Ноле триумфира в Ню Йорк с десета титла от Шлема

| от chronicle.bg |

Новак Джокович показа характер като за цяла армия и изпълния мисията, за която пристигна в Ню Йорк – втора титла от US Open и общо десета от Големия шлем. Световният №1 не игра най-качествения си тенис, но спечели почти всяка една психологически битка срещу гения на Роджър Федерер и огромната част от феновете по трибуните на Arthur Ashe Stadium, които деряха гърла за швейцареца, и извървя пътя до крайното 6-4 5-7 6-4 6-4.

Тричасовото закъснение заради дъжд просто нямаше как да не се отрази в по-голяма степен на един от двамата финалисти и началните минути бързо ни подсказаха името на жертвата. Роджър Федерер откри двубоя с ас, но не можеше да намери първия си сервис и трябваше да спасява три брейкпойнта още в откриващото си подаване. Маестрото моментално активира плана за спешни ситуации с кик сервис на бекхенда на Джокович, след който беше спечелил 73% от точките в последните три мача между двамата. Сърбинът изглеждаше подготвен за този ход и въпреки това се провали при двата си сблъсъка с него, а Роджър удържа 7-минутно подаване.

Световният №1 обаче спечели сервиса си с гръмотевична скорост и продължаваше да намира впечатляваща дължина на ударите си в геймовете на швейцареца. Безмилостен уинър за 0-30 предизвика Федерер отново да прибегне към кик сервис, само че този път Ноле не сбърка и резултатът стана 0-40. Роджър набързо намали до 30-40, след което дойде време за зрелищна размяна от 25 удара, която подпечата пробива за сърбина. Това беше едва третият случай, в който Федерер губеше подаването си в целия турнир и той се нахвърли на съперника след паузата в търсене на равенството.

При 0-15 Джокович тръгна рязко към едно прекрасно воле на съперника и се подхлъзна неприятно, падайки върху лакътя си. За щастие, не последва тежка контузия, но точката беше загубена, а Маестрото продължи да натиска и след рикошет от мрежата веднага върна баланса в геймовете при 2-2. И ако дъждът, който близо три часа се лееше над Arthur Ashe Stadium, беше измил хубаво линиите на корта, то Федерер и Джокович направо ги полираха с повечето от ударите си. При 3-3 сърбинът отново стигна до брейкпойнт и размина съперника с брилянтна топка по правата, която кацна в ъгъла на полето.

Роджър имаше възможност за нов рибрейк, само че световният №1 взе няколко прекрасни тактически решения за сервиса си и удържа за 5-3. Швейцарецът прати в историята пореден брейкбол, за да намали на 4-5, но не взе нито точка в подаването на Ноле и предаде сета с 4-6. Петкратният шампион в Ню Йорк опита да започне по-търпеливо втория сет и стигна до цели 5 брейкбола в откриващото подаване на Джокович, който обаче беше непробиваема крепост в тези минути.

В следващия си гейм, световният №1 пласира още един пасинг шот в ъгъла на корта, последван от два брутални лоба, които Федерер безпомощно се опита да догони. Швейцарецът печелеше лесно собствените си подавания, но видимо започваше да се чуди, има ли начин да разруши баланса в сервиса на Новак. Роджър наниза 14 поредни точки на свой начален удар до 4-4, когато напрежението отново смълча трибуните, защото резултатът достигна 30-30. Федерер беше спечелил 28 поредни сета преди да загуби първия в днешния финал и прекрасно разбираше, че не може да си позволи провал и във втория, ако искаше да остане в битката.

Но Роджър има във витрината си 17 титли от Големия шлем именно, защото в такива моменти не се огъва и този път също удържа на напрежението, принуждавайки Джокович да сервира за оцеляване при 4-5. Последва жесток удар по самочувствието на швейцареца, защото Ноле оцеля в 14-минутен гейм след два сетпойнта. При единия от тях Федерер трябваше просто да дръпне спусъка от форхенд, а съперникът му дори се беше подготвил да се насочи към стола за почивка, но ударът на Маестрото излетя в аут.

При 6-5 швейцарецът си заработи нечуван лукс с два поредни сетпойнта и при втория взриви трибуните с бекхенд по късия диагонал, който проби дори най-коравата защита в мъжкия тенис, за да рестартира дуела след час и 43 минути.

Маестрото най-после вкара революционния си ретур в действие в третия сет и Джокович сбърка елементарен минаващ удар за 15-30. Швейцарецът шокиращо избра същата тактика и в следващата точка и беше невероятно близо до нови два брейкпойнта, но заби волето си в мрежата и нататък Джокович удържа за 1-1 гейма. Нататък Роджър преживя срив в концентрацията и макар да водеше с 40-15 подари шанс за пробив на Новак, а после сам го материализира с лека грешка от форхенд за 1-2.

