Ноле триумфира в Ню Йорк с десета титла от Шлема

| от chronicle.bg |

Новак Джокович показа характер като за цяла армия и изпълния мисията, за която пристигна в Ню Йорк – втора титла от US Open и общо десета от Големия шлем. Световният №1 не игра най-качествения си тенис, но спечели почти всяка една психологически битка срещу гения на Роджър Федерер и огромната част от феновете по трибуните на Arthur Ashe Stadium, които деряха гърла за швейцареца, и извървя пътя до крайното 6-4 5-7 6-4 6-4.

Тричасовото закъснение заради дъжд просто нямаше как да не се отрази в по-голяма степен на един от двамата финалисти и началните минути бързо ни подсказаха името на жертвата. Роджър Федерер откри двубоя с ас, но не можеше да намери първия си сервис и трябваше да спасява три брейкпойнта още в откриващото си подаване. Маестрото моментално активира плана за спешни ситуации с кик сервис на бекхенда на Джокович, след който беше спечелил 73% от точките в последните три мача между двамата. Сърбинът изглеждаше подготвен за този ход и въпреки това се провали при двата си сблъсъка с него, а Роджър удържа 7-минутно подаване.

Световният №1 обаче спечели сервиса си с гръмотевична скорост и продължаваше да намира впечатляваща дължина на ударите си в геймовете на швейцареца. Безмилостен уинър за 0-30 предизвика Федерер отново да прибегне към кик сервис, само че този път Ноле не сбърка и резултатът стана 0-40. Роджър набързо намали до 30-40, след което дойде време за зрелищна размяна от 25 удара, която подпечата пробива за сърбина. Това беше едва третият случай, в който Федерер губеше подаването си в целия турнир и той се нахвърли на съперника след паузата в търсене на равенството.

При 0-15 Джокович тръгна рязко към едно прекрасно воле на съперника и се подхлъзна неприятно, падайки върху лакътя си. За щастие, не последва тежка контузия, но точката беше загубена, а Маестрото продължи да натиска и след рикошет от мрежата веднага върна баланса в геймовете при 2-2. И ако дъждът, който близо три часа се лееше над Arthur Ashe Stadium, беше измил хубаво линиите на корта, то Федерер и Джокович направо ги полираха с повечето от ударите си. При 3-3 сърбинът отново стигна до брейкпойнт и размина съперника с брилянтна топка по правата, която кацна в ъгъла на полето.

Роджър имаше възможност за нов рибрейк, само че световният №1 взе няколко прекрасни тактически решения за сервиса си и удържа за 5-3. Швейцарецът прати в историята пореден брейкбол, за да намали на 4-5, но не взе нито точка в подаването на Ноле и предаде сета с 4-6. Петкратният шампион в Ню Йорк опита да започне по-търпеливо втория сет и стигна до цели 5 брейкбола в откриващото подаване на Джокович, който обаче беше непробиваема крепост в тези минути.

В следващия си гейм, световният №1 пласира още един пасинг шот в ъгъла на корта, последван от два брутални лоба, които Федерер безпомощно се опита да догони. Швейцарецът печелеше лесно собствените си подавания, но видимо започваше да се чуди, има ли начин да разруши баланса в сервиса на Новак. Роджър наниза 14 поредни точки на свой начален удар до 4-4, когато напрежението отново смълча трибуните, защото резултатът достигна 30-30. Федерер беше спечелил 28 поредни сета преди да загуби първия в днешния финал и прекрасно разбираше, че не може да си позволи провал и във втория, ако искаше да остане в битката.

Но Роджър има във витрината си 17 титли от Големия шлем именно, защото в такива моменти не се огъва и този път също удържа на напрежението, принуждавайки Джокович да сервира за оцеляване при 4-5. Последва жесток удар по самочувствието на швейцареца, защото Ноле оцеля в 14-минутен гейм след два сетпойнта. При единия от тях Федерер трябваше просто да дръпне спусъка от форхенд, а съперникът му дори се беше подготвил да се насочи към стола за почивка, но ударът на Маестрото излетя в аут.

