Наложителна смяна или умишлена “грешка” направиха Ред Бул в Япония?

| от |

Преди старта от поредния кръг на Формула1 за голямата награда на Япония, Крисчън Хорнер, шефът на Ред Бул казва за BBCF1, че пилотите от неговия отбор са свободни да се състезават помежду си при условие, че си дадат достатъчно място един на друг за да направят това. Марк Уебър за първи път този сезон успя да изпревари съотборника си Себастиан Фетел по време на квалификациите и стартира от първа позиция. В крайна сметка Фетел отново спечели и си тръгва от Япония с девета победа този сезон и 90 точки преднина от 100 възможни за спечелване в оставащите четири старта пред основния му конкурент Фернандо Алонсо от отбора на Ферари. Няма как да не е доволен.

red_bull2010_webber_vettel

 

Дали така се чувства и съотборникът му Марк Уебър? Съмнявам се. След лошия старт на Фетел, Уебър остана цели 25 обиколки пред Фетел и имаше всички шансове да грабне победата този път. Ред Бул обаче имаха други планове за австралиеца. След първата смяна на гуми, стратегията на Уебър все още беше с две спирания в бокса. Малко след това Марк беше информиран, че стратегията му се променя и той ще трябва да спре в бокса три пъти. Уебър разбра, че с трето спиране той ще се озове не само след Грожан, но и след съотборника си Фетел и логично попита дали решението е правилно. От Ред Бул му отговориха: “it will be fine”. Но не беше. В оставащите обиколки до края на състезанието Марк успя да изпревари Грожан в борба за втората позиция, но само толкова.

red-bull-vettel-webber

Дали Ред Бул смениха тактиката на Уебър в движение за да разчистят пътя на Фетел към победата или третото спиране наистина беше наложително с оглед прекомерно износените гуми на Марк, както обясниха след състезанието, ние няма да разберем. Дискусии ще има. На пресконференцията след надпреварата Уебър, както обикновено, много внимателно коментира случилото се и с цел да не злепостави отбора  подбираше правилните думи,  но не пропусна да отбележи, че е останал изненадан от промяната в стратегията му.

Red-Bull-Ring-Opening-sebastian-vettel

Ако от отбора на Ред Бул са искали да помогнат на Фетел, направиха го професионално. Всеки друг отбор на този етап от шампионата би направил същото на тяхно място. Каквато и да е истината, това не бива да омаловажава свършеното от Фетел, който беше над всички в Япония. Когато обаче шефът на тима заяви преди състезанието, че ще остави пилотите на отбора му да се състезават по между си е по-добре или да го направи заради красотата, смисъла и духа на този спорт или да замълчи.

За chronicle.bg Formula 1 следи Христина Димитрова (@christindim).

 
 

Адел посвети изпълнение на жертвите в Лондон

| от chronicle.bg, БТА |

Адел посвети песента си „Make You Feel My Love“ на жертвите от терористичната атака в Лондон.

По време на свой концерт в Окланд, Нова Зеландия, на 22 март тя изпя парчето в памет на загиналите.

„Днес имаше терористична атака в родния ми град Лондон – заяви пред зрителите 28-годишната певица преди началото на концерта. – Аз съм буквално на другия край на света и искам хората да видят запалените тук свещи и да ни чуят. Странно е, че не съм вкъщи. Всичко, което искам, е да бъде у дома заедно с приятелите и семейството си. Всички те са добре, но искам да посветя изпълненията си тази вечер на жертвите на терористичната атака и на родния си град.“

45 000 зрители на стадиона „Маунт Смарт“ в Окланд запалиха свещи, докато носителката на „Грами“ изпълняваше хита си.

Адел в момента изнася концерти в Австралия и Нова Зеландия в рамките на световното си турне. То ще приключи с нейни шоута на стадион „Уембли“ в Лондон през юни и юли.

 
 

Opel OnStar с над 21 000 спешни обаждания

| от chronicle.bg |

Автомобилите на Opel със система OnStar на борда се движат по пътищата вече от около 18 месеца.

