Нова демокрация изпреварва СИРИЗА, Ципрас не изключва коалиция с ПАСОК

| от chronicle.bg |

Консерваторите от „Нова демокрация” вече имат лека преднина срещу крайнолявата СИРИЗА за изборите на 20 септември. Това сочи ново изследване на общественото мнение, цитирано от „Ройтерс”.

Това е второто социологическо проучване тази седмица, което дава преднина на „Нова демокрация” пред доскорошните управляващи от СИРИЗА.

Изследването сочи, че СИРИЗА би взела 23,4% от гласовете на вота, докато „Нова демокрация” – 24%. Повече от 11% от гласоподавателите не са решили за кого да гласуват.

Според телевизия „Мега“ консерваторите ще съберат над 25% от вота, а СИРИЗА изостава съвсем малко. Меймаракис изпреварва по популярност Ципрас. Трета политическа сила е крайнодясната партия „Златна зора“ с около 5%.

Бившият премиер на Гърция Алексис Ципрас не изключи възможността за коалиция със своите опоненти в ляво, ако неговата партия СИРИЗА не спечели мнозинство на предстоящите избори в страната този месец, предаде АФП.

В интервю за телевизионния канал „Контра“ той намекна, че СИРИЗА би могла да работи с ПАСОК, ако лидерът на партията Фофи Генимата „се разграничи от дясното“.

„Фофи Генимата прие позицията на дясното, а не тази на европейската социална демокрация. Ако това не се промени не може да има изгледи за сътрудничество“, каза Ципрас.

Популярността на ПАСОК се срина през последните години, а очакванията на социолозите са, че партията ще получи до 5% на изборите през септември. Въпреки това нейната лидерка Генимата се надява да увеличи шансовете ѝ, като за вота се обедини с по-малката лява партия „Димар“.

 
 

И Тя е със сини очи

| от Кристина Димитрова |

Тя и той са телата, които линеят за една изгубена любов.

Те са със сини очи и черни коси. Знаят, че когато настъпи последната нощ, ще последва раздялата. Той й разказва една и съща история отново и отново. В стаята времето е спряло и сякаш героите са попаднали във вакуума на живота.

Тази типична любовна история на френската писателка Маргьорит Дюрас ще оживее на сцената на театър „Възраждане“, за да ви разкаже историята на двама души, сключили договор за обичане за 23 нощи.

„Очи сини, коси черни“ е театралната адаптация на едноименния роман на Дюрас, която е направена от писателката Ирена Иванова, вече позната като момичето с няколко спечелени престижни награди за ролята си във филма „Безбог“.

Освен че самата тя е със сини очи, е силно повлияна от Дюрас през последните няколко години от живота си.

Франция се стича като Рейн в творчеството на Ирена, а да посегне към адаптацията на „Очи сини, коси черни“ е едно от най-смелите й предизвикателства през последните месеци. Една от концепциите, които самата Дюрас залага в пиесата, е отчуждението на героите не само помежду им, а и от самите себе си.

Тя и Той са затворени в стаята на миналото, но търсят една друга стая, в която любовта е възможна. В тази стая може да влезете и вие на 31-ви март и 3-ти април и да станете свидетели на раждането на една повече-от-любов.

Всичко започва във фоайето на хотел Рош във френска морска провинция.

Никой в историята няма име. Мъжът от историята се приближава до прозорците на фоайето и вижда Странник с черна коса и сини очи, чиито очи не може да забрави и изгубва завинаги. Появява се жената от историята и отвежда Странника. Мъжът обикаля плажа с надеждата го срещне отново. Среща същата жена в кафене на брега на морето, но не я разпознава като жената отвела странника. Предлага й да прекара следващите вечери с него срещу заплащане, защото много прилича на изгубения Странник. Тя приема. Следват двадесет и три безсънни нощи…

Адаптацията на Ирена Иванова запазва характерната за Дюрас символика, залегнала в романа, а това е морето, корабът и стаята – интимното място за срещи, където се ражда невъзможната-възможна любов.

Прочитът на романа, на Ирена Иванова е многопластов и може да бъде разбран на повече от едно ниво.

Той се гмурка в дълбокото, после изплува, за да си поеме въздух и пак се гмурка. Залата на театър „Възраждане“ ще бъде озвучена от дълбокия и запомнящ се глас на актьора Велизар Бинев, за който това е завръщане на сцената след дългогодишните му актьорски появи на големия екран в над 80 чужди продукции. Зрителите ще чуят и въздействащия текст на поета Владислав Христов – „Писма до Лазар“.

