Националният съвет по туризъм е одобрил рекламна стратегия за туризма

| от |

Националният съвет по туризъм е одобрил рекламна стратегия за туризма, предаде БНР. Браншът е обединен около идеята, че страната трябва да се рекламира по адекватен за туристическата индустрия начин. Това заяви заместник-министърът на икономиката Бранимир Ботев. Той опроверга информациите за отлив на туристи по Черноморието и каза, че в момента няма голям туроператор, който да има групови откази заради наводнението по морето.

bulgaria-map-small

Ботев подчерта, че се наблюдава доста критична от гледна точка на климатичните условия година, но дори и в тези трудни условия хората, работещи в сферата на туризма, показват високо ниво. Негативните информации в медиите за природните бедствия в близост до морските курорти се тиражират в чуждестранните медии и това води до негативни последици за туризма, предупреди Ботев:

Нашите хотелиери трябва много внимателно деликатно да боравят със специалните предложения в последната минута, защото за съжаление понякога режем сами клона, на който седим. Ако отидете в „Слънчев бряг“, ще видите много често и то при хотели, които са новопостроени, изключително ниски цени като предложения. Това просто принуждава техните колеги на свой ред да свалят цената и ние влизаме в един порочен кръг. Този пазар обаче формира само около 20% от клиентите.

Председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин коментира разминаването между броя на издадени визи за туристите от Русия и Украйна и малкия им брой в хотелите:

Според нашето проучване голяма част от тези визи отиват в частните квартири, собственост и това нещо оголва нашия пазар. От една страна, има ръст на визи, но ги няма в хотелите. Според мен изходът е ние да продължим да бъдем по-агресивни във външната реклама.

Националният борд по туризъм очаква две незабавни решения, каза неговият директор Поли Карастоянова:

На свое заседание на МС, проведено на 17-и май във Варна, беше решено да се коригира бюджетът, с който работи екипът на заместник-министър Ботев и осъществява маркетинговата и рекламна политика на българския туризъм, но поради определени и неясни още за нас причини тази корекция не е изпълнена в цялостния й размер. Ние настояваме за незабавно решение на управляващото правителство да изпълни в пълния размер корекцията към бюджета, защото той и без това е достатъчно ограничен и за нас, като представителни организации в туризма, е абсолютно неприемливо дори и лимитираните отпуснати средства да бъдат в някаква степен неизпълнени. Има второ незабавно решение, което очакваме от българския политически елит и то се отнася до народните представители. Знаете, че Законът за туризма се забави и чака своето практическо финално гласуване на второ четене в зала.

Анелия Генова, директор на Дирекция в Министерството на икономиката, поясни, че 2,250 млн. лв. от общо 10 млн. лв. още не са постъпили във ведомството.

 
 
Коментарите са изключени за Националният съвет по туризъм е одобрил рекламна стратегия за туризма