Нова страница за Washington Post

| от | |
С купуването на The Washington Post от Джеф Безос всички с интереси в областта на журналистиката и медиите си задават един фундаментален въпрос: Може ли той да спре западането на вестника, показвайки по този начин нов икономически модел за целия сектор?
49-годишния създател на Амазон може да даде на легендарния вестник шансът за бързо преминаване в дигиталната ера, но все още не е ясно има ли печеливша формула за боледуващия всекидневник.
Безос, който обяви покупката на вестника за 250 милиона долара през август и ще приключи сделката по придобиването в първите дни на октомври, засега не е споделил почти нищо за плановете си относно всекидневника със 136-годишна история, смятан за един от най-влиятелните в САЩ, особено след аферата  Уотъргейт и оставката на Никсън през 1974.
US-MEDIA-TAKEOVER-AMAZON-WASHINGTONPOST-FILES
В скорошно интервю за CNN Безос каза, че все още няма карта за бъдещето на вестника, нарече го важна институция и отбеляза, че е оптимист за бъдещето. „Това е лична инвестиция. Надявам се, че мога да помогна, давайки на екипа зелена светлина за провеждането на редица експерименти,  като донеса и предам в същото време част от философията, която сме използвали в Амазон.“
Някои смятат, че Безос, пионер в онлайн продажбите, може да съживи този традиционен бизнес, където в последните години се наблюдават само орязване на работни места, намаляващи приходи и реклама, пренасочваща се към iнтернет.
„Той може да си позволи да променя нещата бавно, търпеливо, постепенно, без да се притеснява за печалбата, а това ще доведе до по-добър резултат“, смята Алън Мутър, медиен консултант и бивш редактор на чикагски вестник. „Освен това може да погледне на проблемите по нов, неемоционален начин. Не е учил журналистика, не е продавал реклами. Много от хората прекарали години във вестникарския бизнес не могат да излязат от тесните рамки, които сами са си наложили.“ добавя той.
IMG_0004
Според Питър Коуплънд, медиен консултант и бивш редактор, едва ли ще има коренна промяна, поне засега. Въпреки спада продажбите на хартиеното издание все още отбелязват значителни приходи. „Освен това вестникът има добър имидж, а хората работещи там наистина ги е грижа за новините.“ 
Коуплънд смята още, че Washington Post е от един от малкото американски вестници със стабилно онлайн присъствие, познат на аудиторията извън домашния пазар и това му дава известна доза гъвкавост.

Дневният тираж на вестника е 447 700 броя, в сравнение с 800 000 преди 20 години. В последната финансова четвърт на годината вестникът загуби 49 милиона долара, най-вече от пенсионни облигации.

Дан Кенеди, професор по журналистика в Northeastern University казва, че е окуражен от факта, че Безос поема този риск, да навлезе в една нова за него индустрия, която съвсем не е в цветущо състояние.

„Аз съм пълен оптимист за това което Безос може да направи за да изведем целият бранш от блатото, създадено от платената журналистика.“ добавя Кенеди .

2012-08-04 brickfair washington post

Освен съдържание и приходи пред Безос има още едно препятствие, което не е срещал в Амазон: синдикатите.

Безос обеща да запази непокътнати заплатите за една година. Синдикатите засега заемат позиция на изчакване, давайки шанс да покаже идеите и концепцията си за вестника.

А ние ще следим с интерес дали Безос ще бъде за вестникарския бизнес това, което Стив Джобс беше за технологичния.

 
 

„Историята на прислужницата“: какво трябва да знаете за сериала

| от chronicle.bg |

Когато през 1985 година канадската писателка Маргарет Атууд издава книгата си „Историята на прислужницата“ (The Handmaid’s Tale), светът е много различен. Романът е написан върху пожълтели листа и напечатан на германска пишеща машина, наета от Атууд, докато живее в Западен Берлин.

По това време Стената все още разделя обществото на две, а въздухът е наситен с усещането за Големия брат. Навсякъде цари чувство на недоверие.

В тази атмосфера се раждат светът на Гилаед и прислужницата Офред. В годините след създаването на романа, награждаван с редица престижни награди за литература,  Атууд винаги е казвала, че всичко, което се случва в нейната награждавана книга, е изградено по образ и подобие на неща от света около нас – от прислужниците на Яков в Библията до увеличаващите се нива на безплодие по света.

Това обаче не е спирало мнозина да се чудят дали Атууд всъщност не е пророк, особено като се има предвид как сериалът „Историята на прислужницата“ с участието на Елизабет Мос в ролята на Офред, се ситуира в 2017 година.

Действието в епизодите, създадени по романа, се развива в Гилаед – дистопично общество в близко бъдеще, в което темата за безплодието е водеща, а правата на жените са изпратени в миналото. За да гарантират приръста на населението си, властите в тоталитарната общност пращат млади и плодовити момичета в сексуално робство, за да помагат на заможните семейства да създават поколение.