Именно тази негова творба отразява историята по поетичен и абстрактен начин, прорязвайки я по цялото й протежение до края. Постановката е в характерния експериментален стил на Ирена Иванова, а на сцената ще излязат актрисата Дария Митушева в ролята на Жената и Николай Марков в ролята на Мъжа. Под звуците на традиционна индонезийска музика актьорите ще разкажат историята, чрез своите телата. Ирена очевидно не изневерява на Дюрасовия любовник, който често е с Азиатски произход.

Спектакълът е проект на Театрално ателие „Експериментика“ и е реализиран с подкрепата на Френския културен институт, Посолството на Република Индонезия, Нов български университет и Voice Academy.

 
 

Delta airlines възобновява полетите си до Москва

| от chronicle.bg |

Американската авиокомпания Delta airlines отново ще лети от Ню Йорк до летище Шереметиево в Москва, предаде ТАСС, цитирайки летищните власти.

Delta ще възобнови полетите от 27 май с честота пет пъти седмично. Te ще се изпълняват от самолет Boeing-767-300-ER, посочват от московското летище.

Превозвачът спря да лети до Русия през ноември миналата година. Тогава представител на авиокомпанията поясни, че полетите до тази дестинация са сезонни и се прекратяват всяка зима, припомня БТА.

През 2015 година редица авиопревозвачи напуснаха руския пазар и досега не са възстановили в пълен обем услугите си. Преките полети от Москва закриха германските Air Berlin и Eurowings, както и нискотарифният британски превозвач Easyjet. Lufthansa, тайландската Thai Airways International и Finnair пък значително свиха маршрутната си мрежа, припомня ТАСС.

 
 

Opel OnStar с над 21 000 спешни обаждания

| от chronicle.bg |

Автомобилите на Opel със система OnStar на борда се движат по пътищата вече от около 18 месеца.

В момента всеки втори нов Opel в Европа е оборудван с тази новост. Системата за персонална комуникация и мобилни услуги предлага функции като автоматично повикване при катастрофа, автомобилна диагностика, помощ при откраднат автомобил и Wi-Fi точка за достъп, осигуряваща великолепна свързаност. През последните 18 месеца Opel OnStar вече регистрира над девет милиона осъществени контакти и взаимодействия, около половината от които чрез смартфони или с приложението myOpel.

Сега абонатите на системата Opel OnStar могат да очакват и допълнителни услуги като хотелски резервации1 или търсене на свободни места за паркиране2 с помощта на служител на OnStar.

Към края на годината, Opel планира да предлага услугите на системата OnStar в 33 държави в Европа и на 23 езика. Двама потребители на системата, които са изпитали предимствата на ангела-хранител OnStar и могат да споделят своите впечатления от първа ръка са Пола и Джон от Англия.

opel

Нещо, което започва като най-нормално пътуване за Пола и Джон изведнъж се превръща в кошмар. На връщане от екскурзия до Корнуол, Пола разбира, че всички главни пътища са затворени и тя не успява да открие алтернативен маршрут. В същото време Пола и Джон трябва да се върнат вкъщи бързо, тъй като Джон трябва да вземе лекарството си. Когато Джон получава епилептична криза, Пола натиска бутона за спешно повикване и служителят на OnStar Кевин Борбидж веднага уведомява службите за спешна помощ. “Никога не съм получавала толкова добро обслужване от някого на другия край на телефонната линия. Личното им отношение беше блестящо, просто фантастично,” споделя Пола.

От лятото на 2015 година, централата на Opel OnStar е получила над 21 000 спешни обаждания като направеното от Пола.

Но реакцията при спешни случаи е само една от многобройните новаторски функции, които правят шофирането по-безопасно и комфортно. Сега служителите на OnStar вече могат да помогнат и с намирането и резервацията на хотел или с откриването на най-подходящото място за паркиране на автомобила. И двете услуги, които бяха стартирани с премиерата на новия Opel Insignia, ще се предлагат и за всички останали модели на марката – от ADAM дo Zafira и ще разширят богатата гама от услуги на системата за персонална комуникация и мобилни услуги с високоскоростна точка за Wi-Fi достъп до интернет с 4G/LTE връзка3.

В допълнение към това OnStar ще предложи и още една нова услуга за ограничаване на стреса, свързан често с търсенето на подходящо място за паркиране.

