Най-популярната дума през 2014 е емоджи

| от | |

Най-популярната дума на 2014 г. всъщност не е дума, а символ, означаващ любов, съобщава в. „Дейли мейл“, цитиран от БГНЕС.

Емоджи във формата на сърце е било най-използвано в блоговете, в Туитър и Фейсбук и в 250 000 световни медии в последните 12 месеца, установиха анализатори. Нарастващото присъствие на емоджите или емотиконите показва, че символите си проправят път в английския език с възхода на интернет.

В момента има 722 признати символа, които изразяват емоция, състояние на ума, човек, място или предмет, а още 250 ще се появят през следващата година. Списъкът е съставен от компанията Global Language Monitor в Остин, щата Тексас, който анализира употребата на думи и символи в блогове, социални мрежи и 250 000 от най-популярните онлайн и печатни медии в света.

Изследователите открили, че емоджито във формата на сърце се е появявало милиарди пъти на ден в цял свят. Други думи, които са се сдобили с популярност през 2014 г. са „вейп“ от думата vaporise (изпарявам се), използвана за електронните цигари. Тя беше обявена за дума на 2014 г. от Оксфордския речник за 2014 г. Принц Джордж също влезе в класацията за най-популярни имена, наред с явлението „кървава луна“ .

„В момента английският език преминава през забележителна трансформация, която не прилича на никоя друга в 1400-годишната му история – неговата система на писане, азбуката се сдобиват с писмени знаци с удивителна скорост. Тези писмени знаци са идеограми или пиктограми, които се наричат емоджи и емотикони“, заяви Пол Пеяк, президент на Global Language Monitor.

Социалните мрежи и интернет са повлияли силно върху думите, които се появяват в класацията, като хаштаг, фотобомба и кликбейт също попадат в класацията. Ебола е на първо място в списъка с имена, изпреварвайки папа Франциск и принц Джордж. Най-популярната фраза през 2014 г. е била „Горе ръцете, не стреляйте“. Тя беше измислена от протестиращите, които призоваха за действие след убийството на чернокожия младеж Майкъл Браун от Сейнт Луис, щата Мисури, през август.

 
 

Мелания Тръмп носи Ralph Lauren на церемонията

| от chronicle.bg |

Всички погледи бяха насочени към Мелания Тръмп, докато съпругът й се заклеваше във вярност към американските граждани, а тя ставаше първа дама.

За церемонията г-жа Тръмп беше избрала елегантна бледа синя рокля с жакет с голяма яка, изработен от същата материя и ръкавици. Тоалетът е дело на иконичния дизайнер Ралф Лорън.

Появилата се информация, че Лорън ще работи заедно с Карл Лагерфелд по тоалета на Мелания Тръмп не е вярна. Лагерфелд няма нищо общо с модното решение на първата дама. Или поне не под лейбъла на Chanel, което може да означава, че е германският дизайнер е работил през своя собствен лейбъл.

 
 

Красивата дъщеря на Младия папа

| от chronicle.bg |

В последната седмица луксозната модна къща „Бърбъри” обяви за свое ново лице Айрис Лоу. Ако това име не ви говори нищо, то нека ви разкажем за 16-годишната дъщеря на Джъд Лоу и Сейди Фрост.

Модата не и е чужда – най-малкото нейна кръстница е супермоделът Кейт Мос.

Преди година дъщерята на Джъд Лоу, който влезе в ролята на глава на римокатолическата църква в сериала „Младият папа“, се снима за корицата на тинейджърския вариант на Vogue. Тази година тя ще бъде лице на червило на „Бърбъри” – каквито в предишни години са били Кейт Мос, Кара Делевин и Лили Джеймс. Това е първата модна рекламна кампания, в която Лоу се снима.

„Бърбъри” и друг път са се оглеждали сред поколенията на световни звезди за кампаниите си. Преди две години Ромео Бекам участва заедно с Наоми Кембъл в реклама на марката, а миналото лято брат му Бруклин стана лице на британска кампания на „Бърбъри”.

Със сигурност кампанията ще отвори много врати и пред дъщерята на Джъд Лоу.

Вижте в галерията няколко факта от живота й.

 
 

Виктория Бекъм може да съди Spice girls

| от chronicle.bg |

След юридическия огън между Анджелина Джоли и Брад Пит, нова може би още по-изненадваща и бурна съдебна война се появи в шоубизнеса.

Виктория Бекъм изпрати агресивни заплашителни писма на колегите си от Spice girls Мелани Браун, Мелани Чизхолм, Ема Бънтън и Гери Хорнър. В тях съпругата на английския футболист Дейвид Бекъм предупреждава за война, ако певиците изпълняват песни, за които тя има авторски права.

Три от дамите – Гери Хорнър, Ема Бънтън и Мелани Браун, планираха турне по повод 20 години от създаването на групата. Турнето трябваше да се казва GEM (от англ. – скъпоценен камък), което е абревиатура от първите букви на момичетата.

Гери първа се отказа, за да се фокусира върху множащото й се семейство. През октомври миналата година тя съобщи, че очаква детенце. Така остави Ема и Мелани сами да се оправят с правния въпрос.

„Това е невероятно тъжен начин нещата да приключат, особено след всичко, което групата е преживяла заедно“, каза източник близък на Spice girls. „Момичетата са потресени.“

 
 

Трейлър на новата любовна история „The Discovery“

| от chronicle.bg |

Освен сериали, Netflix вече включва в портфолиото си и филми.

Днес на бял свят се появи първият трейлър на любовната история „The Discovery“ с Руни Мара и Джейсън Сийгъл.

Действието ще се развива в свят, в който задгробният живот е научно доказан, в резултат на което милиони хора започват да се самоубиват, за да стигнат „от другата страна“.

Режисьор е Чарли Макдауъл, а ето го и трейлъра:

The-Discovery-movie