Най-търсените професии в България за 2014 г.

| от |

44 процента от работодателите в България изпитват затруднения да намерят кандидати за работа с подходящите умения. Това става ясно от деветото годишно проучване на ManpowerGroup за недостига на таланти разкри.

1

Все пак, в сравнение с миналата година има спад на този показател с 10 процентни пункта като тогава работодателите, които посочиха, че трудно запълват работни места, беше 54%.
В глобален мащаб резултатите от ManpowerGroup Talent Shortage Survey, цитирани от manager.bg сочат, че 36% от работодателите в света отчитат недостиг на подходящи кадри – най-високото ниво в последните 7 години.

У нас най-трудно се намират кадри за запълването на работни места за инженери, квалифицирани работници и мениджъри.

Най-търсените професии за 2014 година в България са:
1. Инженери
2. Квалифицирани работници
3. Мениджъри
4. IT персонал
5. Счетоводен и финансов персонал
6. Персонал за ресторанти и хотели
7. Работници
8. Мениджъри „Продажби“
9. Лекари и други здравни работници
10. Техници

“България е на четвърто място в региона на Европа, Близкия Изток и Африка по недостиг на таланти. Преди нея са само Турция (63%), Израел (49%), и Унгария (45%)“, коментира Надя Василева, управляващ директор на Менпауър България, Сърбия и Хърватия.

Запитани какво е нивото на влияние на недостига на таланти върху способността им да отговарят на нуждите на клиентите си, 34% от анкетираните български работодатели признават че чувстват средно влияние, докато 22% смятат, че отражението е голямо.

По отношение на отражението на недостига на таланти върху техните организации, най-висок е процентът на българсикте работодатели (51%) които смятат, че това е намаляване на конкурентноспособността и продуктивността, докато 46% казват, че този дефицит намалява способността им да обслужват клиентите си. 39% усещат влиянието под формата на намаляване на иновациите и креативността.

Според проучването за недостига на таланти в България, мнозинството от работодателите, участвали в анкетата (53%) посочват липсата на технически компетенции като причина да изпитват трудности да намерят подходящите таланти; 32% посочват липсата на налични кандидати, а 31% – специфични за конкретната индустрия квалификации при квалифицирани работници.
В световен мащаб най-висок недостиг на кадри отчитат работодателите в Япония – 81 % се борят да запълнят отворени позиции. . В другия край на скалата са работодателите в Ирландия (2%), Испания (3%) и Холандия (5 %).

Позициите, които са най-трудни за запълване с квалифицирани кадри в световен мащаб са работници, инженери и търговски представители – без промяна в сравнение с миналата година. Работодателите отчитат най-висок недостиг на таланти по отношение на позициите за квалифицирани работници. Също така, за трета поредна година, инженерните позиции са на второ място в списъка. На трето място, издигайки се с една позиция нагоре са техниците, докато търговските представители се местят с едно място надолу по скалата до четвърто място. Категорията „Мениджъри продажби“ е нова за Топ 10 и се появява на 7-мо място, като се изкачва от 12-та позиция през 2013 година, докато категорията „Работници“ изпада от Топ 10 след като се движеше надолу по скалата през последните три години. Позициите за счетоводители и финансисти, както и мениджърските позиции също са все по-трудни за запълване.

 
 

Как се разказва за живота на Румена Воевода

| от chronicle.bg |

Все по-малко време остава до премиерата на новия филм на Зорница-София „Воевода“ за живота на жената-хайдутин Румена Воевода.

Филмът ще се появи по кината през януари, а дотогава от екипа на „Воевода“ продължават да разпространяват видеа за „мейкинга“ на тази сложна историческа продукция.

Представяме ви видео „зад кулисите“, което показва как актьорите от филма се подготвят за епичните битки на хълмовете над Жеравна.

Независимо дали става дума за боравене със сабя или за стрелба („Нека куршумът бъде продължение на окото“), всички актьори трябва да са в перфектна форма и да знаят техниките и похватите на боя и оръжията, за да се справят с предизвикателствата, които ги очакват.

Вижте видеото, което ще ви разкаже за подготовката на актьорите, включително чрез психо-драма, за доверието, за битките в гората, за глада за другите репетиции:

 
 

Spotify отказа да купи SoundCloud за 535 млн. паунда

| от chronicle.bg, по nme.com |

Spotify излезе от преговори да придобие сайта за аудио записи SoundCloud.

Преговорите започнаха по-рано през годината, но след като SoundCloud обяви 70 милиона долара загуби за последните 2 години и двама от директорите на компанията отбелязаха, че „има материални несигурности около бизнеса“, Spotify реши да се откаже.

Друга причина, поради която компанията се е отказала от покупката, е че тя може да повлияе зле на предстоящото й появяване на стоковия пазар. Това се очаква да стане някъде през 2017 година.

SoundCloud е пуснат през 2007 година и от тогава е успял да привлече 175 милиона потребители месечно. Всяка минута на сайта се качват средно по 12 часа музика. Най-големият инвеститор в сайта е социалната мрежа Twitter.

 
 

„Смелата Ваяна“ продължава да е най-гледаният филм у нас

| от |

Анимацията „Смелата Ваяна“ е най-гледаният филм у нас, сочат обобщените данни от киносалоните. Приключението на дъщерята на вожда Туи в търсене на неоткритото в океана е гледано от вече 36 712 зрители и има 334 466 лева за десетте дни на екраните.