Потребителите на OnStar имат възможност да се свържат със служител на системата, който да ги насочи към най-подходящото за тях място за паркиране, като точното му разположение ще бъде изпратено директно в навигационната система. Tази услуга се извършва чрез Parkopedia – един от основните доставчици на услуги за паркиране.

 
 

Посрещаме лятото с цялостен аутфит от магазин Fusion

| от Рада Копрева |

Сега имаш възможността да посрещнеш лятото с цялостен аутфит по свое желание, осигурен от магазин Fusion! В периода 22 март – 05 април 2017 година можеш да се запознаеш с най-новите тенденции от световноизвестни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Diesel, Converse и Superdry в магазин Fusion в Serdika Center, да развихриш въображението си и да спечелиш нови дрехи за страхотни летни моменти.

За кампанията говори Рада Копрева – млада Instagram звезда, която разбира от дрехи и не се страхува да пробва.

Ето и нейните впечатления от #Fusionable:

То е ясно, че съм от обичащите да пазаруват дрехи, но пък не ми се беше случвало истински да се развълнувам от шопинг кампания.

#Fusionable на магазин Fusion обаче истински ме вдъхнови. Не се случва често магазин, представител на световно известни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Converse и Superdry, да стартира подобна кампания, която дава шанс на всеки да изглежда страхотно, носейки цялостен аутфит по собствен избор. Ето в какво се състои тя – Fusion ще раздаде три ваучера на свои клиенти. Всеки един от тях носи стойност достатъчна за да може човек да се облече от глава до пети в магазина така, както му харесва.

Истината е, че досега не бях чувала или участвала в подобна кампания – поне не и такава като #Fusionable, която да предоставя наистина уникална възможност на всеки, който обича облеклото и му е важно да изглежда добре. Като мен…

фешън, кифла

Е, сега вече можете да разберете как тръпнех от желание да разгледам абсолютно всичко в магазина и припках бодро по етажите на мола. Когато влязох във Fusion, положих всички налични усилия да се представя „професионално“ като истински фешън маниак, но въпреки това момчето, което ме обслужваше, усети вълнението ми. И нямаше как да е другояче – пред себе си имах цял магазин с всичко, за което съм си мечтала. Дрехите и обувките съчетаваха не само страхотни, свежи цветове, а и бяха в крак с всички модни тенденции за идния сезон. Fusion предлага не само ежедневни дрехи и обувки, но и по-спортни, а и вече плажни артикули.

фешън, кифла

Влюбих се главно в дрехи с лека и проветрива материя, както и вечните дънки. И по навик плахо попитах за по-малки размерчета, защото като структура на тялото не съм особено значителна.

И представете си – имаше! Рокли, блузи, дори къси панталони! Естествено, хукнах към пробните, а там ме очакваше всичко, което щях да пробвам- две рокли (Superdy), два чифта къси панталони (Pepe Jeans и Superdy), две блузи (Pepe jeans и Superdry) и един абсолютно необходим, да не кажа наложителен, за всеки пролетен и летен сезон чифт бели маратонки на завинаги любимата Pepe Jeans.

фешън, кифла

Честно казано, имах леки съмнения, че нещо друго, освен роклите и обувките, ще ми стои така, че да се харесам веднага, но отново останах приятно изненадана. С всеки от четирите комплекта, които си бях избрала, се чувствах не само стилна, но и себе си – беше ми супер удобно! Дори си се представих да си ги нося в най-различни варианти чак до октомври. Точно това беше и причината да се забавя толкова дълго и в самия магазин – просто не ми се искаше да ги сваля от себе си. А това да си правя по сто снимки с всичко, което си бях избрала, се оказа дефиницията на истинското ми петъчно удоволствие.

Благодарение на кампанията #Fusionable, един от тези…всъщност дори всички комплекти дрехи (разбира се, и обувките!) могат да си останат мои и занапред. А да бъда част от магазин Fusion и преживяването там беше не само развлечение, но и възможност да се сдобия с чисто нова мини-колекция от дрехи! Определено си струва.

Правилата на играта са прости: избери най-готините дрехи от магазин Fusion, Serdika Center, снимай се с тях и качи снимката в Instagram или Facebook с хаштаг #Fusionable и хаштагове на марките, с които си облечен, и се тагни от магазина. На 07 април ще бъдат избрани 3-ма късметлии, които ще спечелят награда, с която да обновят изцяло гардероба си!