При 6-5 швейцарецът си заработи нечуван лукс с два поредни сетпойнта и при втория взриви трибуните с бекхенд по късия диагонал, който проби дори най-коравата защита в мъжкия тенис, за да рестартира дуела след час и 43 минути.

Маестрото най-после вкара революционния си ретур в действие в третия сет и Джокович сбърка елементарен минаващ удар за 15-30. Швейцарецът шокиращо избра същата тактика и в следващата точка и беше невероятно близо до нови два брейкпойнта, но заби волето си в мрежата и нататък Джокович удържа за 1-1 гейма. Нататък Роджър преживя срив в концентрацията и макар да водеше с 40-15 подари шанс за пробив на Новак, а после сам го материализира с лека грешка от форхенд за 1-2.

В този момент Федерер изглеждаше като човек, който има нужда да види искрица надежда и тя проблесна след серия пропуски от ракетата на световния №1 и моментален рибрейк. Защитната обвивка на Джокович започна да се пропуква и при 3-4 той показа на Роджър пътя към брейкпойнт, въпреки че водеше с 40-0 на свой сервис. Атмосферата на Централния корт напомняше мач на Швейцария за купа „Дейвис“, но пък Федерер даде първи признаци на умора и сърбинът прати още един шанс за пробив в историята, за да направи 4-4. А Маестрото доста отдавна не беше атакувал мрежата…

В почти огледален гейм, петкатният шампион в Ню Йорк водеше с 40-15, само че предаде подаването си. Именно онзи бекхенд по късия диагонал, който му спечели втория сет, сега на практика прати третия на сметката на Джокович. Маестрото танцуваше по линиите в следващите мигове и си заслужи два шанса за изравняване, но световният №1 отново триумфира в битката на характери и затвори сета с ново 6-4. Федерер беше реализирал едва 3 от общо 17 възможности за пробив и изглеждаше, че ако Ноле подобри съвсем малко процентите си на сервис, швейцарецът ще е напълно безсилен да го спре.

Сърбинът изнесе поредния безмилостен рецитал от ретур в началото на четвъртия сет и проби веднага. Федерер получи неочакван шанс при 2-3, но съвсем очаквано на фона на последните 3 часа от двубоя, не намери начин да пробие защитата на Джокович. Ноле нанесе на пръв поглед решителен удар с още един пробив за 5-2 и след четири загубени финала от общо пет игра в Ню Йорк, сега се намираше на крачка от втори трофей.

Федерер обаче все още стъпваше като голям шампион по корта и съживи двубоя с два поредни гейма до 4-5. А световният №1 беше принуден отново да сервира за титлата и поредно изравнянаве на победите в директните мачове с швейцареца, който водеше с 21-20. Роджър хвърли всичко, на което е способен в следващия гейм и имаше нови три брейкпойнта, но за пореден път Ноле имаше отговор за всичко и съвсем заслужено вдигна победоносно ръце в края на този епичен финал.

 
 

Всички говорят за: Двете „голи” рокли на Джей Ло

| от |

В последните няколко дни хората не спират да говорят за Дженифър Лопес. Разбрахте ли защо?

Латиноамериканската певица се появи на Billboard Latin Music Awards с две от т.нар. „голи” рокли и, разбира се, бе убийствено секси. Както само тя е способна.

По червения килим Джей Ло мина в изящна черна рокля на Жулиен Макдоналд, а за самата церемония певицата се преоблече в друга рокля на дизайнера, такава с метален цвят.

Можете ли да повярвате, че тази жена е на 47? Поне ние никога не бихме й ги дали…

Лопес получи две награди – тази на Telemundo и за най-социално ангажирана звезда. Певицата представи новия си сингъл от предстоящия, изцяло на испански, албум Mirate.