На втора позиция е първата премиера от миналата седмица – петият по ред „Подземен свят: Кървави войни“. Новите приключения на вампира Селин в търсенето на примирие с върколаците са гледани от 10 238 зрители и имат 107 433 лева приходи за първите три дни у нас.

Трети по ред сред най-гледаните филми е втората премиера от миналия петък – екшънът на Робърт Земекис с Брад Пит и Марион Котияр „Съюзени“. Шпионската афера, започнала през 1942 година в Казабланка и продължила в Лондон с изпитанията на размирното време, е гледана от вече 14 117 зрители и има 129 660 лева приходи от билетите им.

Четвърта позиция е за филма по книгата на Дж. К. Роулинг отпреди 15 години – „Фантастични животни и къде да ги намерим“. Приключението на героя на Еди Редмейн в общността на вещици и магьосници в Ню Йорк през 20-те години на миналия век е гледано от вече 61 105 зрители и има 634 898 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Пето място е за анимацията „Тролчета“. Историята за пътя към щастието и за готовността да стигнеш много далеч, за да го постигнеш, е гледана от 102 55 зрители и има 890 163 лева приходи за месец и половина на екраните у нас.
Шеста позиция е за третата премиера от миналия уикенд – комедията на Уди Алън „Cafe Society“. Случващото се през 30-те години на миналия век в Холивуд и Ню Йорк с Боби Дорфман е гледано от 2 879 зрители и има 28 044 лева приходи от тях за първите три дни на екран у нас.

Седма позиция е за комиксовия екшън „Доктор Стрейндж“. Филмът за неврохирурга д-р Стрейндж, който след автомобилна катастрофа става свръхмагьосник, е гледан вече от 91 869 зрители и има 968 004 лева приходи за месец на екраните у нас.

Осма позиция е за премиерната от миналия петък биографична драма „Флорънс“. Разказът за богатата нюйоркска светска дама Флорънс Дженкинс, която има желание да бъде оперна звезда, въпреки фалшивото си пеене, е гледан от 2 023 зрители и има 28 044 лева приходи за първите три дни на екраните у нас.

На девета позиция сред най-гледаните филми е „Първи контакт“, създаден по разказа на Тед Чианг от 1998 година. Срещата на д-р Луиз Банкс с извънземните екипи, за да се разбере дали идват с мир или са заплаха, е с 26 969 зрители и има 224 241 лева приходи за месец на екраните у нас.

Десета позиция е за петата премиера от миналия уикенд – филмът на Мел Гибсън „Възражение по съвест“. Нетипичната военна история на редник Дос, превърнал се в легенда сред другарите си, е гледана от 1 456 зрители и има 12 824 лева за трите дни на екраните у нас.

 

 
 

И ний сме естети, и ний сме гледали на Ким Кардашиян дупарата!

| от в. "Сега" |

През последната седмица новостите в света на българската песенна култура бият като барабанен огън.

Социалните мрежи се възпалиха и кипнаха първо на почва Издислав и Фики Стораро, сега естетите и меломаниаците анализират Гери-Никол и новата й песен. Стръвта, на която кълват възмутените и вдъхновените, е рефренът: „яката дупара – кой ще я бара?“

Общо взето на Шопенхауер му е все тая, ама само Шопенхауер ли е естет на тоя свят? Едно магаре ли се казва Марко? И ний сме естети, и ний сме гледали на Ким Кардашиян дупарата!

***

Неслучайно на български основният офис на една компания се нарича седалище; и по-рядко – главен офис. У нас е по-важно да имаш дупара, нежели глава. Това е видимо и при други идиоми. На английски се казва – „трябва да имаш черва за еди-какво си“ (to have guts); на български за същото казваме – „трябва да имаш дупе“ (или евентуално топки). В дупарата сме куражлии!

***

Българо-македонският фолклор пази различни бивалици и небивалици с такава постройка: една работа се върши или с пари, или с дупара; пари нема – действайте.

***

В днешно време обаче има лидери едновременно с голяма и щедра дупара, но и приказно богати. От двете страни на един шпигел имаме две прекрасни корпулентни дупари. И не са стиснати – особено едната! Много обича да дава. На народа дава, но и на заслужили дупари дава – предимно обществени поръчки.

***

Благоразумието и прагматизмът ни учат: ако искаш мира, стой си на дупарата и кротувай! Но един неблагодарен дупарин пиян на мотика изрече непристойни и клеветнически думи за приключенията на Голямата дупара в Симитли.

***

Напънала се планината и родила мишка. Напънала се дупарата…

***

Дянков щеше да пляска дупарата на руската мечка. В действителност отиде и целуна пръстена, с извинение – влезе в управлението на голяма руска банка и икономически институт. На това му се вика дупара с две лица, казано на изящен език – това е стилът на Двуликия Анус.

***

И Христо Ботев е писал за Musculus gluteus maximus, но с ето такива възрожденски думи:

„Отзад кир Михалаки беше някак по-деликатен: вратът му – като талията на свинята, гърбът – като табашки кош, а под гърба – кръгла манастирска трапеза.“

Текстът е публикуван във в. „Сега“.