Още преди премиерата на първия епизод от сериала, поддръжниците на Тръмп обвиниха шоуто в явен упрек към правителството му. Жени, облечени в костюми на прислужници, протестираха в Тексас срещу закон за абортите, а по време на женския марш през март имаше постери с известен цитат от книгата – „nolite te bastardes carborundorum“ („не позволявай на копелетата да те съсипят“).

Изглежда така, сякаш книгата е мрачно предсказание, в което Hulu са разпознали днешна Америка и затова са купили правата за създаване на сериала. Историята обаче е по-различна. Телевизията се заема със сериала през април 2016 година, когато Доналд Тръмп е кандидат за президент с малки шансове, а предизборната кампания тепърва се разгръща. Снимките на първи сезон са приключени около деня, в който новият американски президент полага клетва.

Това превръща „Историята на прислужницата“ в един от най-непреднамерено релевантните сериали в последните години.

Създателят на шоуто Брус Милър посочва, че ако сериалът по книгата на Маргарет Атууд звучи като анти-Тръмп изпълнение, то тогава авторката би трябвало да има умения за пътуване във времето. По думите му Гилеад има своя собствена политическа структура и тя е установена много отдавна.

Самира Уайли, една от звездите на шоуто и известен ЛГБТ активист, прочела книгата едва след като й дали ролята на Мойра – най-добрата приятелка на Офред. „Не бях запозната с „Историята на прислужницата“ на Маргарет Атууд, преди да прочета сценария. Невежо си мислех: О, виж, те са написали тази история за това време…точно сега, това е невероятно. След това да разбера, че е писана преди повече от 30 години, за мен беше ненормално“.

За Елизабет Мос, която е и изпълнителен продуцент на сериала, той е станал още по-тежък след изборите през ноември, след които епизодите изглеждат малко по-близки до реалността.

Мос и Милър са категорични, че някои сюжетни линии могат да напомнят за САЩ днес, но всъщност сериалът се занимава с много по-универсален свят и разглежда оригиналните теми, заложени в книгата на Атууд.

Сериалът по книгата на Маргарет Атууд може да се гледа в България по HBO.  Вижте в галерията жените в основните роли. 

 
 

Google и Facebook станаха жертва на многомилионна измама

| от |

Google и Facebook потвърдиха, че са станали жертва на измама на стойност 100 милиона долара. През март стана ясно, че
литовец е съден заради „фишинг“ атака срещу две американски интернет компании, без да даде подробности за имената им.

Предполага се, че двете компании са изпратили на банковите сметки на измамника над 100 млн. долара.

На 27 април Fortune съобщи, че жертвите са Facebook и Google. Мъжът, обвинен за измамата, е на 48 години. Евалдас Римасаускас се е представял за азиатски производител и мамел компаниите в периода между 2013 и 2015 година, пращайки мейли на техни служители и агенти. Мейлите били създадени така, че да изглеждат като дошли от азиатската фирма и включвали фалшифицирани имена и фактури, които изглеждали като подписани от шефовете на измамените фирми.

След като компаниите установили измамата, информирали властите. И Google, и Facebook обаче отказват да кажат колко пари са дали на измамника.

 
 

Бившите мениджъри на Джони Деп го нарекоха „закоравял лъжец“

| от chronicle.bg, по БТА |

Бившите мениджъри на Джони Деп го нарекоха „закоравял лъжец“, след като даде интервю, в което каза, че са го разочаровали.

Актьорът заведе дело срещу „Мениджмънт груп“ през януари за повече от 25 милиона щатски долара, като я обвинява в измама и небрежност. Фирмата подаде насрещен иск, в който изтъкна, че Деп е харчил разточително за имоти, частни самолети, произведения на изкуството, въпреки предупрежденията им.

В интервю пред в. „Уолстрийт джърнъл“ Джони Деп задава въпроса защо фирмата не се е отказала от него като клиент, ако е харчел толкова неразумно. Това накара говорителят й Дейвид Шейн да заяви през Асошиейтед прес, че Деп е „закоравял лъжец, който отказва да поеме отговорност за възмутителното си поведение и принуждава други да лъжат вместо него“.

В съдебните документи фирмата посочи, че разточителният начин на живот на Джони Деп струва 2 милиона долара месечно. Той е платил 75 милиона за да купи и поддържа 14 къщи, сред които френски замък и верига бахамски острови.
Джони Деп отговори, че парите са негови и ще ги харчи както иска.

 
 

Принц Джофри предизвиква Фотошоп битка

| от chronicle.bg |

Какво получаваш при кръстоска между принц Джофри от „Игра на тронове“ и сладко, но леко разтревожено куче мопс? Получава епична Фотошоп битка! Епична!

Оригиналната снимка се появи в сайта Reddit и не отне много време преди да се появят колажи със страхливия син на Робърт Баратеон и Церсей Ланистър. В ролята, разбира се, е очарователният Джак Глийсън.

Трябва ви специфично чувство за хумор, за да се насладите на галерията. Въпреки това ето едни от най-забавните и сполучливи колажи.