В галерията може да се убедите защо всички говорят за Джей Ло и нейните две „голи” рокли. Даже не знаем защо го слагаме в кавички…

 
 

Новата Zafira – санбернарът сред автомобилите

| от |

Опознаването на нова кола е като опознаването на човек. Първоначално съдиш по външния вид и си изграждаш мнение въз основа на него. След това влизаш вътре и хвърляш поглед на интериора: той може да кореспондира с екстериора или да е в разрез с него, но мнението ти все още не може да е меродавно, докато не се запознаеш и с поведението: пътно или човешко, то е онова, което те запознава с почти истинската същност на колата/човека срещу теб. След тестдрайва вече (който при хората може да се измери с повече прекарано време и по-дълбок разговор), мнението е почти завършено. Оттам нататък следват малките неща, на които в началото не си обърнал внимание, но с времето започваш да обикваш или ненавиждаш.

Ще опиша фейслифта на третото поколение на германския флагман по реда на опознаването.

Първият поглед беше приятно визуално изживяване: от предната до задната броня Zafira може да се гордее с красива външност.

кола, автомобил, opel zafira

Погледната отвън, обновената Zafira се отличава с по-динамичен дизайн на фаровете, които преливат в по-спортна радиаторна решетка. Така колата изглежда по-широка, а стилът на оформление следва зададения от Astra дизайнерски език, който едновременно се вписва в модерния автодизайн и се отличава от много други марки. Новите LED стоп светлини, които са свързани с хромирана лайсна и завършекът на петата врата със спойлер придават един леко издължен и съответно по-фин и стилен вид на Zafira.

Когато се качвам в колата, доброто впечатление се затвърждава. Zafira може да бъде синоним на просторен интериор – усещането е за пространство почти като в малка всекидневна.

Имате чувството, че може да сложите вътре саксия с фикус, 55-инчов телевизор и средно голям диван и да живеете като богати номади. Благодарение на страничните малки предни стъкла и наклона на предното стъкло, предната част около таблото създава респектиращо чувство за простор. Разстоянието между предните седалки също допринася за комфорта на водача и пътника.

кола, автомобил, opel zafira

Предните седалки са големи и много удобни – нещо, което твърдо се превръща в запазена марка на Opel. Между тях е новата технология на Opel, FlexRail, която позволява подлакътниците и поставките за чаши да се движат, технология, която намалява шансовете за заливане на колата и пътниците с кафе с минимум 80%. И трите реда седалки са снабдени със системата Flex7, като вторият ред е изграден от три отделни седалки, които могат да се движат напред-назад независимо една от друга. Много nice.

Тестваме Zafira навръх Цветница и посоката, която задаваме на навигацията, е Черепишкият манастир. Zafira мазно се плъзга по софийските улици, маневрирането по които със сигурност не е като с полско фиатче, но благодарение на прецизния парктроник и камерата за задно виждане, трябва доста да се потрудите, за да праснете в някоя кофа за боклук.

кола, автомобил, opel zafira

Най-добре обаче Zafira се чувства след табелката на София. Там тя се превръща в голям кораб, който спокойно и уверено се носи по магистралата, без да трепне пред никакви нервни шофьори, нагли бързаци и неподходящо задминаващи тирове. Съвсем очаквано, стигаме до Черепишкия манастир безпроблемно, а там е пълно с хора, венци от жълтурчета, шарени котки, изпуснати на земята върбови клонки и миризма на люляк.

IMG_6233

След като отдаваме на манастира заслуженото и оставаме малко на терасата, на която е пишел Иван Вазов, се връщаме към Zafira с умерена доза нетърпение.

кола, автомобил, opel zafira

Управлението на тази кола носи удоволствие, факт. Не го отбелязвам с рекламна цел – просто возията е забележително мека и плавна, а в комбинация с автоматичната скоростна кутия неизбежно ви карат да направите още едно кръгче и още едно кръгче под звуците на любима музика, възпроизведена от мобилния ви телефон чрез Bluetooth свързаната инфотейнмънт система.

