Народното събрание отхвърли оздравяване на КТБ

| от |

Народното събрание отхвърли възможността за оздравяване на КТБ. След повече от пет часа дебати мнозинството в пленарна зала прие решение, от което отпадна предварителният текст, свързан със задължението да се изготвят законови промени, които да задължат БНБ да предложи решение за оздравяване на банката, предаде репортер на БГНЕС.

Така на практика трябва да бъде спазен сегашният Закон за кредитните институции, според който БНБ задължително трябва да отнеме лиценза на банката, ако окончателният доклад на одиторите потвърди, че собственият капитал на КТБ е отрицателна величина.

По думите на Иван Искров БНБ е задължила квесторите да внесат окончателните финансови отчети до няколко дни. След като това се случи и бъде установена неплатежоспособността на банката, БНБ има 5 дни да отнеме лиценза.

Депутатите гласуваха с голямо мнозинство предложението на Менда Стоянова за отпадане на точка трета по проекта за решение, изготвен от бюджетната комисия, който гласеше, че „Народното събрание в срок до 6 ноември да приеме изменение в Закона за кредитните институции, които задължават БНБ да предложи действия за оздравяване на банките, когато собственият им капитал стане отрицателна величина, като отчита макроикономическият ефект и ефекта върху държавния бюджет“. Със 151 гласа „за“, 7 въздържали се и нито един „против“ спорната точка отпадна от решението.

Решението ГЕРБ да подкрепи отпадането на тази точка дойде, след като от парламентарната трибуна лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов обяви, че до последно се е надявал на сериозен интерес за спасение на банката от страна на инвеститор, но когато е чул какво предлага Оманският фонд, се е убедил, че такъв инвеститор няма. По време на почивката на заседанието Борисов събра парламентарната си група на заседание, след което Менда Стоянова обяви, че предложението на Оманският фонд е „нагло“ и ще предложи отпадането на точката, която щеше да даде възможност за оздравяване на банката.

Така в крайна сметка парламентът гласува решение от три точки. Първата от тях задължава Министерски съвет да подготви и внесе в Народното събрание предложения за изменения в пълно съответствие с правото на ЕС на закони в областта на банковото дело, включително на Закона за БНБ, на Закона за кредитните институции и Закона за гарантиране на влоговете.

Втората точка задължава Народното събрание да приеме законодателни промени, осигуряващи незабавното изплащане на гарантираните депозити при условията на правото на ЕС.

Точка трета препоръча на БНБ да сключи договор с международна фирма с опит в разследването и проследяването на паричните потоци при неплатежоспособност, като целта е да бъдат проследени операциите с активи на банката, извършени от акционери и администратори на банката. /БГНЕС

 
 

И Тя е със сини очи

| от Кристина Димитрова |

Тя и той са телата, които линеят за една изгубена любов.

Те са със сини очи и черни коси. Знаят, че когато настъпи последната нощ, ще последва раздялата. Той й разказва една и съща история отново и отново. В стаята времето е спряло и сякаш героите са попаднали във вакуума на живота.

Тази типична любовна история на френската писателка Маргьорит Дюрас ще оживее на сцената на театър „Възраждане“, за да ви разкаже историята на двама души, сключили договор за обичане за 23 нощи.

„Очи сини, коси черни“ е театралната адаптация на едноименния роман на Дюрас, която е направена от писателката Ирена Иванова, вече позната като момичето с няколко спечелени престижни награди за ролята си във филма „Безбог“.

Освен че самата тя е със сини очи, е силно повлияна от Дюрас през последните няколко години от живота си.

Франция се стича като Рейн в творчеството на Ирена, а да посегне към адаптацията на „Очи сини, коси черни“ е едно от най-смелите й предизвикателства през последните месеци. Една от концепциите, които самата Дюрас залага в пиесата, е отчуждението на героите не само помежду им, а и от самите себе си.

Тя и Той са затворени в стаята на миналото, но търсят една друга стая, в която любовта е възможна. В тази стая може да влезете и вие на 31-ви март и 3-ти април и да станете свидетели на раждането на една повече-от-любов.

Всичко започва във фоайето на хотел Рош във френска морска провинция.