В този момент Федерер изглеждаше като човек, който има нужда да види искрица надежда и тя проблесна след серия пропуски от ракетата на световния №1 и моментален рибрейк. Защитната обвивка на Джокович започна да се пропуква и при 3-4 той показа на Роджър пътя към брейкпойнт, въпреки че водеше с 40-0 на свой сервис. Атмосферата на Централния корт напомняше мач на Швейцария за купа „Дейвис“, но пък Федерер даде първи признаци на умора и сърбинът прати още един шанс за пробив в историята, за да направи 4-4. А Маестрото доста отдавна не беше атакувал мрежата…

В почти огледален гейм, петкатният шампион в Ню Йорк водеше с 40-15, само че предаде подаването си. Именно онзи бекхенд по късия диагонал, който му спечели втория сет, сега на практика прати третия на сметката на Джокович. Маестрото танцуваше по линиите в следващите мигове и си заслужи два шанса за изравняване, но световният №1 отново триумфира в битката на характери и затвори сета с ново 6-4. Федерер беше реализирал едва 3 от общо 17 възможности за пробив и изглеждаше, че ако Ноле подобри съвсем малко процентите си на сервис, швейцарецът ще е напълно безсилен да го спре.

Сърбинът изнесе поредния безмилостен рецитал от ретур в началото на четвъртия сет и проби веднага. Федерер получи неочакван шанс при 2-3, но съвсем очаквано на фона на последните 3 часа от двубоя, не намери начин да пробие защитата на Джокович. Ноле нанесе на пръв поглед решителен удар с още един пробив за 5-2 и след четири загубени финала от общо пет игра в Ню Йорк, сега се намираше на крачка от втори трофей.

Федерер обаче все още стъпваше като голям шампион по корта и съживи двубоя с два поредни гейма до 4-5. А световният №1 беше принуден отново да сервира за титлата и поредно изравнянаве на победите в директните мачове с швейцареца, който водеше с 21-20. Роджър хвърли всичко, на което е способен в следващия гейм и имаше нови три брейкпойнта, но за пореден път Ноле имаше отговор за всичко и съвсем заслужено вдигна победоносно ръце в края на този епичен финал.

 
 

Най-добрите корици на една легенда

| от chronicle.bg |

Тя не е просто модел, а същинска икона на тази професия. Тя е изпълзяла от провинциално градче до Лондон и е покорила най-грандиозните модни сцени в света. Тя е имала ниско самочувствие в училище.

Тя е известна и с дивия си начин на живот – алкохол, наркотици, партита. Тя получава 4 млн. долара за фотосесия с Calvin Klein. Тя влиза да се лекува от депресия в психиатрична клиника след раздялата си с Джони Деп. И все пак, продължава да обича лошите момчера, втурвайки се във връзка с Пийт Дохърти.

Тя е забъркана в един от най-шумните кокаинови скандали, които историята познава.

Тя е Кейт Мос и днес навършва 44 години.

Вижте в галерията най-добрите снимки от кариерата й.

 

 
 

Брит Марлинг: Странното дете на Холивуд

| от |

Брит Марлинг е сценарист, режисьор, актриса и продуцент. Тя е странна, ръбата и доста различна от хората, които обичайно обитават привилигированата прослойка на един от най-богатите и известните райони в топлия Ел Ей.

Тя е неконвенционално изглеждаща. Има големи очи, рошава руса коса и крив нос. Тя не е холивудска красавица и същевременно е толкова запомняема, че видите ли странното й лице и разпиляната й руса коса на екран, трудно ги забравяте.

Доскоро позната на отбрана част от публиката на така нареченото фестивално кино, от края на 2016-а Брит успя да се намести по удобен начин и на по-комерсиалния пазар, след излизането на сериала на Netflix – The OA.

Покрай моменталния успех на Stranger Things, The OA някак остана в периферията на добрата телевизия, каквато всъщност той е. Освен сценарист и продуцент Брит Марлинг играе и главната роля в този свръхестествен трилър за незрящо момиче, което се завръща след изчезване от 7 години, с възстановено зрение и странна история зад гърба си, достойна за ушите само на 5 аутсайдера (побойник, бъдещо юпи-наркоман, дебела учителка, трансексуален младеж и дребно отритнато момче).

The OA беше подновен за втори сезон почти веднага след излизането си и е едно от вълнуващите, нови, доста различни и свръхинтересни неща, които може да видите по телевизията през тази година.

Брит Марлинг от друга страна пише и продуцира сериала, като на режисьорското място стои нейният приятел и партньор в правенето на кино – Зал Батманглидж.

След като завършва икономика в Джорджтаун, Брит отказва оферта за работа в офис, за да стане артист. Заминава за Холивуд и в продължение на 6 години работи всякакви неща във филмовата индустрия. В крайна сметка се изкачва до категорията „актриса“, но ролите които най-често й се предлагат за „на пищящи блондинки във филми на ужасите“, както казва самата тя. Затова Брит решава, че ще си напише роля, в която иска да се види и би участвала без да остане незабележима или с размазан писък на лицето, като от картината на Мунк, докато някой я коли в кадър.