Единственият негатив, който трябва да се отбележи тук, е че има риск в колата да възникнат спорове за музиката.

Защото Zafira не е кола, в която да се возите сами. Можете да вземете цялата рода, деца, братовчеди, баби – с допълнителните две седалки в багажника, които предлагат достатъчно място за средностатистически на ръст човек, можете да съберете до седем роднини или приятели, с които да споделите комфортно пътуване. Автомобилът може да гарантира физическия комфорт, а защо не и психическия? Ако роднините или приятелите, които возите са досадни или скандалджии, може да ги инсталирате на третия ред седалки. Интериорът на автомобила е толкова голям, че освен ако нямате болестно остър слух, няма да ги чувате оттам.

Една от иновациите, на които няма как да не се обърне внимание и която присъства в последните модели на Opel, е комуникационната системата OnStar.

Управлението на OnStar се намира на тавана на колата, в конзола, на която има бутони за съответните нужди на шофьора и пасажерите. Системата предлага услуги като онлайн сервиз асистент, 24-часа спешна помощ при необходимост, помощ при катастрофа, помощ при кражба, дистанционно управление на заключване, светлини, клаксон, както и диагностика на автомобила.

кола, автомобил, opel zafira

Съвестта не ни позволи да тестваме OnStar за помощ при ПТП, но се допитахме до служителите на Opel за намиране на адрес. Любезни гласове на български, иначе ситуирани в Англия, след няколко минути намериха адреса, който търсехме и ни изпратиха маршрутите, които можехме да видим на тъчскрийн екрана.

Дано никога на никого не се налага да ползва услугите на системата за катастрофи, но е облекчаващо човек да знае, че не е сам в автомобила си, дори когато е сам, и че на един бутон разстояние от него има жив човек, който може да му помогне в криза от всякакъв сорт.

Що се отнася до разхода на гориво, резултатите са задоволителни. При извънградско каране, със средна скорост около 140 – 150 км/ч, постигнахме 6.8л/ 100 км., което не е никак лошо за тези размери.

кола, автомобил, opel zafira

Наясно съм, че Zafira е семеен миниван, който не предполага офроуд изпълнения, но на един завой на Искърското дефиле не издържаме на любопитството и я качваме по един леко наклонен, неасфалтиран селски път в гората.

Голямото момиче ни закара и ни върна, без да се замисли. Дори не успяхме да изцедим някакъв адреналин, защото и тук, извън пътя, Zafira се държеше като на магистралата и като на „Солунска“ – спокойно и достойно – като санбернар, чиято житейска задача е да опази своите хора на всяка цена. И той го прави, минавайки през всякакви терени и ситуации с типичното за едрите кучета невъзмутимо спокойствие.

PS: Истински санбернар би се чувствал много добре в този автомобил. Големите кучета, както разбира се и малките, са добре дошли, накуп с одеялата, купичките с вода, играчките, децата, техните играчки, басейнчета или шейни (според сезона), детски колички, огромни дамски сакове с десет тоалета за двудневно пътуване и рибарски принадлежности на мъжете.

 
 

„Историята на прислужницата“: какво трябва да знаете за сериала

| от chronicle.bg |

Когато през 1985 година канадската писателка Маргарет Атууд издава книгата си „Историята на прислужницата“ (The Handmaid’s Tale), светът е много различен. Романът е написан върху пожълтели листа и напечатан на германска пишеща машина, наета от Атууд, докато живее в Западен Берлин.

По това време Стената все още разделя обществото на две, а въздухът е наситен с усещането за Големия брат. Навсякъде цари чувство на недоверие.

В тази атмосфера се раждат светът на Гилаед и прислужницата Офред. В годините след създаването на романа, награждаван с редица престижни награди за литература,  Атууд винаги е казвала, че всичко, което се случва в нейната награждавана книга, е изградено по образ и подобие на неща от света около нас – от прислужниците на Яков в Библията до увеличаващите се нива на безплодие по света.