Никой в историята няма име. Мъжът от историята се приближава до прозорците на фоайето и вижда Странник с черна коса и сини очи, чиито очи не може да забрави и изгубва завинаги. Появява се жената от историята и отвежда Странника. Мъжът обикаля плажа с надеждата го срещне отново. Среща същата жена в кафене на брега на морето, но не я разпознава като жената отвела странника. Предлага й да прекара следващите вечери с него срещу заплащане, защото много прилича на изгубения Странник. Тя приема. Следват двадесет и три безсънни нощи…

Адаптацията на Ирена Иванова запазва характерната за Дюрас символика, залегнала в романа, а това е морето, корабът и стаята – интимното място за срещи, където се ражда невъзможната-възможна любов.

Прочитът на романа, на Ирена Иванова е многопластов и може да бъде разбран на повече от едно ниво.

Той се гмурка в дълбокото, после изплува, за да си поеме въздух и пак се гмурка. Залата на театър „Възраждане“ ще бъде озвучена от дълбокия и запомнящ се глас на актьора Велизар Бинев, за който това е завръщане на сцената след дългогодишните му актьорски появи на големия екран в над 80 чужди продукции. Зрителите ще чуят и въздействащия текст на поета Владислав Христов – „Писма до Лазар“.

Именно тази негова творба отразява историята по поетичен и абстрактен начин, прорязвайки я по цялото й протежение до края. Постановката е в характерния експериментален стил на Ирена Иванова, а на сцената ще излязат актрисата Дария Митушева в ролята на Жената и Николай Марков в ролята на Мъжа. Под звуците на традиционна индонезийска музика актьорите ще разкажат историята, чрез своите телата. Ирена очевидно не изневерява на Дюрасовия любовник, който често е с Азиатски произход.

Спектакълът е проект на Театрално ателие „Експериментика“ и е реализиран с подкрепата на Френския културен институт, Посолството на Република Индонезия, Нов български университет и Voice Academy.

 
 

Дрю Баримор и нейното съвършено копие

| от |

През 1982 година малката Дрю Баримор е очарователна в ролята си в „Извънземното“.

Години по-късно тя вече е зряла жена, която има собствени деца. Една от дъщерите й обаче може спокойно да играе в римейк на филма, тъй като е наистина много прилича на майка си.

Малката Франки навършва 3 години през 2017-а. Скоро тя се появи с майка си на събитие и всички бяха удивени от приликата между двете.
Сравнете и преценете сами:

дрю баримор
Франки Баримор Копелман е родена на 22 април 2014 година. Тя е второто дете на Дрю от бившия й съпруг Уил Копелман. Когато тя се роди, Баримор каза, че е искала по-голямата й дъщеря Олив да си има брат или сестра, защото самата актриса не е имала подобно детство.

„Олив обича Франки и просто иска да е с нея през цялото време. Иска да я храни. Много й харесва“, разказва Баримор.

Това не е първото дете, което прилича толкова много на майка си. Има цяла поредица звездни деца, взели най-красивите черти на родителите си. Можете да видите повече за тях тук.

 
 

Ох, стари сме… защото те правят 10!

| от |

Едно десетилетие измина като мигване с единия клепач и ние си мислим, че сме си същите, ама не сме… Защото сме с 10 години по-големи. И уж поумнели. Минаването на безгрижните лета се отразява, както на човешкото тяло и съзнание, така и на любимите guilty pleasure удоволствия, каквито са сериалите.

Вярвате или не, но много от любимите ви шоута направиха 10 години от старта си и дори след толкова време, за част от тях си спомняме с умиление. И с леко насълзяване на очите.

Ние сме избрали пет добри, вкусни, провокативни и да, КУЛТОВИ, сериала, които правят 10 тази година. А ние сме стари, но все така ги харесваме. Цък, в галерията горе са.

 
 

Когато звездите бомбят снимки

| от chronicle.bg |

Фотобомбите представляват накратко следното – когато човек влезе в кадъра при снимката на друг.

Винаги се получава смешно, но е най-забавно, когато фотобомби правят звездите.

Предлагаме ви в галерията списък със снимки на знаменитости, които „случайно“ се приплъзват в кадъра на друг.

Сред тях можете да видите бивш президент, британската кралица и много актьори и актриси.