Никой не отстъпва в Газа

| от |

Ново тридневно примирие е в сила в ивицата Газа. Израелското правителство обаче е против разхлабването на блокадата, опасявайки се, че това ще позволи на Хамас да си набави оръжия. Затова и залага на военното решение, предава Дойче веле.

„Всички опции остават на масата“, заяви през почивните дни министърът на комуникациите и вътрешната сигурност на Израел Гилад Ердан. А това означава, че сред тях е и продължаващата сухопътна офанзива в ивицата Газа. Израел няма да позволи да продължава ракетният обстрел, затова и военната операция не е приключила, увери той и отхвърли искането на Хамас за отваряне на ивицата Газа. „Сега не е подходящият момент за това“, заяви Ердан.

Израел държи на блокадата

„Ако палестинците приемат да се разоръжат, тогава можем да помислим за едно пристанище, или пък за отваряне на ивицата Газа“, повтори условието на израелското правителство министърът. Причината за израелската блокада трябва да се търси у Хамас, която е решена да унищожи израелската държава. Израел се опасява, че радикалната палестинска организация ще използва снемането на блокадата, за да вкара оръжие в ивицата Газа, което след това да използва срещу Израел.

„На този етап никакви политически мерки не са приоритетни за израелското правителство. Нуждаем се от военно решение за унищожаването на инфраструктурата на Хамас, което ще върне спокойствието на израелските граждани“, заяви Ердан. Според него светът разбира израелските тревоги, свързани със сигурността, и подкрепя израелските действия.

„Врата към външния свят“

Двете враждуващи страни остават на твърди позиции. Ислямистката палестинска организация Хамас не се отказва от искането си за прекратяване на израелската блокада на ивицата Газа. „Искаме да имаме врата към външния свят, което обяснява защо така настоятелно пледираме за морско пристанище или летище“, заяви говорител на организацията. Според него Газа се нуждаела от врата към външния свят, която да бъде под контрола на палестинците.

Израел наложи строг режим на достъпа до ивицата Газа още през 90-те години на миналия век. До преди 7 години палестински работници преминаваха свободно през граничния пункт Ерец, за да работят в Израел. Но откакто Хамас установи контрол над ивицата Газа, Израел наложи пълна блокада над тясната крайбрежна ивица земя. Днес се контролира всичко, което влиза или излиза от тази територия, въздушното пространство се охранява от дрони и други системи за сигурност, а край бреговете на Газа патрулират израелски военни кораби.

Симпатии за Хамас

Хората в Газа се чувстват като в затвор. „Искаме това, на което има право всеки един народ: свобода, независимост и достъп до света. Сега имаме усещането, че живеем в един огромен затвор“ казва един жител на ивицата Газа. Палестинският правозащитник и носител на алтернативната Нобелова награда Раджи Сурани нарича израелската блокада „престъпление, довело до най-голямата хуманитарна катастрофа на 21 век“. По думите му 91 процента от населението на ивицата Газа живее под границата на бедността, а 85 на сто от хората разчитат изцяло на даренията от храни. „Превърнаха ни в нация от просяци, откъснати от света. Какъв срам“, казва Сурани. Според него израелците си правят каквото пожелаят и когато си пожелаят и знаят, че никой няма да им потърси отговорност.

Умората от войната и желанието, тя да бъде прекратена, не са променили отношението на палестинците към Хамас. Повечето от тях продължават да се отнасят със симпатии към радикалната организация. „Децата ни умряха, жените ни умряха, къщите ни бяха разрушени – нямаме повече нищо, което да оплакваме. Затова ще подкрепяме съпротивата до последния си дъх“, уверява местен жител на ивицата Газа.

 
 

Анимираната симфония на живота

| от chronicle.bg |

Кратката форма в киното е обект на внимание от хиляди режисьори и аниматори по света.

Днес пък е петък – ден като никой друг. Затова ще ви покажем „Symphony no. 42″ – една късометражка, която ни представя 47 нерационални сцени за връзката между човек и природа.

 

Symphony no. 42 from Reka Bucsi on Vimeo.

 
 

Четири сериала: гледахме ги вместо вас, ето какво мислим

| от chronicle.bg |

Все повече наградите „Еми“ изглеждат по-интересни от „Оскар“-ите заради множеството добри сериали, които се появяват на малкия екран с качествена режисура, добър сценарий и блестящ актьорски състав.

Затова и мнозина застават все по-често пред екрана, за да следят новите продукции на Netflix, FOX и HBO. Пролетта приближава с няколко нови сериала, за които много се говори – предимно в САЩ и във форумите.

Ние вече се запознахме отблизо с четири от тях и ето какво мислим за тях.

 
 

Всички обичат Дакота

| от chronicle.bg |

Хана Дакота Фанинг е едно от златните деца на Холивуд, на чието израстване е станал свидетел целият кино свят.

Дакота, която навършва 23 днес, е родена в семейството на Стивън Фанинг – бивш бейзболист и Джой Фанинг, професионална тенинстка. Майка й искала да я кръстят Хана, а баща й държал на Дакота. Така на бял свят се появява Хана Дакота, наричана от приятелите си и известна в киното като Дакота.

Фанинг става актриса на петгодишна възраст, когато се появява в телевизионна реклама на лотарията в щата Джорджия, заедно със знаменития музикант Рей Чарлс. След това е избрана за реклама на прах за пране.

Следва участие в касови фирми като „Мъж под прицел“ с Дензъл Уошингтън, „Криеница“ с Робърт де Ниро, „Война на световете“ с Том Круз, тийн вамп сагата „Здрач“ др.

Фанинг е една от най-богатите тийнейджърки и една от най-добре облечените звезди на червения килим.

Черпим ви с ултра доза сладост и красота в галерията, показваща различни моменти от кариерата й.

 
 

Началото на „La La Land“ през iPhone-a на Деймиън Шазел

| от chronicle.bg |

„La La Land“ обира награди като стой и гледай, а в събота предстоят и Оскарите.

Филмът, естествено, получи и известно количество критики. Лайтмотивът в тях е, че Райън Гослинг и Ема Стоун не танцуват и пеят като истински актьори в мюзикъл. Разбира се, възможно е играта на Гослинг и Стоун нарочно да е такава. Със сигурност обаче режисьорът Деймиън Шазел не е подценил мюзикъл мотивите във филма си.

Появи се видео от репетициите на началната сцена на филма, което Шазел заснема със своя iPhone. То показва усърдната репетиционна работа по парчето на магистралата в Лос Анджелис. На пресъздадена снимачна площадка актьорите изиграват сцената, а ние можем я да видим редом с оригинала.