Несправедливостта ще взриви Европа

| от |

България е не просто бедна страна. България е една от трите страни в ЕС, където цари най-голяма несправедливост. До този и до други тревожни изводи стига едно изследване на голямата германска фондация „Бертелсман“, цитирано от Дойче веле.

Евросъюзът се разпада на богат Север и беден Юг, предупреди Еврокомисията още миналата година. Въпреки кризата държавите от Северна Европа запазват стабилните си икономики, докато в Южна Европа доминират безработицата и безперспективността. Но този континентален разлом се наблюдава не само в икономиката. Както показва едно изследване на голямата германска фондация „Бертелсман”, публикувано на 15 септември, в двете географски части на континента и справедливостта е „разпределена” много неравномерно. Обширното проучване взима под лупа 35 критерия на социалната справедливост, обединени в шест големи групи: бедност, образование, пазар на труда, здравеопазване, междупоколенческа справедливост и дискриминация на определени групи от населението. Резултатите показват, че Европа върви към социално разцепление по оста север-юг.

Според „Индекса на справедливост”, който измерват експертите от „Бертелсман”, най-справедливите общества са изградени в Швеция, Финландия, Дания и Нидерландия, докато най-голяма несправедливост цари в България, Румъния и Гърция. След кризата и тежките реформи, на които беше подложена, тъкмо Гърция се оказва най-несправедливата страна в ЕС. Според авторите на изследването, тази европейска тенденция е като експлозив, който рискува да взриви хомогенността на обществата в Европа: „Ако социалното разединение продължи, ако несправедливостта се увеличава и занапред, под въпрос ще се окаже самото бъдеще на европейския интеграционен проект,” четем в изследването. Специално по въпроса за бедността експертите стигат до много тревожни изводи:

„Ако измерваме процента на онези хора, които страдат от тежки материални лишения, ще установим, че в Скандинавските страни това предизвикателство почти не съществува, докато в България и Румъния между 40 и 50 процента от хората са засегнати от така наречената „материална депривация“ (мярка за лишаване от блага – б.ред.). Това в особено голяма степен се отнася до децата и младежите.“ На това място следва едно предпазливо формулирано заключение, което в пряк текст гласи: хората, засегнати от бедност в тези две страни, са лишени от най-елементарните предпоставки и възможности, за да могат да участват в обществения живот и да водят едно що-годе поносимо съществувание.

Икономическата сила не е гарант за справедливостта на обществото

Според изследването на „Бертелсман”, икономическата сила е важна, но не и единствена предпоставка и гарант за повече социална справедливост. Ето защо авторите на изследването апелират занапред европейската политика да си постави като основна задача борбата срещу несправедливостта. Председателят на Европарламента Мартин Шулц реагира с тревога на резултатите от изследването: „Нямаме право бездейно да гледаме как в Европа се отваря ножицата на несправедливостта,” каза той и повтори, че Евросъюзът трябва да вземе спешни мерки срещу младежката безработица, която разяжда отвътре обществата на континента.

Разяжда ги обаче и дискриминацията на определени групи, твърдят авторите на изследването: „Всички държави от ЕС са изправени пред предизвикателството да предоставят равни шансове на хората с миграционен произход. В някои страни от Евросъюза обаче проличават и тенденции на масивна дискриминация срещу определени малцинства. Това се отнася най-вече до ромите, които в Унгария, Румъния, България и Словакия са принудени да преглъщат някои сериозни ограничения и дискриминационни практики. Тази етническа група изобщо няма равни шансове за реализация.”

Проучването на фондацията „Бертелсман” за справедливостта (и несправедливостта) в Европа е много тревожен сигнал, на който политиците са длъжни да обърнат внимание. В противен случай Евросъюзът наистина може да се разпадне точно по този разлом.

 
 

Няма да повярвате на колко години са!

| от chronicle.bg |

Холивуд винаги е 21 години! Или поне така изглежда – след операции, грим, тренировки и алхимия. Ето няколко звезди с постоянен брой свещи върху тортата.

Но на колко години са всъщност едни от най-големите актриси в света? Не е прилично да се питата такива неща, разбира се. Те обаче вкарват достатъчно усилия, за да не се притесняват, когато ги питат така.

И така – едни от най-младоликите на екрана. Или поне част от тях . Галерията ни съдържа само жени, които ще ви очароват и изненадат. Често това, което ни подмладява най-много, е щастието!

 
 

#Fusionable: Посрещаме лятото с цялостен аутфит от магазин Fusion

| от Рада Копрева |

Сега имате възможността да посрещнете лятото с цялостен аутфит по ваше желание, осигурен от магазин Fusion! В периода 22 март – 05 април 2017 година можете да се запознаете с най-новите тенденции от световноизвестни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Diesel, Converse и Superdry в магазин Fusion в Serdika Center, да развихрите въображението си и да спечелите нови дрехи за страхотни летни моменти.

