Нов удар срещу „Златна зора“

| от |

Облаците се сгъстяват над гръцката неонацистка партия „Златна зора“. Прокуратурата поиска имунитета и на останалите 9 депутати от партията. В случай, че тя бъде забранена, крайнодясната формация има резервен план „Б“, пише Дойче веле.

golden-dawn-greece

Гръцкото правосъдие иска имунитета на депутатите от неонацистката партия „Златна зора“. Очаква се парламентът да одобри внесеното предложение. Ако това се случи, тогава всичките 18 депутати от „Златна зора“ ще бъдат обвинени за участие в престъпна организация. Членовете на гръцкия парламент се ползват с имунитет срещу съдебно преследване, който може да бъде отменен само от парламента.

Досега са заведени дела срещу девет депутати от Златна зора, шест от които, вкл. лидерът на партията Никос Михалолиакос, са в затвора в очакване на процес. Прокурорите очакват решението на парламента, за да могат да повдигнат официални обвинения и срещу останалите 9 депутати.

Действията срещу крайнодясната неонацистка партия започнаха миналата година след убийството в Атина на музикант-антифашист от поддръжник на „Златна зора“. През октомври говорителят на формацията Илис Касидиарис и двама негови съпартийци бяха освободени под гаранция до началото на процеса, което коментаторите окачествиха като стъпка назад в борбата срещу десните екстремисти.

Сега правосъдието подготвя следващия си удар, смята журналистката Йоана Мандроу: „Още деветима депутати от тази партия също ще трябва да отговарят за участие в престъпна организация. Нещо повече – цялата фракция на партията е заподозряна в престъпна дейност“.

На изборите през юни 2012 г. „Златна зора“ спечели 7% от гласовете и влезе за пръв път в гръцкия парламент. Допитванията показват, че в момента партията е трета политическа сила в страната и храни основателни надежди, че след предстоящите европейски избори може да влезе и в Европейския парламент. Водещи политици на партията се опитват да трупат точки, за да спечелят избирателите на гръцките общински избори, които ще се проведат успоредно с европейските. Партийният говорител Касидиарис вече оповести кандидатурата си за кмет на Атина, а колегата му Кокос Кузилос се кандидатира за градски съветник в Пирея.

Поради текущите разследвания кандидатите на „Златна зора“ могат да бъдат изключени от всякакви избори, смята Йоана Мандроу.

„Законът не предвижда наистина изборна забрана за депутати, срещу които има съдебно обвинение, но гръцкият Върховен съд ще трябва в дадения момент да се произнесе кой може да бъде избиран и кой не. При настоящите разследвания е малко вероятно това решение да бъде положително за „Златна зора“, отбелязва журналистката

План „Б“

Дясноекстремистката партия вече има планове как на всяка цена да участва в еврепейските избори. В случай, че бъде забранена, нова групировка под името „Национална зора“ ще заеме мястото ѝ като политическа алтернатива за гръцките патриоти, обяви в края на януари говорителят Касидиарис пред 3000 привърженици на митинг в Атина. Той се позовава на тайни допитвания, според които „Златна зора“ щяла да стане първи политическа сила в Гърция. А гръцките партии и медиите постоянно потулвали тази истина, твърди говорителят.

 
 

Звезди от киното, изкушени от телевизията

| от chronicle.bg |

В последните години сериалите показаха, че малкият екран е достатъчно голям за всяка световна звезда, стига да се основават върху добър сценарий и качествена режисура. Затова и в последните години мнозина се насочиха към телевизията.

Когато видяхме в сериала „Истински детектив” Матю Макконъхи, това беше изненада – носителят на „Оскар” беше слязъл от нивото на големия екран, за да се снима в телевизията. Оказа се, че това е добър ход, който впоследствие мнозина негови колеги повториха.

В епохата, в която всеки може да гледа каквото си поиска дори на телефон, това да бъдеш близо до аудиторията е по-важно от всякога.

Предлагаме ви да видите в галерията ни големите актьори, носители на редица награди за ролите си в киното, осмелили се да дадат шанс на телевизията. Като бонус включваме и трима големи режисьори, изкушени от малкия екран.

 
 

HP ZBook 15u със значително подобрение на процесора

| от chronicle.bg |

 

HP обяви подобрение преносимата си работна станция HP ZBook 15u.

Тези, които сте имали досег до HP ZBook 15u, знаете, че със своя 15.6“ дисплей станцията е една добра комбинация от мобилност и стойност. С тегло от от 1.9кг. (4.18lbs)3 и 19.9 мм. дебелина, работната станция може да се похвали с висока производителност. Захранва се с новите седмо поколение Intel® Core™ i5 и i7 процесори4, с да 32 GB DDR4 памет5, професионална графична карта AMD FirePro™, 2TB2 дисково пространство, включително и по избор HP Z Turbo Drive G25, и FHD touch или UHD дисплей.

Батерията е с дълъг живот и се поддържа от HP Fast Charge, осигуряваща бързо презареждане до 50% от батерията само за 30 минути.

Мобилната работна станция ZBook 15u има обща системна надеждност, гарантирана от 120 000 часа тестване в HP’s Total Test Process и е проектирана да отговори на MIL-STD 810G стандартите. Потребителите могат да се възползват от Windows 10 Pro1 и богатите функции на ISV сертифицираната видео карта AMD FirePro™ 3D с 2GB видео памет, проектирана да работи с всички професионални приложения на преносимата работна станция ZBook 15u.

HP ZBook15u_Touch_G4_with_Hand_Solidworks

Тази мобилна работна станция е оборудвана с конфигурация, подсигуряваща висока сигурност и лесна управляемост, включително водещата в индустрията BIOS функция за защита – HP Sure Start Gen8, която следи състоянието на BIOS, възстановява платформата без намеса, връща BIOS до обичайното му състояние и предлага функционалност за централизирано управление.

Интегрираните Trusted Platform Module (TPM), Smart Card Reader и по избор Finger Print Reader5 осигуряват защита на данни, имейл и потребителски документи. HP ZBook 15u има множество портове включително USB 3.1 Gen 1 port, DisplayPort™ 1.2 и други.

Мобилната работна станция HP ZBook също така идва и с предварително инсталираната HP Remote Graphics Software за отдалечени работни групи, HP Performance Advisor за оптимална производителност и HP Velocity за по–надеждно и бързо сърфиране мрежата.

HP ZBook 15u е достъпно сега със стартова цена от €1,090 без ДДС.

 

 
 

Samsung Galaxy S8 за селфи маниаци

| от chronicle.bg |

Вероятно знаете, особено ако сте селфи маниаци, че Samsung A серия има подобрена предна камера, а сега слуховете твърдят, че Samsung планира да продължи да подобрява селфи камерата в някои свои модели.

Следващата голяма премиера, която предстои на компанията, е на флагмана Galaxy S8 и се говори, че предната камера ще има по-добър автофокус и модул за разпознаване на зениците.

Samsung ще аутсорсне дейността по подобряване на предната камера, възлагайки изработката й на външна компания, чието име все още не е известно.

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.