В момента всеки втори нов Opel в Европа е оборудван с тази новост. Системата за персонална комуникация и мобилни услуги предлага функции като автоматично повикване при катастрофа, автомобилна диагностика, помощ при откраднат автомобил и Wi-Fi точка за достъп, осигуряваща великолепна свързаност. През последните 18 месеца Opel OnStar вече регистрира над девет милиона осъществени контакти и взаимодействия, около половината от които чрез смартфони или с приложението myOpel.

Сега абонатите на системата Opel OnStar могат да очакват и допълнителни услуги като хотелски резервации1 или търсене на свободни места за паркиране2 с помощта на служител на OnStar.

Към края на годината, Opel планира да предлага услугите на системата OnStar в 33 държави в Европа и на 23 езика. Двама потребители на системата, които са изпитали предимствата на ангела-хранител OnStar и могат да споделят своите впечатления от първа ръка са Пола и Джон от Англия.

opel

Нещо, което започва като най-нормално пътуване за Пола и Джон изведнъж се превръща в кошмар. На връщане от екскурзия до Корнуол, Пола разбира, че всички главни пътища са затворени и тя не успява да открие алтернативен маршрут. В същото време Пола и Джон трябва да се върнат вкъщи бързо, тъй като Джон трябва да вземе лекарството си. Когато Джон получава епилептична криза, Пола натиска бутона за спешно повикване и служителят на OnStar Кевин Борбидж веднага уведомява службите за спешна помощ. “Никога не съм получавала толкова добро обслужване от някого на другия край на телефонната линия. Личното им отношение беше блестящо, просто фантастично,” споделя Пола.

От лятото на 2015 година, централата на Opel OnStar е получила над 21 000 спешни обаждания като направеното от Пола.

Но реакцията при спешни случаи е само една от многобройните новаторски функции, които правят шофирането по-безопасно и комфортно. Сега служителите на OnStar вече могат да помогнат и с намирането и резервацията на хотел или с откриването на най-подходящото място за паркиране на автомобила. И двете услуги, които бяха стартирани с премиерата на новия Opel Insignia, ще се предлагат и за всички останали модели на марката – от ADAM дo Zafira и ще разширят богатата гама от услуги на системата за персонална комуникация и мобилни услуги с високоскоростна точка за Wi-Fi достъп до интернет с 4G/LTE връзка3.

В допълнение към това OnStar ще предложи и още една нова услуга за ограничаване на стреса, свързан често с търсенето на подходящо място за паркиране.

Потребителите на OnStar имат възможност да се свържат със служител на системата, който да ги насочи към най-подходящото за тях място за паркиране, като точното му разположение ще бъде изпратено директно в навигационната система. Tази услуга се извършва чрез Parkopedia – един от основните доставчици на услуги за паркиране.

 
 

Ох, стари сме… защото те правят 10!

| от |

Едно десетилетие измина като мигване с единия клепач и ние си мислим, че сме си същите, ама не сме… Защото сме с 10 години по-големи. И уж поумнели. Минаването на безгрижните лета се отразява, както на човешкото тяло и съзнание, така и на любимите guilty pleasure удоволствия, каквито са сериалите.

Вярвате или не, но много от любимите ви шоута направиха 10 години от старта си и дори след толкова време, за част от тях си спомняме с умиление. И с леко насълзяване на очите.

Ние сме избрали пет добри, вкусни, провокативни и да, КУЛТОВИ, сериала, които правят 10 тази година. А ние сме стари, но все така ги харесваме. Цък, в галерията горе са.

 
 

Плажовете, за които си мечтаем

| от chronicle.bg |

Преди няколко дни настъпи астрономическата пролет, а след броени часове ще преминем към лятното часово време. Всичко това просто ни подсказва едно – сезонът „Отслабвам за лятото“ е приключен и отстъпва място на „Отслабвам за Коледа“.

Започваме да броим дните до момента, в който ще легнем на шезлонга с коктейл в ръка, пред нас прозрачно синьото море ще се слива с небето, а горещ бял пясък ще гали стъпалата ни.

Тъй и тъй е ден за размисъл, защо пък да не изберем плажа – мечта за следващата морска ваканция. Нашите предложения – в галерията горе.