Немски медии : Все повече българи…

| от |

Все повече българи и румънци получават социални помощи в Германия. Все повече обаче са и онези българи във Федералната република, които работят и си плащат осигуровките. Няколко германски медии се спират на темата. Обзор на Дойче веле.

ger2

Според една актуална публикация на федералната Агенция по заетостта, цитирана от „Фокус онлайн“, броят на българите и румънците, получаващи помощи за безработни в Германия, е достигнал рекордно ниво. От октомври 2012-та до същия месец на 2013-та броят на тези хора се е увеличил с 50%, достигайки 42 000. Изданието публикува и данни за трудово заетите лица от двете страни: докато при румънците се забелязва сериозен спад (през ноември 2013-та работещите в Германия румънци са били с почти 20 000 по-малко, отколкото през юли същата година), то при българите се отчита известно увеличение. В публикацията обаче се уточнява, че в повечето случаи не става дума за работа на пълен работен ден, а за почасовата т.нар. „мини работа“, от която се печели максимум 450 евро месечно.

„Дер Тагесшпигел“ посочва, че благоприятната конюнктура в Германия привлича все повече мигранти от цяла Европа. „Мнозина наистина успяват да си намерят работа, но и тези, които разчитат единствено на помощите за безработни, не са малко“, изтъква изданието. Според информацията в публикацията, през ноември 2013 година общият брой на заетите българи и румънци в Германия е нараснал с 29 000 или 24 процента спрямо същия месец на 2012.

„Фолксщиме“ се спира на ситуацията с мигрантите в провинция Саксония-Анхалт. Изданието посочва, че след отварянето на германския трудов пазар не се е стигнало до щурм на българи и румънци към социалните каси в провинцията. Там тенденцията е друга, и то вече от години насам: от двете балкански държави пристигат предимно висшисти, най-вече лекари. Изданието цитира Сузи Мьобек, пълномощничка по интеграцията в Саксония-Анхалт, която казва, че няма никакъв повод за паника, тъй като безработицата при българите и румънците в тази провинция е по-ниска от средната. Това се потвърждава и от Кай Сениус, шеф на регионалната дирекция на Агенцията по заетостта в Саксония-Анхалт. „Чужденците не ни отнемат нищо. Имаме нужда от тях в името на бъдещето на нашата икономика“, казва той.

Порталът „Дер Вестен“ разказва за дейността на т.нар. консултанти по интеграцията, които помагат на новопристигналите българи и румънци в Гелзенкирхен да се ориентират в обстановката. Ръководителят на проекта Адмир Булич обяснява, че се започва с най-елементарни неща: например с информацията, че на пощенската кутия трябва да има табелка с името, за да може да се получава пощата, както и с упътването за регистрацията в общината, която след това ще позволи и децата да бъдат записани на училище. От т.нар консултанти по интеграцията новодошлите научават и основни правила – например как да изхвърлят боклука разделно или как да паркират автомобила си правилно.

 
 

Киа Моторс ще строи нов завод в Индия

| от chronicle.bg |

КИА Моторс подписа Меморандум за разбирателство с правителството на Андхра Прадеш, Индия за строителството на нова производствена база в Anantapur.

Споразумението бе подписано на официална церемония в град Виджаявада, част от Андхра Прадеш, югоизточна Индия. Инвестицията за първия завод на КИА в Индия, който се очаква да бъде въведен в експлоатация в края на 2017г., възлиза на 1.1 милиард щатски долара.

Стартът на производство е планиран за втората половина на 2019г., като капацитетът на базата ще бъде 300 000 автомобила годишно.

КИА планира производството на стратегически компактен седан и компактен SUV, специално насочени към индийските потребители. Заводът, разположен на площ от 2.16м2/536 акра, включва 4 основни цеха – щамповане, заваряване, боядисване и сглобяване.

Модерният завод ще предостави възможност на компанията да стартира продажбите си и в Индия, което ще спомогне за устойчивия ръст в продажбите, както на местно, така и на международно ниво. Индия е най-бързо развиващия се пазар на нови автомобили в света и 5-ти по големина в международен мащаб.

През изминалата 2016г. в страната са реализирани над 3.3 милиона автомобила. Експертите прогнозират, че до 2020г. Индия ще се превърне в третия най-голям пазар на автомобили в света.

 
 

Бързите коли на 21-ви век

| от chronicle.bg |

Днес рожден ден има Феручо Ламборгини! Той, разбира се, е създателят на колите Ламборгини и днес щеше да стане на 101.

Живеем в ерата на скоростта. Колие са естествен бенефициент от развитието на компютърните технологии. Преди компютрите контролираха колко по-малко неудобна да е седалката на пасажера и правеха шибидаха да се чупи по-лесно. Сега контролират диференциали, скоростни кутии, двигатели, всичко. При това с надхирургическа прецизност и бързина. В следствие на това колите станаха безобразно бързи.