Така, през 2011-а, след два филма – политическа история и късометражна sci-fi психария, се появява най-известното заглавие във филмографията на Марлинг – „Втората земя“.

„Втората земя“ е великолепен, фестивален, апокалиптичен филм за живота и изборите, които правим. Историята проследява появата на огледална Земя, която идва до нашата планета, и на която живеят същите нас, но направили всички онези избори, които ние не сме. Можеш да отидеш до другата Земя и да видиш другото си аз, ако пожелаеш разбира се. Марлинг е сценарист на проекта, режисьорът Майк Кахил прави дебюта си с него зад камера и разбира се, Брит играе двете главни роли – на аз и другото ми аз.

Докато работи по „Втората земя“ Марлинг пише и отново участва в друг свой независим проект, този път под режисурата на Зал Батманглидж. Филмът е Sound of My Voice и заедно с „Втората земя“ прави дебют на фестивала Сънданс. Sound of My Voice остава някак на заден план, но за сметка на това „Втората земя“ е номиниран за три награди и печели Alfred P. Sloan Feature Film Prize на Сънданс за Майк Кахил.

Оттам нататък кариерата на Брит някак поема свой собствен път. Тя пише, продуцира и играе във всичките си филми. Може да сте я гледали в „Изтокът“, където си партнира с Александър Скарсгард и Елън Пейдж. Покрай тяхната така наречена „афера“, която се раздуха по време на снимките на филма, Брит остава някак настрана. Тя обаче играе една от главните роли и е сценарист и продуцент на проекта. Междувременно се появява във филма на Робърт Редфорд The Company You Keep с Шая Лебьоф, „Арбитраж“ с Ричард Гиър и Тим Рот и I Origins – вторият режисьорски проект на Майк Кахил.

Някъде там започва и работа й по сценария на The OA, докато паралелно снима британската драма Babylon, която е мини-сериал. Веднага след финала му The OA взима цялото й внимание и тя довършва внимателно осемте епизода на първи сезон.

Днес Брит Марлинг може да каже, че е една неконвенционална звезда в една иначе стандартна индустрия. Тя е различна в свят, който иначе предпочита еднаквости. А ние пък предпочитаме нея.

В галерията горе може да видите част от ролите й, а после спокойно си пуснете The OA. Няма да съжалявате и за двете.

 
 

Facebook тества инструмент за изобличаване на фалшиви новини

| от chronicle.bg |

След новината, че Германия има намерения да глобява Facebook за всяка фалшива новина, която се завърти в мрежата, от компанията явно са решили да се справят с проблема и в момента тестват филтър за фалшиви новини в Германия.

Политиците в Германия се опасяват, че разпространението на фалшиви новини може да се отрази на предстоящите наесен федерални избори.

Немците планират пътя, по който да вървят фалшивите новини така: когато системата за проверка на фактите на Facebook отчете една новина като фалшива, потребителите ще бъдат изпратени на Correctiv, неправителствена новинарска организация със седалище в Берлин. Ако даден елемент се счете за неверен, той ще бъде маркиран като „оспорван“, придружен от обосновка, а сайтът ще предупреждава потребителите, преди те да го споделят в социалната мрежа.

Освен това, т.нар. спорни елементи ще се показват по-малко в новинарския поток на социалната мрежа.

Източник: Financial Times

 
 

adidas представи новите PureBoost

| от chronicle.bg |

adidas Running представи новите обувки adidas PureBOOST. Те са вдъхновени от бегачи и са създадени за бегачи.

PureBOOST има по-висока пета и прогресивно изваяна средна част на подметката BOOST, с по-широка предна част за оптимална опора по време на бягане при завой – перфектна за тичане в градска среда. Външната част на подметката също е проектирана, за да отговори на специфичните изисквания за бягане в града, с гума разположена в средната част на подметката за допълнителна стабилност и защита. Проектираната като еластична мрежа, външна част на подметката, осигурява превъзходно сцепление като в същото време позволява на стъпалото да си взаимодейства хармонично със средната част на подметката изработена от пяната BOOST.

DSCF9442_LR

Новата текстилна горна част е изключително адаптивна и влиза в синхрон с походката на бегача. Новата конструкция на двойно обгръщащия стъпалото език, осигурява подкрепа, но също така позволява на крака да се движи в хармония с горната част на обувката.

За разработването на продукти за бягане, adidas използва нашия научно-изследователски екип, който използва системата за тестване на продукти ARAMIS – технология за проследяване на движението, която позволява детайлен анализ на движението на тялото. Всичко това ни вдъхнови да проектираме обувка за бягане в града, отличаваща се с елементи, адаптиращи се към различните предизвикателства.