно си печели славата на едно от най-големите меропроприятия за хип-хоп в България. Традиционно това се превръща в мястото, където артистите се обединяват за качествена и неопетнена българска музика.

Back To The Unity ще се състои на 27 януари в Mixtape 5, а вратите отварят точно в 21.00 ч. Билети – на касите на Ticketlogic.