По тези два повода в днешната ни галерия сме събрали най-бързите коли на 21 век. За сега. Насладете им се и съжалявайте, че си купихте закуска сутринта вместо да си заделите парите.

 
 

Tesla с първа зарядна станция у нас

| от chronicle.bg |

Иновативната компания Tesla планира отварянето на първата си зарядна станция в България. Тя ще бъде разположена в Пловдив, става ясно от карта, публикувана на сайта на компанията. Към момента няма информация за датата, към която ще бъде изградена станцията.

Станциите в България е част от коридора, който Tesla изгражда за връзка между Западна Европа с Турция. Supercharger коридорът започва от Загреб и ще минава през България към Одрин.

На 24 април от компанията обявиха, че превръщат зареждането на автомобилите в дори по-голям приоритет, защото вярват, че е важно за тях и за мисията им зареждането да бъде удобно. По тази причина през 2017 година Tesla увеличава двойно мрежата си от зарядни станции, така че шофьорите да не трябва да чакат дълго за зареждане.

Според идеята използването на Sueprcharcher гарантира, че за 30-минутно зареждане ще имате достатъчно заряд, за да стигнете до дестинацията си или до следващата станция. Всички нови модели на Tesla – Model S и Model X, идват със стандартна Sueprcharcher технология. Благодарение на това зареждане, автомобилът може само за 30 минути да получи заряд до 120 kW, което се равнява на над 270 км разстояние.

Все пак най-удобният начин за зарежане е у дома – включвате колата си да се зарежда вечерта и до сутринта ще сте готови за пътуване.

 
 

Да свалиш близо 20 килограма заради рокля

| от chronicle.bg |

Свалянето на килограми винаги е предизвикателство. Работата с кратки срокове често означава йо-йо ефект и връщане на загубеното тегло. Има обаче и друг вариант – да се получи наистина.

Блеър Хелуик е поканена за шаферка на сватбата на своя приятелка. Събитието е през ноември 2016 година, а роклите за шаферките вече са поръчани още през май. Блеър си взима размер 10 и размер 12, но остава недоволна от начина, по който й стоят. Осъзнава обаче, че до ноември има шест месеца, в които може да направи промяна в живота си. Решава, че това е достатъчно време, което да посвети на свалянето на килограми. Така започва приключението.

Блеър работи в телевизията и чува за треньорката Кайра Стокс покрай работата си. Прави проучване на цените и преценява, че може да си позволи да се пробва. Започва да ходи при нея на тренировка всеки четвъртък сутрин в продължение на месец, преди да събере смелост да пробва по-интензивни тренировки. Първоначално й е ужасно трудно – с темпото на тренировката, скачането на въже се възприема за почивка. Но постепенно Блеър свиква в ритъма и задобрява – всяка тренировка е насочена към различна мускулна група, всеки път е изтощително, но получава уверенията на Кайра, че колкото повече тренира, толкова по-добре ще се справя.

С тренировките тя трупа увереност и започва да тренира по-често. Агресивният й подход към тренировките води до това, че започва да тренира 5-6 пъти седмично.

блеър халуик

В началото не променя особено хранителните си навици, само въвежда дребни промени,з а да се храни по-разумно. Започва деня си с протеинов шейк или овесени ядки. Обядът й е салата и чисти протеини. Опитва се да вкара повече протеини в първите си две хранения за деня, за да има повече енергия. Вечер често хапва зеленчуци и сьомга. Опитва се да избягва въглехидратите вечер, защото я карат да се чувства подута на следващия ден.
Сред важните решения, които взима, е да не съхранява сладки храни и джънк в дома си. Тя осъзнава, че ако няма вредна храна наблизо, няма желание да я консумира.

В един момент от диетата, когато вече е свалила доста килограми, кантарът забива на 64 килограма и тя не може да разбере защо не може да продължи да отслабва. Тогава си дава сметка, че в този период често й се налага да работи през уикендите от офиса, където компанията осигурява кетъринг – когато срещу теб стои десертът и те „гледа“, не можеш да кажеш „не“. Разчитайки на подкрепа от семейството, колегите си и приятелите, успява да направи необходимите промени, за да следва режима си.

Днес, когато вече е постигнала идеалните килограми, не иска да отслабва, а да задържи теглото си. Затова понякога си позволява да хапне хляб или пица, но в умерени количества.

А наградата за усилията е ясна – в рамките на шест месеца е отслабнала толкова, че от размер 10 да стане размер 4 и 17 килограма по-малко. Предстои й да бяга на маратон и е готова за всякакви предизвикателства. В крайна сметка шаферската рокля се оказва само повод да постигне много по-голяма промяна в живота си.

блеър халуик