Това обаче не е спирало мнозина да се чудят дали Атууд всъщност не е пророк, особено като се има предвид как сериалът „Историята на прислужницата“ с участието на Елизабет Мос в ролята на Офред, се ситуира в 2017 година.

Действието в епизодите, създадени по романа, се развива в Гилаед – дистопично общество в близко бъдеще, в което темата за безплодието е водеща, а правата на жените са изпратени в миналото. За да гарантират приръста на населението си, властите в тоталитарната общност пращат млади и плодовити момичета в сексуално робство, за да помагат на заможните семейства да създават поколение.

Още преди премиерата на първия епизод от сериала, поддръжниците на Тръмп обвиниха шоуто в явен упрек към правителството му. Жени, облечени в костюми на прислужници, протестираха в Тексас срещу закон за абортите, а по време на женския марш през март имаше постери с известен цитат от книгата – „nolite te bastardes carborundorum“ („не позволявай на копелетата да те съсипят“).

Изглежда така, сякаш книгата е мрачно предсказание, в което Hulu са разпознали днешна Америка и затова са купили правата за създаване на сериала. Историята обаче е по-различна. Телевизията се заема със сериала през април 2016 година, когато Доналд Тръмп е кандидат за президент с малки шансове, а предизборната кампания тепърва се разгръща. Снимките на първи сезон са приключени около деня, в който новият американски президент полага клетва.

Това превръща „Историята на прислужницата“ в един от най-непреднамерено релевантните сериали в последните години.

Създателят на шоуто Брус Милър посочва, че ако сериалът по книгата на Маргарет Атууд звучи като анти-Тръмп изпълнение, то тогава авторката би трябвало да има умения за пътуване във времето. По думите му Гилеад има своя собствена политическа структура и тя е установена много отдавна.

Самира Уайли, една от звездите на шоуто и известен ЛГБТ активист, прочела книгата едва след като й дали ролята на Мойра – най-добрата приятелка на Офред. „Не бях запозната с „Историята на прислужницата“ на Маргарет Атууд, преди да прочета сценария. Невежо си мислех: О, виж, те са написали тази история за това време…точно сега, това е невероятно. След това да разбера, че е писана преди повече от 30 години, за мен беше ненормално“.

За Елизабет Мос, която е и изпълнителен продуцент на сериала, той е станал още по-тежък след изборите през ноември, след които епизодите изглеждат малко по-близки до реалността.

Мос и Милър са категорични, че някои сюжетни линии могат да напомнят за САЩ днес, но всъщност сериалът се занимава с много по-универсален свят и разглежда оригиналните теми, заложени в книгата на Атууд.

Сериалът по книгата на Маргарет Атууд може да се гледа в България по HBO.  Вижте в галерията жените в основните роли. 

 
 

Целувки, еротика, кино

| от |

Стане ли дума за хубав секс седмото изкуство може гордо да се изправи и да се похвали, че разполага с арсенал от качествени сцени, които да ви възбудят повече от всеки филм за възрастни.

Сексът и киното се разбират толкова добре, че понякога по-консервативните зрители, дори биват скандализирани или о, боже, шокирани от тази афера. От страстни целувки до пълна голота на мъже, които показват пенисите си, зрителят е видял всичко и се е червил като домат от него.

А не трябва. Подобно на качественото кино и качественият секс е задължителен за добрата кондиция, доброто здраве и положителното мислене.

Днес ще обърнем повече внимание на еротиката. Онова чувство на възбуда, което те обзема, когато режисьорът си е свършил добре работата, но в кадър няма голи хора. От силно възбуждащи до крайно романтични, седмото изкуство предлага чудесни сцени на любов, еротика и разбирателство, които могат да ви накарат да се изчервите или поне да засилят нуждата ви да помачкате някого.

Разполагаме с шест красиви, секси и дори леко влажно скандални сцени, които обичаме. Модерното кино и еротиката се срещат някъде там. Приятно гледане.