За кампанията говори Рада Копрева – млада Instagram звезда, която разбира от дрехи и не се страхува да пробва.
Ето и нейните впечатления от #Fusionable:
Да, признавам се за виновна. Обичам да пазарувам дрехи. Аз съм от онези, които наричат шопинга „терапия“ и които изпитват неподправено удоволствие от купуването на нови дрехи.
И все пак, до момента не ми се беше случвало истински да се развълнувам от шопинг кампания.

#Fusionable на магазин Fusion обаче се оказа истинско предизвикателство за спокойния сърдечен ритъм. Не се случва често магазин, който е представител на световно известни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Converse и Superdry, да стартира кампания, която дава шанс на всеки да изглежда страхотно, носейки цялостен аутфит по собствен избор.

Fusion ще раздаде три ваучера на свои клиенти. Всеки един от тях носи стойност, която е достатъчна за да може човек да се облече от глава до пети в магазина така, както му харесва.

#Fusionable обича да облича и се фокусира върху хора, за които облеклото има значение. Като мен…
фешън, кифла

Когато дадете на една жена възможността да се облече както пожелае, може да сте сигурни, че тя ще лети по ескалаторите на мола с 200 конски сили. Когато влязох във Fusion, положих всички налични усилия да се представя „професионално“ и да се държа на ниво, като истински фешън маниак, който е виждал всичко и не се впечатлява от нищо, но уви… Нямаше как да скрия, че всъщност треперя от вълнение като пред първа среща с някого, когото ужасно харесваш – много превъзбуда, малко срам…Помните как е.

Само дето пред мен не стоеше също толкова притеснен младеж, а парче приказка, някак претворена в реалността: магазин с всичко, за което съм си мечтала. Дрехите и обувките съчетаваха не само страхотни, свежи цветове, а и бяха в крак с всички модни тенденции за идния сезон. Fusion предлага не само ежедневни дрехи и обувки, но и по-спортни, а по стелажите вече стоят плажни артикули, които ни надъхват за летния сезон.

 

фешън, кифла

Влюбих се в дрехите с лека и проветрива материя, с които обичам да глезя тялото си, както и във вечните дънки. По навик плахо попитах за по-малки размери, защото структурата на тялото ми не е особено епична и понякога се случва да хлътна по някоя дреха, след което продавачът да ме отпрати към детския щанд.

Не и тук. От моя размер имаше както рокли, така и блузи и къси панталони! Хукнах към пробните, все едно ме гонеше големия лош вълк, а там вече ме очакваше всичко, което щях да пробвам- две рокли (Superdy), два чифта къси панталони (Pepe Jeans и Superdy), две блузи (Pepe jeans и Superdry) и един абсолютно наложителен за всеки пролетен и летен сезон чифт бели маратонки на завинаги любимата Pepe Jeans.

 

фешън, кифла

Имах леки съмнения, че нещо друго, освен роклите и обувките, ще ми лепне така, че да се харесам веднага, но voila! Отново останах приятно изненадана. С всеки от четирите комплекта, които си бях избрала, се чувствах стилна, обгърната в комфорт и носеща собствената си индивидуалност. Можех да нося дрехите от тази пробна в най-различни варианти чак до октомври. Мотах се в магазина сигурно часове. Не исках да свалям дрехите от себе си. Нали познавате онези моменти, в които сякаш някакъв невидим пъзел се нарежда и всичко е точно такова, каквото трябва да бъде, а вие не смеете да мръднете, за да не го развалите?

Такъв беше престоят ми в магазина. Правенето по сто снимки с всичко, което си бях избрала пък се оказа квинтесенцията на истинското ми петъчно удоволствие.

Благодарение на кампанията #Fusionable, един от тези…всъщност дори всички комплекти дрехи (разбира се, и обувките!) могат да си останат мои. Затова ако имате нужда от развлечение и от обогатяване на гардероба…

Правилата на играта са прости: избери най-готините дрехи от магазин Fusion, Serdika Center, снимай се с тях и качи снимката в Instagram или Facebook с хаштаг #Fusionable и хаштагове на марките, с които си облечен, и се тагни от магазина. На 07 април ще бъдат избрани 3-ма късметлии, които ще спечелят награда, с която да обновят изцяло гардероба си!

 

 
 

Норвегия строи единствения в света корабен тунел

| от chronicle.bg |

През последните години десетки моряци са изгубили живота си във водите, където се срещат Норвежко и Северно море.

Заради това крайбрежната агенция на Норвегия е решила да изкопае „корабен тунел“ – за да  създаде едно по-сигурно преминаване на търговските плавателни съдове.

По план съоръжението ще струва 272 милиона щатски долара.

Тунелът ще бъде с височина от 46 метра, 36 метра широк и дълъг една миля (1,6км). Норвежкият парламент е отделил един милиард норвежки крона за проекта „Национален план за транспорта за 2014-2023″. Очаква се строителство да започне през 2018г.

Корабите ще осъществяват достъп до тунела от север в Селе, с южен достъп чрез Молдфйорд. Това е най-тясното място на полуостров Стад. Настоящото предложение за тунела включва и мост в близост до южния достъп, така че пешеходците да могат да виждат корабите, които преминават.

Източник: The Verge

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката.